Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
Het zit hem in zoveel dingen, om écht jonger te lijken. Figuur, huid, maar ook gewoon de gelaatstrekken.
Sommige mensen hebben bijvoorbeeld vanaf een hele jonge leeftijd al een hele zichtbare neus-lippen plooi, dat maakt ouder.
Een dun bosje haar ook. Of bijv hele dunne lippen (bij een vrouw)

Je kan je huid wel heel goed verzorgen en slank zijn maar als je niet echt jeugdige gelaatstrekken hebt lijk je niet perse jonger, maar dan zie je er gewoon goed uit voor je leeftijd.
Daarvoor heb je in ieder geval spf nodig :high5: Vermijd stress. En kleed je idd niet te degelijk.

Ik las dat iemand iets zei over gezichtsyoga, maar dat zou ik echt niet doen. Het zou juist de collageen in de huid beschadigen.
Aberlady schreef:
22-08-2021 14:10
Oh ja, en zorgen/piekeren vermijden.
Ja het is wel zo dat je bijvoorbeeld verdriet heel erg kan aflezen aan iemands gezicht. Dat is natuurlijk niet altijd te voorkomen. (Overigens vind ik dat ook niet per se lelijk.)

Wel kan je proberen mentaal zo positief en tevreden mogelijk in het leven te staan, dan zit je ook minder vaak onbewust of zelfs in je slaap te fronsen en met je mondhoeken naar beneden. Dat vind ik namelijk wel heel onaantrekkelijk, van die mensen waaraan die mondhoeken 'vastgebrand' staan naar beneden omdat ze zo vaak misprijzend om zich heen kijken / heel wantrouwig en veroordelend in het leven staan.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik*ben*ik schreef:
22-08-2021 14:41
Blijf alstublieft jezelf en blijf van de botox etc af..echt die vrouwen gaan allemaal op elkaar lijken en soms zie ik ze weleens dat ik denk : is er nou niemand die durft te zeggen dat je er niet uit ziet met je leeuwenneus en opgespoten lippen :facepalm:
Ja echt afschuwelijk hoe bijvoorbeeld Linda de Mol en Meg Ryan eruit zien. Monsters!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik heb in hoge mate al die dingen gedaan en meegemaakt die zogenaamd slecht voor je verouderingsroces zijn (drinken, roken, stress, slaapgebrek enz).

Toch zie ik er jeugdig uit met een jong gezicht. Mensen zijn altijd verbaasd als ze mijn leeftijd horen. Mijn geheim: Zonnebrandcrème. Hele goede, zonder parfums of alcohol. Factor 50. Elke dag, zomer winter. Zomers elk uur bijsmeren en rechtstreekse zon vermijden. En dat altijd blijven doen. De zon is schadelijker dan al die andere factoren bij elkaar en dan nog wat.

Slank blijven helpt ook. Vrouwen die wat voller zijn krijgen vanaf hun 40e toch snel zo'n 'moeke' look, ongeacht hoe ze er verder uit zien.
Ik gebruik nooit dag/nachtcrèmes of weet ik wat met onder 'gezichtsverzorging' verstaat. Daar zit bijna zonder uitzondering parfums en alcohol en troep in die juist sléchter is voor je huid. Het is 1 grote marketingstunt waar elke vrouw intrapt.

Ik was mijn gezicht met ijskoud water in de ochtend en avond (in navolging van Audrey Hepburn) en ik smeer 's morgens wat hele simpele Eucerincrème op de drogere plekken in mijn gezicht. Daarna spf 50 erop en dan make-up.
Voor mij werkt (62):

-zonnebrandcrème (iedere dag)
-niet teveel afvallen, iets voller oogt veel "jeugdiger"
-een lichte foundation of BB-crème
-altijd lippenstift
-vakkundig gekleurd haar
-een wijntje op z'n tijd
-niks mis met Botox of een fillertje. Mits deskundig en subtiel "gezet"

En...iedereen wordt altijd jonger geschat of reageert (zogenaamd) verbaasd als de leeftijd genoemd wordt. Al is het maar uit beleefdheid of (geldt voor mij) om iemand blij met zichzelf te maken:)
Veel neuken. Seks hormonen geven zo’n fijne glow. En niet dun zijn. Dat is sowieso niet wenselijk, helemaal niet als je jong wil lijken. Niet roken en niet drinken en van suiker afblijven. Veel bewegen maar niet dat idiote gesport wat tegenwoordig de norm lijkt. Dat geeft je lichaam stress. Stress vermijden. En verder proberen een beetje lol te hebben. Botox en zo: hou het vooral subtiel.
Wat grappig. Ik zie vaak voorbij komen, dun blijven!
Terwijl andere roepen dat je dan juist sneller rimpels krijgt.

Grappig dat verschil.
Arena89 schreef:
22-08-2021 16:08

Grappig dat verschil.
Meer vet in je gezicht zal misschien zorgen voor minder rimpels, maar een dikker lijf vind ik dan weer ouder maken. Dus beiden vind ik wel kloppen. :mrgreen:

Ik zou zelf kiezen voor slank zijn en fillers nemen. Maar dat is persoonlijk.
Wickedwitch schreef:
22-08-2021 15:55
Veel neuken. Seks hormonen geven zo’n fijne glow. En niet dun zijn. Dat is sowieso niet wenselijk, helemaal niet als je jong wil lijken. Niet roken en niet drinken en van suiker afblijven. Veel bewegen maar niet dat idiote gesport wat tegenwoordig de norm lijkt. Dat geeft je lichaam stress. Stress vermijden. En verder proberen een beetje lol te hebben. Botox en zo: hou het vooral subtiel.
Mwhe, als je veel fronst of andere mimiek gebruikt tijdens het neuken zal je er heus niet jonger op gaan lijken. En de meeste mensen hebben hun hele voorhoofd opgekruld tijdens de seks.
Lacuba schreef:
22-08-2021 15:46
Voor mij werkt (62):

-zonnebrandcrème (iedere dag)
-niet teveel afvallen, iets voller oogt veel "jeugdiger"
-een lichte foundation of BB-crème
-altijd lippenstift
-vakkundig gekleurd haar
-een wijntje op z'n tijd
-niks mis met Botox of een fillertje. Mits deskundig en subtiel "gezet"

En...iedereen wordt altijd jonger geschat of reageert (zogenaamd) verbaasd als de leeftijd genoemd wordt. Al is het maar uit beleefdheid of (geldt voor mij) om iemand blij met zichzelf te maken:)

Nah, nee hoor.
lippenstift vind ik trouwens juist oud maken, ben ik een jaar of 5 geleden mee gestopt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Sjulia schreef:
22-08-2021 16:10
Meer vet in je gezicht zal misschien zorgen voor minder rimpels, maar een dikker lijf vind ik dan weer ouder maken. Dus beiden vind ik wel kloppen. :mrgreen:

Ik zou zelf kiezen voor slank zijn en fillers nemen. Maar dat is persoonlijk.

wat ik vaak zie gebeuren bij vrouwen na of rondom de overgang: taille verdwijnt, dus ronde taille, en dan dunne pootjes er onder.
Heeft met hormonen te maken. Ben wel benieuwd of je dat kan voorkomen.
Overigens vind ik bollere wangen wel jeugdiger maken dan een mager koppie.
Arena89 schreef:

Grappig dat verschil.
Dat is allemaal persoonlijk, ik denk dat het allerbeste is om op je eigen gewicht te blijven ( mits het een gezond gewicht is ). Als je een bolle toet hebt dan kunnen die wangen naar beneden zakken vanwege gewicht + omdat de elasticiteit van je huid afneemt en als de wangen gaan zakken veroorzaakt dat een holle huid onder de ogen en de hamsterkaken waar de wangen heen lijken te zijn gezakt.
Wassen met koud water doet ook niets voor je huid, alleen eventjes om goed wakker te worden en voor een frisse teint ( ook eventjes ) maar het is geen verjongingskuur.
Als je lichte couperose hebt op je wangen heb je altijd een frisse teint :) dus lichte couperose gewoon houden en niet laten weghalen.
Ik*ben*ik schreef:
22-08-2021 14:41
Uitstraling!

Ik ben 50+ ,krijg regelmatig te horen dat ik nog zo lekker vlot ben / uit zie.
Ondanks mijn hangende oogleden en mijn duidelijk tekende slapeloosheid en de verliezen die ik heb geleden.Maar bij mij blijft het glas altijd half vol en dat straal ik uit.

Blijf alstublieft jezelf en blijf van de botox etc af..echt die vrouwen gaan allemaal op elkaar lijken en soms zie ik ze weleens dat ik denk : is er nou niemand die durft te zeggen dat je er niet uit ziet met je leeuwenneus en opgespoten lippen :facepalm:

Lekker vlot vind ik ook niet echt een compliment. Brrrr.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Parella schreef:
22-08-2021 16:15
Nah, nee hoor.
O, zeker hoor :rofl: Keep on dreaming!
VGM1980 schreef:
22-08-2021 16:16
lippenstift vind ik trouwens juist oud maken, ben ik een jaar of 5 geleden mee gestopt.
In de juiste kleur juist niet!
Arena89 schreef:

Grappig dat verschil.
Als ik kijk naar mijn collega’s in de leeftijdscategorie 40-50 dan vind ik de dames met een kilootje meer (medium?) er jonger uitzien dan de leeftijdsgenoten die dunner zijn (xxs/xs). Al was het maar omdat handen, hals, decolleté en huid op onderarmen veel minder snel ‘verzakt’ lijkt omdat er meer vulling in zit. En je lijkt minder snel ‘fragiel’ ook al verkeer je wellicht niet in blakende gezondheid.
Met slank zijn bedoel ik een gezond gewicht. Niet het nastreven van mager, wel voorkomen van overgewicht, en ja dus ook een paar kilo overgewicht.
Dan krijg je inderdaad snel zo’n moeke-look.
Geloof niet alles wat je denkt.
Ik snap wel wat er bedoelt wordt, want de 1 vind slank maat XS of S, en de ander vind maat m ook slank.
Moekes run the world.
Niet roken en weinig drinken en op tijd naar bed. Dat zijn simpele dingen die helpen bij een jong uiterlijk.
iones schreef:
22-08-2021 16:48
Niet roken en weinig drinken en op tijd naar bed. Dat zijn simpele dingen die helpen bij een jong uiterlijk.
persoon.

Maar .... ik heb al een aantal keer het zinnetje 'dan word je een echt moeke' zien voorbijkomen.
Kan iemand mij vertellen wat een echt moeke is?
Bedankt!
Wickedwitch schreef:
22-08-2021 15:55
Dit.
Een 'onbewerkte' slanke zestiger in een maat 34 in een strak jurkje kan er super uitzien, maar je zal hen niet verwarren met iemand van 18 met diezelfde maat.
Terwijl ik met mijn bolle lijf niet uit de toon val tussen de gemiddelde twintiger met mijn postuur.
Geen make up dragen en je huid vettig houden. Dat doe je namelijk ook met leren producten zoals tassen en schoenen. Wanneer je deze goed blijft invetten zal het langer mooi blijven ;)
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven