Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Jeetje, kruipen, wat goed! Chica probeert t ook als ze op d'r buik ligt, maar dat lukt niet erg. Wel kan ze zich als ze op d'r rug ligt voortbewegen door d'r kont omhoog te duwen en zich dan af te zetten met d'r benen.

Die 4 maanden dip lijkt inderdaad te kloppen.. Maar even afwachten dus?

Als ze blijf doorslapen zal ik inderdaad alleen de druk eraf kolven, dat is wel een goed idee. Ze slaapt dan van 19/20 tot 7 uur, maar met nog een voeding ertussen om 23 uur.

Thanx voor de tips!

Voy, wat zielig zeg.. Ik hoop echt voor je dat t snel beter gaat meid..

O, moet naar t CB, voor de APK en de laatste inentingen..
Zo, ben ik weer. Dikkertje Dap was 63 cm en maar liefst 7.235 kg! Prikjes zitten er weer in, vond ze NIET leuk..
hahaha Lucia. Ik was vorige week op het CB met spekkie Yuna. Zij was ook ca. 63 cm en 7200 nog wat. Heeeerlijk toch! Yuna ging na de 3e prikjes super veel slapen, jou chica misschien ook? Dan weer een nachtje doorslapen ;)
Jeetje wat een groters!

Wel lijntje volgen jullie dames? Lola heeft exact de middenlijn.
Wij gaan morgen, tot nu toe volgt Bloemetje een lijntje nét onder de middellijn. De prikjes morgen stellen we uit denk ik, haar afweer heeft het al druk genoeg met haar verkoudheid. Ik gok dat ze nu zo'n 6,5 kilo weegt, dan zit ze nog op deze lijn.
Ik denk dat Elena wat lengte betreft zeker de bovenlijn volgt, en wat gewicht betreft de middenlijn. Alhoewel, ze lijkt wel steeds steviger te worden. Ik vraag me af of dat door de flesvoeding komt. Daar worden ze vaak zwaarder van is gebleken.

Verder ervaar ik hetzelfde als jij helaas Lily. Geen ploftieten, maar behoorlijk leeg door het drinken 's nachts.... Alhoewel ik sinds enkele maanden wel al een paar flessen per dag geef ben ik blij als ze over een maand volledig aan de fles en vast voedsel is. Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met bv moet ik eerlijk bekennen. Al vind ik het wel handig zolang ze 's nachts nog wakker wordt. Afgelopen etmaal kwam ik weer op 9 voedingen uit, waarvan 3 flessen kv.

Ook hier vanmiddag een hysterische dame gehad. Doordat ik vannacht weer 'ns weinig geslapen had en ook nog 'ns erge last van hooikoorts heb, was ik vanmorgen doodmoe. Man ging de deur uit en ik was dan ook blij dat Elena rond 1 uur ging slapen. Ik ging ook liggen en ben blijkbaar in zo'n diepe slaap gevallen dat ik pas wakker werd toen ze al hysterisch lag te krijsen. Ze is nu eenmaal gewend dat er altijd meteen iemand naast haar staat als ze wakker wordt... misschien ook niet goed! Ze was zo overstuur dat ik haar niet eens tot bedaren kreeg. Gelukkig kwam man niet veel later thuis en heeft haar mee genomen voor een wandeling en nu ligt ze weer te slapen.

Chili, er is nog niets bekend over m'n werk. Wel dat ik officieel weer op 6 juli zou moeten beginnen. Voor mij is het een keuze tussen part time of volledig thuisblijven, dat is wel duidelijk. De vraag is nog steeds of ze me een geschikte part time functie kunnen bieden. M'n manager is deze week met vakantie en zou me volgende week terugbellen heeft ze beloofd.

Mamadeb en Icke, leuk om jullie reacties en ervaringen te lezen!

Lily, Lola en Elena lijken wel erg veel gemeen te hebben. Het lijkt soms wel of Elena ook al kruippogingen onderneemt als ze haar kont omhooggooit en dan over de grond schuift. Haar interesse in het rollen lijkt wat afgenomen te zijn. Favoriet is nog steeds staan en zitten.

Mmm, ga nog maar 'ns wat foto's downloaden nu ze nog slaapt.
hier ook legere borsten door het drinken s nachts. Mijn structopaatje meldt zich s nachts ook exact om de 4 uur. Soms heb ik geluk en slaapt hij s avonds lang aan een stuk en kom ik uit op een keer s nachts. Wakker maken om 23 doe ik niet meer, meneer bepaalt toch echt zelf zijn ritme.

Ik maak me er ook niet zo druk om, weet van oudste dat hij pas ging doorslapen toen hij helemaal over was op bij en kunstvoeding ( met 9 maanden).

De stukjes over doorslapen lees ik gewoon heel vluchtig, want 8 uur slaap aan een stuk klinkt zo heerlijk, aan de andere kant vind ik het ook wel een heel knus moment. Zo n heerlijk warm hummeltje, dat amper zijn oogjes open kan houden van de slaap, die dan als een wilde gek aanvalt om vervolgens supertevreden klokkend zijn buikje rond drinkt, terwijl die oogjes langzaam dicht vallen. En dan knort hij er ook nog eens supertevreden bij. Heel onverantwoord val ik dan zelf 9 vd 10 keer ook weer in slaap en worden we wakker rond de tijd van de volgende voeding.

Uk hier zit qua lengte en gewicht beiden net onder de middenlijn. Oudste was bij deze leeftijd bijna een kilo zwaarder als uk. Ik zelf een kleine 800 gram minder. Ik vind het wel heel leuk om mijn eigen groene boekje nog te hebben. Ik at rond deze leeftijd al pap, aardappels met groente en liga met sinaasappel. Hoezo de adviezen veranderen?!

Stevige kids hier, mooi om te lezen dat ze het goed doen!

Voy: goed om te horen dat het al een klein beetje beter gaat en ze in elk geval al een slaapje in haar bed doet! Hopelijk zet de goede lijn voort!

Hier wil ukkie wat minder goed slapen op het kdv nu hij niet meer in de bakerzak ligt. Ze hebben het idee dat hij zich een beetje verloren voelt in een groot bed, thuis slaapt hij in het wiegje. Nu hebben ze hem in een hele grote ouderwetse wagen liggen, waar ze een tentje om heen bouwen met lakentjes. Toen ik hem kwam halen lag hij ook overheerlijk te slapen met zijn knuffeltje helemaal tegen hem aan over zijn gezichtje. Thuis ligt dat ding maar wat loos in de wieg. Ik maak mezelf nu wijs dat hij het zo stevig vast heeft, omdat ik het een nacht onder pyama heb gedragen zodat het naar mij ruikt. Kan natuurlijk best om een andere reden zijn, maar dit vind ik wel een erg leuke gedachte!

Verder heb ik een vaderdagcadeautje besteld. Papa krijgt een naambordje voor het nieuwe huis. De kids stonden nl nog steeds niet op ons huidige bordje, dus dat wordt hoog tijd. Ik heb het zo besteld dat er altijd nog een derde naam bij gezet kan worden, hahaha! Dat zal ik papa er maar niet bij vertellen.
Wat een goed idee Golf!!! Ik ga dat ook doen, van dat naambordje, super!

Doorslapen...tja. Ik weet niet precies of Linde doorslaapt. Ze gaat om een uur of half negen, negen uur naar bed. Dan maak ik haar om twaalf uur wakker voor de borst en stipt om 06.15 is ze weer wakker.

Kitty, jullie hebben het ook niet heel makkelijk met Elena. Ik weet eigenlijk niet hoeveel voedingen ik nog geef, ff tellen...

Ongeveer:

06.15

09.00

11.30

14.00

16.30

18.30

20.00

24.00

Ja ook acht voedingen. Soms nog wat tussendoor als ze echt heel erg overstuur is.Ik word het alleen nog helemaal niet zat, ik vind het nog steeds heerlijk om te doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen dat vindt hoor!

Linde was trouwens 3 weken geleden (zelfde leeftijd als Chica nu) 61 cm en 5800 gram
oh ja Voy, wil ik al steeds typen. Hier om de hoek is een Linde geboren. Ik vind het wel speciaal omdat je de naam niet zo heel veel hoort.

En aantal voedingen, ik tel ze ook niet. Maar in theorie zijn het er 6, omdat hij zich om de 4 uur meldt. Maar s avonds geef ik er wel eens een extra als ik weg moet of als hij onrustig is bij het slapen gaan.

Het voeden op zich ben ik nog niet zat, ik vind het steeds makkelijker worden en geniet er echt van. Het kolven op mijn werk en de gebondenheid vind ik soms wat vervelender. Ik wil soms gewoon even weg kunnen, zonder in de knoop te komen met voeden of kolven. Aan de andere kant vind ik het idee van te moeten stoppen ook helemaal niet fijn. Ik heb toch het gevoel dat hij zo het beste krijgt voor zijn gevoelige huid en kans op allergieen. Voel me al een beetje schuldig dat ik hem 5x een flesje heb gegeven, terwijl ik weet dat het nergens over gaat. Ik ga dus nog even door. In september gaan we een weekend weg met (24!) vrienden, dan wil ik gestopt zijn. Zal denk ik ook het eerste weekend worden dat uk gaat logeren, vreselijk idee, maar ja, dit weekend is een jarenlange traditie die ik ook zeker niet wil laten schieten. En ook de eerste keer dat ik weer zal drinken, want dat doe ik helemaal niet met bv.

Hoe doen de andere voedende moeders dat eigenlijk? Drinken jullie ook niet? Of een beetje? Melk weggooien of een aantal uren wachten?
Oh Golfje, zoals je dat beschrijft voelt het hier ook (ik kan me herinneren dat ik in het begin de nachtvoedingen helemaal niet vond voldoen aan dat romantische beeld dat altijd wordt geschetst). Nou lijkt een volledige nacht slapen me best wel fijn hoor, daar niet van maar zo vind ik het ook helemaal niet erg.

Ik tel ook nog even:

3.30 - 6.30 - 8.30 - 11.00 - 13.30 - 16.00 - 18.30 - 20.00 - 23.30

Tijden wisselen wel eens, maar ik kom nog steeds op 9 voedingen Wel grappig, dit is inderdaad echt haar ritme, al een hele tijd. Ik ben benieuwd of de vakantie straks daar verandering in gaat brengen.

Hmm, het slapen gaat hier even iets lastiger geloof ik. Overdag meestal geen probleem, ze gaapt, gaat de reiswieg in en gaat pitten. Dat is binnen een paar minuten gepiept. Maar 's avonds lijkt ze echt even een tijdje nodig te hebben om tot rust te komen. Ze gaat vaak ineens van gewoon vrolijk naar duidelijk moe (meestal als het eten nét klaar is natuurlijk ), maar dan moeten we het avondritueeltje nog doen. Nachtluiertje en slaapzakje aan, voeding, klein stukje voorlezen en dan het bedje in. Dan ligt ze nog best een tijd te woelen. Soms een kwartier, soms 20 minuten, daarna komt ze tot rust en gaan de oogjes dicht. Op zich geen probleem, ik rommel wel wat in een kamer ernaast of ik lees wat naast haar bed (wel of niet erbij zijn maakt geen verschil). Maar ik vind het wel wat gek omdat ze het steeds doet, of ze nu wel of niet moe was van tevoren. Ik hou het er maar op dat ze nog wat energie kwijt moet of zo. Want verder slaapt ze 's nachts zo weer verder na de voedingen.
Golfje, ik lees nu je reactie ertussen

Ik drink soms een glaasje wijn als Bloemetje net op bed ligt, dan duurt het drie uur voor ze weer wil drinken dus dan kan het net. Melk weggooien kan ik niet, dus dan drink ik maar niet.

Mocht je na september toch nog door willen gaan: het schijnt dat je als je langer bv geeft, zelfs na een weekend weg nog gewoon weer kunt voeden. Je zit dan alleen wel met af en toe kolven dat weekend, daar moet je ook maar zin in hebben natuurlijk.

Wat een boel vrienden om mee weg te gaan, gezellig!
Ik heb eigenlijk helemaal niet gedronken, tot een paar dagen geleden. Toen heb ik de late voeding een uurtje eerder gedaan omdat ik heel graag eens zo'n Jillz wilde proberen. Dus om 23.00 heb ik die gedronken en Linde kwam de volgende ochtend om 06.30 (ze gaf me een extra kwartiertje!!)

Maar het beviel me helemaal niet. Ik vond het ten eerste helemaal niet lekker en ten tweede ZAT het me ook gewoon niet lekker.

Verder ben ik helemaal niet zo'n drinker, ik houd niet van wijn of bier. Alleen een cocktailtje vind ik wel lekker en sommige likeurtjes.
Och Wen, wat lief dat jullie bloem voorlezen!
quote:golfje schreef op 04 juni 2009 @ 21:12:

oh ja Voy, wil ik al steeds typen. Hier om de hoek is een Linde geboren. Ik vind het wel speciaal omdat je de naam niet zo heel veel hoort.

Wat grappig dat je zegt dat je de naam niet zo vaak hoort. Wij horen hem ook niet zo vaak maar een tijdje geleden zaten we in de wachtkamer bij de dokter en toen vroeg een meisje hoe ze heette. Toen wij dat vertelden zei ze: "oh Linde...die naam hoor je zo vaak...ik ben leidster en er zitter er al vier in mijn groep..." Ze zei het echt op een toontje, ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom dat zo moest.

Stom mens.
oeh irritant. Zeker een stom mens , maar ja, sommige mensen menen nu eenmaal altijd hun mening te moeten geven.

dat hebben we hier ook met de naam van uk. Was van beiden absoluut niet de nummer 1 ( of 2 of 3) naam, maar wel echt de enige naam die we beiden echt leuk vonden. Heeft echter superlang geduurd voor we er definitief voor kozen, juist omdat hij zo populair is. En laat nou net de dag dat hij geboren is in de krant hebben gestaan dat het zo n populaire naam is. Heel irritant.

Fijn te lezen dat jullie ook dus (bijna) niet drinken. Ik heb al verschillende keren te horen gekregen dat ik daar niet zo panisch in moet zijn etc, maar ik voel me er zelf gewoon helemaal niet prettig bij. Zal wel het zelfde zijn als bij de kunstvoeding, Tjee wat er toch allemaal tussen die oren van me zit.

En Wen, ik weet dat ik een weekend zou moeten kunnen overbruggen, maar ik wil dan echt niet kolven. Hij heeft dan 9 maanden gehad, net als broer en dan vind ik het ook goed geweest. Ze drinken dan ook nog maar minimaal door de overige voeding, dus vind ik het niet meer zo erg om dan te stoppen.
Och ja, dan zijn de wurmpjes alweer 9 maanden!

Wat een vervelende manier van brengen van die vrouw Voy. Weinig inlevingsvermogen lijkt me. Alsof je dan nu nog snel een andere naam zou kiezen voor je kind, want zij heeft er al 4 in haar groep. Overigens ken ik niet één Linde, compenseert wel weer toch?

Voorlezen doen we al bijna vanaf het begin, we kregen een paar mooie Annie M.G. Schmidt-boeken en dat vond ze fijn om naar te luisteren. En ach, 't is vast wel goed voor de taalontwikkeling of anders wel ergens anders voor, dus dan maar het lekker brutale van Annie (stiekem vind ik het zélf zo leuk om voor te lezen én de verhaaltjes en gedichtjes te lezen - de geruite zebra Flopje is mijn favoriet)

Golfje, ik voel me er ook niet zo heel prettig bij, ook niet als er drie uur tussen zit. Maar af en toe zet ik me daar overheen en geniet ik er lekker van, na drie uur is het er immers weer uit (en met een flesje gekolfde melk op reserve voor als ze wel eerder wakker wordt). Lekker, dat mensen zeggen dat je er niet zo panisch in moet zijn. Alcohol in de melk heeft een behoorlijk effect op het kind, slechter drinken en slapen en zo, dus dat lijkt me niet zo gek.
Als ik over dat bedritueel van jullie lees Wen moet ik tot m'n schaamte bekennen dat ik Elena nog nooit alleen in bed heb gelegd. Ze gaat altijd tegelijkertijd met mij naar bed en valt dan wel meteen in slaap dus ik ben bang om het anders te doen... Behalve vanmiddag dan, toen ze hysterisch wakker werd. Toen lag zij in de reiswieg in de woonkamer en ik in bed in de slaapkamer (nog geen 5 meter van de woonkamer).

Golfje, ik herken in zoverre het beeld van de nachtvoedingen dat je schetst dat ik het er ook wel van geniet als ik dat slaperige meisje zie genieten aan m'n borst en als ze daarna tegen me aan in slaap valt, maar.... het verschil is dat ik daarna niet meteen in slaap val maar pas tegen de tijd dat Elena wakker wordt voor haar volgende voeding! Ik moest wel lachen om je laatste opmerking dat je nog ruimte hebt voor een eventuele derde naam op het naamplaatje maar dat niet tegen je man zegt. Typisch iets voor vrouwen denk ik.

Ik heb 2 keer een glas wijn gedronken in de tijd dat ik borstvoeding geef. Ik voel me daar eerlijk gezegd niet zo schuldig over. Tijdens m'n zwangerschap is tijdens een voorlichtingsbijeenkomst verteld dat hooguit 2% van de alcohol in de melk terecht komt dus als het bij een glaasje blijft valt dat bijna te verwaarlozen. Nu ben ik ook niet zo'n grote drinker dus het is voor mij ook niet zo'n probleem om er vanaf te blijven.

Wel fijn om te lezen dat jullie ook nog vrij veel voedingen geven. Ik schrijf de tijd van elke voedingen en of ik de linker of rechterborst geef nog steeds netjes in een schriftje vandaar dat ik het zo precies weet. Nu is het natuurlijk wel zo dat jullie volledige borstvoeding geven en Elena zojuist nog een fles met 240 ml kunstvoeding naar binnen gekloekt heeft en dan nog op 9 voedingen uitkomt.

Nu even een vraagje: ik krijg zojuist een telefoontje van m'n schoonzusje. Haar zoontje viert as zaterdag z'n 1ste verjaardag en we zijn dus uitgenodigd. Nu heeft James afgelopen vrijdag (een week geleden dus) de waterpokken gekregen. Hij is er blijkbaar zo goed als overheen. Er is nog 1 vlekje zichtbaar maar ze wilde niet verantwoordelijk zijn als Elena het ook zou krijgen dus liet ze het maar even weten. M'n man twijfelt of we nu wel zullen gaan. Ik zie het probleem niet zo. Wat zouden jullie doen?

Trouwens, Voy, ik ken ook niemand met de naam Linde. Die populariteit zal dus wel meevallen.
Ik weet niet hoe lang dat besmettelijk blijft?

Joh, waarom tot je schaamte? Ik was het het liefste ook zo blijven doen (vind het helemaal niet fijn dat ze zo ver weg slaapt), maar ze houdt het gewoon niet vol. Na 8 uur 's avonds slapen gaan betekent dat ze in een diepe slaap valt, en als we haar dan naar boven brengen gaat ze heel hard huilen (tja, dan word je ook wel wat raar wakker uit je diepe slaap). Dus leggen we haar toch maar meteen boven neer.

En als dit werkt, vooral blijven doen toch?

Het bedritueel is niet eens bewust ingesteld, maar gewoon zo ontstaan (luier en slaapzak moet nu eenmaal, en voeden ook. Toen was dat verhaaltje er snel bij gekomen want dat vond ik leuk )
Oh, Chili, je vroeg of de tuitbeker beter zou zijn dan de speen. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik denk dat de speen een overbrugging is tussen aan de borst en uit een beker drinken, dus als een kind uit een beker kan drinken is dat vast handig. Maar verder weet ik het ook niet hoor, 't is vooral voor flesweigeraars handig.
mogguh!

Lily, qua gewicht zit Chica op het eerste lijntje boven het gemiddelde en qua lengte op het gemiddelde. Het schijnt dat babies na ongeveer 5 maanden hun geboortegewicht verdubbeld hebben, en chica was 3665 gr bij de geboorte, dus nu met 7,2 bij 4,5 maand is prima! Het geboortegewicht maakt dus nogal wat uit!

Over het slaapritueel, hier ook zoiets als Wen. Inmiddels kan ze echt niet meer beneden slapen, lukt d'r niet, boven in d'r bedje vindt ze veel fijner. Hier ook omkleden, pyjama aan, slaapzak aan, voeden, even door de kamer lopen om het eten te laten zakken en even knuffelen en dan slapen. Meestal ergens tussen 19 en 20 uur gaan we naar boven, is bij haar erg duidelijk merkbaar wanneer ze moe is. Dan drinkt ze rond 23 uur nog een keer slapend aan de borst (wordt ze ook écht niet wakker, maar drinkt wel) en daarna dus om 7 uur wakker!

Ik vond die nachtvoedingen ook best gezellig en knus eigenlijk, maar nu ik lekker kan doorslapen mis ik ze niet, moet ik zeggen!

Volgens mij zijn waterpokken trouwens alleen besmettelijk als het nog blaasjes zijn.

Drinken heb ik eigenlijk nog helemaal niet gedaan, maar ben nooit zo'n drinker geweest, dus ik mis t totaal niet. Ik krijg er ook wel commentaar op hoor, maar daar reageer ik niet eens meer op.

Mensen beginnen nu ook al te vragen wanneer ik ga stoppen met de bv. als ik dan zeg dat ik misschien wel wil doorgaan tot ze een jaar ik, krijg ik toch een rare blikken!

Hier is Jip en Janneke trouwens favoriet om voor te lezen! Maar volgens mij kan ik net zo goed het telefoonboek voorlezen, vindt ze denk ik net zo leuk, hihi.
Terug van het CB:

65 cm, 6800 gram ( ) en wederom door de APK gekomen.

Ik heb nog niet dat soort vragen gekregen over hoe lang nog bv, misschien straal ik iets uit maar die gaan hier ongetwijfeld ook nog komen van vooral mijn familie.
Mooi, Bloem weer door de APK!

Hier ook nog geen vragen over bv gehad, alleen maar bewondering eigenlijk omdat geen enkele vrouw in onze familie (en ook niet in schoonfamilie) het zo lang heeft volgehouden. Hoogstens tee of drie maanden geloof ik, en daarna was hun melk of op, of niet meer voedzaam genoeg.
Ah, waren ze niet bekend met regeldagen en dat soort fenomenen? Je hoort dat zo vaak, dat vrouwen denken geen melk genoeg te hebben terwijl dat zichzelf vanzelf op zou lossen als het de kans krijgt. Zonde, omdat het meestal komt door te weinig of slechte informatie
Ja dat klopt, dat is inderdaad zo. Ik had het er laatst met mijn moeder over, maar ik dacht: ik ga er verder niet op door. Wat zou dat nu nog voor nut hebben, behalve dat ze zich er misschien rot door zou voelen. Maar dat hoor je inderdaad vaker van vrouwen van haar leeftijd.
Dat ik tegelijkertijd met Elena naar bed ga komt ook doordat zij rond 10 uur 's avonds pas echt moe genoeg is om (langer) te slapen. Rond die tijd heb ik het ook wel gehad dus gaan we maar samen. Dan hoef ik ook niet bang te zijn dat ze later wakker wordt als ik naar bed ga.

Lucia, dat klopt dat die waterpokken besmettelijk zijn zolang er blaasjes zichtbaar zijn. Afgelopen donderdag was er volgens schoonzus nog 1 blaasje zichtbaar en hopelijk is dat vandaag helemaal verdwenen. We wagen het er dus toch maar op. Ik zal wel proberen Elena op afstand te houden van haar neefje.

Borstvoeding is door niemand in m'n schoonfamilie gegeven. Schoonzusjes hebben het enkele dagen geprobeerd en hebben daarna de moed opgegeven. Ik heb wel borstvoeding van mijn moeder gehad. Vreemd genoeg is het zo dat m'n schoonmoeder alleen maar bewondering heeft geuit voor het feit dat ik borstvoeding geef en dat ook tegen iedereen zegt. Schoonzusjes zijn denk ik een beetje jaloers dat ik het wel nog steeds doe. Daarentegen heb ik van mijn ouders helemaal geen steun gekregen. M'n moeder wilde graag Elena zelf een flesje geven en baalde dat ze daar de kans niet voor kreeg. Heel egoistisch dus. Toen ik na 3 maanden begon met Elena 1 flesje 's avonds te geven was ze daar maar al te blij mee en van m'n vader kreeg ik steeds te horen 'hoe lekker ze dat flesje wel niet vond'. En m'n moeder voegde er dan nog 'ns aan toe: 'jammer dat ze er niet meer van krijgt'! Zoooo irritant!

Ik heb gisteren ontzettend gelachen met Elena. Ze zat in haar wipstoeltje en ik was een nectarine aan het eten terwijl ik bij haar zat. Toen hield ik voor de grap de nectarine aan haar voor. Zoals bij alles pakte ze ook de nectarine vast en deed die in haar mond. Het (vieze) gezicht dat ze daarbij trok bracht me zo aan het lachen dat de tranen over m'n gezicht rolden. Omdat ik zo aan het lachen was begon zij ook hardop te lachen. We hebben het 'ritueel' een paar keer herhaald. Ik haar de nectarine geven, zij die in haar mond doen, vies gezicht trekken en dan allebei in lachen uitbarsten. Geweldig, maar na drie keer trapte ze er niet meer in. Ik zal het nog 'ns met een banaan of zo proberen. Het is niet helemaal zoals ik het voedsel wilde introduceren maar het zorgt wel voor topvermaak. Eten doet ze er ook niet van. Alleen maar likken dus ze krijgt wel een idee van de verschillende smaken. Ik weet niet of dit onder 'Rapley' valt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven