Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
jemig wat een prijs voor een paar gordijnen!

dat moeten wel hele bijzondere geweest zijn...

ik snap geloof ik wel wat voor badstoeltje je bedoeld maar die schijnen dus te gaan tot 8 kilo en daar is ze gok ik wel overheen of bijna.

dat zou betekenen dat ik binnen no time weer iets anders moet.

Man is niet meer geslaagd omdat de winkel waar die na zijn werk heen zou al dicht bleek te zijn.

Volgende week dus toch maar ergens zo'n badringstoel geval zien te krijgen.

straks gaan we maar gewoon met zn tweeën een baby in bad doen

wij hebben ook een easy walker, wist even niet meer dat ze daar alleen maar van je af kunnen kijken in de buggy, dat is inderdaad wel jammer en ongezellig.

ze past er nog wel even in maar als ze zich echt uit gaat rekken begint het toch bijna wel krapperig te worden.

ik wil ze graag straks lekker fietsen met haar, moet nog op zoek naar een goede fiets plus zitje.

en vanaf hoe oud ze eigenlijk op de fiets mee mogen.

de tweede nacht vond ik het nog steeds ongezellig dat ze niet naast me lag!

maar ik geloof dat ze het zelf eigenlijk best lekker vind.

ze ligt de hele nacht met haar armen wijd en slaapt als een roosje.

ik kan inderdaad uitslapen, ze slaapt bijv. op dit moment nog steeds.

dat blijft vast niet zo... of ik lig "later als ze groot is " hele nachten wakker ofzo

ik laat haar nu ook maar lekker liggen want we moeten straks naar Rotterdam op verjaardags visite, een drukke en lange dag dus voor haar.

zwangere eitjes vind ik op dit moment meer dan genoeg hoor

maar ik zie haar inderdaad ook straks al met laarsjes en een overalletje ( schijf je dat zo? ) aan door de kippenren lopen.

dat lieg ik... ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat ze straks loopt en ik er waarschijnlijk achteraan moet rennen enz..

net zo min als dat ik kon begrijpen dat ze opeens een broekje maat 74 aan had.

leuk een kitten!

poes, kater ?

naam ?

daar zou ik ook naar uit kijken ja!

fijne dag mensen
We moeten er nog een gaan uitzoeken Hip, misschien doen we dat pas na de vakantie. Maar er komt er wel eentje!

Jemig, Dieke is echt een flinke dame zeg! Wij moeten vrijdag weer naar het CB, ik gok dat Bloem rond de 6,5 kilo zit nu.

Fietsstoeltje mag vanaf dat ze zelfstandig kunnen zitten, dat zou zo rond een maand of 7/8 zijn?

(ik zou het niet durven denk ik... ben bepaald geen held op de fiets, gelukkig wordt het kouder tegen de tijd dat het kan, heb ik een goed excuus)

Voy! Haaai! Hoe gaat het met jou en met Linde, gaat het al wat beter?

Nikiet, lijkt het je niet leuk om te gaan Rapleyen met het fruit/groente? Ik verheug me er nu al op om te gaan knoeien met stronkjes broccoli en een worteltje (oh, Bloemetje gaat knoeien, ik mag het opruimen )

Tandjes met 5 maanden kan wel toch? Had Lola niet ook al een tandje?
he meiden! hier alles oke, erg druk op het werk, 8 nieuwe zaken veel inlezen en nieuwe kennismakingen, met vooral mensen die niet heel erg op je zitten te wachten...

met sammie gaat het erg goed. ze slaapt nog niet door, maar dat geeft niet. ze komt 1 keer per nacht.

fietsen mag geloof ik pas vanaf 9 maanden, dit omdat het ruggetje anders de klappen niet kan opvangen.

nou ik ga even van de zon geniet. toedels!
quote:wen schreef op 30 mei 2009 @ 12:49:

Voy! Haaai! Hoe gaat het met jou en met Linde, gaat het al wat beter?

Ja joh, het gaat al wat beter, al mag ik niet te ver van haar zijde wijken want dan is het huis te klein. We geven er maar gewoon aan toe voorlopig. Wel is ze iets vaker en langer gaan slapen overdag dus dat scheelt al een slok op een borrel so to speak.

(oh wat heb ik zin om weer eens lekker wat te drinken.. )

Wij gaan hier ook Rapley proberen over vijf weken. Lijkt me doodeng met dat kokhalzen maargoed. Ik wil het wel proberen want het past weer mooi in het borstvoedings/draagzakken-straatje. (al ben ik eigenlijk helemaal niet zo van de straatjes, maar hier sta ik dan wel weer achter.) Denk ik.
Fijn te horen dat het wat beter gaat, Voy! (en met alle anderen :-))

Rapley; hier met oudste gedaan en dat kokhalzen viel heel erg mee hoor. Toch ook dit 'straatje' wederom aangepast op onze eigen situatie. Begonnen met courgette. Maar dat was geen succes, understatement zelfs. Totdat mijn man zei: eet je zelf wel eens alleen courgette, half koud? Nou nee. De volgende dag een banaantje met schil om vast te houden, ging erin als een ijsje en was in no time op. Op internet leuke filmpjes van rapley-ende babies te vinden!

Voor je eigen angst: bekijk de heimlich manouvre nog even goed, dan weet je wat je moet doen in case of. Alle zachte groente en fruit gingen hier prima. Appel heb ik lang mee gewacht, te hard en dat is nog steeds het enige waar ik moeite mee heb als ie het nu eet. Ben als de dood, maar laat het niet blijken.

Tip: veel filmen van je etende baby, is zooooooooo stoer en wijs!

Wij hebben trouwens het bad-ligstoeltje langer gebruikt dan acht maanden(wist niet van het max. aantal kilo's ), totdat zoon goed kon zitten en over kon naar de badring. Allebei een super uitvinding!!
Oh, ik ben zo jaloers op al die moeders die babies hebben die steeds minder drinken en die lekker lang doorslapen (Hip!!). Hier hebben we er afgelopen week weer dagen bijgehad dat Elena wel 10 voedingen nodig had! Normaal gesproken zit ze op ongeveer 7 voedingen (5 x borstvoeding en 2 flessen kv) maar op sommige dagen en nachten loopt dat dus op tot 10 keer. Dan geef ik trouwens wel nog een keer keer extra de fles omdat ik dan niet meer genoeg borstvoeding heb. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten totdat ze op vast voedsel is overgegaan. Ik heb me nog niet in de Rapley methode verdiept. Ik ben van plan om na de vakantie te beginnen als ze 6 maanden is en wil het gaan doen zoals het me hier geadviseerd is. In het begin verse groenten en fruit pureren en in zo’n ijsblokjeshouder in de vriezer doen. Elke dag zo’n blokje eruit halen. Beginnen met een theelepeltje van een bepaalde groente per dag. Dat enkele dagen volhouden, daarna de volgende groente introduceren en daarna hetzelfde met het fruit. Na enkele weken dan met aardappelen, vlees en brood beginnen en hopelijk gaat ze dan eindelijk ook weer beter slapen.....!

Elena past ondanks haar lengte nog wel net in haar badje en in de reiswieg. Ik verwacht dat dat over een maand wel afgelopen is. Wat kledingmaat betreft is ze nu ook overgegaan naar maat 74.

Helena en Marlee, leuk om weer wat van jullie te horen en fijn dat alles zo goed gaat. Wel begrijpelijk hoor dat reageren bijna niet meer lukt.

Hip, ik kan me ook wel voorstellen dat je moet wennen dat Dieke niet meer op jullie kamer slaapt. Ik denk er ook wel ‘ns over om Elena naar een ander kamertje te verplaatsen als ze eindelijk gaat doorslapen. Vooral omdat ik zelf erg licht slaap en van elk geluidje wakker wordt. Maar aan de andere kant ben ik nu zo gewend om dat koppie naast me te zien dat ik dat denk ik ook wel erg ga missen. We zien dus wel. Eigenlijk hebben we ook niet genoeg plaats om haar naar dat andere kamertje te verplaatsen omdat de ruimte daar bijna helemaal in beslag wordt genomen door de was!

Leuk inderdaad die eitjes en kuikentjes voor Dieke.

Hmm, fietsen daar waag ik me maar niet aan met baby. Het is hier niet echt veilig om te fietsen. Er zijn wel fietspaden maar die houden dan plotseling op en dan moet je je maar redden tussen dat drukke verkeer.

Voy, fijn dat het wat beter gaat zeg. Hopelijk zit er een stijgende lijn in.

Golfje, succes met de verhuizing!

Hier gaat verder alles goed. Overdag is Elena een tevreden, vrolijke baby. Ze kan zich gelukkig ook goed alleen vermaken in de box. Alleen de nachten kunnen dus vaak nog wel beter. De afgelopen week zijn we ook volop van het mooie weer aan het genieten. Man is vandaag aan z’n 3 maanden lange vakantie begonnen.... we gaan er dus veel op uit. Over 2 weken richting Nederland en een paar dagen later naar Italie!
ja dat rapley... wat was de gedachte erachter ook nog maar? lijkt me toch ook wel een beetje eng...

klinkt goed kitty, drie maanden vakantie!

oops huilende baby boven, buren klapten met de deur en nu is ze wakker grrrr. kan natuurlijk niet zeggen dat de deur hier nooit klapt....
hai, hai,

Wat houdt dat in Rapley??

En ik kan me voorstellen dat vers het beste is?

Ben ik dan een heel ontaarde moeder als ik (ook) potjes groente en fruit geef?

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Whaha, ja, heel ontaard

(tuurlijk niet, dan zijn er heul veel ontaarde moeders in Nederland)

Rapley:

je geeft je kind vuistgrote stukken groente / fruit zo in het handje. Bijvoorbeeld een stronkje broccoli, een gekookte wortel, stuk komkommer of een banaan waar je de schil alvast van hebt losgehaald. Dingen met een 'handvat' zijn handig. Doordat het behoorlijke stukken zijn, gaat je kind erop kauwen (kleine stukjes zijn gevaarlijk natuurlijk). Da's goed voor de mondmotoriek. Het is eigenlijk ook een soort spelen met eten, het eten kan eerst worden bestudeerd, in de mond gestopt en hee, het smaakt lekker en er kan een stukje vanaf!

Voordelen: de ontwikkeling van de mondmotoriek dus en de hand-oogcoördinatie, je kind leert al heel snel zelfstandig eten, en leert de smaken en structuur van afzonderlijke voedingsmiddelen. In een prutje of potje raak je die kwijt, het wordt dan een homogene smaak die je kind wel of niet lekker vindt. Met Rapleyen kan hij wortel wel lekker vinden, aardappel niet en de kip weer wel, niet het hele hapje wordt dan afgewezen. 't Schijnt dat rapleyende baby's vaak van alles al heel snel lusten, doordat ze smaak ontwikkelen voor afzonderlijke voedingsmiddelen. En de kleur en vorm herkennen van wat ze eten.

Kokhalzen: de kokhalsreflex zit bij baby's verder voorin de mond dan bij volwassenen, dus dat kan best eens gebeuren. Is helemaal niet erg, en kan bij hapjes geven ook gebeuren.

Oh, en verslikken schijnt eerder bij hapjes te gebeuren dan hierbij.

(deze wijsheden heb ik natuurlijk niet van mezelf, maar uit mijn hoofd geschreven van wat ik heb onthouden van een boekje hierover)

Op mijn CB zijn ze groot voorstander van Rapleyen!

Er zijn geloof ik ook vrij veel mensen die combineren met potjes, voor de dagen dat het even snel en makkelijk moet (of je gewoon geen zin hebt in de troep - al weet ik niet of je met potjes geen troep krijgt *herinnert zich foto's van potjes tegen het plafond bij zus*

Of voor als je ergens anders bent.

Kan allemaal!

Ik heb er enorm veel zin in, lijkt me zo grappig om zo'n stronk broccoli in Bloemetjes mond te zien verdwijnen (en ik hoop stiekem dat ze veel minder kieskeurig qua eten gaat worden dan ik)
Het wonder is geschiedt! Elena heeft afgelopen nacht plotseling 8 uur aan een stuk geslapen. Om half 11 gisterenavond laatste voeding gehad en om 7 uur vanmorgen weer voor het eerst wakker geworden. Ben benieuwd of dit binnenkort nog herhaald wordt....

Dat Rapleyen klinkt wel interessant Wen. Maar, het lijkt me dat die smaak ontwikkelen voor afzonderlijke voedingsmiddelen ook kan als je, net als ik van plan ben, eerst een soort groente/fruit introduceert en enkele dagen later pas een volgende (schijnt beter te zijn om zo eventuele allergieen op te sporen). Dus geen mixen in het begin.

Nikiet, potjes geven zie ik niet echt als een probleem. Dat zal bij mij ook wel 'ns gaan gebeuren. Ik wil het alleen in het begin proberen te vermijden ivm bovenstaand verhaal. Ik heb een voedingsschema teruggevonden van toen ik een baby was. Toen werd met 3 maanden al roosvice gegeven en met 5 maanden zat ik al aan de aardappelen met groenten en vlees! Volgens m'n moeder werd flesvoeding vanaf dag 1 met rijstebloem aangemaakt (m'n zus heeft flesvoeding gehad) en wij hebben er, behalve een erg goede eetlust, allebei niets aan overgehouden. Ik doe natuurlijk wat ik denk dat het beste is voor m'n kind (en luister dus ook naar wat geadviseerd wordt) maar ik neem het allemaal niet te serieus.

Nou, weer een prachtige zonnige dag hier. Ik ga pakken want we gaan richting platteland waar we ook blijven overnachten.
Ik kreeg met 3 maanden een potje bruine bonen, stukje fruit en yoghurt met roosvicee en twee weken later mocht er begonnen worden met groente bij te geven.

Qua smaak gaat dat hetzelfde inderdaad Kitty. Structuur en het zelf eten natuurlijk niet, maar je moet er ook maar wel zin in hebben om het zo te doen. Ik verheug me er wel op
Oh, potjes zijn idd af en toe erg handig, en zoon heeft vanaf het begin een combie gehad van Rapley, potjes , zelf maken.

Hij is nu 1,5 een eet (bijna) alles. Toeval? We shall see, bij nummer 2. Ik vond het vooral voor mezelf handig, geen geblender ndig, weinig hoeven doen om kind te laten eten(bij rapley niet niet voeren). Ontaarde moeder he

Erg he, van dat vliegtuig van Air France....Je zal er maar in zitten, lekker terug van vakantie...
quote:nikiet schreef op 31 mei 2009 @ 21:56:

hai, hai,

Ben ik dan een heel ontaarde moeder als ik (ook) potjes groente en fruit geef?

groetjes,

nikiet

haha dan ben ik ook heeeeel ontaard want M. heeft ook tijdenlang alleen maar potjes van vanalles gegeten hoor. Omdat zij prematuur was mochten we niet eens grote stukken geven dus in het begin hebben we alles echt helemaal glad gepureerd. En ik moet bekennen dat ze nog wel regelmatig een potje krijgt.

En ze heeft ook geen borstvoeding gekregen en een draagzak had ik bij haar ook niet. Dus eigenlijk doe ik het bij Linde gewoon helemaal anders dan bij M.
Sterker nog, ze kreeg dus de fles....op schema!! Whahaha wat een bekentenissen weer!
Ik heb vanochtend trouwens een hand- en voetafdrukje van Linde gemaakt. Hadden we ook al van M. Heel makkelijk met Das-klei. Later als het is uitgehard haal je het uit het bakje, werk je het een beetje bij en plak je het in een lijstje. Hartstikke leuk. Datum erbij en klaar!

dus de testresultaten komen straks bij jou vandaan voy :-)

ja dat vliegtuig.... van de aardbodem verdwenen. hoop dat ze ergens op een bootje ronddrijven, maar er was vast geen boot aan boord. en straks wordt het donker, nee het is al donker. mijn hemel. schijnt trouwens niet uit te maken of je op zee of op land neerstort, met die snelheid is de zee net zo hard als beton. erg hoor.
en Kittycat ? heeft het wonder zich nog een keer herhaald vannacht ?

Ik ben ook steeds aan het lezen over Rapley en het staat mij wel aan

kijk er onderhand al naar uit om het te gaan proberen... nog even geduld hebben dus.

Verder heb ik geloof ik Dieke aangestoken met een snotteren en hoesten, arm kind.

zelf ook nog steeds verkouden en keelpijn, ik hoop dat het bij haar echt snel over is!

Ik ben wel benieuwd na de bekerfoto op Hyves of er mensen zijn die al iets met bekers proberen.

of hoe moeders van meer kinderen dat bij de oudere hebben aangepakt.

Ik ben geneigd om haar een keer zelf een bekertje in handen te geven en gewoon iets te laten proberen.

Toch lees ik hier en daar dat tuitbekers dan weer niet goed zouden zijn.

ik wil die zin tot ontdekken zo graag levendig houden, hoe doen jullie dat ?

Inderdaad vreselijk dat vliegtuig..akelige berichten.

blij om te lezen dat het de betere kant weer uit gaat Voy !
Ik kom ook weer eens aanwaaien. wij hebben een super lekkere vakantie gehad waar papa maar al te blij was dat hij er voor zijn dochter kon zijn dus ik heb 0 luiers gedaan. Papa ging om 7uur met Lola naar beneden en dan kon ik door slapen tot 10uur. Heul fijn!

Hier drinkt Lola uit een tuitbeker, gaat steeds beter dus ik zit niet meer in de flesweiger stress.

Kittycat had je weer een doorslaper? Wij eergister! daarna helaas niet meer maar ze kán het wel. WOEI!

Zeg NJB, zullen we niet gewoon in het schema zetten?
hallo allemaal!

hier ook rapley! Meestal deed ik een combi, dus bijv. een gedeelte vd wortel pureren en een stuk in zijn handje. En ook af en toe potjes, want dat is verrekte handig. Helaas weigerde hij die al vrij snel, al kan ik het me wel voorstellen. Ik vond het soms wel erg handig, als wij bijv, gingen uiteten.

Zoon was echt een supergoede eter, ik kon me niet voorstellen dat hij slecht zou gaan eten. Helaas, ik ben 2 en zeg nee gaat ook op voor eten. Nou ja, voor groentes dan. Ineens eet hij die niet meer. Ik ga er maar vanuit dat het weer over gaat. Brood en fruit lukt altijd prima, aardappels, pasta en vlees ook, dus verhongeren doet ie niet. Hij heeft wel gekke voorkeuren gekregen overigens: geitenkaas, olijven, zongedroogde tomaatjes, dat soort dingen vind hij heerlijk. Overigens heeft hij zich echt helemaal nog nooit verslikt. Nu is hij wel vrij rustig, kan goed stil zitten en eet op zijn gemak, dat scheelt denk ik ook wel.

Die tuitbeker heb ik ook vrij vroeg geintroduceerd, maar echt een succes was het in t begin niet. Ineens had hij het wel door en uit een gewoon glas drinken lukte toen ook al heel snel. Met zijn eerste verjaardag dronk hij niks meer uit een fles. Merk dat ik nu veel minder de neiging heb allemaal die dingen te oefenen. Het komt allemaal wel en ik wil dat hij nog even zo lekker klein blijft! Overigens nog wel een tip. Ik heb vanaf het begin oudste aan geleerd dat hij alleen in de stoel en op schoot mag eten en drinken. Ik had geen zin in overal limonade en koekkruimeltjes. Werkt heel goed, oudste gaat nu altijd netjes zitten als hij iets eet of drinkt.

En fietsen!! Zooo leuk! Ik heb wel zo n oerdegelijke gazelle bloom aangeschaft ( mijn zuipfietsje was echt niet kindproof). Ben ook nogal van het lompe en zo n extra brede instap etc is wel aan mij besteed. Ik ben er nog iedere dag blij mee, gebruik hem ook regelmatig zonder zitjes en mensen hebben dan niet door dat het een moederfiets is. Ik verheug me erop dat ze straks samen op de fiets kunnen, oudste vind het ook zo leuk als hij mee mag. Wel echt wachten tot ze stevig zitten, maand of 9. Ik heb helaas echt het rouwprentje van iemand gelezen waarvan het kindje te vroeg op de fiets is meegenomen. De mama dacht dat het kindje in slaap was gevallen, maar het kindje had het nekje gebroken. Is dus helaas geen broodje aap verhaal. Ik heb de eerste maanden ook alleen korte stukjes gereden en afgestapt bij hoge drempels etc.

Verder is uk echt een mopje. Hij zit zichzelf wel een beetje in de weg. Hij draait nl constant op zijn buik, maar kan nog niet terug. Dat is dus schreeuwen. Vorige week met de hitte lag hij zonder slaapzakje in bed, toen zat hij vast. HIj had zijn beentjes compleet door de spijlen gewurmd en kon geen kant op. Foto staat op hyves!
Hier ben ik ook weer eens!

Alles gaat hier lekker. Chica heeft afgelopen nacht ook doorgeslapen! Eergisteren ook al, dus wie weet... Ik werd gewoon wakker met hoofdpijn van t lange slapen

Wij zijn ook van plan te gaan rapleyen,, ben heel benieuwd. Heb dat boek ook gekocht (van borst tot boterham), wel een goede leidraad. Al werd ik wel een beetje moe van al die hoofdstukken over bv. Maar ik kan me voorstellen als je nog zwanger bent, net begint met bv of het loopt niet lekker, dat het dan fijn is. Maar hier gaat het super allemaal.

Enne, potjes zullen hier ook wel gebruikt gaan worden hoor, zal soms zeker heel handig zijn!

Het gaat ook nog steeds super op het kdv. Zij blij, dus ik ook blij!
Die hoofdstukken sla ik ook over hoor, ik heb het bv-boek ook al dus da's wel erg dubbelop.

oh, ik moet weg!
ga je naartoe ?
haha, ik moest naar de fysio en vond het zo wel een heel stom kort berichtje (ik was de tijd vergeten)
hai,hai,

Wel grappig dat replayen... mmmm... misschien dat ik het wel probeer. Heb sowieso erg 'gezondigd' dit weekend hahaha..

Afgelopen pinkstermaandag was het immers zo warm. We waren gezellig met opa en oma in een grote speeltuin. Leuk voor onze oudste en Björn vond het ook prima in zijn reiswieg en op schoot... En toen gingen we een cornettoijsje eten... Ik hield het ijsje een btje voor de gein bij Björn (zonder de nootjes natuurlijk) en wat dacht je??? Lekker dat hij het vond!! Dat tongetje ging tekeer en hij wilde meer en meer... Haalde je het ijsje weg dan ging hij met zijn armpjes maaien en probeerde hij het ijsje zelfs met zijn handjes naar zijn mond te bewegen. Niet teveel gegeven natuurlijk i.v.m. o.a. de suikers maar het was zo leuk om te zien...

Dus wat vaster voedsel kan misschien best. Wel ben ik bang wat er gebeurt als er een groter stuk v.a. komt? En brood mag nog niet toch?

Onze oudste is een moeilijke eter en at vooral potjes omdat hij dat zo lekker vond en ik het idd bij het werken (pas om 18.30 uur thuis 3 x in de week) wel makkelijk vond. Maar later at de oudste alvast bij de oppas en toen ging hij ook beter eten hoor.

Voyager... Foei jij ook op schema gevoed?!! Hahaha... je ziet elk kind is anders.

Björn lijkt nu zoveeeel makkelijker als de oudste. Hij heeft gisteren zelfs al om 18.30 uur zijn laatste fles gekregen en kreeg pas rond 7.00 uur vanmorgen weer zijn 1e! De rest dus geslapen van ca. 20.00 tot 7.00 uur. Maar hij krijgt nu overdag wel grotere flessen hoor. Gisteren kwam hij op 4 flessen. En soms heeft hij er dus 5. Hij liet zelf steeds meer staan als het korter op elkaar was. Laat ik er nu meer tijd tussen dan drinkt hij beter en vanmorgen dus ook een keertje 210 ml + pap.

Maar met die warmte kreeg hij vaker hoor. Om de 3 uur gaf hij toen aan dorst/honger te hebben. Ook heb ik hem toen een btje water gegeven uit een flesje. Dat vond hij niet heel lekker maar nam toch een btje.

Ik heb al een nieuw tuitbekertje gekocht. Ik leer hem liever vocht uit de tuit drinken dan uit de speen. Neem ik straks mee op vakantie. Ook probeer ik vooral water en niet teveel roosvicee of diksap. Want onze oudste drinkt dus bijna geen water. Alleen sap... Teveel verwend door ons dus..??

Ze slapen nu beiden al v.a. 13.30 uur. Heerlijk even computeren.

Groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
was een vlaag van nieuwsgierigheid en meer een grapje hoor

maar dat begreep je vast wel.

lekker he als er even rustig geslapen wordt?

hier is het smiddags altijd een beetje moeilijker in slaap vallen, dan moet ze blijkbaar altijd even knokken tegen haar slaap.

duurt nooit lang.

nog steeds gesnotter en gehoest hier, zo sneu maar volgens mij moeten we het gewoon uitzitten, of doen jullie er gelijk iets mee/tegen?

vanmorgen lag ze opeens op haar buik in de box, was ter plekke een beetje in slaap gevallen.

toen ik haar wat beter neer wilde leggen werd ze wakker en moest ze er zelf erg om lachen

vandaag gaan we de badring uit testen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven