Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?
zaterdag 21 augustus 2021 om 21:24

zondag 22 augustus 2021 om 10:26
Uit nieuwsgierigheid even opgezocht. Leuke vrouw om te zien, beetje à la Famke Janssen. Prachtig figuur zonder meer!elfjetwaalfje schreef: ↑22-08-2021 00:25Zoek eens op internet op Carolyn Hartz en laat je inspireren. Zij is 70 en lijkt 40, zonder botox, plastische chirurgie en dergelijke.
Maar ik vind haar echt geen veertig lijken. Ook geen zeventig, verre van, ze ziet er goed uit! Maar als je haar veertig vindt lijken, dan ben je óf zelf nog heel jong en beschouw je veertig als tamelijk oud, óf je hebt slecht geconserveerde veertigers in je omgeving.
En ze heeft echt wel degelijk van alles laten doen (niet dat ik daar op tegen ben, en bovendien is het wel mooi gedaan, maar dit is níet puur natuur)

zondag 22 augustus 2021 om 10:35
Dat geeft ze ook zelf toe.Jufjoke schreef: ↑22-08-2021 10:26Uit nieuwsgierigheid even opgezocht. Leuke vrouw om te zien, beetje à la Famke Janssen. Prachtig figuur zonder meer!
Maar ik vind haar echt geen veertig lijken. Ook geen zeventig, verre van, ze ziet er goed uit! Maar als je haar veertig vindt lijken, dan ben je óf zelf nog heel jong en beschouw je veertig als tamelijk oud, óf je hebt slecht geconserveerde veertigers in je omgeving.
En ze heeft echt wel degelijk van alles laten doen (niet dat ik daar op tegen ben, en bovendien is het wel mooi gedaan, maar dit is níet puur natuur)
Wat ook scheelt is dat de bikini foto’s die je het meest vind van grote afstand genomen zijn, met misschien wat fotoshop.
Ze is heel slank en heeft of de genen om een platte buik te houden na 3 zwangerschappen of misschien valt een tummy tuck ook onder ‘maintenance work’.
Uiteraard is haar haar geverfd, misschien met een ‘topper’ voor extra volume

zondag 22 augustus 2021 om 11:20
Je kan jezelf beter meten aan de mensen in je omgeving dan aan zo’n Amerikaanse Australische mevrouw.
Ik vond de vaccinatie-wachtruimte een mooie inkijk geven in m’n ‘peers’. Je weet dat het bijna allemaal mensen zijn in jouw leeftijdcategorie. En daar zag ik frisse jeugdige vrouwen, oud ogende moekes en alles ertussenin. Hielp enorm om mijn eigen verval op waarde te schatten. Ik klaag niet.
Ik vond de vaccinatie-wachtruimte een mooie inkijk geven in m’n ‘peers’. Je weet dat het bijna allemaal mensen zijn in jouw leeftijdcategorie. En daar zag ik frisse jeugdige vrouwen, oud ogende moekes en alles ertussenin. Hielp enorm om mijn eigen verval op waarde te schatten. Ik klaag niet.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 22-08-2021 11:48
2.49% gewijzigd

zondag 22 augustus 2021 om 11:30

zondag 22 augustus 2021 om 11:38
En jij gelooft dat echt? Dat zie je toch gelijk joh als je die foto’s ziet.elfjetwaalfje schreef: ↑22-08-2021 00:25Zoek eens op internet op Carolyn Hartz en laat je inspireren. Zij is 70 en lijkt 40, zonder botox, plastische chirurgie en dergelijke.
zondag 22 augustus 2021 om 12:03
Ik sluit me hierbij aan.Jufjoke schreef: ↑22-08-2021 10:26Uit nieuwsgierigheid even opgezocht. Leuke vrouw om te zien, beetje à la Famke Janssen. Prachtig figuur zonder meer!

zondag 22 augustus 2021 om 12:10
Beste tips zijn al genoemd, niet roken en heel beperkt in de zon
zondag 22 augustus 2021 om 12:31
Ja hier zeg je wat! Soms schrik ik me echt gek als ik iemand van ongeveer mijn geboortejaar zie. Dan denk en hóóp ik echt, neeeee, die lijkt veel ouder. Sommigen zien er echt doorgeleefd uit, ongezond, uit conditie.kindrebel schreef: ↑22-08-2021 11:20Je kan jezelf beter meten aan de mensen in je omgeving dan aan zo’n Amerikaanse Australische mevrouw.
En tegelijk, ik heb geen makkelijke jaren achter de rug, heb een paar kilootjes teveel, zou ik er ook zo uitzien?
En sommigen zien er juist heel fris en jeugdig uit juist? Natuurlijk zie je wel wat kraaiepootjes bijvoorbeeld (vind dat juist wel leuk), maar vooral fitheid en lekker in je vel is denk ik de truc.
Geloof niet alles wat je denkt.

zondag 22 augustus 2021 om 12:54
Excuses, ik ben iets te hard van stapel gelopen.Jufjoke schreef: ↑22-08-2021 10:26Uit nieuwsgierigheid even opgezocht. Leuke vrouw om te zien, beetje à la Famke Janssen. Prachtig figuur zonder meer!
Love is the meaning of life

zondag 22 augustus 2021 om 13:04
Geen excuses nodig hoor!

zondag 22 augustus 2021 om 13:06
Hoelang wil je dat behouden dan? Moet denken aan hotter than my daughter

Op een gegeven moment ga je dat loslaten. Ik weet als de dag van gisteren toen ik 38 werd want hier werd gerenoveerd en de mensen die rondliepen feliciteerden mij en niemand die het geloofde, werd jonger geschat en vond dat helemaal niet leuk, sterker ik baalde want ik voelde mij ook niet serieus genomen. Dat is nu 15 jaar geleden en merk ook dat de tijd sneller lijkt te gaan

Op een gegeven moment begin 40 in de overgang en dat veranderde toch wel heel veel. Zeker eind 40 ook mentaal, ik stond ook anders in het leven, kijk achterom ipv naar voren (niet negatief bedoeld) maar ik voelde een bepaalde verandering. Net of ik voor een spiegel stond en een 180 graden draai maakte. Niet dat ik ineens een oude muts ben maar sommige dingen voelen gewoon niet meer goed. Geldt ook voor kleding dat je in bepaalde kleding niet meer jezelf voelt. Dat jeugdige past niet meer, voelt niet meer goed. Draag hier gewoon dagelijks jeans met een shirt maar jeugdig nee dat niet.
Wat gezicht betreft staan goede genen op nummer 1. Leefstijl en verzorging zijn daarnaast natuurlijk ook belangrijk.
En ik heb ook die dame gegoogled, no way geen 40 hoor. Wel een eind 50 tigger, dus alsnog een compliment maar 40 dat niet hoor.

zondag 22 augustus 2021 om 13:09
Nou, die Carolyn zou zo het verloren identieke tweelingzusje van mijn moeder kunnen zijn. Ik kan ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ze net zoals mijn moeder zelfs haar handen met Juvaderm heeft laten opspuiten.
On topic:
Beste remedie lijkt mij ook:
- niet in de zon zonder spf
- geen kinderen krijgen
- geen alcohol drinken
Maar ja, ik volg alleen de eerste tip en zie er gewoon uit naar mijn leeftijd. Maar dan wel een heel gelukkige 40’ er.
On topic:
Beste remedie lijkt mij ook:
- niet in de zon zonder spf
- geen kinderen krijgen

- geen alcohol drinken
Maar ja, ik volg alleen de eerste tip en zie er gewoon uit naar mijn leeftijd. Maar dan wel een heel gelukkige 40’ er.
zondag 22 augustus 2021 om 13:11
Nou inderdaad. Ik zie filters. Omhooggetrokken wenkbrauwen. Er is iets aan haar mond gedaan. Tuurlijk ziet ze er goed uit voor haar leeftijd maar denken dat dit puur natuur is.... :no:Zonnestraal89 schreef: ↑22-08-2021 11:38En jij gelooft dat echt? Dat zie je toch gelijk joh als je die foto’s ziet.
zondag 22 augustus 2021 om 13:17
Dat kan ook heel erg zitten in kleding en kapsel. Nu ik midden 40 ben ga ik echt de grote verschillen om me heen zien. Leeftijdgenoten die er nog lekker 'nu' uitzien, vaak ook slank (en daarmee bedoel ik niet mager). En leeftijdgenoten die er echt als moekes bij lopen. Die hebben misschien niet opvallend veel meer rimpels maar kleden zich wel alsof ze het hebben 'opgegeven'; vaak maakt overgewicht mensen ook wel 'ouwelijk', al is het maar omdat hippe kleding niet past of niet zo vlot staat in 4 maten meer.
En dan heb je natuurlijk nog de doorrookte koppen van mensen die ook wel een wijntje lusten, dan schrik ik gewoon dat die even oud of zelfs jonger zijn dan ik, maar zo'n doorlopen hoofd hebben met diepe groeven, leren huid, wallen, glazige blik. Altijd als ik jonge knappe meiden zie roken moet ik daaraan denken en wil ik bijna tegen ze zeggen: meid doe nou niet!
Zelf heb ik ook behoorlijke rimpels hoor, maar ik word vrijwel altijd jonger geschat, terwijl me dat eigenlijk niet eens zo boeit want dan zou ik wel meer speciale cremetjes smeren enzo. Ik vind het helemaal niet erg als ik lijk op mijn leeftijd. Maar blijkbaar komt die inschatting toch door de activiteiten die ik doe en hoe ik me kleed ofzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes

zondag 22 augustus 2021 om 14:10
Zoals al eerder genoemd: geen kinderen krijgen, goed slapen, niet roken, dagelijks SPF smeren, normaal eten (niet overdreven gezond of ongezond) en slank zijn.
Oh ja, en zorgen/piekeren vermijden. En om de zoveel tijd iets nieuws doen (qua werk of hobby). Het volwassen leven niet al te serieus nemen.
Oh ja, en zorgen/piekeren vermijden. En om de zoveel tijd iets nieuws doen (qua werk of hobby). Het volwassen leven niet al te serieus nemen.

zondag 22 augustus 2021 om 14:14
Ik maak me eigenlijk nooit druk om of ik er jong uitzie of niet. Ik heb nog steeds de mooie, effen en strakke huid die je veel ziet bij een bepaald type dikke vrouwen en voor de rest zal ik er dan wel als een moeke uitzien.
Ik ben ook een moeke, dus ik heb daar verder geen stress over.
Roken schijnt het allerergste te zijn. Een naar leven ook, maar daar kun je soms helaas niks aan doen.
Ik ben ook een moeke, dus ik heb daar verder geen stress over.
Roken schijnt het allerergste te zijn. Een naar leven ook, maar daar kun je soms helaas niks aan doen.
zondag 22 augustus 2021 om 14:26
het meeste komt van binnenuit
wat mensen zeggen geen alcohol, niet roken
zorgen dat je vooral goede voeding en drinken binnen krijgt - voor de vezels, vitamine, mineralen etc
stress vermijden
onderhoudt je gebit, ga 2 x per jaar naar de mondhygiënist en gebruik goed materiaal
geen haarverf uit een pakkie van de kruidvat, maar laat je haar verfen en knippen door een echte kapper
kleed je niet als je 18 bent, maar ook niet alsof je 80 bent.
voldoende slaap
en wees gelukkig. geniet van het leven. Constant klagen maakt oud, doen ook vooral oude mensen, en je hebt er niets aan.
wat mensen zeggen geen alcohol, niet roken
zorgen dat je vooral goede voeding en drinken binnen krijgt - voor de vezels, vitamine, mineralen etc
stress vermijden
onderhoudt je gebit, ga 2 x per jaar naar de mondhygiënist en gebruik goed materiaal
geen haarverf uit een pakkie van de kruidvat, maar laat je haar verfen en knippen door een echte kapper
kleed je niet als je 18 bent, maar ook niet alsof je 80 bent.
voldoende slaap
en wees gelukkig. geniet van het leven. Constant klagen maakt oud, doen ook vooral oude mensen, en je hebt er niets aan.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 22 augustus 2021 om 14:41
Uitstraling!
Ik ben 50+ ,krijg regelmatig te horen dat ik nog zo lekker vlot ben / uit zie.
Ondanks mijn hangende oogleden en mijn duidelijk tekende slapeloosheid en de verliezen die ik heb geleden.Maar bij mij blijft het glas altijd half vol en dat straal ik uit.
Blijf alstublieft jezelf en blijf van de botox etc af..echt die vrouwen gaan allemaal op elkaar lijken en soms zie ik ze weleens dat ik denk : is er nou niemand die durft te zeggen dat je er niet uit ziet met je leeuwenneus en opgespoten lippen
Ik ben 50+ ,krijg regelmatig te horen dat ik nog zo lekker vlot ben / uit zie.
Ondanks mijn hangende oogleden en mijn duidelijk tekende slapeloosheid en de verliezen die ik heb geleden.Maar bij mij blijft het glas altijd half vol en dat straal ik uit.
Blijf alstublieft jezelf en blijf van de botox etc af..echt die vrouwen gaan allemaal op elkaar lijken en soms zie ik ze weleens dat ik denk : is er nou niemand die durft te zeggen dat je er niet uit ziet met je leeuwenneus en opgespoten lippen

Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !