Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
Vooral veel lachen en plezier maken. Ogen met een blije glinstering erin zijn véél aantrekkelijker dan een dikke laag make-up en botox en dat soort toestanden. (Vind ik dan)
.
Ik denk dat vlotte kleding en fit blijven het voornaamste is. Qua make-up: ik denk meer naturel opgemaakt.
Hakuna Matata
En stel dat je 80wordt...dan ben je nu nog niet eens op de helft van je leven. Zonde om je dan ruim je halve leven druk te maken over dat je er oud uitziet, toch? Gewoon niet doen. Niet alleen jij, maar op grote schaal zou men daar eens mee mogen stoppen. Zinloos, en zonde van de energie.
.
Verouderd make-up niet? Met zie je er natuurlijk jonger uit.
- binnen blijven
- niet werken
- geen kinderen
- gematigd bewegen
Geen make-up natuurlijk, alles wat je opsmeert maakt je huid ouder. Gewoon binnen blijven.
Extreme en langdurige stress voorkomen en niet roken en drinken. Daar rot je uiterlijk gewoon van weg.
Verder is het genetisch bepaald en helpen crèmes en andere troep nauwelijks tot niks.
Behalve zonnebrand crème. De zon is ook gigantisch slecht voor je huid.
Plastische chirurgie en vooral dingen op laten spuiten maakt niet dat je jonger oogt. Eerder dat je dommer oogt.
Je mag smeren wat je wil, als je genen hebt die snel verouderen, dan zal het je niet lukken.

Ik denk dat 'gewoon gelukkig zijn' de beste crème is die er voor je ganse lijf uitgevonden is om er goed uit te blijven zien. Niemand ziet er jong uit, hoogstens jongER dan hij/zij in werkelijkheid is.

Ik heb nooit gesmeerd, nooit (geen dagcrème en geen nachtcrème) en ik krijg dikwijls de opmerkingen dat ik er mijn leeftijd niet uitzie. Hoe meer moeite je doet om er jeugdig uit te zien, hoe slechter dat lukt. Krampachtigheid is voor niks goed.
Niet roken
Niet zonnen
Geen alcohol
Geen kinderen krijgen
Mooi lang haar in een hoge paardenstaart en leuke kleding bij de tijd doet meer dan botox en een dikke laag make-up.
Zorgen dat je niet in de overgang komt.
Als je genoeg lacht komen je rimpels vanzelf op de goede plaats.

Blijf zo slank mogelijk maar niet te mager want losse huid maakt oud.

Eet en drink gezond, rook niet.

Beweeg matig-intensief.

En laat geen cosmetische ingrepen doen tenzij echt medisch noodzakelijk. (Spataderen, oogleden liften)

Natuurlijk oud worden staat mooier dan met kunstgrepen jong blijven lijken.
Blootstelling aan de zon zorgt voor veel huidveroudering en schade. Draag dus ALTIJD een spf op je gezicht. Gebruik ook elke dag vochtinbrengende crème.
Probeer slank en fit te blijven.
Lach, wees gelukkig, zorg voor jezelf.
Verzorg je tanden goed, laat ze regelmatig bij de tandarts reinigen.
Verzorg je nagels en handen goed. Gebruik hand crème dagelijks. Zorg dat je nagels allemaal dezelfde lengte en vorm hebben, nagelriemen verzorgd en gehydrateerd zijn.
Ga met de tijd mee. Je hoeft geen modepopje te zijn (dat oogt nogal wanhopig), maar blijf niet in een bepaald tijdperk of jaar hangen.
Let’s go Brandon!
Slank blijven.

Ik heb op een zeker moment mijn onderkin laten wegzuigen en huid van mijn bovenoogleden laten weghalen. Maakte een wereld van verschil. Helaas genetisch bepaald allebei, want was nog in de 30 (inmiddels de 40 gepasseerd maar blij dat ik het gedaan heb!).
Geloof niet alles wat je denkt.
En veel/zware make-up maak zeker ook ouwelijk. Al zoveel youtube tutorials over gezien, boven de 40, minder make-up gebruiken, neutralere kleuren en ook matte oogschaduw.

Maakt zo’n verschil!
Geloof niet alles wat je denkt.
Barnsteen schreef:
21-08-2021 21:34
En stel dat je 80wordt...dan ben je nu nog niet eens op de helft van je leven. Zonde om je dan ruim je halve leven druk te maken over dat je er oud uitziet, toch? Gewoon niet doen. Niet alleen jij, maar op grote schaal zou men daar eens mee mogen stoppen. Zinloos, en zonde van de energie.
Sowieso die obsessie met het uiterlijk.. iets wat zo vergankelijk is.

Ouder worden gebeurt als je geluk hebt vanzelf. De mensen die dat natuurlijk doen zien er vaak beter uit dan mensen die alles inzetten om er jong te willen blijven uit zien.

Geluk hebben met je genen en niet te ongezond leven zullen nog het meeste invloed hebben.
Als je echt niet oud wil worden, is er maar één oplossing.

Gewoon genieten en liefhebben en lachen zijn denk ik de beste manieren om leuk oud te worden.
En gelukkig: hoe ouder je wordt, hoe minder belangrijk je het uiterlijk gaat vinden. De onzekerheid verdwijnt met de jaren.

En het scherpe zicht ook :-D
Altijd je lievelingsbeer meezeulen, ziet er erg jeugdig uit.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 21-08-2021 22:15
0.84% gewijzigd
Vooral gelukkig zijn!
Maar dat is niet altijd zo makkelijk. De afgelopen jaren heb ik veel meegemaakt en dat zíe je.

Verder idd;
Slank zijn - maar niet té
Hippe kleding dragen - sommige merken verraden gewoon dat je 'oud' bent
Make-up van nu - dus je niet opmaken zoals je 15 jaar geleden ook al deed
Eens met Havermout 1 over het belang van dagelijks spf gebruiken.
Zelf doe ik best wel wat aan uiterlijke verzorging, en ik weet ook het één en ander van huidverzorging, hoewel ik geen expert ben.
Maar zelf heb ik de focus op: ik wil er graag góed uitzien, en niet op: ik wil er graag jóng uitzien.
Want weet je, dat eerste is altijd haalbaar, maar dat tweede ga je altijd verliezen. Je blijft er niet jong uitzien. En dat heeft niets te maken met mooi, lelijk, make up of geen make up. Je zal altijd zien dat je geen twintig meer bent. En als je streeft naar er jong uitzien, zal je elk jaar meer teleurgesteld raken.
Ik zou dus willen voorstellen om eerder te streven naar er góed uitzien. Veel makkelijker, en het is haalbaar op elke leeftijd.
Een jonge lover doet wonderen ;)
Ik draag nooit make-up, smeer geen enkele creme behalve zonnebrand (kruidvat-merk) als (lang) de zon in ga, koop mijn kleding bij de h&m en c&a, en wordt nog steeds voor student aangezien terwijl ik 38 ben. Dus dit lijkt me de gouden formule. Succes ermee.
Goede genen.

Zien je ouders er jonger uit dan ze zijn, dan is de kans groot dat jij ook lang een jong uiterlijk houdt.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.
Aankomen... Magere vrouwen hebben meestal meer rimpels dan vollere

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven