Amerika!

21-09-2021 11:39 80 berichten
Yes, vanaf begin november is de USA weer open voor europese toeristen.

Heeft iemand toevallig al ergens gelezen wat 'begin november' zou betekenen?

Ik wil graag rond 8 nov boeken, maar nu twijfel ik.

Wachten?

Weet iemand meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelf niet maar mijn moeder wil graag op familiebezoek gaan zodra mogelijk (naar Californie), maar ze is met Astra-Zeneca gevaccineerd. Heb informatie gezocht, maar kan niks echt nuttigs vinden, behalve dat AZ nog niet door de FDA is goedgekeurd.

Heeft iemand toevallig meer informatie?
Virgo19 schreef:
02-10-2021 12:57
Ik ga zelf niet maar mijn moeder wil graag op familiebezoek gaan zodra mogelijk (naar Californie), maar ze is met Astra-Zeneca gevaccineerd. Heb informatie gezocht, maar kan niks echt nuttigs vinden, behalve dat AZ nog niet door de FDA is goedgekeurd.

Heeft iemand toevallig meer informatie?
Het is nog niet duidelijk met welke vaccins je binnenkomt. Zou me verbazen als het niet kan hoor, want Europa heeft daar massaal mee gevaccineerd. Ik lees ook dit nog:

Volgens de Amerikaanse media is er ook nog niet beslist of de regel enkel geldt voor vaccins die goedgekeurd zijn in de VS. Vandaag zijn alleen de vaccins van Modena, Pfizer/BioNTech en Johnson & Johnson goedgekeurd, en niét dat van AstraZeneca, dat in Europa wel massaal toegediend wordt. Een alternatief zou kunnen zijn om de vaccins toe te laten die door de Wereldgezondheidsorganisatie zijn goedgekeurd.

https://www.demorgen.be/nieuws/enkel-wi ... ~befa7343/
Life is short. Eat dessert first.
myohmyohmy schreef:
21-09-2021 11:42
Lees mee! Wij gaan boeken voor oud en nieuw. Wordt onze 1e trip met baby 🥰
Baby zal niet mee mogen? USA gaat alleen gevaccineerden toe laten. Wij zitten met hetzelfde. Gezin van 6. 5 zijn gevaccineerd, maar onze 7-jarige kan nog niet gevaccineerd worden en mag 'dus' de VS niet in
Susiequeke schreef:
02-10-2021 13:31
Baby zal niet mee mogen? USA gaat alleen gevaccineerden toe laten. Wij zitten met hetzelfde. Gezin van 6. 5 zijn gevaccineerd, maar onze 7-jarige kan nog niet gevaccineerd worden en mag 'dus' de VS niet in
"Exceptions include children not yet eligible for shots"
Uitzonderingen zijn kinderen die nog niet in aanmerking komen voor inentingen
janne38 schreef:
02-10-2021 14:22
"Exceptions include children not yet eligible for shots"
Uitzonderingen zijn kinderen die nog niet in aanmerking komen voor inentingen
Waar vind jij deze info? Ons reisbureau weet van niks🤔
doornroosje9 schreef:
02-10-2021 13:28
Het is nog niet duidelijk met welke vaccins je binnenkomt. Zou me verbazen als het niet kan hoor, want Europa heeft daar massaal mee gevaccineerd. Ik lees ook dit nog:

Volgens de Amerikaanse media is er ook nog niet beslist of de regel enkel geldt voor vaccins die goedgekeurd zijn in de VS. Vandaag zijn alleen de vaccins van Modena, Pfizer/BioNTech en Johnson & Johnson goedgekeurd, en niét dat van AstraZeneca, dat in Europa wel massaal toegediend wordt. Een alternatief zou kunnen zijn om de vaccins toe te laten die door de Wereldgezondheidsorganisatie zijn goedgekeurd.

https://www.demorgen.be/nieuws/enkel-wi ... ~befa7343/
Ik las eergisteren op de nos dat ook vaccins die op een bepaalde noodlijst staan naar binnen mogen. Astrazeneca staat daarop.
Ik zou graag een datum lezen.

Nog steeds niet geboekt hier dus.
Ik hoop dat de beperking mbt AZ opgeheven wordt.
Wij willen a.s. voorjaar van Chicago naar Seattle. Langs Glacier NP, Mount Rushmore. Yellowstone, Grand Teton, Mount Rainier, Olympic en mn familie rond Vancouver net over de grens.
Hopelijk blijft mn oom nog een poos gezond, hij is dan 92 maar een ouwe taaie ;-)
Susiequeke schreef:
02-10-2021 13:31
Wij zijn 4 dagen geleden in Amerika aangekomen. We zijn met 5 gezinsleden waarvan jongste 11 is en niet gevaccineerd. Voor hem was de pcr-test voldoende.
Tenzij voor familiebezoek snap ik echt niet dat je zo staat te trappelen om meteen daar weer naartoe te gaan.

En een 12-jarige met prikangst.... tja. Soms moet je dingen doen die je eng vindt. Ik snap niet dat je daar een vakantie voor laat schieten. Maar goed, ik heb weinig sympathie voor 'prikangst' want je gaat gewoon zitten, hoeft die hele naald niet te zien en in letterlijk 1 seconde is het voorbij. Zo'n beetje alle peuters en kleuters hebben ook 'prikangst' en die moeten ook gewoon. IJsje na afloop en klaar.
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-10-2021 08:26
Tenzij voor familiebezoek snap ik echt niet dat je zo staat te trappelen om meteen daar weer naartoe te gaan.

Waarom niet?

Ik ben al ruim 2 jaar niet meer op vakantie geweest, prima hoor, maar waarom zou ik niet naar NYC gaan?
kimiko schreef:
04-10-2021 06:57
Wij zijn 4 dagen geleden in Amerika aangekomen. We zijn met 5 gezinsleden waarvan jongste 11 is en niet gevaccineerd. Voor hem was de pcr-test voldoende.
Dat klinkt goed! Zijn jullie daar als toeristen, met een NL paspoort?
Met een NL paspoort maar wel op een werkvisum.
Het is nog niet duidelijk wanneer het opengaat, behalve dat het als het goed is begin november is. Je komt nu alleen op specifieke visums direct binnen, als je onder de uitzonderingen van de travelban valt, of als je 2 weken in Mexico of Aruba hebt gezeten. Je kan natuurlijk altijd boeken als je makkelijk en gratis kan omboeken mocht het nodig zijn.
anoniem_407862 wijzigde dit bericht op 07-10-2021 21:51
2.63% gewijzigd
kimiko schreef:
04-10-2021 06:57
Maar als je in Nederland woont en op bezoek gaat dan geldt dit allemaal niet, dan kom je op een Esta (tenzij je Amerikaans bent). Jouw situatie is heel specifiek, want de travel ban zelf is er nog gewoon. Bepaalde visums konden altijd het land in, zoals F. Verder zijn er nog een aantal uitzonderingen waardoor je toch kan binnenkomen, bijvoorbeeld als je een greencard hebt, directe familie van een Amerikaan bent of een NIE hebt. Ik kon zelf alleen terug het land in doordat mijn dochter Amerikaans is, terwijl ik hier op een H1b visum woon. Met een rapid test, PCR hoefde niet.
anoniem_407862 wijzigde dit bericht op 07-10-2021 21:58
4.92% gewijzigd
Wij zijn met heel veel moeite inderdaad met een NIE binnengekomen. Ik dacht, omdat onze jongste van 11 evengoed ongevaccineerd is binnengekomen maar wel met testen, dat dat dan straks ook geldt voor de jongeren van beneden de 12 met Esta. Maar daar heb ik me dan in vergist, excuses.
kimiko schreef:
08-10-2021 02:22
Wij zijn met heel veel moeite inderdaad met een NIE binnengekomen. Ik dacht, omdat onze jongste van 11 evengoed ongevaccineerd is binnengekomen maar wel met testen, dat dat dan straks ook geldt voor de jongeren van beneden de 12 met Esta. Maar daar heb ik me dan in vergist, excuses.
Het testen is eigenlijk altijd geweest :-) M’n dochter van 3 moest ook een test doen om Amerika weer in te kunnen. Ik zelf ook in maart, terwijl de travel ban voor ons niet gold. Toen was ik niet gevaccineerd en hoefde dat ook niet.

Ik vraag me zelf ook af hoe dat gaat lopen bij ongevaccineerden onder de 12. Eerlijk gezegd denk ik dat die inderdaad getest moeten worden, al ligt het er misschien aan of de FDA vaccinaties ook voor 12 en jonger gaat goedkeuren. Volgens mij zijn ze daar wel mee bezig.

Heel fijn dat je het land in kon op een NIE! Ik weet hoe moeilijk en stressvol dat proces kan zijn.
.
https://www.forbes.com/sites/alexledsom ... e-delayed/
Stom zeg!
Life is short. Eat dessert first.
Yep, dan stel ik het gewoon weer even uit.
https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... F175LXOLPE
Oh wauw..

Ik kan dat verder nergens officieels vinden..

Hmmmmm
https://www.reuters.com/world/us/exclus ... 021-10-15/

Dus 8 november!
waaauw..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven