Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
l2l89 schreef:
01-08-2021 12:23
@Ritmodelanoche:

Ik herken inderdaad wel veel van wat je zegt. Als je wat meer introvert bent en altijd even de kat uit de boom wil kijken, duurt het voor een ander vaak al te lang. Of het wordt door de ander opgevat als een soort desinteresse, terwijl het dat helemaal niet is.

Ik ben zelf een iets meer extraverte introvert en heb dus met online tegen mensen aanlullen niet zoveel moeite, maar als het zou aankomen op een date kan het dan soms wel weer wat ongemakkelijk worden. Het hele online daten geeft ook eigenlijk niet echt een goed beeld van mensen vind ik.

Heb je al eens iets geprobeerd zoals Paiq? Waarbij je eerst moet chatten voordat je elkaars foto’s kunt zien? Dan is het wat minder vleeskeuring haha.

Of bijvoorbeeld NMLK? Of een georganiseerd weekend weg met andere singles? Dat laatste vergt misschien wel een stap buiten je comfortzone, maar als je er open voor staat kan het denk ik ook wel heel leuk zijn. 😊 Of als je gewoon zin hebt in een keer een gezellig gesprek om te oefenen mag je me best PM-en haha.

In other news: ik was dus heel enthousiast aan het appen met iemand en nu heb ik het idee dat zijn interesse aan het verdwijnen is. Ofwel heeft ie dus een leuker gesprek met iemand anders en heeft het lef niet om dat gewoon even te zeggen, ofwel vindt ie mij gewoon niet leuk genoeg. Wat prima is, maar zeg het dan gewoon even, dan weet ik waar ik aan toe ben. 😫
Wat jij als laatste zegt is vaak ook wel het probleem van online contacten : het is zo anoniem en zo vluchtig, dat je elkaar nauwelijks écht raakt. Daarom verbaas ik me er soms ook wel over wat voor een emoties sommige mensen tentoon spreiden puur na een chat via app/tinder. Ook al chat ik dagen lang met iemand : zolang ik iemand nog nooit i.r.l. heb ontmoet, kan ik er ook niet wakker om liggen als die persoon niet meer antwoordt. En andersom ben ik zelf eerlijk gezegd net zo : zolang ik de persoon i.r.l. niet ken, voel ik ook niet zo'n heel grote verplichting om me te verantwoorden waarom ik erg wisselvallig, erg laat of zelfs soms helemaal niet terug reageer.

De online wereld is voor mij toch echt heel anders dan de echte wereld. Natuurlijk moet je wel respect hebben voor mensen, maar hell no dat ik me ga verantwoorden tegenover iemand die ik helemaal niet ken waarom ik opeens mijn interesse in het gesprek verloren ben. Had laatst ook zo iemand: stuk of 10 zinnetjes uitgewisseld via Tinder. Op de laatste had ik een uurtje niet gereageerd, krijg ik opeens ''Ik vind het echt niet kunnen als je zomaar opeens het gesprek verlaat zonder iets te zeggen, want dan zit ik te wachten op een berichtje''. Komop hee....

Overigens is het proberen van een ander datingplatform dan tinder (zoals PAIQ) misschien wel een goed idee. Een singles-reis zit al langer in mijn hoofd. Wel erg buiten m'n comfort zone, en je weet ook totaal niet wat voor mensen er mee gaan.
Ben nog even jullie hele laatste deel aan het teruglezen maar wou graag meeschrijven :) Ben alweer een tijd single (3,5 jaar) met begin dit jaar een korte affaire van een maand of 3,5 tussendoor.
Na die affaire besefte ik me in ieder geval: ah ik ben dus nu echt echt echt over mijn ex heen. Ik kan weer verliefd worden op een ander, en loop dan niet de hele tijd met hem te vergelijken. Sterker nog, ik zag toevallig op de social media van een andere vriend een foto van mijn ex langskomen en dacht: nee dat is echt niet meer mijn man.

Dus sinds een paar weken mezelf maar weer eens op tinder gegooid. Heb daar een heel dubbel gevoel bij; aan de ene kant is het een makkelijke manier om mensen te ontmoeten, aan de andere kant heb ik soms zo geen zin in al die nietszeggende gesprekjes. De gesprekken die leuk en origineel zijn en als vanzelf gaan, zijn echt de uitzondering.
Of wat jullie hier boven al schrijven, heb je een leuk gesprekje met iemand en krijg je de dagen erna ineens een soort opdringerige berichtjes van ‘waar ben je’. Tja, ik heb die app achterin mijn telefoon weggestopt want ik wil er echt niet iedere dag mee bezig zijn. En ik kan me echt niet verplicht voelen op direct te reageren op een berichtje van iemand die ik nog nooit heb ontmoet! Als iemand zo gaat ‘drammen’ knap ik daar eigenlijk direct op af.

Ik had tot nu toe 1 hele leuke match, maar (natuurlijk is er altijd een maar, hahaha) die is nu op vakantie en als hij terugkomt ga ik op vakantie, dus een eerste echte ontmoeting gaat nog wel even duren. Balen, want ik ben eigenlijk niet van het wekenlang appen/chatten voor je elkaar echt ontmoet. Beter snel een keer afspreken, iemand kan in het echt zo anders overkomen. Maar ja, dat gaat nu dus niet en om iemand nou te laten lopen alleen maar omdat de vakantieplanning een beetje stom uitkomt is ook zowat.
Goed, dit zal allemaal wel mega herkenbaar zijn voor jullie denk ik. Daarom leek het me leuk hier wat date-(lief en)leed te delen :)
@Ninja welkom terug. Wij zijn er altijd voor je en hier kun je altijd terecht :) . Is je hart alweer een beetje geheeld? Wist je trouwens dat er een soort parallelle/concurrerende afsplitsing van dit topic is op een ander forum? https://www.viafora.nl/forum/relaties/s ... -10?page=8
Ik heb jou er nog niet gezien Antoon.

PS DeLonghi bevalt nog steeds.
koffie sterkte 9 op de sterkste stand 😂
Antoon69 schreef:
02-08-2021 13:22
@Ninja welkom terug. Wij zijn er altijd voor je en hier kun je altijd terecht :) . Is je hart alweer een beetje geheeld? Wist je trouwens dat er een soort parallelle/concurrerende afsplitsing van dit topic is op een ander forum? https://www.viafora.nl/forum/relaties/s ... -10?page=8
Ah wat een lieve reactie, thx 😊 Dus jullie zitten hier bijna niet meer en babbelen daar? Ik denk niet dat ik zin heb om twee fora bij te houden eigenlijk, jammer...
Ben nu helemaal bij en zie dat jullie het een pagina geleden precies hadden over wat ik ook al aanstipte: hoe hou je een gesprek leuk op tinder en hoeveel moeite stop je er in als je iemand nog niet gezien hebt. De eeuwige vragen van het moderne daten haha.
Ik las dat iemand schreef dat er al uren gebeld was voor de eerste ontmoeting er was, dat heb ik dus nog nooit gedaan. Wat dat betreft ben ik dan kennelijk een echte millennial: laat mij maar lekker appen ipv bellen.
Ik heb trouwens nog een vraagje, ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Als vrijgezelle 32 jarige merk ik nu natuurlijk dat veel sociale contacten een heel ander leven krijgen door kinderen, samenwonen in een heel andere streek/regio van het land (vaak waar de partner vandaan komt) en daar meer sociale contacten Sterkopbouwen.

Nu merk ik zelf dat vrienden van mij heel anders daarmee omgaan. Ik heb een vriend die sinds hij vader is geworden juist nog gastvrijer is geworden dan daarvoor. Die wil in het weekend juist graag wat mensen over de vloer omdat hij de hele week al alleen maar met zijn gezin zit.

Ik heb ook vrienden die sinds ze vader zijn geworden echt nooit meer iets van zich laten horen. Ik merk duidelijk aan alles dat ik hen op dit moment niet kan brengen wat zij graag willen. Ze steken de vrije tijd die ze nog hebben liever in mensen die ook kinderen hebben, kennelijk omdat ze daar meer mee kunnen relaten denk ik. Sterker nog : ik merk wel eens bij mensen die kinderen krijgen dat ze je opeens van Facebook verwijderen. De enige mensen die in hun ogen nog interessant zijn, zijn andere ouders van andere kleine kinderen in de leeftijdsklasse van hun eigen kroost.

Ervaren jullie dit nou ook?
Julia_20 schreef:
02-08-2021 21:03
Ik heb jou er nog niet gezien Antoon.

PS DeLonghi bevalt nog steeds.
koffie sterkte 9 op de sterkste stand 😂

Ja heerlijk he? Ik blijf 's ochtends maar op die cappuccinoknop drukken :) Af en toe lees ik wel eens op het andere topic hoor. Dat forum is inderdaad wel fijn maar voor mij blijft er toch maar 1. Naja ik kijk wel hoe het loopt.
ClumsyNinja schreef:
03-08-2021 08:13
Ah wat een lieve reactie, thx 😊 Dus jullie zitten hier bijna niet meer en babbelen daar? Ik denk niet dat ik zin heb om twee fora bij te houden eigenlijk, jammer...
Ben nu helemaal bij en zie dat jullie het een pagina geleden precies hadden over wat ik ook al aanstipte: hoe hou je een gesprek leuk op tinder en hoeveel moeite stop je er in als je iemand nog niet gezien hebt. De eeuwige vragen van het moderne daten haha.
Ik las dat iemand schreef dat er al uren gebeld was voor de eerste ontmoeting er was, dat heb ik dus nog nooit gedaan. Wat dat betreft ben ik dan kennelijk een echte millennial: laat mij maar lekker appen ipv bellen.

Volgens mij is het hier nog net iets drukker hoor en wie weet komt het toch allemaal weer bij elkaar. Fijn dat het wat beter met je gaat. Ik heb nog steeds goede hoop dat het in september allemaal weer veel gezelliger wordt.
Ik blijf ook gewoon hier hoor.
Al heb ik op date vlak niets te melden, met veel te veel andere leuke dingen bezig.
Attraverso schreef:
04-08-2021 11:01
Ik blijf ook gewoon hier hoor.
Al heb ik op date vlak niets te melden, met veel te veel andere leuke dingen bezig.

Tuinieren en wandelen? ;)
Antoon69 schreef:
04-08-2021 11:07
Tuinieren en wandelen? ;)
Nooit eerder zo’n prachtige radijsjes gehad.
Oke…ik heb morgenavond dus een tinderdate…en ik ben zooooo nerveus!

Lang verhaal kort:
Ik heb een lange relatie van 7 jaar achter de rug, vorig jaar de relatie verbroken dus alweer ruim een jaar single.
Op seksgebied nog nooit all the way kunnen gaan vanwege pijn bij het vrijen, dus dat is voor mij echt een onzeker puntje.
Toch weer de datingscene aan het ontdekken en de laatste twee weken ontzettend leuk contact met iemand, maar vooral ook heel veel seksuele aantrekkingskracht. Dusja, dit wordt waarschijnlijk geen date met relatiemateriaal en dat hoeft wat mij betreft ook niet. Iets FWB-achtigs zou ook kunnen…

Maar ik ben dus zooo nerveus! Hij weet al van mijn probleempje zeg maar, ik heb namelijk direct open kaart gespeeld daarover. Hij gaf aan er voor open te staan me daarmee te willen helpen en daar ben ik dus ook wel reuze nieuwsgierig naar. Maar echt, mijn maag draait al twee dagen rondjes. 😅

Wat kan ik nou doen om mezelf een beetje te kalmeren en er ook écht voor open te staan om hier gewoon van te genieten? Ik heb zo’n soort date gewoon nog nooit gehad. 😆🙈
Ik zou er niet zo'n druk op leggen voor jezelf, je gaat het gewoon gezellig hebben en je weet niet waar het strandt. Gewoon laagdrempelig. Heb je bij hem ook aangegeven dat er misschien niks gaat gebeuren? Misschien kan je dat nog doen, dan is de druk er tenminste af.
RedRoseThorn schreef:
04-08-2021 12:19
Ik zou er niet zo'n druk op leggen voor jezelf, je gaat het gewoon gezellig hebben en je weet niet waar het strandt. Gewoon laagdrempelig. Heb je bij hem ook aangegeven dat er misschien niks gaat gebeuren? Misschien kan je dat nog doen, dan is de druk er tenminste af.

Ja ik weet ook dat ik dat moet doen hoor…

Het is gewoon dat de laatste keer dat ik gedate heb (of dat nu casual was of serieuze intenties had) ik ergens begin 20 was. En toen dus een lange relatie gehad en nu ben ik 32 en moet ik die kant van mezelf weer helemaal herontdekken. En voel ik me dus weer zo nerveus als een puber die voor het eerst gaat daten. 🙈
l2l89 schreef:
04-08-2021 11:49
Maar ik ben dus zooo nerveus! Hij weet al van mijn probleempje zeg maar, ik heb namelijk direct open kaart gespeeld daarover. Hij gaf aan er voor open te staan me daarmee te willen helpen en daar ben ik dus ook wel reuze nieuwsgierig naar. Maar echt, mijn maag draait al twee dagen rondjes. 😅

Wat kan ik nou doen om mezelf een beetje te kalmeren en er ook écht voor open te staan om hier gewoon van te genieten? Ik heb zo’n soort date gewoon nog nooit gehad. 😆🙈
Ik zou het gewoon niet als zo'n soort date beschouwen. Beschouw het als een normale date, en wat goed voelt doe je wel, wat fout voelt doe je niet, je hoeft niks en je mag alles...ik denk dat je het het beste zo simpel kan houden voor jezelf.

Wel dapper dat je meteen je probleempje op tafel gooit, dat ie er voor open staat om je te proberen te helpen met je probleempje verbaasd me dan weer totaal niet..9 vd 10..zo niet 10 vd 10 zou zo reageren...zo zijn wij mannen....probleem? uitdaging!
Helemaal eens met RedRose en Aurelius. Ik zou ook proberen om niet teveel te verwachten dat deze man jouw probleem gaat oplossen. Daar is het allemaal wat te complex voor en vergt meer dan een ontspannen atmosfeer of een man die zichzelf overschat.
En doe het rustig aan voor de rest. :) En het is helemaal niet raar of puberaal om zenuwachtig te zijn.
wij slapen nooit.
Oh heerlijk! Dank jullie wel, dit relativeert de boel weer enorm! 😆

Dat had ik misschien gewoon even nodig haha!
Momenteel ben ik niet echt positief gestemd wat betreft 'de liefde'.
Voel me vaak niet begrepen en mis vrijwel altijd aansluiting.
Ergens heb ik het gevoel dat de 'kloof' steeds groter aan het worden is.
Niet om te generaliseren; ik vind het echter vaak moeilijk om vrouwen te doorgronden.
Het lijkt alsof er een soort van dikke onzichtbare muur aanwezig is en ik voel me vaak afgehouden.
Ik raak er gedeprimeerd van en ik voel mij er machteloos over.
Ik weet dat dit weer over gaat.
Op bepaalde momenten kan het me echter een erg naar gevoel bezorgen.
Er zijn types vrouwen die ik niet kan doorgronden. Van die types die wat meer make up gebruiken en alles volgens de mode in de plooi. mooi om naar te kijken maar ik krijg echt niet snel hoogte van ze..alsof de persoonlijkheid verdwijnt omdat ze teveel op een standaard beeld gaan lijken en willekeurig inwisselbaar zijn .. of dat of het is de botox die alle karakter eruit haalt.
Pfff, ex van de knipperlicht relatie heeft zondag weer contact opgenomen. Hoewel ik dit heel goed kan relativeren, komt het toch weer terug. Het voelt alsof ik voor niets bijna een half jaar rust had genomen van daten en mijzelf te ontwikkelen. toch komen die leuke herinneringen weer terug in je hoofd, ook als sta ik nog steeds achter mijn keuze.

Verder echt een goede klik al een paar weken met een vrouw, maar woont 80KM hiervandaan en beide kids. Hoe leuk het ook is. We hebben wel afgesproken wat te gaan drinken. Maar we zijn ons er beide van bewust, dat het misschien alleen maar leuker wordt, en dan?
LaCasa schreef:
04-08-2021 22:53
Pfff, ex van de knipperlicht relatie heeft zondag weer contact opgenomen. Hoewel ik dit heel goed kan relativeren, komt het toch weer terug. Het voelt alsof ik voor niets bijna een half jaar rust had genomen van daten en mijzelf te ontwikkelen. toch komen die leuke herinneringen weer terug in je hoofd, ook als sta ik nog steeds achter mijn keuze.

Verder echt een goede klik al een paar weken met een vrouw, maar woont 80KM hiervandaan en beide kids. Hoe leuk het ook is. We hebben wel afgesproken wat te gaan drinken. Maar we zijn ons er beide van bewust, dat het misschien alleen maar leuker wordt, en dan?
En dan zie je vanzelf of het overkomelijk is of niet.
ClumsyNinja schreef:
03-08-2021 08:13
Dat was ik. Ik app normaal ook liever. En videobellen vind ik echt een ramp. Met wie dat dan ook is. Maar nu liep het zo. Door buitenlandbezoek ivm werk konden we niet eerder afspreken en het was leuk om elkaar wel alvast te spreken. Ik heb toevallig vanmorgen gekeken in whatsapp, maar we hebben bijna een maand geappt voor we elkaar van de week voor het eerst zagen. 🙂
l2l89 schreef:
04-08-2021 19:53
Oh heerlijk! Dank jullie wel, dit relativeert de boel weer enorm! 😆

Dat had ik misschien gewoon even nodig haha!
Heel veel plezier vanavond. Ik herken deels wel wat je schrijft. Ik heb een ander probleem maar het zorgt er wel voor dat ik direct een flinke drempel overmoet qua gespreksonderwerp (lichen sclerorus, niet alles gaat meer zo makkelijk nu 😏).

Aurelius, aan de ene kant is dat fijn, dat mannen dat blijkbaar als een uitdaging zien, maar het voelt toch ook een beetje gek dat zo'n intiem probleem andermans uitdaging wordt. Bij mij voert dat de druk alleen maar op. Want blijkbaar moet er iets behaald worden. Een doel. Terwijl ontspannen en genieten het doel zou moeten zijn. En dat lijkt me dan niet zo'n uitdaging, maar een kwestie van samen doen. 🙂
Ik blijf het lastig vinden om te bepalen wat nou echte afknappers zijn in een partner en wat ik bereid ben te accepteren. Iedereen heeft slechte kanten, maar geen idee welke slechte kanten een goede match zijn met mijn eigen minpunten. En! Als je erg lang single bent zijn andere mensen al gauw irritant. :-]
Ik sluit me graag aan bij dit topic. 38 jaartjes jong, 3 jaar single. Ik heb tijden gedacht dat ik graag een relatie wil, nu twijfel ik af en toe. Dat wisselt ongeveer per week ;-) . Ik Tinder wel wat, date af en toe, wisselend succes maar nog nooit DE match. Iets in mij is ook koppig en gaat er van uit dat ik zo in het wild nog wel iemand tegen het lijf loop. Dat gebeurd alleen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven