Vriend gedraagt zich als een oude man....

01-06-2009 19:13 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Ik ben nieuw hier en heb een probleempje (vind ik).

Mijn vriend is 30 ik ben 36 en we zijn nu 4 jaar bij elkaar,ik heb 3 kinderen en hij geen kinderen.

Terwijl ik dit tik lig meneer boven op bed hij is moe,moe waarvan...?

Hebben lekker een rustig weekend achter de rug niet veel gedaan.

Hij komt het hele weekend om 12.30 zijn bed uitrollen en roep om 20.00 al ik ga vroeg naar bed ben moe en moet dinsdag weer werken..Jaaaa hallo wij zijn er ook nog,meneer gaat om het minst of geringste meningsverschil naar boven en valt in slaap eet niet mee en slaapt gerust tot morgenvroeg door...Gezellig...

Als de kids naar bed gaan 20.30 en ze praten nog wat samen op de douche met tanden poetsen roept hij geirriteerd HOU STIL ik lig te slapen...Ja zeg kom op nou je bent geen oude vent toch,nou als ik dat zeg heb ik het helemaal gedaan...

Hij is wel heel lief hoor en doet ook leuke dingen met ons maar soms zeg ik wel eens schrijf je vast in bij een bejaardenhuis man....hahaha

Weet niet wat ik hiermee wil bereiken maar ben het gewoon ff helemaal zat....moest het ff kwijt...
Er zijn meer mensen die het na een week vroeg opstaan heerlijk vinden om op vrije dagen lang in bed te blijven liggen. Ben je daarom lui? Als je geen kinderen hebt is daar niets mis mij, doe lekker waar je zin in hebt. Hij slaapt geen 18 uur als ik het goed begrijp (gaat in het weekend nl. niet vroeg naar bed). Deze levensstijl past echter niet zo goed in een gezin met kinderen, dat is hem misschien toch wel tegengevallen. Je kunt proberen het te bespreken, of een tussenoplossing te vinden (bijvoorbeeld 1 van de 2 dagen in het weekend wel vroeg op en leuke dingen doen samen). Anders wordt het òf accepteren, òf gescheiden wonen.
Ben het erg eens met wat er al geschreven is.

Een nadenkertje;

Wie is/zijn er belangrijker? Je kinderen of je vriend die hun vader niet is?

Vind je, dat je het recht hebt om je kinderen hun kinderlijkheid af te nemen door een meneer, die duidelijk geen rekening met hen houdt? Waarom moeten zij dat dan wel met hem?

Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen.
quote:appeltjesgroen schreef op 01 juni 2009 @ 20:04:

[...]

Dus als hij eens moe is gaat hij zonder excuus vroeg naar bed en kun jij het opsoppen met de kids en lopen jullie allemaal op je tenen om zijn rust niet te verstoren, en als jij moe bent (en daarvoor zowaar ook nog een medische reden hebt) vindt hij het eigenlijk niet oke als je vroeg naar bed gaat?

Hij vind het niet leuk nee als ik zo vroeg naar bed ga..

Maar denkt er niet over na dat ik het ook niet leuk vind als hij zo lang slaapt,als ik er wat van zegt zegt hij steenvast tja ik heb meer slaap nodig als jij...
quote:CL2 schreef op 01 juni 2009 @ 20:08:

Een nadenkertje;

Vind je, dat je het recht hebt om je kinderen hun kinderlijkheid af te nemen door een meneer, die duidelijk geen rekening met hen houdt? Waarom moeten zij dat dan wel met hem?

Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen.Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:CL2 schreef op 01 juni 2009 @ 20:08:

Ben het erg eens met wat er al geschreven is.

Een nadenkertje;

Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen.Mijn kids staan op één zowiezo...

Nee dat recht heb ik niet,maar ja 4 jaar weggooien doe je ook niet zomaar...

En ja je word behandeld zoals je je laat behandelen...

Ik wil iedereen tevreden houden en dat is niet goed op deze manier...
Lieve Lakini, wat levert deze relatie jou op?
Weggooien hoeft niet meteen hoor! Lijkt me idd wat overdreven. Maar LAT-ten maakt de boel misschien wel leefbaarder.
Nou sorry hoor maar hoe weet je zo zeker dat het niks medisch is?! Ik kan me niet voorstellen dat je het leuk vindt om zoveel te slapen! Als een volwassen gezonde vent van 20:00 tot 13:00 slaapt (op een vrije dag) nou dan klopt er echt iets niet hoor! Misschien lijkt hij lui maar als je altijd doodmoe bent is ook alles teveel en heb je ook nergens zin in. Ik zou me maar eens zorgen gaan maken ipv hem af te bekken, zorg dat hij zich helemaal na laat kijken bij de huisarts want ik kan me gewoon ECHT niet voorstellen dat hij zo is alleen uit luiheid.
Hij zegt zelf dat hij van slapen houd...
quote:Marianne1969 schreef op 01 juni 2009 @ 20:13:

Lieve Lakini, wat levert deze relatie jou op?Ook een heleboel leuke dingen samen doen...liefde geven/nemen.

Alleen dat ene maar....
Curlygurly; wie ben jij dan om te denken dat er wél wat aan de hand is? Lakini zegt toch dat hij altijd zo is geweest? En dat hij zelf zegt, dat hij gewoon van lang slapen houdt? Zou zij dat niet beter weten dan jij/wij?

Lakini; je zet je kinderen niet op de eerste plaats. Je denkt het wel, maar je doet het niet altijd. Je kinderen moeten stil zijn op tijdstippen dat het normaal is dat zij geluid produceren. Zij moeten zich aanpassen aan een volwassenen die gewoon te belazerd is om zijn best te doen.
CL2 ik geef ook toe dat dat soms zo is..denk ik...

Hopen op verbetering van zijn kant..gaat even goed maar dan sluipt het er weer in bij hem...

Ga er vanavond eens goed over praten met hem.

Hij vind het heel normaal want tja hij werkt..en is moe van het werken....DUH ik ook..

Moet zeggen dat hij wel erg zwart/wit is in dingen hoor..

Beetje ouderwets zeg maar,heb het er weleens met mijn schoonmoeder over gehad en zei zegt vroeger mochten hun niet naar beneden voor wij beneden waren,dus zijn ouders sliepen toen ook altijd uit tot 12.00...

Ik heb wel eens 11 uur geslapen en kon nog meer, maar moest werken. Was nog steeds moe.

Verder is mijn bloed ok.
Fybromyalgie, chronische moeheid.

Misschien zit die man gewoon niet lekker in zijn vel, niks bijzonders.
Ja als ik ziek ben of heel moe ben kan ik ook wel 11 uur slapen,maar moeders kunnen niet ziek zijn...toch...en ik werk daarbij ook nog zelf 24 uur..
Sorry maar hij is pas (!) 30!!!!!!!!!!!! Niet normaal.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Als dat allemaal zo zou zijn,kwam hij daar zelf ook wel mee denk je niet.....door de week staat hij gewoon moeiteloos op.

Hij slaapt gewoon graag en het liefst veel zeker de klok rond..
quote:arrasje schreef op 01 juni 2009 @ 20:36:

Sorry maar hij is pas (!) 30!!!!!!!!!!!! Niet normaal.Dat vind ik dus ook...

Maak altijd een grapje tegen hem "schrijf je maar vast in in het bejaardenhuis" kan hij niet waarderen...Flauw hé....

Ps hoe zet ik smilyes?
hoe laat staat hij op doordeweeks?
Als je op "bekijk bericht" klikt kan je ook de smileys vinden.

Net als anderen hier zou ik ook eens een goed gesprek met vriend aan gaan als ik jou was. Verder moet je misschien ook maar eens minder tolerant zijn naar hem. huishoudelijke klussen moeten ook gebeuren, net als dat kinderen moeten kunnen spelen. Ook voor 13uur.

Mocht je er samen niet uitkomen, en aangezien hij dus altijd al zo is geweest, misschien niet eens nadenken over een tijdje afstand? Of zoals anderen zeggen LAT-ten? Als je nu al op het viva forum komt met dit probleem, ga je deze situatie niet nog hoeveel jaar volhouden lijkt me. JE zou je er in iedergeval niet prettiger onder gaan voelen...
Als het zijn eigen kinderen waren zou hij er denk ik wat meer moeite voor doen.
mijn man was ook zo'n "luilak"

als ie moest werken binnen 1 seconde naast het bed maar in het weekend er niet uit te branden.

door deweeks na het eten op de bank in slaap vallen en pas wakker worden als ik m riep dat ik op bed ging.

was niks aan de hand, was gewoon moe van het werken en in het weekend vond ie het gewoon fijn om lang te blijven liggen.

en toen wassie op een dag inenen dood...

was dus gewoon wel heel erg ziek zonder dat we het wisten en daardoor sliep ie zoveel.

wil je niet bang praten en wil niet zeggen dat het altijd zo kan zijn maar leg de mogelijkheid van een medische oorzaak als reden voor zijn slaapgedrag niet zomaar naast je neer ook niet als ie zelf zegt dat t gewoon moeheid/luiheid is.
Feit blijft dat je er niks aan kan doen.

Als je hem niet laat slapen, wordt het een chagerijn.

Heb je ook niks aan...

Aangezien het niet de vader van je kinderen is, zou je misschien eens kunnen nadenken of je zo verder wilt.
@ mamalief: wat een naar verhaal. ik begin me ineens zorgen te maken over mezelf (slaap ook de klok rond als ik de kans krijg).
was niet als bangmaker bedoeld hoor maar ik las dat velen hier de medische oorzaak niet zo serieus nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven