Oude maten trolley handbagage.

28-08-2021 18:41 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al weer wat jaren geleden heb ik een trolley voor op vakantie gekocht die aan de afmetingen voor de handbagage voldeed.
In oktober ga ik op vakantie en ik las de regeltjes voor de handbagage alvast door.
Nu zag ik dat de maten helaas zijn aangepast en is mijn koffertje 5 cm te breed.

Kan het zijn dat je geluk hebt en dat je hem toch als handbagage mee mag nemen, of heb ik pech en moet hij altijd mee als ruimbagage?

Ik vindt het jammer dat ze de afmetingen aangepast hebben toen ik het koffertje nog niet zo lang had, hij is pas 3x gebruikt en het zou jammer zijn als ik hem nu al moet vervangen terwijl hij nog zo goed als nieuw is.
We zijn net met transavia gevlogen en precies dit had ik ook.

Wat is het ergste dat kan gebeuren?
Dat je bij moet betalen. Hoeveel?
Bij ons €26.
Ik dacht, ik neem de gok wel want een nieuwe trolley is duurder.

Nou, ze keken echt niet hoor.
En medicatie die ik meehad en waarvoor ik extra langs de huisarts was gegaan om verklaring mee te krijgen werd ook totaal niet naar gekeken.

En, alle vloeistoffen onder de 100ml in plastic zakje hoefde ook niet meer.

Succes en een fijne vakantie alvast!!
Titatoverbal schreef:
28-08-2021 21:32
Als het kan reis ik graag met alleen handbagage, scheelt wachten bij de bagageband.
Nou, dat is niet altijd zo. Ben een keer van Londen naar Eindhoven gevlogen. Op Stansted stond ik binnen een half uur na het landen met m'n koffer bij de bushalte. Maar op de terugweg heb ik ruim een half uur bij de paspoort controle in de rij gestaan op Eindhoven. Geen idee waarom het allemaal zo lang moest duren om je eigen land weer in te mogen. Toen ik daar eindelijk doorheen was lag mijn koffer al vrolijk rondjes te draaien op de bagageband.

Hopelijk rijd de volgende keer dat ik naar Londen wil de trein gewoon normaal zonder werkzaamheden aan het spoor.
_Aphia_ schreef:
28-08-2021 22:56
Nou, ze keken echt niet hoor.
En medicatie die ik meehad en waarvoor ik extra langs de huisarts was gegaan om verklaring mee te krijgen werd ook totaal niet naar gekeken.

Op Schiphol niet, maar vanuit het vakantie land misschien wel.
Onlangs teruggevlogen uit Kopenhagen en daar hebben ze nog wel de maximaal 100 ml inhoud.

En een verklaring van mijn medicatie haal ik altijd bij de apotheek. In een minuut geprint.
Neem hem ook altijd mee, nog nooit nodig gehad. Maar het scheelt tijd en lastige vragen als er wél eens naar gevraagd wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Afstandbediening schreef:
28-08-2021 19:52
Dat klinkt positief woezel85.
Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag.
Net nog met Transavia gevlogen.
Ik heb “handbagage” gezien die zo groot was dat deze niet eens in de opbergvakken paste.
Daar vond ik dan wel weer wat van.

Maar ik geloof dus echt niet dat die 5 cm het verschil gaan maken.
Exact, op een enkele uitzondering na (die het als een verdienmodel zien) doen de airlines niet heel moeilijk.

Maar TO, als je echt zekerheid wilt en bereid bent daarvoor wat uit te geven, dan raad ik van harte de Tranzpack van Eastpak aan. Die heeft verschillende compartimenten en laptopvak ertussenin (handig). En als je niet vastzit aan de afmetingen van de airline heb je dan voortaan keuze tussen iets dat rolt en iets dat makkelijk draagt.
_Aphia_ schreef:

In Spanje nog wel en ben benieuwd naar UK ná Corona (was altijd vreselijk strikt met het juiste soort zakje hebben ipv een transparant toilettasje).
puntillita schreef:
29-08-2021 10:17
Exact, op een enkele uitzondering na (die het als een verdienmodel zien) doen de airlines niet heel moeilijk.

Maar TO, als je echt zekerheid wilt en bereid bent daarvoor wat uit te geven, dan raad ik van harte de Tranzpack van Eastpak aan. Die heeft verschillende compartimenten en laptopvak ertussenin (handig). En als je niet vastzit aan de afmetingen van de airline heb je dan voortaan keuze tussen iets dat rolt en iets dat makkelijk draagt.
Ja, ik ben al fan van Eastpack, ik heb een maatje groter (zonder de rugzakfunctie) als gewone koffer. :)
Dus dit is een goed idee.
Wisselt per maatschappij. Hoe goedkoper de maatschappij, hoe sneller ze overgaan tot nameten (= verplicht inchecken tegen kosten = onderdeel van verdienmodel).

Vlieg je gewoon met een flag carrier, dan maken die paar centimeters niets uit.
_Aphia_ schreef:
Hangt van luchthaven af. Schiphol heeft al jaren scanners waarbij alles in je tas kan blijven. Meeste luchthavens hanteren echter nog oudere scanners waarbij elektronica en vloeistoffen weer uit je tas moeten. (En bijvoorbeeld ook je riem en horloge af moeten). Dan zijn er ook nog luchthavens (vooral die in het VK) waar wetgeving ze verplicht om dit eruit te laten halen, ook al zijn de scanners in staat om goed te checken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven