Voeden in het openbaar

02-06-2009 10:25 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic kolven in het openbaar waar ik veel reacties zag van vrouwen die wel in het openbaar voeden, vroeg ik mij af hoe dat gaat. Ik geef mijn kindje wel bv maar op de een of andere manier 'durf' ik niet in het openbaar te voeden. Het zou tienduizend keer makkelijker zijn, maar ik weet niet hoe zeg maar. Vragen jullie om een andere ruimte? Hebben jullie speciale technieken Ik ben benieuwd. En hoop dat ik het dan toch een keertje ga doen, want eigenlijk wil ik het wel.
Calvijn, ben het met je eens dat me dat ook een beetje te ver zou gaan.

Ik zelf vind borstvoeding niet iets intiems.
Persoonlijk vind ik bv niets intiems hebben. Althans, niet intiemer dan wanneer ik een kroket uit de muur trek bij de Febo...
quote:Starshine schreef op 02 juni 2009 @ 14:27:

Ha, we zijn al aangeland op het punt dat de kampen tegenover elkaar staan ivm openbaar voeden. Heerrrlijk, al die zedige mensen die niet tegen tieten kunnen. Ik neem aan dat die ook topless dames op het strand erop wijzen dat ze erg aanstootgevend in de weer zijn. Net zoals in de sauna. En ze plakken vast ook blote borsten op schilderijen in het Rijksmuseum af.

En ze houden vast ook hun beha aan als ze gaan sexen met hun hubbie. Toch? Stel je voor, een blote tiet, het moet niet gekker worden.Ik behoor tot het probvinhetopenbaarenwaardanookgeven-kamp, maar in het voorbeeld van Calvijn waar een tweejarig kind en publique aan zijn moeders borst gaat staan lurken, ben ik ook niet meer zo pro.
Of een 2-jarige nog aan de borst zou moeten laat ik in het midden, maar ik weet dat kinderen die op die leeftijd nog bv krijgen dat niet nu moeten hebben omdat ze anders niks te eten hebben (in nederland dan). Kind kan dus best dat slokje thuis nemen.

En is de borst geven intiem? Ja, vind ik eigenlijk wel, maar niet dermate intiem dat niemand het mag zien. Ik kus mijn partner ook wel eens in het openbaar en mijn kinderen ook trouwens. Ook intieme momenten, maar niets vunzigs of geheims aan.

Dus, lekker voeden als het nodig is.
Ok , dit wordt dus al " wayyyyy to much " beschouwd

en dit ?

???

Ik vind die laatste foto práchtig , erg vertederend . Met de opmerking dat zonder luier vragen is om een gespikkelde jurk .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB; ik moet toegeven dat ik het eigenlijk hele mooie plaatjes vind.

Juist wel heel intiem.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mooie plaatjes BGB. Naakte babies vind ik ergens ook heel natuurlijk. Ik weet nog dat ik mij eraan irriteerde dat ik mijn meisje na de geboorte de eerste twee dagen alleen maar met kleertjes aan zag. Toen ik mij weer beter voelde heb ik haar snel in bad gedaan Ik kreeg echt het gevoel dat ik vergeten was hoe mijn kindje eruit zag.

Maar dat geheel terzijde.
quote:calvijn1 schreef op 02 juni 2009 @ 14:27:

[...]

Ik heb zelf maar 4 dagen bv gegeven in het ziekenhuis, maar toen ervaarde ik het al als heel intiem en wilde ik daar niemand bij hebben.

Had zelf wrs dus niet in het openbaar gevoed.

Hoezo intiem? in de zin van opwinding???

Ik snap dat nooit zo goed, van die mensen die borstvoeding intiem vinden. Vind je het wasen van je kind dan ook intiem?

In vond borstvoeding noodzakelijk en ik genoot van het voldane gezicht wat mijn kinderen naderhand hadden, lijkt me bij flesvoeding niet anders.
quote:Starshine schreef op 02 juni 2009 @ 14:35:

Of een 2-jarige nog aan de borst zou moeten laat ik in het midden, maar ik weet dat kinderen die op die leeftijd nog bv krijgen dat niet nu moeten hebben omdat ze anders niks te eten hebben (in nederland dan). Kind kan dus best dat slokje thuis nemen.Precies, dat bedoel ik. Niet dat ik dan niet meer probv ben
Ik ben ook zo iemand die zich stoort aan voeden in het openbaar. Ik stoor mij nog wel aan meer dingen: kind verschonen in het openbaar, volwassenen die ongegeneerd scheten laten in het openbaar. Ik heb hier ook wel eens een topic over geopend : over voeden en verschonen in het openbaar en tijdens verjaardagvisites, etc.

Zelf stoor ik mij enorm aan voeden en verschonen in het openbaar. Ga ff lekker op de slaapkamer voeden/verschonen. Maar ja, ik ben daar schijnbaar de enige in. Al mijn familie en vrienden met kinderen verschonen rustig een (poep)broek terwijl in nog een toostje brie neem....

Ik stoor mij aan dingen waar een ander zich niet aan stoort en los het zo veel mogelijk op door af te spreken zonder kinderen of kies ervoor om mij er maar overheen te zetten. Ach ja, als de problemen in Nederland niet groter zijn dan deze....

Overigens heb ik zelf geen kinderen (maar dat was geen raadsel natuurlijk) en als ik ze wél zou hebben zou ik niet in het openbaar voeden en verschonen.
Waarom dan Petrokia?
Petrokia, jij zou je dus elke keer een half uur afzonderen?
quote:Star schreef op 02 juni 2009 @ 14:57:

Waarom dan Petrokia?Antwoord kun je ws shaken, over die bv in ieder geval. Kon ze in dat andere topic ook niet geven.
Ik denk ik vraag het nog een keer.
quote:fleurtje schreef op 02 juni 2009 @ 14:57:

Petrokia, jij zou je dus elke keer een half uur afzonderen?

Ja. Tenzij je thuis bent.

Waarom het mij zo stoort: tja normaal ga je ook niet met blote borsten op een verjaardag zitten of op een terras. Kwestie van decorum. Maar met een kind is het opeens 'normaal'. Overigens vind ik het prima als iemand met een doek 'erover' of weggedraaid gaat zitten. Maar zo pontificaal borst bloot. Nee, ik vind het ongepast en merk dan dat ik denk: moet dat nou?
Kom je dat heel vaak tegen dan Petrokia, die pontificaal blote borst?
Echt, ik heb in mijn hele terras en restaurant-carriere nog nooit EEN blote borst gezien. Ja, een keer: van een breezah-sletje op de bar.

Maar goed, nog nooit een bv-gevende borst. Denk dan ook dat dit schromelijk wordt overdreven. Valt me op dat meer 'voorstanders' nog nooit blote borsten op terras hebben gezien. Of voorstanders letten er niet op omdat het ze niet boeit, of de tegenstanders zitten echt te zoeken of ze iemand zien waarbij een piepklein stukje borst te zien is.
Ooh, ik vind vooral de eerste en laatste foto ook heel mooi!

Wrs/misschien zullen vele het volgde ook niet snappen maar ik zou best een foto reportage oid willen laten maken dat ik mijn zoon voed.

Mooie discrete foto's van een speciaal moment tussen moeder en zoon... Ja, lijkt me wel wat!
quote:Star schreef op 02 juni 2009 @ 15:03:

Kom je dat heel vaak tegen dan Petrokia, die pontificaal blote borst?

Nee hoor, val best wel mee hoe vaak dat ie. Er is ook prima mee te leven hoor :-)

We leven in een vrij land en iedereen kan doen wat ie wil en of je je wel/niet stoort aan voeden in het openbaar kan je toch niet veranderen denk ik. Wellicht zou het veranderen als ik zelf een kind zou hebben en voeden. Van die meningen/gevoelens die 180 graden draaien als je moeder wordt ....
Klopt, ook ik kan me niet heugen dat ik iemand op het terras haar kind heb zien voeden.
Petrokia, ik weet niet meer wat ik dacht toen ik nog geen baby had, ws boeide het me niet. Weet alleen wel dat het voeden in het openbaar bij mij echt met gemakzucht te maken had. Tweede baby is aan de fles en ik vind dat echt verschrikkelijk onhandig als ik even weg wil met haar.
Is een foto van een mooi voedingsmoment op borstvoeding.com laten plaatsen ook voeden in het openbaar?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ja Smol

Weet je, ik denk dat als je je stoort aan een voedende moeder in het openbaar, dat je dan echt even kwijt bent wat ook alweer de oorspronkelijke functie is van die borsten. Ik vind het oprecht jammer als mensen zoiets niet los kunnen zien van seks. Want dat is uiteindelijk in het algemeen de reden dat een borst in het openbaar niet kan: dat heeft te maken met seks en seks is vies.

Al hoor je dan weer weinig mensen klagen over enorme billboards voor lingerie met decolletés tot aan de venusheuvel van een Yolanthe, Sloggie of Sapph.

Ik begrijp dus nog steeds niet wat er nu zo onsmakelijk zou zijn aan een drinkende baby. En ook dat golfje melk waar Talktothehand het over heeft, die komt met een flesje net zo hard lijkt me, en dan is het vast ineens niet aanstootgevend (maakt het dan nog uit of er moedermelk of poedermelk in het flesje zat?)

(verschonen vind ik trouwens een andere categorie, dat zou ik ook niet voor iemands neus doen)
Ah, dan voed ik ook wel eens in het openbaar .
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
jaja, alle tegenstanders hebben het altijd over pontificaal blote borsten die over tafel vliegen, maar geven vervolgens toe dat nooit of zelden te zien eigenlijk. Dus waar stoor je je dan aan?

Hetzelfde met verschonen. Als het kan, deed ik dat liever ook even apart, maar dat heeft meer met hygiëne dan met schaamte te maken. Maar goed, in het zeldzame geval dat er geen aparte verschoonruimte is, verschoonde ik mijn kind natuurlijk niet op de salontafel tussen de blokjes kaas. Dan zocht ik een rustig plekje ergens in de kamer en verschoonde zo dat niemand tegen de poepluier hoefde aan te kijken.

Want zeg nou eerlijk...hoe vaak heeft een ouder zijn of haar kind nou bij jou op tafel naast je biertje verschoont?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven