Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
@Ringel: Kun je het niet ergens doorheen mengen dat het lekkerder smaakt, vla ofzo? Ik weet niet of dat mag hoor, roep ook maar wat...

@Pebbles: Vorige keer vlogen wij ook 's nachts, Jasmijn was aan het stuiteren op Schiphol maar heeft toen wel een groot deel van de vlucht geslapen...heerlijk vond ik dat! Bovendien ben je dan lekker vroeg in het hotel en heb je echt nog wat aan je dag.

Vanavond heerlijk bij een strandtent gezeten en gegeten. De meiden lekker in het speeltuintje, super gezellig. Nu een rustig avondje thuis. Morgen komen opa en oma uit de Achterhoek bij mijn ouders dus gaan we daarheen. Verder nog weinig plannen. Jullie nog wat leuks te doen?
He Mmmoi, ik ga morgen aan jouw strand liggen! Mag wel he? . Het beviel laatst wel dus ik doe het nog even over. Eerst naar de kerk en dan door.
@ringel: mijn moeder hakte vroeger mijn pillen fijn en mengde ze door een lepel jam heen.

Beterschap daar.

Hoi hoi!

he Ringel, wat naar voor Mayte. Mats moest laatst een vies medicijn drankje drinken tegen een verkoudsheidsvirus. Dat hebben we gered door hem een grote sticker te beloven als hij het opdronk. Mats is gek op stickers en zo'n hele grote die bijna zijn hele hand beslaat is helemaal het einde, hahaha! Maar in ieder geval laat Mats zich makkelijk chanteren dus...

Ik ga slapen, heb vreselijke hooikoorts. We slapen in het huis van mijn ouders die op een camoing in de buurt staan. Zijn we vanmiddag geweest en morgen ook weer. Verder nog een feestje van mijn nichtje die morgen 1 jaar wordt, klein dreutelmeisje! Mats is dol op zijn achterneef en nichtje! Dus diue is helemaal in zijn sas!
He Ringel, sorry, ik had er overheen gelezen. Wat naar! Misschien het pilletje verpulveren en in een lepeltje vla met roosvicee (lekker zoet). Sterkte vannacht!!
thanx voor alle tips, maar elke tip en suggestie die we hebben uitgeprobeerd eindigt in een kotssessie. (en dat stinkt!!!!)

Maar weer hapost gebeld vanochtend en eerst maar ff zonder medicijnen en straks bellen ze weer. Als ze echt dood en doodziek is, is het ergste scenario dat ze moet worden opgenomen, maar dat doen ze niet zo snel. (gelukkig) Ze heeft nu 38.6 koorts, maar is verder wel vrolijk.....raar kind.

Verder weinig plannen, Leif heeft gisteren een rozenboog inelkaar geknutseld en vandaag in de wittebeits gezet. Wordt mooi en dan laten we er een blauwe wisteria langsgroeien 9is een blauwe regen)
@Mirjam: Was het lekker aan 'mijn' strand, haha? Had ik het eerder geweten, dan hadden we een minimeeting kunnen houden, haha.

@Ringel: Wat naar dat Mayte zo ziek is. Lukt het al wat beter om haar medicatie te geven? Zijn het pillen eigenlijk?

@Annie: Begrijp ik het nou goed, gaan je ouders bij hun eigen huis in de buurt op vakantie?

Wij hebben vandaag heerlijk bij mijn ouders in de tuin gezeten. De man en Jasmijn zijn nog mee geweest varen, maar ik kon niet ivm voeding van Thijm. De boot was ook al erg vol dus was het niet zo erg. Nu moet ik nog strijken, blergh...

Mijn vriendin is nog steeds niet aan het bevallen, sneu voor d'r!
Mmmoi, op zondag strijken? . Jouw dorp was weer geweldig, en dan vooral het strand. Wonen jullie in het gedeelte van het dorp waar ik doorheen ben gereden (voor zover je dat kan inschatten, natuurlijk)? We zaten bij restaurantje Z&Z, met de glijbaantjes voor de deur. Het was gewoon warm! Heerlijk genoten in ieder geval. Ga ik vaker doen!

Ik ben even met een klusje bezig voor de kerk (een blaadje in elkaar draaien). Kom later terug.
@Mirjam: Ja, ik strijk wel vaker op zondag. Omdat ik op zaterdag vaak was en droog, goedkope stroom Ik woon in het gedeelte aan de rivier en dus niet waar jij doorheen kwam. Maar als je de autoweg af komt ga je dan rechts ipv links en dan ben je er al bijna. Trouwens, iedere strandtent heeft bijna speeltuintjes voor de deur tegenwoordig, erg leuk. Waar had je geparkeerd dan, was het niet onwijs druk?
Ik zat maar te dollen hoor. Ik zag toen we weggingen ook diverse mensen naar de kerk gaan, ik denk niet dat jij daar tussenliep, aan het hoedjesgehalte te zien. . Ik had ergens redelijk in het centrum geparkeerd, was gratis. Maar die strandtent waar ik zat, ligt zeg maar aan het einde van de straat waaraan die kerk van laatst lag. O, dus jij woont in (plaatsnaam) aan de (naam rivier)? Haha, wat een cryptisch gedoe.
Heu heu,

Mmmoi, ja, mijn ouders stonden maar of 25 km van hun huis. Mijn moeder is herstellende van een hernia en wilde in de buurt kamperen mocht het niet goed gaan. Met dat mooie weer van het afgelopen weekend hoef je ook niet ver weg te gaan, wil jet toch heerlijk op vakantie zijn!

Heerlijk, morgen nog een vrije dag! We gaan het maar ff rustig aan doen, even de jongens wat rust gunnen!
Goedemorgen meiden,

heeerlijk..de anderen slapen nog en ik zit van de vroege, koele ochtend te genieten. We gaan vandaag een dagje weg (naar een natuurgebied, waar we een electro-bootje (alias "fluisterbootje" gaan huren). Hanna heeft een geweldig zwemvest, dus dat gaat aan natuurlijk. Hebben jullie een zwemvestje voor je kind?

Ringel, hoe gaat het nu met Mayte?

Mmmoi, vriendin nog niet bevallen?

Ik ga even foto's van gisteren op de pc zetten (en daarna op Hyves natuurlijk).

Fijne dag iedereen!
@Mirjam: Môge, jij bent er vroeg bij! Mijn vriendin had ik net nog aan de lijn en er was nog niks aan de hand...zucht... En ja, wij hebben een zwemvest, althans, mijn ouders, op de boot. Maar Jasmijn heeft hem nog nooit aan gehad Ik woon inderdaad daar waar jij zegt. En nee, ik ga wel naar de kerk, maar niet met hoedje op. In het gedeelte waar ik woon is de kerk overigens een stuk minder 'zwaar'. Ik ga even je foto's kijken...

@Annie: Slim eigenlijk. Je hebt gelijk, het maakt niet echt uit waar je staat, vakantiegevoel krijg je toch wel van zo'n camping.

De man is weer in de voortuin bezig. Ze hopen het vandaag af te krijgen. Misschien dat we vanmiddag nog even naar het strand gaan, anders blijf ik gewoon lekker in de tuin. Ik ga eerst nog even huishoudelijk doen. De kaarsen die in het voorraam stonden zijn gesmolten door de zon en nu ligt er overal kaarsvet; hele windlicht en vensterbank onder, inmiddels dus weer gestold... Het grootste gedeelte heb ik er al met een mesje af kunnen krabbelen gelukkig.
Wat een heerlijke extra vrije dag! Ik heb het vakantiegevoel al aardig te pakken.

@mirjam: ik heb vorig jaar een opblaasbaar zwemvestje gekocht omdat we toen in Griekenland misschien met een bootje wilden gaan varen. Gisteren heb ik hem toevallig aan de buurjongen uitgeleend omdat die ook met een fluisterbootje gingen varen.

Ik vind het zelf wel belangrijk.

Wij zijn aan het rondkijken of een caravan iets voor ons is.

Het is wel mega burgerlijk maar ik zag bij mijn ouders hoe makkelijk het is. Je pakt 1 keer de dingen al op de goede plaats in de caravan en daarna hoef je niks meer over te pakken. Tijdens een stop ga je een kopje koffie zetten en als je aankomt is je bed al opgemaakt en staan de pannen al klaar.

Je hoeft ook niet meer de zaterdag als vaste aankomstdag te hebben en minimaal een week op dezelfde plek te blijven. En overnachten onderweg is ook geen probleem.

Nadeel is wel dat je langzamer mag rijden en het ding natuurlijk best wat geld kost.

Iemand ervaring met een caravan?
Pebbs, zelf geen ervaring, maar mijn ouders hebben al jaren een caravan. Het is inderdaad wel makkelijk en je ziet tegenwoordig steeds meer jonge gezinnen met zo'n ding. Houdt bij de aanschaf in ieder geval ook rekening met kosten voor de stalling in de tijden dat je hem niet gebruikt.

Zelf zijn wij echte kampeerders. Jarenlang zijn lief en ik met alleen een klein tentje op stap geweest. Eerst met alleen een rugzak en dan met openbaar vervoer, later met de auto. Ik vind het heerlijk. We gaan het weekend van 20 juni ook weer kamperen. Als kind genoot ik altijd van jet in bed liggen en dan de zachte stemmen van mijn ouders die kletsten, het licht van kaarsen van heen en weer beweegd en de wijn die ingeschonken werd. Nu doen we dat zelf en dan dit jaar voor het eerst met onze 2 jongens. Nostalgie!
@Mirjam gefeliciteerd met je baan!!

@Ringel Hoe is het met Mayte? Volgens mij kan je idd geen blaasontsteking krijgen van nat buiten lopen. Dus ik zou me niet schuldig volen hoor.

@Kamperen Geen ervaring hier met kamperen. caravans of tenten. En dat wil ik graag zo houden. Ik heb nl een onwijze hekel aan kamperen. N-man is wel een echte kampeerder en denk dat hij Annie's gevoel ook helemaal kan begrijpen. Ik ben 1 keer om hem te plezieren twee weken mee gaan kamperen (in vouwwagen) in zeeland. Het heeft twee weken alleen maar geregend. Behalve de dag dat we aankwamen, weggingen en de dag dat N-man jarig was en alle vrienden langskwamen en we nog niets leuks konden gaan on omdat je dan weer de hele dag koffiejuf moet spelen. Ik hoef echt geen luxe vakantie, maar kamperen echt nooit meer.

Dit weekend eigenlijk niet veel gedaan. Oh ja zaterdag late dienst.

N-man was vrijwilliger bij de Luilak voetbal in Boskoop. Was op jeugdjournaal. (N-man niet, maar wel de voetbal). Hij helpt daar elk jaar. Elk jaar worden daar vanaf drie uur 's nachts voetbal wedstrijden georganiseerd voor kinderen van 5 t/m 18 jaar oid. Ja mag dan je eigen team samenstellen. Het is heel populair daar en het houd de jeugd van de straat.

Zondag echt alleen maar een beetje door het huis gescharreld en van het mooie weer genoten. De kinderen lekker in de tuin in de zandbak gespeeld.

Vandaag een fietstochtje gemaakt en 's avonds gebbqd. N-man zet altijd een grote emmer water naast de bbq voor als er iets mis gaat en er direct geblust moet worden. Het enige wat vandaag mis ging was Kyran die achterover in die emmer viel. Hij liep achteruit en beland zo in die emmer. Echt helemaal nat en brullen natuurlijk. Dat hij daarna in zijn blootje in de tuin mocht lopen maakte weer veel goed.

Morgen gaat Kyran voor het eerts naar de psz. Het dringt volgens mij nog nuiet helemaal tot hem door. Ik ben zenuwachtiger dan hij denk ik.

Kyran zit nog niet in de 'waalom'-fase. Wel in de wat-is-dat-nou?-fase. Echt bij alles wat hij ziet of hoort vraagt hij dat. OOk bij dingen die hij al kent of al 100 keer gezien heeft.

Ik wil kleurtjes!!!!!!!!!!
Goedemorgen,

Hahaha, Niniane, ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen kamperen niet leuk vinden. Ik vind het zelf de meest relaxte vorm van vakantie. Niks geen regels, lekker doen waar je zelf zin in hebt in een natuurrijke omgeving de hele dag vitamines opvangen van de zon en het genieten.

Pffff, Sverre is zijn stem aan het ontdekken. Hij gilt de hele tijd heuuuul hard! Niet fijn. Gisteren lekker uit eten geweest maar het was geen doen. Hij is niet boos maar gilt om aandacht van andere mensen. Dan gaat ie flirten, lachen en gek doen. De serveersters en andere gasten waren weg van hem (die zitten geen meter van hem af)....help, ik heb een tweede Mats id de dop; nog zo'n showpikkie! Hahahah
Kamperen? Ik neig naar het wel leuk te vinden, maar het koken is vaak zo'n gedoe..

Niniane, dat is wel heel spannend he..voor Kyran, om naar de PSZ te gaan voor het eerst. Kom je vertellen hoe het ging?

Dat fluisterbootje van gisteren is niet meer gelukt..die waren allemaal al weg. Het was gigantisch druk, maar wel heel leuk. Er werden ook schapen geschoren en dat vond Hanna razend interessant (we hebben haar verteld dat de meneer het schaapje zijn jas uitdeed, omdat hij het zo warm had).

Mirjamzoon is nog vrij vandaag (veel leerkrachten van zijn school hebben meegedaan aan de Roparun; estafette voor het goede doel van mijn stad naar Parijs, maar eigenlijk is het andersom, dus de Parorun ).En omdat zij nog even moeten uitrusten, is de school dicht. Ze zitten nu samen naar Huisje, Boompje, Beestje te kijken. Lekker stel.

Annie, dus Sverre is ook alweer zo'n kleine charmeur? Dat gillen rond deze leeftijd kan vervelend zijn he...

Ik ga broodjes afbakken voor zoon.

Doei!
Mayte is weer helemaal fit, maar vandaag toch nog een plasje inleveren bij de HA. Alleen het plakken van het opvangzakje is een beetje mislukt vanochtend, waardoor ze er nog 1 op moest (veeldrama) en nu hopen dat het plasje wel in het zakje komt.

de weekend arts zei ons maar niet meer de strijd aan te gaan qua medicatie, maar wel heel veel vocht te geven, met het mooie weer was dat geen probleem en ze heeft lekekr buiten gespeeld met een bak water. En ze heeft sinds eergisteren geen koorts meer. Eet ook weer redelijk normaal, dus eigenlijk niet meer ziek. (gelukkig)

Leuke dingen hebben jullie allemaal gedaan! Wij zijn gewoon lekker thuis gebleven, Lief heeft de rozenboog gebeitst en neergezet en verankerd, ik ben met de meiden in de weer geweest (hoe burgerlijk)

@Nien, spannend hoor eerste keer psz, ik ben benieuwd hoe hij het heeft gevonden (en jij natuurlijk)
Ringel, wat fijn dat Mayte al weer zo'n eind is opgeknapt! Wat stoer dat ze kennelijk zelf zo'n blaasontsteking aankan, zonder ab!
Psz was echt geen probleem!! Gelukkig maar. Hij ging meteen lekker spelen eerst even op een trap-tractor en daarna met de auto's. Toen we weg gingen zwaaide hij en zei daaaag! en was weer verdiept in het spel met de auto's. Zorgen om niets dus. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij wel al vaak meegeweest is met mijn schoonnouders naar de psz om ons neefje Ytse daar op te halen als het hun oppasdag is. (op donderdag) Zelfs in het ritje in de auto ernaar toe zei hij al: daar is de school.

Toch heb ik nog wel een beetje een onrustig gevoel. Raar om je kind ergens bij vreemden achter te laten. Hoop dat hij het leuk heeft gehad en niet teveel het kaas van zijn brood laat eten.

@Ringel fijn dat Mayte weer beter is hoor.

@Annie Ja overdag is het nog wel leuk, dat kamperen als het tenminste mooi weer is. Maar dat gedoe met toiletten (wc-rol onder je arm), douchen met muntjes, aaarrrggghh. Daar knap ik zo op af. Zelf gaan we bijna altijd naar Zwitserland. Daar kom ik al vanaf mijn elfde jaar in hetzelfde hotel/pension. N-man vind het daar ook geweldig dus ik kom er nog steeds regelmatig. Het heet Val Sinestra, even googlen en je vind een beschrijving. Absoluut niet luxe en je moet zelf meehelpen met de afwas en je eigen kamer stofzuigen bv. Maar je bent daar de hele dag buiten in een prachtige omgeving. Dit jaar gaan we naar Drenthe op vakantie omdat het daar met kinderen die niet lopen nogal onhandig is, een wandelwagen krijg je de berg niet op en Kyran wordt te zwaar om de hele dag in de rugdrager te zitten. Maar volgend jaar....
Foto's op mijn hyve van psz.
Nou ik heb mijn mannetje weer opgehaald. De tijd was voorbij voor je er erg in had. Even boodschappen doen even in de tuin met Myrddin en weer terug naar psz. Hi had het heel leuk gehad volgens de juf. Kyran zei ook dat hij het leuk vond. Maar meer krijg ik er nog niet uit. Raar dat hij nu ook een eigen leven heeft waarin hij dingen doet waar ik niet veel van weet. Hier namelijk geen overdrachtsboekje zoals bij de oppassers. Toen ik binnenkwam om hem te halen ging hij huilen. Dropje van mama. Hij wilde nu wel naar huis en een boterham eten. Nu ligt hij lekker te bed.

@Mirjam. Leuk dat jij altijd meteen naar de foto's kijkt die mensen plaatsen. En volgens mij is het ook best een grote zaal waar de psz nu zit. Volgens de juf hadden ze hiervoor een zaaltje dat nog niet eens de helft van deze oppervlakte had. Lekker krap dus met 18 peuters. Nu is het veel beter zo zei ze.
Stil hier....
he dames,

@mmoi, ik moest zaterdag zo snel boodschappen doen. Had Roan al in de kleren, maar toch snel even posten. Is je vriendin al bevallen? Voortuin nog afgekregen?

@mir, denk niet dat Roan al heel bewust "waarom dan?" vraagt. Dan zou het wel een heel slim kind zijn. Hahaha. Taaltechnisch zal hij wel wat voor zijn, maar motorisch is het een druif. Lief probeerde hem vanmiddag zelf te laten schommelen. "beentjes naar voren en naar achteren". Nou, alle kanten gingen ze op, behalve naar voren en naar achteren. Gefeliciteerd met je baan! Leuk hoor. Net niet te lang thuisgezeten volgens mij.

@annie, kan me dat ook nog wel herinneren van Roan, dat gegil in het begin. En maar verbaasd zijn als hij zijn stem hoort.

@ringel, al knopen doorgehakt met je werk? Fijn dat Mayte opgeknapt is. Scheelt toch wat stress, dat heb je genoeg volgens mij.

@niniaan, solokletser vandaag. Hahaha. Mooi dat je kereltje het naar zijn zin had. Hij ging natuurlijk niet naar de creche, vandaar dat iets als dit redelijk nieuw voor je is. Weer een mijlpaal. Roan gaat niet naar de psz omdat hij al 3 dagen naar de creche gaat.

@pebbs, wij hadden vroeger altijd een caravan. Vond ik altijd erg leuk. Geen persoonlijke ervaring van er zelf eentje hebben.

Hier alles oke. Morgen verloskundige. Dan alweer 17 weken. Gaat snel joh. 's avonds naar de fysio voor mijn rug. Nu erg veel last van stuitje. Voel me wel een piepende zwangere hoor. Met Roan alles oke. Die heeft heerlijk genoten dit weekend. Wij ook. Wat een lekker weer zeg. Roan in het badje in de tuin en zondag naar de boot van mijn vader. Heerlijk. Hij heeft op het potje gepoept. Mijlpaal natuurlijk. Was helaas wel diarree!!! Zie dat maar eens fatsoenlijk uit een potje te krijgen! Hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven