Spaans meisje ontmoet

15-09-2021 09:16 39 berichten
Hallo,

Ik zit met een dubio.. ik heb een spaans meisje ontmoet, we hebben het erg gezellig samen. Appen veel en zien elkaar af en toe. Ze spreekt spaans en engels, ik spreek een paar woordjes spaans en beter engels dan haar.

Maar ik word onzeker als ik nadenk over een eventuele toekomst, omdat we elkaars talen niet spreken en voor mij is diepgang en communicatie erg belangrijk. Als we via Whatsapp praten, hebben we wel goede gesprekken, door middel van google translator.

Toen we begonnen te praten, zat er nooit een intentie achter om elkaar leuk te vinden en nu vinden we elkaar leuk. Dat weten we ook van elkaar. Maar de ene dag word ik blij wakker en de andere dag voel ik een brok van onzekerheid ofzo.

Haar cultuur is ook heel anders dan die van mij, ze is afkomstig uit Colombia en je merkt wel echt verschillen. Dat is absoluut niet erg, maar wat gaat dat in de toekomst doen..

Ze is erg lief voor me, als we uit gaan laat ze ook echt merken dat ze alleen interesse in mij heeft, ze is totaak niet iemand die jaloersmakend is en ze is erg zelfstandig/zelfverzekerd. Allemaal heel top natuurlijk.

Nu weten we door een dronken bui hoeveel bedpartners we beide gehad hebben. Ze heeft er 9 gehad en ik maar 1 (langdurige relatie). Dit maakt me ook vrij onzeker.. omdat ik ergens bang ben dat ze me gaat vergelijken met een van haar anderen. Misschien gaat het allemaal ook wel wat te snel, we spreken nu 1.5 maand, ze is erg zeker van haar gevoel en weet goed wat ze met me wil. Ergens geeft me dat een wat beklemend gevoel, ik doe liever rustig aan.
Ten eerste is het een Colombiaans meisje, geen Spaans meisje.
Lijkt mij nogal een verschil.

Woont ze nu in Colombia of hier in NL/Belgie?

Jullie appen nog maar kort, maar je hebt al gelijk hele toekomstscenario's in je hoofd?

Kan je niet gewoon kijken hoe het loopt. Nu is het toch gezellig..
Felidaes schreef:
15-09-2021 09:18
Ten eerste is het een Colombiaans meisje, geen Spaans meisje.
Lijkt mij nogal een verschil.

Woont ze nu in Colombia of hier in NL/Belgie?

Jullie appen nog maar kort, maar je hebt al gelijk hele toekomstscenario's in je hoofd?

Kan je niet gewoon kijken hoe het loopt. Nu is het toch gezellig..
Ja ze is van oorsprong colombiaans, maar sinds kind is ze met haar moeder naar Spanje gegaan.. nu woont haar moeder in Nederland, ze een aantal maanden in nederland bij haar moeder, binnenkort gaat ze naar haar familie in Colombia voor 2/3 maanden en daarna komt ze voor goed in Nederland wonen
Martijn95 schreef:
15-09-2021 09:21
Ja ze is van oorsprong colombiaans, maar sinds kind is ze met haar moeder naar Spanje gegaan.. nu woont haar moeder in Nederland, ze een aantal maanden in nederland bij haar moeder, binnenkort gaat ze naar haar familie in Colombia voor 2/3 maanden en daarna komt ze voor goed in Nederland wonen
Gewoon lekker blijven appen. En als ze zich over een jaar definitief vestigt in Nederland, dan kun je haar meer opzoeken en beter leren kennen. Als het voor die tijd vervlakt, dan weet je dat het leuk was, maar meer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens een aflevering of wat van 90 days to wed, en hoe de koppels daar communiceren door middel van google translate. En dan zien hoe de relatie is.

Maar als ze permanent naar Nederland komt (dat kan met haar paspoort?) dan zal ze NL moeten leren, en dan gaat de communicatie vast ooit wel beter.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Martijn95 schreef:
15-09-2021 09:21
Ik zou gewoon rustig aan doen, go with the flow en kijken hoe het allemaal loopt.

Je hoeft niet gelijk met haar te trouwen.
himalaya schreef:
15-09-2021 09:24
Kijk eens een aflevering of wat van 90 days to wed, en hoe de koppels daar communiceren door middel van google translate. En dan zien hoe de relatie is.

Maar als ze permanent naar Nederland komt (dat kan met haar paspoort?) dan zal ze NL moeten leren, en dan gaat de communicatie vast ooit wel beter.
Ja dat klopt, met haar paspoort kan ze hier wonen. Ze gaat dan ook op nederlandse les, dat vind ik wel fijn idee.
Martijn95 schreef:
15-09-2021 09:31
Ja dat klopt, met haar paspoort kan ze hier wonen. Ze gaat dan ook op nederlandse les, dat vind ik wel fijn idee.

Ze gaat binnenkort voor 2-3 maanden naar familie in Colombia, en komt daarna permanent naar Nederland. Genoeg tijd om elkaar (dan) nog beter te leren kennen, en de taal en communicatie te verbeteren.
himalaya schreef:
15-09-2021 09:33
Ze gaat binnenkort voor 2-3 maanden naar familie in Colombia, en komt daarna permanent naar Nederland. Genoeg tijd om elkaar (dan) nog beter te leren kennen, en de taal en communicatie te verbeteren.

Dat klopt, dat vind ik ook een fijn idee, ook omdat daardoor even "gas terug" word gedaan.
Felidaes schreef:
15-09-2021 09:29
Ik zou gewoon rustig aan doen, go with the flow en kijken hoe het allemaal loopt.

Je hoeft niet gelijk met haar te trouwen.
Dat is waar. Wat ik ook zo opmerkelijk vind, mijn ex kon nogal jaloers zijn en zij heeft dat totaal niet, een heel verademing. Ergens ook vreemd.
Ik vraag mij af hoeveel diepgang je echt hebt wanneer je een iemand uit Colombia een Spaanse noemt. Ik denk dat het allemaal wel mee valt met die diepgang.

Je bent meer het type: wat de boer niet kent is allemaal heel erg vreemd, raar en eng.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Martijn95 schreef:
15-09-2021 09:37
Dat is waar. Wat ik ook zo opmerkelijk vind, mijn ex kon nogal jaloers zijn en zij heeft dat totaal niet, een heel verademing. Ergens ook vreemd.

Waarom vreemd? En waarom vind je iets van haar 9 bedpartners?
Martijn95 schreef:
Gewoon lekker je op elkaar richten, geen vergelijkingen met vroegere relaties.

Verliefd zijn is leuk, en als het niet werkt, dan heb je tot dit tijd een fijne tijd gehad.

En misschien ook leuk om een spaanse cursus te doen, of via duo lingo.
viva-amber schreef:
15-09-2021 09:41
Ik vraag mij af hoeveel diepgang je echt hebt wanneer je een iemand uit Colombia een Spaanse noemt. Ik denk dat het allemaal wel mee valt met die diepgang.

Je bent meer het type: wat de boer niet kent is allemaal heel erg vreemd, raar en eng.

Als je iets naar onderen leest, zie je waarom ik haar Spaans noem
Felidaes schreef:
15-09-2021 09:51
Gewoon lekker je op elkaar richten, geen vergelijkingen met vroegere relaties.

Verliefd zijn is leuk, en als het niet werkt, dan heb je tot dit tijd een fijne tijd gehad.

En misschien ook leuk om een spaanse cursus te doen, of via duo lingo.
Ja ik ben al druk bezig met spaans oefenen!
Martijn95 schreef:
15-09-2021 10:17
Als je iets naar onderen leest, zie je waarom ik haar Spaans noem
Met alle respect, maar ze is nog steeds Colombiaanse, hoeveel jaar ze ook in een ander land woont.

Het is een spaanstalig meisje, dat dan weer wel.
Martijn95 schreef:
Zoals jij hoopt dat zij jou niet vergelijkt met haar exen, zo zou het ook wel fair en fijn voor haar zijn als jij haar niet vergelijkt met jouw ex.
Hoe oud zijn jullie dan? Als jullie beiden nog jong zijn zou ik lekker genieten en niet zoveel nadenken. Je ziet vanzelf wel hoe het gaat. Als je gaat malen over een toekomst zie je altijd beren op de weg.
Doe gewoon gezellig en ga niet over seksuele ervaringen praten als je daar onzeker van wordt. Just go with the flow. Spaans is een erg mooie taal om te leren en ik neem aan dat zij straks ook Nederlands gaat leren. Maak je mirt druk om de toekomst , eerst elkaar maar eens beter leren kennen en elkaar irl zien.
Martijn95 schreef:
Waar zou deze dame jaloers op moeten zijn? Jullie hebben toch nog helemaal geen relatie?
Geniet vooral van dit eerste begin, je ziet wel hoe het loopt toch? Taal hoeft geen barrière te zijn als er echt gevoelens spelen, dan doen beiden hun best. De vader van mijn kinderen in Frans, toen ik hem ontmoette sprak ik nog niet zo goed Frans en hij gebrekkig Engels, ik heb het snel genoeg geleerd hoor. Mijn talendocent zei een keer, het hoofdkussen is het beste woordenboek :-) dus met andere woorden als je echt van elkaar houdt gaat de taal leren je makkelijk af. Van die bedpartners zou ik me niks aantrekken, wel eerlijk dat ze het gewoon gezegd heeft, vind het niks bijzonders hoor, iedereen heeft toch een leven voordat je elkaar ontmoet? laat het verleden achter je, kijk niet te veel vooruit en geniet van het moment om elkaar te leren kennen.
Je klinkt erg onzeker. Een jaloerse partner kan dan lijken op veel bevestiging krijgen maar op de langere termijn niet fijn. Ik zou je totaal niet druk maken om die negen bedpartners. Ik had er 24 en mijn bijna man 1. Ik heb nu al acht jaar alleen sex met hem en ik mis er helemaal niets aan. Sex binnen een langdurige relatie waarin je elkaar goed kent kan veel fijner zijn.
where ever you go, go with your heart
Skawa schreef:
15-09-2021 10:58
Je klinkt erg onzeker. Een jaloerse partner kan dan lijken op veel bevestiging krijgen maar op de langere termijn niet fijn. Ik zou je totaal niet druk maken om die negen bedpartners. Ik had er 24 en mijn bijna man 1. Ik heb nu al acht jaar alleen sex met hem en ik mis er helemaal niets aan. Sex binnen een langdurige relatie waarin je elkaar goed kent kan veel fijner zijn.

Dat klopt, ik ben af en toe ook vrij onzeker. Altijd al veel stress gehad wat mensen van me vinden.. maar dat terzijde.
Sjulia schreef:
15-09-2021 10:33
Hoe oud zijn jullie dan? Als jullie beiden nog jong zijn zou ik lekker genieten en niet zoveel nadenken. Je ziet vanzelf wel hoe het gaat. Als je gaat malen over een toekomst zie je altijd beren op de weg.
26 (ik) en 23 (zij)
Martijn95 schreef:
15-09-2021 11:07
26 (ik) en 23 (zij)
Nou prachtige leeftijd, geniet er een beetje van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven