Mode & Beauty alle pijlers

Echt echt echt warme winterjas

30-09-2021 07:05 123 berichten
Ik wil een warme winterjas . Zo eentje waar bij jullie vanzelf al het zweet uitbreekt als jullie hem zien. Ik heb vorig jaar een warme jas gekocht dacht ik maar ik heb hem vanochtend al met binnenjas gedragen en had het nog fris.
Ik ben echt een koukleum. Ik heb hem nodig bij wandelen en fietsen.
Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Ohja. Ik heb hem trouwens wel in de sale gekocht. Niet in de sale is hij rond de €400,- geloof ik, toen iets van €200,-. Aan de prijs maar doe er wel al heel lang mee.
Tęssa44- schreef:
30-09-2021 09:26
Ik heb 3 jaar geleden een jas van https://arcteryx.com/nl/en/
De parka daar zijn twee soorten van een hele warme en een wat minder warme. Ik heb uiteindelijk voor nl voor de minder warme gekozen. Ik overweeg om de warme er uiteindelijk ook nog bij te kopen. Het zijn prachtige jassen. En ja duur maar ik vind het meeeeeeer dan zijn geld waard ik had nog nooit zoveel geld uitgeven aan een jas en had er lang over nagedacht. Echt zo geen spijt van.

Het voordeel van deze jas is dat hij licht is, ik vind dat fijn met dragen. Ik heb ook een airforce jas = ook erg warm maar zo zwaar dat ik het om die reden geen fijne jas vind.

De parka is heel fashionable heeft een slanke snit en ik krijg waanzinnig veel complimenten als ik de jas aan heb. Juist omdat hij zo mooi slank valt. Echt heel blij mee!

Volgens mij heb ik de jas ook gevonden via een topic als deze, want het merk is verder niet heel bekend in nl. Het is wel te koop hier in nl hoor. Ik ben ook eerst in een winkel gaan kijken en toen heb ik de jas uiteindelijk online gekocht omdat mijn maat en kleur toen niet in die winkel aanwezig was.

Jaaaaa, nog een fan. Ik heb dus die warmere en die is echt fantastisch. Ik heb inmiddels voor de herfst/lente ook het Atom SL hoody jasje, ook al zo ontzettend blij mee. Het is inderdaad een heel duur merk, maar in de uitverkoop nog wel te doen. En ik spaar er dan langer voor, heb er ook heel lang plezier van.
DS1971 schreef:
30-09-2021 10:15
Ach welnee. Die gaan gewoon naar H&M of nog erger Primark. Ik ken genoeg van dat soort figuren die de mond vol hebben over het een en vervolgens het andere doen.

Heeft ook niets met goedpraten te maken. CG gebruikt bont functioneel. Daar mag je tegen zijn van mij, maar net doen alsof het een zeer amoreel bedrijf is lijkt mij wat overdreven.
Bont is in deze tijd nooit meer functioneel. Er zijn genoeg prima alternatieven. Overigens vraag ik me af waarom je jezelf zo zit te verdedigen als je zelf volledig achter de keus staat om iets te dragen waarvan je weet dat er dierenleed aan te pas komt? Zou toch nergens voor nodig moeten zijn als je daar zo achter staat?
Ik heb 5 jaar geleden een jas van Didrikson gekocht wind en waterdicht. Omdat ik bang was dat de dure aankoop toch niet warm was ben ik er een half uur mee in een koelcel gaan staan en ik kreeg het niet koud! Hij is nu helaas echt op, dus ik heb een nieuwe gekocht, hopelijk is die net zo warm want ik heb vooral moeite met de winter omdat ik het ook altijd koud heb.
aardbeienslof schreef:
30-09-2021 11:06
Precies!

@tessa.. welke heb jij dan, de partera?
Volgens mij wel, ik ga even in mijn facturen mapje kijken, maar volgens mij klopt het de Partera.

Gekeken en ja ik heb de Patera:

https://www.bever.nl/p/arc-teryx-pater ... olour=4168

De nog warmere versie heet Centrale ik vind de jas trouwens mooier zitten bij mij dan bij het model van de Bever. 😉

En de vraag of de jas waterdicht is, jazeker maarrrrr sta je een uren in de stortregen dan durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Ik heb ook een ‘buiten beroep’ en gebruik dan toch ook nog wel een plu als het niet hard waait. Maar met stortregen annuleer ik tegenwoordig 😉

Verder werken ook bij deze jas om hem nog warmer te maken laagjes van wol.

Ik heb dus niet voor de aller warmste versie gekozen, hier heb ik lang over getalmd, uiteindelijk dus gekozen voor de iets lichtere variant gekozen en ik heb het er de afgelopen 3 jaar niet koud in gehad. In de winkel zei de verkoop dame tegen mij dat zij die hele warme had en deze maar weinig droeg omdat deze in nl voor haar te warm was, nu ben ik echt wel een koukleum dus ik toch nog twijfelen, maar toch gekozen voor de iets lichtere versie. En ik heb het dus echt niet koud gehad in de iets lichtere versie. En de jas is heerlijk licht. Ik ben klein en erg slank ik vind zware jassen niet zo fijn. Plus dat ik met werk nog een tas over mijn schouder heb, ik voel mij in mijn aerforce jas altijd een soort van naar beneden geduwd worden, maar ik snap dat dit heel persoonlijk is.

Om de jas waterdicht te houden was ik hem (niet vaak ) met speciaal wasmiddel voor dergelijke jassen.

Edit: omdat ik het echt wel veel geld vond ben ik ook YouTube filmpjes gaan kijken hoe de jas eruit ziet bij dragen enzo. Zo zijn er wat filmpjes ook te vinden mij hielp dat. Ik heb er ongeveer een maand over gedaan en toen ben ik overstag gegaan dus voor iedereen die denkt hemel wat een geld. Ja, heel veel dat hield mij eerst ook tegen. Toen online gekocht kon ik rustig thuis de jas echt passen en er even mee buiten staan enzo.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 30-09-2021 13:01
17.74% gewijzigd
Ik heb vorig jaar een dons jas van Krakatau gekocht. Deze is warm tot -35. Het is een lange donsjas tot aan mijn kuiten. Het is een soort dekbed 😁
Ik heb eigenlijk een hekel aan parka-achtige, 'sportieve jassen', maar heb een nog grotere hekel aan kou en het vooruitzicht dat ik deze jas heb maakt de gedachte aan aankomende winter wat dragelijker voor me.
Ik heb een donsjas van The North Face. Een parka. Draag er ook thermokleding onder als het echt koud is. Het enige nadeel is dat de capuchon niet gevoerd is. Verder hele fijne en warme jas.
Dubbel
tęssa44- wijzigde dit bericht op 30-09-2021 13:00
99.73% gewijzigd
Tęssa44- schreef:
30-09-2021 12:37
Volgens mij wel, ik ga even in mijn facturen mapje kijken, maar volgens mij klopt het de Partera.

Er is dus nog één warmere versie die is uit mijn hoofd 100 euro duurder.

En de vraag of de jas waterdicht is, jazeker maarrrrr sta je een uren in de stortregen dan durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Ik heb ook een ‘buiten beroep’ en gebruik dan toch ook nog wel een plu als het niet hard waait. Maar met stortregen annuleer ik tegenwoordig 😉

Verder werken ook bij deze jas om hem nog warmer te maken laagjes van wol.

Ik heb dus niet voor de aller warmste versie gekozen, hier heb ik lang over getalmd, uiteindelijk dus gekozen voor de iets lichtere variant gekozen en ik heb het er de afgelopen 3 jaar niet koud in gehad. In de winkel zei de verkoop dame tegen mij dat zij die hele warme had en deze maar weinig droeg omdat deze in nl voor haar te warm was, nu ben ik echt wel een koukleum dus ik toch nog twijfelen, maar toch gekozen voor de iets lichtere versie. En ik heb het dus echt niet koud gehad in de iets lichtere versie. En de jas is heerlijk licht. Ik ben klein en erg slank ik vind zware jassen niet zo fijn. Plus dat ik met werk nog een tas over mijn schouder heb, ik voel mij in mijn aerforce jas altijd een soort van naar beneden geduwd worden, maar ik snap dat dit heel persoonlijk is.

Om de jas waterdicht te houden was ik hem (niet vaak ) met speciaal wasmiddel voor dergelijke jassen.

Edit: omdat ik het echt wel veel geld vond ben ik ook YouTube filmpjes gaan kijken hoe de jas eruit ziet bij dragen enzo. Zo zijn er wat filmpjes ook te vinden mij hielp dat. Ik heb er ongeveer een maand over gedaan en toen ben ik overstag gegaan dus voor iedereen die denkt hemel wat een geld. Ja, heel veel dat hield mij eerst ook tegen. Toen online gekocht kon ik rustig thuis de jas echt passen en er even mee buiten staan enzo.
Dankje! Ik heb de filmpjes gezien. Echt waterdicht is voor mij allleen wel een vereiste.
Ik heb nu een Jack wolfskin die ook echt heel warm is, maar bij stortregen niet waterdicht.
aardbeienslof schreef:
30-09-2021 13:00
Dankje! Ik heb de filmpjes gezien. Echt waterdicht is voor mij allleen wel een vereiste.
Ik heb nu een Jack wolfskin die ook echt heel warm is, maar bij stortregen niet waterdicht.
Ik denk dat uiteindelijk geen enkele jas à la dit soort parka’s 100% waterdicht zal zijn, bij stortregen, dan moet je echt naar een regenjas achting ding gaan. Ik heb wel eens een Rains bekeken. Deze lijken me ook warm en waarschijnlijk echt waterdicht

Zoiets: maar dus zelf geen ervaring mee!! https://www.thelittlegreenbag.nl/kledin ... tXEALw_wcB
tęssa44- wijzigde dit bericht op 30-09-2021 13:10
21.40% gewijzigd
marretje23 schreef:
30-09-2021 12:37
Ik heb 5 jaar geleden een jas van Didrikson gekocht wind en waterdicht. Omdat ik bang was dat de dure aankoop toch niet warm was ben ik er een half uur mee in een koelcel gaan staan en ik kreeg het niet koud! Hij is nu helaas echt op, dus ik heb een nieuwe gekocht, hopelijk is die net zo warm want ik heb vooral moeite met de winter omdat ik het ook altijd koud heb.
Didrikson inderdaad! Hier veel buiten in weer en wind, en een koukleum, maar heb het snel heet in deze jas. Dus ook een dunnere variant gekocht want ze zitten ook heel fijn! Met een beetje zoeken vind je ze ook voor een leuk prijsje!
Tęssa44- schreef:
30-09-2021 13:04
Ik denk dat uiteindelijk geen enkele jas à la dit soort parka’s 100% waterdicht zal zijn, bij stortregen, dan moet je echt naar een regenjas achting ding gaan. Ik heb wel eens een Rains bekeken. Deze lijken me ook warm en waarschijnlijk echt waterdicht

Zoiets: maar dus geen ervaring mee!! https://www.thelittlegreenbag.nl/kledin ... tXEALw_wcB
Dat denk ik ook. Alleen die echte zweet regenjassen overleven dat. Schmuddelwedda ofzo, volgens mij hebben ze wel gevoerde varianten.
Ik heb Schmuddelwedda, die is niet eens waterdicht bij stortregen!
Lebow schreef:
30-09-2021 13:17
Ik heb Schmuddelwedda, die is niet eens waterdicht bij stortregen!
O_O teleurstellend!

Overigens is Didriksons ook een bewust merk wat geen dierlijke materialen gebruikt, dit geven ze in ieder geval aan. :)
Tęssa44- schreef:
30-09-2021 13:04

Zoiets: maar dus zelf geen ervaring mee!! https://www.thelittlegreenbag.nl/kledin ... tXEALw_wcB
Deze is alleen waterafstotend.

Die jassen van arcteryx zijn van goretex en ik dacht dat goretex altijd waterdicht was .. ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat jij zei dat dat toch niet zo was.
Ik vind ze wel erg gaaf! :)
aardbeienslof schreef:
30-09-2021 13:41
Deze is alleen waterafstotend.

Die jassen van arcteryx zijn van goretex en ik dacht dat goretex altijd waterdicht was .. ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat jij zei dat dat toch niet zo was.
Ik vind ze wel erg gaaf! :)
Ik zei ik denk het uiteindelijk niet, ik heb nog nooit problemen gehad met water, maar ik zei dat ik niet uren in de stortregen sta, wel in gewone regen en dan nooit problemen gehad altijd droog gebleven.
Tęssa44- schreef:
30-09-2021 13:44
Ik zei ik denk het uiteindelijk niet, ik heb nog nooit problemen gehad met water, maar ik zei dat ik niet uren in de stortregen sta, wel in gewone regen en dan nooit problemen gehad altijd droog gebleven.
Ik sla hem in elk geval op, vind hem erg mooi .. maar dan liefst in de sale!
aardbeienslof schreef:
30-09-2021 13:45
Ik sla hem in elk geval op, vind hem erg mooi .. maar dan liefst in de sale!
Ja en hoe vaak is er stortregen dan zou je ook aan een poncho kunnen denken voor over je jas.

Bij gewoon normaal regen gaat het echt goed. En is de jas waterdicht
Orbifolia schreef:
30-09-2021 13:26
O_O teleurstellend!

Overigens is Didriksons ook een bewust merk wat geen dierlijke materialen gebruikt, dit geven ze in ieder geval aan. :)
Bij de naden niet waterdicht, er zit een los vest in, heerlijk warm, maar dat is echt wel nat bij een flinke bui.

Didrikson ga ik zeker onthouden als ik een nieuwe jas nodig heb! Ik heb nu teveel jassen, en alles bij elkaar kan ik tegen wind, water en sneeuw :D
meisje22 schreef:
30-09-2021 12:39
Ik heb vorig jaar een dons jas van Krakatau gekocht. Deze is warm tot -35. Het is een lange donsjas tot aan mijn kuiten. Het is een soort dekbed 😁
Ik heb eigenlijk een hekel aan parka-achtige, 'sportieve jassen', maar heb een nog grotere hekel aan kou en het vooruitzicht dat ik deze jas heb maakt de gedachte aan aankomende winter wat dragelijker voor me.
Ja ik had hem op jouw aanraden gekocht afgelopen voorjaar. Echt een hele fijne jas!
Ik lees vanavond bij. Ben nu effe druk met werk
hvm schreef:
30-09-2021 14:36
Ja ik had hem op jouw aanraden gekocht afgelopen voorjaar. Echt een hele fijne jas!
:hello: wat leuk om te lezen! Ik ben ook zo blij met die jas, haha!
Irregular_Choice schreef:
30-09-2021 11:23
Bont is in deze tijd nooit meer functioneel. Er zijn genoeg prima alternatieven. Overigens vraag ik me af waarom je jezelf zo zit te verdedigen als je zelf volledig achter de keus staat om iets te dragen waarvan je weet dat er dierenleed aan te pas komt? Zou toch nergens voor nodig moeten zijn als je daar zo achter staat?
Ik reageer op een mening, mag het?

Zoals gezegd: CG is een hoge boom. Bedrijven als H&M weten zichzelf prima te verkopen, maar daar zit veel groter leed achter dan bij CG.

Ik snap best dat iemand die vegan is CG ook links wil laten liggen. Helemaal prima. Dat is ook consistent.
The North Face, Patagonia, 66 North, als je wat goedkopers wil maar wel warm Didriksons.
Irregular_Choice schreef:
30-09-2021 11:23
Vertel dat aan de mensen in bijvoorbeeld Groenland. Siberie. Lapland. Etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven