Onbekendere Griekse eilanden

29-08-2021 00:59 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen juni ben ik voor het eerst alleen op vakantie geweest, heel veilig een pakketreis via Sunweb naar Zakynthos. Na jaren niet te zijn geweest, is mijn goede gevoel voor Griekenland helemaal terug. Met dit tegenvallende weer ben ik een beetje aan het surfen op internet, ideetjes opdoen voor volgend jaar.
Ik wil meer, ik wil zo graag naar een onbekender eiland, waar niet iedereen heengaat. Wat voorbeelden: Skiathos, Leros, Ios.

Uiteraard is het boeken van een vliegticket en uitzieken van een hotel niet moeilijk. Alleen…naar onbekendere pareltjes gaat geen rechtstreekse vlucht. Ik heb autisme, en onbekende dingen maken me erg paniekerig waardoor ik de neiging krijg om het maar niet te doen. Maar is het allemaal wel zo ingewikkeld?

Wie heeft er ervaring met reizen naar onbekendere eilanden? Tips zijn welkom, mijn enige eis is dat het eiland een plaats moet hebben met een levendig deel met eettentjes en barretjes. Niet slecht 1 of 2 tavernes. Ik hou wel van aanspraak opzoeken.

* Hoe werkt dat met veerboten, moet je die ook vooraf reserveren? Hoe kom je daar vanaf het vliegveld?
*Is het duidelijk in een haven waar je precies moet zijn voor bestemming X?

Graag hoor ik wat ervaringen!
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Ik ben ooit op vakantie geweest naar het eiland Ithaka, ook via Ross Holidays. Absolute aanrader. Je komt er per veerboot via Kefalonia.

Echt een vrijwel onontdekte parel, maar dan spreek ik wel over 10 jaar geleden (minstens)
Nighttripper schreef:
31-08-2021 10:54
Heb zelf een tijd op Naxos gewoond en gewerkt en daar waaide hij idd s'zomers.Het is een jaarlijks verschijnsel,een harde noordelijke wind.De duur ervan varieert en hij heet Meltemi.Niet alle eilanden hebben er evenveel last van.Als je op Meltemi zoekt vind je wel meer info :-]
https://www.rossholidays.nl/klantenserv ... jd/meltemi
Gooi je beste Naxos tips op me!! :D
Heerlijk om alles te bekijken!! Milos en Ithaka zien er echt heel leuk uit!! Deze twee staan alvast op mijn lijstje!

Zakynthos ken ik, ben ik twee keer geweest. Dat beviel beter dan Kos en Kreta. Vandaar dat ik ben gaan denken over andere rustigere en meer idyllische eilanden.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Zanahoria schreef:
31-08-2021 17:55
Gooi je beste Naxos tips op me!! :D

@Zanahoria,hier wat tips dan ;) .De hoofdstad Naxos is prachtig en gelegen op een heuvel en met geweldig oud centrum,oude bezienswaardigheden en leuke hotelletjes.
Qua stranden is er veel keus.Dichtbij de stad en aan een baai ligt strand Agios Georgios.Prima om te zwemmen,leren surfen,kanoeen etc omdat het vrij ondiep is.De zee loopt daar nl heel langzaam af.In het toeristenseizoen is het wel heel druk.Een veel mooier strand is Agios Prokopios,ligt iets verder weg.Ging daar zelf wel heen op m'n vrije dagen om de drukte wat te ontvluchten.Maar ook om te genieten van de schoonheid ervan.Het is ooit uitgeroepen tot 1 van de mooiste stranden van Griekenland.En omdat er nogal veel zijn,wil dat best wel wat zeggen (foto).Afbeelding
Verder is Naxos in het binnenland groen en bergachtig.Busreis door het binneland is zeker moeite waard. :-] Ben zelf met de bus door binnenland naar Filoti (prachtig bergdorp) gereisd.En later door naar het noorden,Apollonas,prachtig vissersplaatsje.En overal zijn wel resten van een historisch verleden.Daarentegen is het zuiden van Naxos veel stiller en verlatener.Maar zelf houd ik daar wel van.Heb daar met vrienden een motortocht gemaakt.Genoten van de natuur en buiten op een prachtig strand geslapen. :-]
Je kunt je dus met gemak een hele vakantie vermaken op Naxos,en toch allerlei heel verschillende dingen ondernemen.Het is ook best een groot eiland.Maar je kan ook island-hoppen.Naxos ligt dichtbij meerdere andere,mooie eilanden met goede bootverbindingen. ( ik heb het dan wel over toeristenseizoen! ) .
Mooie reis/vakantie iig gewenst :cheer2:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Sugarcinderella schreef:
31-08-2021 08:49
Weten jullie dat ook. Op welke eilanden staat er (steeds) een hardere wind? Ik lees daar weleens wat over of dat men dan zegt eiland was mooi maar er was steeds weer die wind.

Ben op Kos geweest en daar had ik er geen last van.
Karpathos. Ik was daar 3 jaar geleden eind september en daar waai je echt weg.
caretta_01 schreef:
31-08-2021 21:43
Heerlijk om alles te bekijken!! Milos en Ithaka zien er echt heel leuk uit!! Deze twee staan alvast op mijn lijstje!

Zakynthos ken ik, ben ik twee keer geweest. Dat beviel beter dan Kos en Kreta. Vandaar dat ik ben gaan denken over andere rustigere en meer idyllische eilanden.
Welk deel van Kreta heb je gezien dan?
Ik ben zo'n 25 jaar geleden op Naxos geweest en vond dat een fantastisch eiland. Wil ik altijd nog een keer naar terug.
vivapimpelmees schreef:
01-09-2021 17:21
Welk deel van Kreta heb je gezien dan?
De kant van Chania ( bergachtig gebied ten westen er van prachtig!!). Omgeving Elounda/ Agios Nicolaos en Malia.
Kreta heeft ook stille stukken, dat weet ik. Het lijkt me heerlijk om een bestemming te zoeken die niet 1,2,3 voor de hand ligt.
Poros. Erg leuk. Je moet wel eerst met een auto of boot vanaf Athene. De boot vanaf Athene moet je reserveren. Daarna zijn je kosten minimaal. Voor 1 euro met een watertaxi ben je te boot naar het vaste land eenmaal daar. Een taxi het eiland rond kost ongeveer 4.50 euro. Er zijn veel eetgelegenheden bij de haven en ook op de berg. Alles voor nog gewoon Griekse prijzen. Voor noodgevallen (ziekte etc) is er altijd een marine schip aanwezig met helikopter etc. Het is wel geen chersonnissos enz. Maar wil je lokaal genieten, lekker zwemmen in de baai en wat genieten aan de overkant van cultuur/ kerken/ musea/ opgravingen, dan zit je daar uitermate oke.
Nighttripper schreef:
01-09-2021 17:16
@Zanahoria,hier wat tips dan ;) .De hoofdstad Naxos is prachtig en gelegen op een heuvel en met geweldig oud centrum,oude bezienswaardigheden en leuke hotelletjes.
Qua stranden is er veel keus.Dichtbij de stad en aan een baai ligt strand Agios Georgios.Prima om te zwemmen,leren surfen,kanoeen etc omdat het vrij ondiep is.De zee loopt daar nl heel langzaam af.In het toeristenseizoen is het wel heel druk.Een veel mooier strand is Agios Prokopios,ligt iets verder weg.Ging daar zelf wel heen op m'n vrije dagen om de drukte wat te ontvluchten.Maar ook om te genieten van de schoonheid ervan.Het is ooit uitgeroepen tot 1 van de mooiste stranden van Griekenland.En omdat er nogal veel zijn,wil dat best wel wat zeggen (foto).Afbeelding
Verder is Naxos in het binnenland groen en bergachtig.Busreis door het binneland is zeker moeite waard. :-] Ben zelf met de bus door binnenland naar Filoti (prachtig bergdorp) gereisd.En later door naar het noorden,Apollonas,prachtig vissersplaatsje.En overal zijn wel resten van een historisch verleden.Daarentegen is het zuiden van Naxos veel stiller en verlatener.Maar zelf houd ik daar wel van.Heb daar met vrienden een motortocht gemaakt.Genoten van de natuur en buiten op een prachtig strand geslapen. :-]
Je kunt je dus met gemak een hele vakantie vermaken op Naxos,en toch allerlei heel verschillende dingen ondernemen.Het is ook best een groot eiland.Maar je kan ook island-hoppen.Naxos ligt dichtbij meerdere andere,mooie eilanden met goede bootverbindingen. ( ik heb het dan wel over toeristenseizoen! ) .
Mooie reis/vakantie iig gewenst :cheer2:
Dit klinkt heeeel goed! Wij zitten nog net wat zuidelijker dan Agios Prokopios, bij Agia Anna. We zitten vlakbij de bushalte en daar wilde ik al wel mee naar Naxos stad, maar goed om te weten dat je met de bus ook de rest van het eiland kunt verkennen :) we blijven 6 dagen, 5 nachten, dus best aardig de tijd. Daarna gaan we door naar Paros.
Zanahoria ,volgens mij liggen die 2 stranden idd heel dicht bij elkaar.Dus waar je zit is zoiets als op de foto.Hele goede keus hoor,have fun! :cheer:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Sugarcinderella schreef:
31-08-2021 10:56
Bedankt!!!

Is dat dan de enige wind waar men last van kan hebben?
In de zomer wel, in de winter stormt het ook vaak, meestal noordoostenwind maar afgelopen winter kwam'ie echt uit alle hoeken!
Misschien eliza was here nog even bekijken?
redhead70 schreef:
01-09-2021 21:18
Poros. Erg leuk. Je moet wel eerst met een auto of boot vanaf Athene. De boot vanaf Athene moet je reserveren. Daarna zijn je kosten minimaal. Voor 1 euro met een watertaxi ben je te boot naar het vaste land eenmaal daar. Een taxi het eiland rond kost ongeveer 4.50 euro. Er zijn veel eetgelegenheden bij de haven en ook op de berg. Alles voor nog gewoon Griekse prijzen. Voor noodgevallen (ziekte etc) is er altijd een marine schip aanwezig met helikopter etc. Het is wel geen chersonnissos enz. Maar wil je lokaal genieten, lekker zwemmen in de baai en wat genieten aan de overkant van cultuur/ kerken/ musea/ opgravingen, dan zit je daar uitermate oke.
Ik stem ook op Poros!
Heerlijk eiland met een aantal fijne baaien waaraan je heerlijk kunt liggen.
Vrij overzichtelijk en niet te druk.
This is not kosher!
Mijn vriendin woont op Thassos, prachtig eiland! Ze heeft er een heel mooi appartement aan zee in de verhuur dus als je info wilt kun je me een prive berichtje sturen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven