Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zo lang mogelijk jong uiterlijk behouden?

21-08-2021 21:24 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben inmiddels 36 jaar en zou graag een jeugdig uiterlijk willen behouden. Wie heeft er tips, denkende aan:

-goede crèmes
-make up tips
- kleding
- eventueel cosmetische ingrepen
- andere do's en don'ts

Dank je wel vast!

Groetjes!
mammezel schreef:
23-08-2021 19:20
Als ik een topic volg, dan begrijp ik graag alles.
Mag ik vragen wat voorland is? En BSN nummer, dat ken ik ook niet.

Wie geeft wat duiding? Bedankt!
Voorland = wat je te wachten staat
BSN = burgerservicenummer. Jullie noemen dat dacht ik het rijksregisternummer.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
sprokkelientje schreef:
23-08-2021 19:15
Viel duizend procent mee.
Je loopt een week met een soort drukmaskerop om je kop( je bent dan net een huidskleurig paasei...soort Humpty Dumpty.
Na een week trekken de blauwe plekken weg en mag het masker af...dan heb je nog een paar dagen een soort leeg zakje onder je kin...ook dat trekt bij....na een maand ben je boven Jan.

Littekens: minuscule puntjes die je amper ziet.
Er is bij mij echt 300 cc uitgezogen dus geen overbodige luxe.
Ingreep duurt nog geen 20 minuten
Zelfde ervaring hier. Volgens mij ook zoiets weggezogen, weet het niet exact meer maar net over de 300.

Ook bij mij zit het in de familie. En hoe langer je wacht met weghalen, hoe lastiger het wordt, want jonger veert je huid makkelijk naar de nieuwe vorm. En dat klopt inderdaad. Ik heb helemaal geen last gehad van hangend velletje. Wel veel vocht, dat vulde het op denk ik.

Erg blauw geweest, dat duurtje even voor dat wegtrok (sjaaltje en mijn haar verhulde genoeg), de littekens zie je niet. Sneetje bij mijn oorlel, en onder mijn kin.

Ik vond het spannend, en niet zo’n prettige ervaring, maar het viel ook wel weer mee. Het is het iniedergeval zooo waard geweest!
Geloof niet alles wat je denkt.
lux- schreef:
23-08-2021 19:22
Voorland = wat je te wachten staat
BSN = burgerservicenummer. Jullie noemen dat dacht ik het rijksregisternummer.
Bedankt lux!
Voorland, nooit van gehoord, wij noemen dat de toekomst.
Aha, BSN = ons rijksregisternummer (begint met je geboortejaar, geboortemaand, geboortedag en dan nog 5 cijfers). En nu moet ik dus terug gaan lezen waarom er over het BSN werd gesproken. :facepalm:
Wat mij wel opvalt in dit topic is hoeveel mensen van zichzelf zeggen dat ze er (veel) jonger uitzien dan ze zijn. Ik blijf hier op dit topic nog wat hangen. Ik denk dat dat goed is voor je zelfbeeld en voorkomen/uitstraling.
La-Gamine schreef:
23-08-2021 20:22
Zelfde ervaring hier. Volgens mij ook zoiets weggezogen, weet het niet exact meer maar net over de 300.

Ook bij mij zit het in de familie. En hoe langer je wacht met weghalen, hoe lastiger het wordt, want jonger veert je huid makkelijk naar de nieuwe vorm. En dat klopt inderdaad. Ik heb helemaal geen last gehad van hangend velletje. Wel veel vocht, dat vulde het op denk ik.

Erg blauw geweest, dat duurtje even voor dat wegtrok (sjaaltje en mijn haar verhulde genoeg), de littekens zie je niet. Sneetje bij mijn oorlel, en onder mijn kin.

Ik vond het spannend, en niet zo’n prettige ervaring, maar het viel ook wel weer mee. Het is het iniedergeval zooo waard geweest!
Leuk...zelfde ervaring en idd..hoe ouder je wordt...hoe lastiger en duurder want dan ook halslift erbij voor het mooie resultaat
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
23-08-2021 19:15
Viel duizend procent mee.
Je loopt een week met een soort drukmaskerop om je kop( je bent dan net een huidskleurig paasei...soort Humpty Dumpty.
Na een week trekken de blauwe plekken weg en mag het masker af...dan heb je nog een paar dagen een soort leeg zakje onder je kin...ook dat trekt bij....na een maand ben je boven Jan.

Littekens: minuscule puntjes die je amper ziet.
Er is bij mij echt 300 cc uitgezogen dus geen overbodige luxe.
Ingreep duurt nog geen 20 minuten
Oh uitgezogen, dus liposuctie? Geen hangende vellies weggeknipt :biggrin:
smulrol schreef:
23-08-2021 21:01
Oh uitgezogen, dus liposuctie? Geen hangende vellies weggeknipt :biggrin:
Nee hoefde niet...als ik nog 10 jaar had gewacht wel...
Elastisch vel is gelukkig ook genetisch...net als de kneepknieen en de maanlandschapdijen...min en min is plus he :whoops:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
mammezel schreef:
23-08-2021 20:47
Wat mij wel opvalt in dit topic is hoeveel mensen van zichzelf zeggen dat ze er (veel) jonger uitzien dan ze zijn. Ik blijf hier op dit topic nog wat hangen. Ik denk dat dat goed is voor je zelfbeeld en voorkomen/uitstraling.

Dat komt omdat TO tips vraagt hoe er jonger uit te zien. Zou gek zijn als er dan vooral mensen zouden reageren die vinden dat ze er níet jonger uit zien.
Ik denk dat heel veel mensen jonger ingeschat worden omdat we vaak een ouder beeld of plaatje hebben bij een bepaalde leeftijd.
Ik vind 50 echt mega oud klinken. En als je dan iemand ontmoet van 50 kan je denken; oh, helemaal niet zo heel oud eigenlijk.
Sjulia schreef:
24-08-2021 09:16
Ik denk dat heel veel mensen jonger ingeschat worden omdat we vaak een ouder beeld of plaatje hebben bij een bepaalde leeftijd.
Ik vind 50 echt mega oud klinken. En als je dan iemand ontmoet van 50 kan je denken; oh, helemaal niet zo heel oud eigenlijk.
Ja, dat is het hem, denk ik. Als een twintiger verbaasd is dat ik halverwege de veertig ben, is dat meer vanwege het beeld dat hij of zij heeft van veertigers, dan dat ik er werkelijk zo jong uit zie. Als ik mezelf vergelijk met leeftijdsgenoten, dan zie ik er heel vergelijkbaar uit.
Dat zal het inderdaad zijn :)
Later is nu
Jufjoke schreef:
24-08-2021 09:43
Ja, dat is het hem, denk ik. Als een twintiger verbaasd is dat ik halverwege de veertig ben, is dat meer vanwege het beeld dat hij of zij heeft van veertigers, dan dat ik er werkelijk zo jong uit zie. Als ik mezelf vergelijk met leeftijdsgenoten, dan zie ik er heel vergelijkbaar uit.
Yes. Laatst kirde een tiener ook tegen mij dat ze echt niet kan geloven dat ik 30 ben, alsof je eigenlijk een soort van oma hoort te zijn op die leeftijd. :hihi:
En 40/50 jarige zien mij weer een beetje als tiener geloof ik.
Overigens heb ik wel het idee dat iedereen nu jonger lijkt vergeleken met vroeger. Als ik foto’s zie van mij voorouders dan schrik ik wel. Harde tijden hoor, toen Paula’s choice nog niet bestond.
Als ik foto's van vroeger kijk, vind ik juist dat mijn moeder er jonger uit zag.
Later is nu
Sjulia schreef:
24-08-2021 09:46
Yes. Laatst kirde een tiener ook tegen mij dat ze echt niet kan geloven dat ik 30 ben, alsof je eigenlijk een soort van oma hoort te zijn op die leeftijd. :hihi:
En 40/50 jarige zien mij weer een beetje als tiener geloof ik.
Ja, precies. Je kijkt door je eigen bril. Ik vond mezelf 'vroeger' altijd een beetje te mollig. Terwijl ik achteraf zie dat ik een prachtig figuur had. Nu weeg ik een paar kilo (vooruit, acht kilo) meer, en zie ik wel dat ik meer weeg, maar vind ik mezelf niet dik of mollig. Gewoon prima. Ik wil er desondanks wel een paar kilo af, omdat ik dat mooier vind, maar ik vind het nu ook oké. Allemaal gezien door de bril die met je mee groeit.
Jufjoke schreef:
24-08-2021 09:43

dit inderdaad
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Sjulia schreef:
24-08-2021 09:51
Overigens heb ik wel het idee dat iedereen nu jonger lijkt vergeleken met vroeger. Als ik foto’s zie van mij voorouders dan schrik ik wel. Harde tijden hoor, toen Paula’s choice nog niet bestond.
Ik zag een foto van mijn oma in dezelfde leeftijd als mijn moeder nu is. Wat zag mijn oma er oud uit in vergelijking met mijn moeder nu.

Ik zou ook wel aan mezelf willen laten sleutelen, maar durf niet zo goed en daarbij wil ik graag mezelf mooi leren vinden zoals ik ben.
Ik lees hier vaak; slank/dun blijven. Maar 'te' dunne vrouwen vind ik er juist vaak ouder uitzien in hun gezicht. Net als mensen die veel afvallen, die vind ik er daarna ook vaak ouder uizien.
Ik ben zelf slank/dun, iets te vind ik zelf, en ik wil juist graag wat aankomen, omdat ik er dan gezonder uitzie, maar ook omdat ik dus 'te dun' snel oud vind maken in het gezicht.
Sjulia schreef:
24-08-2021 09:51
Paula's Choice, haha!

Als ik foto's van mijn oma zie toen ze mijn leeftijd (50) had vind ik haar ook ouwelijk maar dat komt voornamelijk vanwege het kapsel (kort haar, permanent) en haar kleding. In mijn herinnering heeft mijn oma altijd ouwelijke kleding gedragen. Ook nooit makeup trouwens. Niet dat dat je jonger maakt maar zij gaf nooit om dat soort dingen. Ze was wel altijd slank en ging tot aan haar dood meerdere keren per week zwemmen.
glitglam schreef:
24-08-2021 10:08
Ik lees hier vaak; slank/dun blijven. Maar 'te' dunne vrouwen vind ik er juist vaak ouder uitzien in hun gezicht. Net als mensen die veel afvallen, die vind ik er daarna ook vaak ouder uizien.
Ik ben zelf slank/dun, iets te vind ik zelf, en ik wil juist graag wat aankomen, omdat ik er dan gezonder uitzie, maar ook omdat ik dus 'te dun' snel oud vind maken in het gezicht.
Dit is ook mijn idee.
Vrouwen in mijn omgeving die keurig slank bleven en daar ook van alles voor deden (maaltijden overslaan, heel weinig eten, heel veel sporten), waren op hun 43e gigantisch gerimpeld. Nog steeds een prachtig figuur hoor, maar wel met een oude kop erop.
Terwijl de vrouwen met stevig overgewicht wat lastiger zijn in te schatten qua leeftijd, omdat ze geen rimpels hebben.
ludwina schreef:
24-08-2021 10:30
Dit is ook mijn idee.
Vrouwen in mijn omgeving die keurig slank bleven en daar ook van alles voor deden (maaltijden overslaan, heel weinig eten, heel veel sporten), waren op hun 43e gigantisch gerimpeld. Nog steeds een prachtig figuur hoor, maar wel met een oude kop erop.
Terwijl de vrouwen met stevig overgewicht wat lastiger zijn in te schatten qua leeftijd, omdat ze geen rimpels hebben.
Ik ben het hier helemaal mee eens als slanke vrouw. Echter, als ik aankom, dan plakt het alleen maar op mijn buik en o ja, ik krijg een driedubbele onderkin. Als het vet zich niet zou vastzetten op deze 2 plekken zou ik graag wat meer aankomen om mijn rimpels te verbergen. Ik eet overigens wel gewoon normaal en sport niet als een malle. Volgens mij is heel veel sporten ook niet erg bevorderlijk.

Ik smeer maar gewoon veel SPF en hoop op het beste. :proud:
Stressed is just desserts spelled backwards
ludwina schreef:
24-08-2021 10:30
Dit is ook mijn idee.
Inderdaad, dus ik wil iets aankomen om niet te oud te lijken straks (ben nu 'al' 42)
Vind ik vaak van vrouwen die veel hardlopen/elke week trainen en marathons doen enzo, lijken vaak oud en afgeleefd in hun gezicht.
Maleficent schreef:
24-08-2021 10:33
Ik ben het hier helemaal mee eens als slanke vrouw. Echter, als ik aankom, dan plakt het alleen maar op mijn buik en o ja, ik krijg een driedubbele onderkin. Als het vet zich niet zou vastzetten op deze 2 plekken zou ik graag wat meer aankomen om mijn rimpels te verbergen. Ik eet overigens wel gewoon normaal en sport niet als een malle. Volgens mij is heel veel sporten ook niet erg bevorderlijk.

Ik smeer maar gewoon veel SPF en hoop op het beste. :proud:
Bij mij gaat het dan gelukkig op de 'goede' plekken zitten; in mijn gezicht en op mijn bovenbenen en kont, mijn middel en buik blijven plat/strak.
Alleen is aankomen een eeuwigdurende strijd..
glitglam schreef:
24-08-2021 10:36
Bij mij gaat het dan gelukkig op de 'goede' plekken zitten; in mijn gezicht en op mijn bovenbenen en kont, mijn middel en buik blijven plat/strak.
Alleen is aankomen een eeuwigdurende strijd..
Jaloers. Bij mij blijft alles dun behalve mijn buik.
Maar goed, dat is mijn bouw en er is niks tegen te doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
24-08-2021 10:37
Jaloers. Bij mij blijft alles dun behalve mijn buik.
Maar goed, dat is mijn bouw en er is niks tegen te doen.
Nee klopt, dat is dan gewoon niet anders (helaas)
Ik heb deze dunne/tengere bouw ook van mijn moeder, alleen was die iets van 1.60 lang/kort, en ik ben 1.75, dus dan valt het ook gewoon meer op. (een lang, dun eind zeg maar :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven