Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
Omring je met vrouwen die minstens 80 zijn. Zo lijk jij altijd heel jong. Werkt zeker tot je 79 bent.
Everything you see I owe to spaghetti!
En onthoud ook: een jong uiterlijk is niet per definitie mooi. En een ouder uiterlijk niet per definitie onaantrekkelijk.
Ik ken genoeg jonge vrouwen die niet bepaald aantrekkelijk ogen. Ook oudere vrouwen die jonger lijken, maar daardoor echt niet aantrekkelijker ofzo.
Leuk oud worden (aantrekkelijk ogen) is veel mooier dan jong willen blijven qua uiterlijk.
Ik zie echt vaak genoeg prachtige vrouwen die niet per se jong ogen.
Saivash schreef:
21-08-2021 22:13
En onthoud ook: een jong uiterlijk is niet per definitie mooi. En een ouder uiterlijk niet per definitie onaantrekkelijk.
Ik ken genoeg jonge vrouwen die niet bepaald aantrekkelijk ogen. Ook oudere vrouwen die jonger lijken, maar daardoor echt niet aantrekkelijker ofzo.
Leuk oud worden (aantrekkelijk ogen) is veel mooier dan jong willen blijven qua uiterlijk.
Ik zie echt vaak genoeg prachtige vrouwen die niet per se jong ogen.

Dit!
Ik ken een vrouw en als je achter haar loopt denk je dat ze zestien is. Elke dag in de sportschool, alles strak getraind, lang los haar, jeugdige kleding. En dan zie je haar gezicht, dat gewoon 60+ uitstraalt en dus niet past bij de rest van haar uiterlijk.
Andersom schreef:
21-08-2021 22:17
Dit!
Ik ken een vrouw en als je achter haar loopt denk je dat ze zestien is. Elke dag in de sportschool, alles strak getraind, lang los haar, jeugdige kleding. En dan zie je haar gezicht, dat gewoon 60+ uitstraalt en dus niet past bij de rest van haar uiterlijk.
:proud: daar heb ik ook last van. Aan de achterkant zie ik eruit als meisje. Ik krijg er soms wel eens een opmerking over.

Ik kan mij er niet druk om maken. Als ik maar gezond ben.
Arena89 schreef:
21-08-2021 22:20
:proud: daar heb ik ook last van. Aan de achterkant zie ik eruit als meisje. Ik krijg er soms wel eens een opmerking over.

En is dat geluk en natuur, of doe je daar heel heel heel veel moeite voor? En koop je dan bewust tienerkleding?
Ik ben 31 en word vooralsnog (stukken) jonger geschat.

Ik draag vrijwel nooit makeup, misschien daarom? Alleen heel af en toe wel eens wat mascara.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
La-Gamine schreef:
21-08-2021 21:51
En veel/zware make-up maak zeker ook ouwelijk. Al zoveel youtube tutorials over gezien, boven de 40, minder make-up gebruiken, neutralere kleuren en ook matte oogschaduw.

Maakt zo’n verschil!
Klopt. Ik gebruik ook minder make-up dan vroeger, vooral dat ik nu bb cream gebruik in plaats van foundation maakt veel verschil. Rimpels zie je veel beter onder foundation. Mijn make-up is veel meer naturel (geen smokey eyes meer, maar een dun randje eyeliner en wat mascara). En een klein beetje kleur op mijn lippen om er gezonder uit te zien.
Arena89 schreef:

Ik heb dat ook, vooral doordat ik slank ben en smal gebouwd denken mensen vaak dat ik een stuk jonger ben. Maar daar ben ik juist blij mee. Ik kleed me overigens niet als een tiener.
Thalas schreef:
21-08-2021 21:37
Geen make-up natuurlijk, alles wat je opsmeert maakt je huid ouder. Gewoon binnen blijven.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, sterker nog; als je huid of zelfs je hele gezicht er ouder uitziet door make up, dan doe je het verkeerd (tieners uitgezonderd, die kunnen achttien lijken in plaats van veertien met make up).
Met de juiste producten en de juiste technieken zie je er écht niet ouder uit met make up.
kerst schreef:
21-08-2021 21:43
Niet roken
Niet zonnen
Geen alcohol
Geen kinderen krijgen
+1
You can never have too many hats, gloves and shoes
Spf 50. Altijd. Ook in de winter.
ik geef mn bek ook maar een douw
Jufjoke schreef:
21-08-2021 22:31
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, sterker nog; als je huid of zelfs je hele gezicht er ouder uitziet door make up, dan doe je het verkeerd (tieners uitgezonderd, die kunnen achttien lijken in plaats van veertien met make up).
Met de juiste producten en de juiste technieken zie je er écht niet ouder uit met make up.

Van een geplamuurd gezicht knapt niemand op, maar uitgaande van de juiste make-up, niet cakey enzo, bedoel ik vooral minder zwaar. Alles minder zwaar aanzetten, alles minder en neutraler, staat zoveel frisser.
Geloof niet alles wat je denkt.
Arena89 schreef:

Van achter Lyceum van voren Museum
Intotheunknown schreef:
21-08-2021 21:59

Hippe kleding dragen - sommige merken verraden gewoon dat je 'oud' bent
Hier ben ik erg benieuwd naar! Voorbeelden graag, misschien maak ik me er ook wel aan schuldig, haha.

De meiden van rond de 20 vind ik momenteel niet zo leuk gekleed met die grote spijkerbroeken en kinderachtige t-shirt of sweaters met prints en sneakers. Beetje kinderachtig. Dus die hippe trend sla ik graag over.

Ik merk dat ik kwalitatief betere kleding en schoenen koop, en de ‘snelle’ mode doe ik ook niet meer aan mee. Dus op die manier verraad je je leeftijd denk ik ook.
Geloof niet alles wat je denkt.
Hangmat schreef:
21-08-2021 22:38
Van achter Lyceum van voren Museum
Geweldig! Die ga ik onthouden!
La-Gamine schreef:
21-08-2021 22:36
Van een geplamuurd gezicht knapt niemand op, maar uitgaande van de juiste make-up, niet cakey enzo, bedoel ik vooral minder zwaar. Alles minder zwaar aanzetten, alles minder en neutraler, staat zoveel frisser.
Ik ben het daarmee eens. Maar ik reageerde op Thalas die stelde dat alles wat je erop smeert je ouder doet lijken. En dan denk ik: dan doe je het niet goed.
Gezichtsyoga zou misschien kunnen helpen, ik zie daar vaak video's van voorbij komen op Instagram.
La-Gamine schreef:
21-08-2021 22:41
Hier ben ik erg benieuwd naar! Voorbeelden graag, misschien maak ik me er ook wel aan schuldig, haha.

De meiden van rond de 20 vind ik momenteel niet zo leuk gekleed met die grote spijkerbroeken en kinderachtige t-shirt of sweaters met prints en sneakers. Beetje kinderachtig. Dus die hippe trend sla ik graag over.

Ik merk dat ik kwalitatief betere kleding en schoenen koop, en de ‘snelle’ mode doe ik ook niet meer aan mee. Dus op die manier verraad je je leeftijd denk ik ook.
Degelijke, lang meegaande kleding is inderdaad een leeftijdsverrader.
Let’s go Brandon!
Andersom schreef:
21-08-2021 22:17
Dit!

Van achteren het Atheneum, en van voren het museum :-D
Dagelijks je eigen ochtendurine opdrinken.
Niet geschoten is altijd mis
Mijn oma kwam eens oververhit bij ons aan. Ze was gekomen met vervoer op maat.
Ze zei dat de chauffeur nieuw was en "de ouwetjes" opjaagde en heel onvriendelijk was. Er zouden zelfs een paar mensen in tranen uit te zijn gebarsten.
Toen zei ze: "Weet je wat ik gezegd heb?" uh nee vertelt u verder. "Ik heb gezegd tegen die chauffeur: "Meneer als u zo'n hekel heeft aan oude mensen dan hoop ik dat u er nooit 1 zal worden".
Moest er ineens aan denken.

Ik ben net 38 geworden en vind niks zo vervelend als jong(er) geschat worden. Helaas lijk ik dus wel echt jonger en dat vind ik heel vervelend.
Snap echt niet waarom je dat zou willen. Ik word ouder en vind het geen enkel probleem als dat te zien is. Ik heb het toch maar mooi gehaald en in mijn geval had dat toch een paar keer wel heel anders kunnen zijn.

Natuurlijk kun je eventueel je kledingstijl wat aanpassen maar vooral goed bedenken met welk doel. Ja jonger lijken blijkbaar maar waarom is dat zo van belang voor jou?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Een zonnebril dragen en een hoed, zonlicht maakt oud. En niet te dun zijn/worden, wat vollere vrouwen hebben vaak minder rimpels.
Voor iedereen een groene tuin
Slank blijven of worden. Tegen een meisjes-achtig lijf is geen creme of make-up opgewassen.
Zit ongeveer in dezelfde leeftijd en vind het altijd wel leuk als ik oud klasgenoten of scharrels tegenkom in de stad. De verschillen lijken steeds groter te worden.
Over het algemeen helpt een gezonde levensstijl zeker durf ik wel te zeggen, daarnaast is uitstraling vrij belangrijk. Sommigen hebben nog dat jeugdige over zich terwijl bij anderen het slaaptekort ervan afdruipt...
@TO, ik ben blij dat ik volgend jaar 50 mag worden, drie vrienden van me hebben het niet mogen halen
Zal me boeien of iemand me op, onder of boven leeftijd schat

Ik ben een zielsgelukkig en dankbaar mens en schijnbaar straal ik het uit. Ik krijg regelmatig te horen dat ik er goed uitziet en ik ben niet per definitie knap of jong uitziend. Ik ben een gelukkig mens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven