Dreumes topic V
woensdag 3 maart 2021 om 08:58
Deel 5!
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk 
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
zaterdag 18 september 2021 om 13:02
Het went. Ik ben vaak blij als de nacht erop zit en dat ik uit bed mag. Werk geeft afleiding dat is wel fijn. Maar soms sleep ik mezelf een beetje door de dag, klinkt misschien wat dramatisch haha.Leeuw32 schreef: ↑18-09-2021 07:58Wij hebben op vakantie nu 2 mindere nachten gehad, vraag mij echt af hoe doet de rest dat structureel in combinatie met werk? Onze dreumes slaapt eigenlijk 9 van de 10 keer door, maar als je iedere nacht zo vaak wakker wordt of slecht slaapt dan is een fulltime baan toch niet te doen?
zaterdag 18 september 2021 om 14:22
Ik duim met je mee! Helaas laat de gezondheid van man het momenteel niet toe dat hij de zorg voor haar op zich neemt zoals hij zou willen. Hij doet wat hij kan, maar in de praktijk komt de zorg dag en nacht grotendeels op mij neer. Er zit gelukkig langzaam progressie in zijn situatie en daarmee ook in die van mij
zaterdag 18 september 2021 om 14:24
*LaDolceVita* schreef: ↑18-09-2021 13:02Het went. Ik ben vaak blij als de nacht erop zit en dat ik uit bed mag. Werk geeft afleiding dat is wel fijn. Maar soms sleep ik mezelf een beetje door de dag, klinkt misschien wat dramatisch haha.
Klinkt echt herkenbaar hoor! Vooral de eerste uren is t slepen, later op de dag gaat het wel weer en als ze eenmaal slaapt stort ik zelf ook finaal in haha. Het is een faaaaase, zeggen ze...
zaterdag 18 september 2021 om 19:57
Ja precies haha. Na de lunch ben ik er vaak wel weer
zondag 19 september 2021 om 13:01
zondag 19 september 2021 om 13:25
Meestal laat ik haar slapen, want denk inderdaad dat ze het dan nodig heeft. Als een dutje langer dan drie uren duurt of ik sta op tijd, dan maak ik haar wel wakker.Gatonegro schreef: ↑19-09-2021 13:01Maken jullie je kindjes wel eens wakker uit een slaapje overdag? Ik weet nooit waar ik goed aan doe.... wakker maken is gegarandeerd een chagrijnig kind. Bestaat er zoiets als te veel slaap overdag? Of moet ik gewoon maar denken: als ze slaapt zal ze t' wel nodig hebben.
zondag 19 september 2021 om 13:35
Merk je daardoor enig verschil in hoe de nacht loopt? Slapen doet slapen, zeggen ze, maar ik vind de grens zo moeilijk te bepalen. Soms slaapt ze overdag kort en slecht en gaat de nacht onverwachts heel prima, soms slaapt ze overdag goed en is de nacht drama. Of is dat gewoon dreumes eigen, dat ze niet voldoen aan de theorie?
zondag 19 september 2021 om 16:21
Nooit, tenzij we echt ergens heen moeten. Doen slaapt ie dan pas om 8 uur of half 9 maar dat vinden geen probleem.Gatonegro schreef: ↑19-09-2021 13:01Maken jullie je kindjes wel eens wakker uit een slaapje overdag? Ik weet nooit waar ik goed aan doe.... wakker maken is gegarandeerd een chagrijnig kind. Bestaat er zoiets als te veel slaap overdag? Of moet ik gewoon maar denken: als ze slaapt zal ze t' wel nodig hebben.
zondag 19 september 2021 om 16:22
zondag 19 september 2021 om 17:49
Haha lijkt me heerlijk! Ik hoor niks geks
maandag 20 september 2021 om 10:42
Het lijkt volstrekt willekeurigGatonegro schreef: ↑19-09-2021 13:35Merk je daardoor enig verschil in hoe de nacht loopt? Slapen doet slapen, zeggen ze, maar ik vind de grens zo moeilijk te bepalen. Soms slaapt ze overdag kort en slecht en gaat de nacht onverwachts heel prima, soms slaapt ze overdag goed en is de nacht drama. Of is dat gewoon dreumes eigen, dat ze niet voldoen aan de theorie?
Maar als ze veel wil slapen zal ze het wel nodig hebben, denk ik dan.
woensdag 22 september 2021 om 08:51