Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Knuf voor degenen die het nodig hebben!

Dit weekend niet veel gebezemd, het hoognodige, dus we zijn bij , maar wel gelezen.

Borodini, wellicht ken je het al, maar ik las dus het book 'The curious incident of the dog in the night-time van Mark Haddon. Geeft een snel lekker lezend kijkje in het hoofd van een autistische jongen: misschien wat voor jou?
ja, mooi boek! Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht

Ik kwam nog een filmtip geven: Billy Elliot. Zó mooi! Ben helemaal geen filmmens maar deze was erg de moeite waard!
Oh, is ie er ook in het NL? Dawissiknie... ik loop achter op literatuurgebied. Heb 4 jaar alleen maar baby-opvoed en feministische bla gelezen
Lol

Pff, ik zit nog in de 'ik ben lekker vrij-modus'. Ben mijn bed niet in te krijgen. Morgen heb ik zoooooo'n spijt!

Heb trouwens nog wel iets goeds gebezemd: de slippen voor de judo vast gemaakt voor Zoon. Met de hand
Hier morgen ook spijt. Mk heeft nog vrij, gelukkig kan die op play-date bij een vriendin

Ik ben gewoon erg toe aan een echte vakantie. De laatste was 2 jaar terug. Gewoon echt weggerdeweg, zon, tentje, strand, boeken, dat werk
Het is toch vaak zo dat je vermoeider terug komt van vakantie als toen je ging!! Heb ik ook altijd last van. Helaas dit jaar nog niets geboekt i.v.m. manlief.

Jonste broertje heeft een manege en woont op een grote boerderij. Hij heeft 1 van de zolders opgeknapt als appartementje. Volledig ingericht met keukentje, douche,toilet en wasmachine. Hij verwacht ons dit najaar.

Heb er wel zin in. Is ook lekker dicht bij de zee en in een leuk stadje.

Supergezellige avond gehad met de kinderen. Ze zijn net weg.

Op de buienradar kwam er rond half 8 een (twee) zwaar onweer deze kant uit. Twee behoorlijk rode stippen kort na elkaar. Maar we hebben tot 12 uur buiten gezeten en niks onweer en geen druppel regen. 't Was gewoon helder. Heerlijk.

'k Heb dus nog niet meegekregen of het ergens wel slecht weer is geworden.

'k Zal wat foto's op de Hyves zetten.

Vanmorgen mijn moeder aan de telefoon en ik heb haar maar eens het hele verhaal van de misser over de borstkanker verteld. Dus nu weten denk ik alle broers en zussen het wel. Het enige wat ze kon zeggen was: "Meid toch".

Het was gezellig vandaag.
Zoeb daar heb ik dus nooit last van. Vakantie of weekendje weg betekent voor mij juist helemaal ontspannen, daar kom ik altijd zwaar relaxed van terug.

Vandaar dat ik het ook niet zo goed snap denk ik, dat mensen er zo gestressed en sjaggerijnig bijzitten en dat ze zitten te ruzieën met elkaar.

Tila, boek is mooi!

Fuss, boek ook!

Ben nu Het spel van de Engel aan het lezen. Zo'n boek dat je niet weg kunt leggen.

Het is dat het zo'n pil is anders ging ie mee de trein in.

Hier ook geen vakantie dit jaar zoeb. De centjes worden even opgepot.

Bezemen

Bloesje ophangen

Werken

Badkamerkastjes inruimen

Sporten
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Pfff ik heb het nu al warm
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
goedemorgen allemaal !

Het boek ken ik niet Tila, ik ga er eens naar opzoek. Dank je :-)

gisteren een ontspannen bezoek bij A gehad. We zijn niet weggeweest met de kinderen ( Pip ) maar hebben bij de instelling in de achtertuin een mega watergevecht gehouden. Zelfs mijn ondergoed was doorweekt . Vroeg me wel af wat de groepsleiding van ons moest denken. Totdat 1 van die meiden vriend helemaal zeiknat gooide de groepsleiding vond het ook leuk

Vandaag dus het huishouden !

Hoera enzo
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mogguh..

Ben ik ook weer..

Druk in de weer, maar vandaag de laatste dag kermis.

Het is ook wel weer even genoeg zo, eerlijk gezegd. Erg leuk, maar o zo vermoeiend. Een heel ander leven, dat kermisleven.

Afijn, vanochtend moet ik:

Stofzuigen

Was opvouwen en opruimen.

Terug naar de Karwei om een rekenfout te laten veranderen.

Grote pan pastasaus klaarmaken.

Opvang voor kleintje regelen.

Werken tot vanavond laat (vandaag schijnt de drukste dag te zijn)

Later! (f)
Groephug

Gisteren een heerlijke dag gehad, lekker genoten van het zonnetje, de kinderen hebben lopen spelen met water en waren net als Boro helemaal doorweekt.

Heb de titels van die boeken eens even opgeschreven, ben altijd in om te lezen. Ik ben nu bezig in een boek van Roma Ligocka. In Schindlers List (de film) komt een stukje voor met een meisje in een rood jasje. Dat meisje is dus Roma Ligocka en zij is een boek gaan schrijven over hoe zij de oorlog heeft meegemaakt.

Vandaag de achterstand in het bezemen wegwerken, de afgelopen 2 dagen heb ik niets gedaan in huis.

- Stofzuigen

- Dweilen

- Stoffen

- WC poetsen

- Strijken

- Huiswerk maken en leren
Ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is GL , maar wel leuk idd.

Hier is met pinksteren ook altijd kermis. Dwz, was... ik ging vrijdag naar "de markt" waar de kermis zou zijn. Leuk voor Terror even in de draaimolen enzo. Is er geen kermis. De persoon die het altijd organiseert is er blijkbaar mee gekapt, en er is ook geen vervanger geweest. Stond ik daar moederziel alleen op het plein

Heb de buggy maar even rond gedraaid en een kermis geluidje gemaakt ( echt waar ) mijn privé kermis was dat .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik dacht dat het 'rode jasje' de film niet overleefde?

Boro: ik zie het even voor me hoor, jij hupsend achter die buggy
Groeps en speciaal voor Allis nog een

Heb je een draaimolen nagedaan Boro

Ben altijd op zoek naar goede boeken dus de titels ook maar even opgeschreven. Heb net 2 dikke pillen uit van Linda Holeman. De granaatappel en de doornappel. Mooie boeken om even helemaal alles om je heen te vergeten. Ik hoor en zie dan niets. Manlief moet me er dan echt uithalen. Die kan dan 10 keer iets zeggen voordat het doordringt. Heerlijk is dat.

En vandaag genieten. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw.

Heee dit weer hebben ze helemaal niet voorspeld... Blij dat ze het steeds mis hebben.

Vandaag nogal wat te doen.

Straks eerst even de plantjes water geven. Er is hier geen druppel regen gevallen.

Was ophangen

Opruimen

Stofzuigen

Dweilen

wc poetsen

Slaapkamer opruimen (ja nog steeds)

En dan boven bezemen en dweilen.

Ik zie wel weer hoever ik kom

Niks moet alles kan.
Oh ja. Ik was laat naar bed vannacht. Iets van half vier. Dus ik werd vanmorgen om 9 uur wakker van de vuilniswagen.... WAT vuilniswagen. K*t de bak staat niet voor. Ik bed uit snel spijkerbroek aan, maar die was natuurlijk al voorbij voor ik beneden was. Boe wat erg en dat met dit weer. Toch maar even naar de hoek van de straat gelopen en daar was ie nog niet geweest. Fijn. ik dus de bak daar neergezet en nu is ie leeg. Heel fijn met dat warme weer.
Stofzuigen

Was opvouwen en opruimen.

Terug naar de Karwei om een rekenfout te laten veranderen.

Snel wat boodschapjes halen

Wasje draaien

Grote pan pastasaus klaarmaken.

Opvang voor kleintje regelen.

Werken tot vanavond laat

Pffffffft! voor mezelf.
anoniem_7250 wijzigde dit bericht op 02-06-2009 13:34
Reden: nog meer wegstrepen..
% gewijzigd
Ik hoef vandaag niet veel te doen, heb in het weekend al flink veel boodschappen ingeslagen.

Vandaag dus alleen:

- koken

- even langs de fotograaf

- een lijstje maken van actie punten die dringend moeten gebeuren
Ik kom over het algemeen niet vermoeider terug van vakantie, en zeker niet nu we kinderen hebben: dan gaan we nl. niet meer wildwaterkayakken enzo

Gewoon het hele idee van vakantie: niet hoeven haasten en nooit te laat komen omdat je geen afspraken hebt en dus nooit te laat kan komen zwijmeldezwijmel dat lijkt me nou zooooo lekker!

Bezemen vandaag:

iets extra's te eten verzinnen omdat werk-etentje niet doorgaat

strijken

vakantie boeken (anders valt er niks te zwijmelen)

strijken

naar generale repetitie werk.
Heerlijk, vakantie Ben er na één dag werken al wel weer aan toe Klinkt overdreven misschien maar ik zat werkelijk pas even rustig om 3 uur. Pff. Zelfs boterhammen gingen tussendoor vandaag. En de kinders hadden storm in hun hoofd ofzo denk ik

Vandaag qua bezemen:

- wassen vouwen

- nog meer wassen vouwen

- nog meer en meer wassen vouwen

En op tijd naar bed. Echt. Anders gaat het morgen niet lukken!
Goldie, dat heb ik ook altijd gedacht, maar blijkbaar toch niet.

Vanmorgen heb ik flink gebezemd, moet alleen nog huiswerk maken, leren en strijken. En opnieuw de dweil door de keuken heen trekken. Water, stoepkrijt en blote voetjes zijn funest voor een schone vloer

Maar dat doe ik vanavond allemaal nog wel, eerst de kinderen maar eens in bad stoppen zometeen en daarna in bed leggen.

Vakantie, ook wel zin in, maar duurt nog wel even voor we weer gaan. Pas in oktober stappen we in het vliegtuig, dus ik wil proberen om binnenkort nog een weekendje weg te plannen.
Zo even bijlezen...

Vandaag veel gebezemd,moet alleen nog strijken maar daar heb ik de puf niet meer voor...ik ga zo nog even van het zonnetje genieten.

Gister met kinderen naar grote plas in de buurt geweest...ukkie vond het eng zo'n grote plas en heeft heerlijk heel de middag op het kleed gespeeld..

Na de stortbui toch de BBQ nog even aangestoken met lekker glaasje wijn...het leek wel vakantie!!

Lijstje voor morgen:

wc poetsen

strijken en vouwen

administratie bijwerken

facturen maken

jurkje terugbrengen....was het bijna vergeten..
-hugt group-

Ben nog steeds razend moe.

Pippi, het was naast intensief vooral verschrikkelijk leuk. Mooi stukje NL gezien, Oudste geleerd om steentjes te keilen over de Maas, de jongens hebben pootje gebaad in de Maas en zich verwonderd over de golven van de boten, we hebben schrik gehad van een Galloway rund met de kolder in de kop, enz. enz.

De kinderen hadden bijna geen ruzie en zijn inmiddels ook zo zelfstandig dat ik er bijna geen omkijken naar heb op de camping.

Maar goed, volgende vakantie wel een dagje activiteit afwisselen met een dagje rust en zo. Da's toch slimmer.

Vandaag gewerkt, wel wat vroeger naar huis gegaan, en kind naar dwarsfluitles gesjouwd. Dat was het dan ook wel voor nu.
Mamz Waar zijn jullie geweest? Ja ergens aan de Maas, maar die is zoooo lang.

'k Heb niet veel gedaan vandaag.

Alweer niet

Wel gedaan:

Boodschappen:

10 cd's en 5 dvd's gekopieerd

De puppie van zoon opgehaald en erop gepast. (Die vreet alles dus kan ik die geen minuut uit het oog verliezen).

Gewassen en gedroogd.

Gezwommen

Gekookt.

Met het bijna verdronken meisje gaat het goed. 't Is vandaag weer thuis gekomen. Wat een goede afloop zeg. Als je bedenkt dat het kind is gereanimeerd.
Gelukkig dat dat meiske er goed vanaf is gekomen. Ik hoop dat de ouders nu wijs met die twee en het kanaal omgaan.

Wij waren in Limburg, in de buurt van Venlo.
Ah Mamz wat leuk. Werkterrein van manlief. Die rijdt langs en vaart op de Maas van Sambeek tot Roermond. Rijkswaterstaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven