kolven in publieke ruimtes

01-06-2009 23:38 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
na.v. het topic kolven als juf zijnde.

Vorige week waren er 2 vrouwen bij ons in het restaurant die net waren bevallen en moesten kolven. Ze hadden beiden een elec. kolf meegenomen en vroegen mij of er een ruimte was om te kolven.

Na wat geïmproviseerd te hebben, heb ik deze dames op ons (beschutte en afgesloten) terras neergezet alwaar zij in alle rust konden kolven. Het was 2 weken geleden, dus niet -10 buiten, maar net niet warm genoeg om buiten te dineren. Nu kon ik tot deze oplossing komen omdat het dus niet warm genoeg was om buiten te zitten, maar als dat wel het geval was geweest waar had ik ze dan moeten laten? In de kelder waar we de drankvoorraad bewaren?

Kortom mijn vraag, in hoeverre wordt er/moet er rekening gehouden met kolvende/borstvoedinggevende moeders in publieke ruimtes? Ik heb zelf alleen maar FV gegeven dus ik ben er zelf nooit tegenaan gelopen.
Snap je wel wat ik zeg?

Vind je trouwens dat je in een kerk niet open en bloot zou mogen voeden?
Mijn god, volgens mij snap je hem écht niet.
Waarom niet eigenlijk Fje1981?
Waar hou je precies rekening mee door niet in het openbaar te voeden?
quote:summerbreeze21 schreef op 02 juni 2009 @ 14:15:

Waar hou je precies rekening mee door niet in het openbaar te voeden?Met mensen die jou en je kind vies/walgelijk/afstotelijk/niet normaal vinden.
Ik zie zo zelden een vrouw met de tiet te pronk voeden. Het overgrote deel doet dit discreet met een doek of kleding erover zodat je het amper ziet. Die ene keer dat je het een keer treft vind ik eigenlijk amper een discussie waard.

Ht is nu niet bepaald dat je altijd en overal omringd bent met moeders die duidelijk zichtbaar zitten te voeden.......

Zoals eerder aangemerkt vind ik kolven een ander ding, dat is bijna niet discreet te doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik maak uit Fje's reactie op dat ze mijn opmerking niet begrijpt. Voor mij genoeg reden om niet meer op haar onzinnige postings hier in te gaan. Wat een beperktheid.
Tijdens een kerkbezoek in Italië had in een hemdje met spaghettibandjes aan, daaroverheen een sjaal om mijn schouders te bedekken. Tijdens het rondlopen was die sjaal een stukje verschoven en was er een klein stukje schouder bloot.

De non die daar rondliep deed ksssjt kssssjt ksssjt naar mij. Eng mens.

Zo..dat was even een anekdote.
Is dat zo Fje? Vind jij mensen die hun kind voeden afstotelijk en vies? Kun je dat onderbouwen?
Borstvoeding geven in een restaurant heb ik ook geen problemen mee. De baby moet idd ook eten, vaak ben ik juist blij als ze bv geven als het kindje enorm aan het huilen is en zo stil wordt. (Maar dat is weer een ander topic, huilende en rondrennende kinderen in een restaurant)

Bovendien begrijp ik niet wat er aanstootgevend is aan met een tiet blootzitten om je kind te voeden. Kan me niet voorstellen dat daar mensen zijn die daar opgewonden van worden (ja ongetwijfeld zullen er zulke mafkezen zijn)
quote:summerbreeze21 schreef op 02 juni 2009 @ 14:22:

Is dat zo Fje? Vind jij mensen die hun kind voeden afstotelijk en vies? Kun je dat onderbouwen?Ik zeg niet dat Fje dat vindt, maar dat zijn letterlijke benamingen die ik in soortgelijke discussies heb gelezen, dus zou zo maar kunnen dat Fje dit ook vindt.
Fje vindt dat je rekening moet houden met elkaar.. dus ben erg benieuwd waar er dan precies rekening mee gehouden moet worden.
Kolven in het openbaar zou ik niet doen, met een dubbele electrische kolf zou dat ook absoluut niet discreet kunnen,

Maar gisteren waren we op het strand en kind had honger, dus gevoed. Ik kreeg me toch een rare blikken! Terwijl het halve strand topless lag!

Nou schiet mij maar lek, geen idee waar al die mensen last van hadden..
quote:nut schreef op 02 juni 2009 @ 14:22:

Bovendien begrijp ik niet wat er aanstootgevend is aan met een tiet blootzitten om je kind te voeden. Kan me niet voorstellen dat daar mensen zijn die daar opgewonden van worden (ja ongetwijfeld zullen er zulke mafkezen zijn)Juist integendeel! De tiet die voor voeden wordt gebruikt ziet er juist niet meer seksueel aantrekkelijk uit en doet me eerder denken aan 'n melkkoe dan aan 'n vrouw. Voor dierlijke behoeften (waaronder ook toiletgang en seks) zorgen wij doorgaans dat we dat niet in 't openbaar doen i.t.t. het zogen van 'n baby, dat vind ik dus eigenlijk 'n beetje raar. Zal me verder 'n worst zijn of iemand in 't openbaar gaat zitten zogen, maar ik vind het niet bepaald charmant staan.
quote:summerbreeze21 schreef op 02 juni 2009 @ 14:28:

Fje vindt dat je rekening moet houden met elkaar.. dus ben erg benieuwd waar er dan precies rekening mee gehouden moet worden.

Bijvoorbeeld als je op een terras zit en in je gezichtsveld zie je een moeder haar kind open en bloot borstvoeding geven.

Tuurlijk begrijp ik dat je kindje gevoed moet worden en dat hoeft wat mij betreft ook niet in een afgesloten hok.

Vind wel dat je als je als vrouw geen zin hebt in scheve gezichten je discreet daarmee kunt omgaan zodat het niet storend is voor andere mensen.

En dat je dan af en toe bij b.v het aanleggen perongeluk een tepel ziet, so be it, ik begrijp ook wel dat dit kan voorkomen.
Zoals eerder gevraagd Elninjoo, eet jij ook op de wc?

Eten is toch ook een 'dierlijke behoefte'..
Gelukkig kon mijn vriend dat wel heel goed scheiden Elninjoo
Charmant vind ik het trouwens ook niet Maar dat is de bedoeling er ook niet van.
quote:fleurtje schreef op 02 juni 2009 @ 14:13:

Snap je wel wat ik zeg?

Vind je trouwens dat je in een kerk niet open en bloot zou mogen voeden?

Wat kun jij toch fel reageren Fleur.

Ik vind dat je moet kunnen voeden in een kerk, mits discreet. Het voeden van je kind of in een laag decollete een kerk binnenlopen, daar zit toch wel een verschil in lijkt mij?
Je snapt dus werkelijk niet waar ik op doelde.

Kerk is bij uitstek de plek om je kind te mogen en kunnen voeden.
Leg nou eens uit waarom je met een laag decollete de kerk niet in mag?
quote:elninjoo schreef op 02 juni 2009 @ 14:38:

[...]

Juist integendeel! De tiet die voor voeden wordt gebruikt ziet er juist niet meer seksueel aantrekkelijk uit en doet me eerder denken aan 'n melkkoe dan aan 'n vrouw. Voor dierlijke behoeften (waaronder ook toiletgang en seks) zorgen wij doorgaans dat we dat niet in 't openbaar doen i.t.t. het zogen van 'n baby, dat vind ik dus eigenlijk 'n beetje raar. Zal me verder 'n worst zijn of iemand in 't openbaar gaat zitten zogen, maar ik vind het niet bepaald charmant staan.De dingen worden een beetje omgedraaid, jammer is dat.
Onbegrijpelijk dat men zich stoort aan een vrouw die haar baby borstvoeding geeft in het openbaar.

Wat is daar aanstootgevend aan? Ik vind het juist vertederend en het is in mijn ogen 0 % erotisch.

Ook al heb ik er zelf absoluut geen problemen mee, ik kan me voorstellen dat het voor veel moeders zélf veel fijner is om een rustig plekje te zoeken.

TO heeft het prima opgelost door een rustig plekje te zoeken voor de gast die wilde kolven. Niet iedere uitbater van een openbare gelegenheid is zo meelevend.
quote:Star schreef op 02 juni 2009 @ 14:45:

Leg nou eens uit waarom je met een laag decollete de kerk niet in mag?god is bang voor tietuuuh..
quote:summerbreeze21 schreef op 02 juni 2009 @ 14:39:

Zoals eerder gevraagd Elninjoo, eet jij ook op de wc?

Eten is toch ook een 'dierlijke behoefte'..Ik ga toch ook niet iemand zitten pijpen op 't terras: sperma kun je tenslotte ook slikken en is 'n eiwitrijke snack.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven