Lengte van je partner

20-10-2021 22:23 122 berichten
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe man ontmoet, hij is erg lief, gul, loyaal, betrouwbaar, eerlijk, grappig
Vergelijking met mijn ex vriendjes is hij de beste man die ik tot nu toe ontmoet heb

Alleen 1 ding vind ik moeilijk, hij is namelijk erg lang

Ik heb altijd vriendjes gehad van 1.75

Ik ben zelf 1.55 en hij is 1.83 lang

Zijn er mensen die hetzelfde ervaren?

Laat mij even weten
Alle reacties Link kopieren
Als dit iets is waar jij je zorgen over maakt, wat een heerlijk leven heb je dan!
"Ah! Tu vois que ce n'est pas drôle!!"
Moiren schreef:
21-10-2021 00:56
Ideale PijpHoogte
Ik dacht het, jij typt het :proud:
"Ah! Tu vois que ce n'est pas drôle!!"
AHOHMEH schreef:
21-10-2021 06:27
Beste mensen bedankt voor jullie reacties

Ik weet 1.83 is niet zo lang, alleen omdat ik klein ben valt het op als we samen door de stad lopen.
Ik vind het meer opvallen als 1.55 en 1.65 samen door de stad lopen eigenlijk.
Uitmaken. Niet voor jou maar voor hem. Toch geen gezicht dat hij met zo’n kleine vrouw moet rondlopen. Wat moet men wel niet denken
Moiren schreef:
20-10-2021 23:14
Ik bedenk me net dat ik het IPH grapje nooit meer hoor!
Ik dacht het wel.
Een man die van ongeveer dezelfde lengte is (of bereikbaar met een beetje buigen of op de tenen staan) heeft voor mij de IKH. Ideale KusHoogte.
Stroopwafeltje1979 schreef:
21-10-2021 07:15
1.83 is toch niet lang?

Ik ben zelf 1.68 en heb exen van 1.70 tot 2 meter 06. Mijn huidige vriend is 2 centimeter kleiner dan ik, schijnt voor veel vrouwen ook een probleem, en ja op hakken toren ik er bovenuit. Dan bedenk ik me maar gewoon als ik topmodel was en hij een rijke vent dat niemand er wat van zou vinden ;-D
:biggrin: Mooi stukje omdenken. Maar wel he-le-maal waar.
Kluitje schreef:
21-10-2021 08:14
Hier ook 28 cm verschil, man is langer dan ik. Het is lastig met staand zoenen want dan krijg je last van nek en rug. We kunnen niet op elkaars fiets. We hebben vroeger een wandelwagen gekocht met een verstelbare stang omdat hij die veel hoger wilde dan ik. We hebben verschillende stoelen. Als ik ook auto zou rijden zou de bestuurdersstoel steeds versteld moeten worden en de spiegels ook (maar dat is denk ik ook al met 15 a 20 cm verschil). Hij bergt dingen in de keuken hoog op en ik moet dan op een stoel staan om het te pakken. In korte bedden heb ik geen ruimte omdat hij schuin in bed gaat liggen, anders past het niet. We kunnen over x jaar elkaars rollator niet gebruiken vanwege lengteverschil.
Dus ja, een paar lastige dingetjes maar gelukkig is hij wel lief! (en hijnheeft het wasrekje zo opgehangen dat ik er niet meer bij kan dus nou hoef ik geen was meer op te hangen)
Schattig! :flirting: Als het de juiste man is, dan maak je dat verschil gewoon werkbaar zoals bij jou!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben ongeveer jouw lengte en mijn vriend is iets groter dan die van jou. Ik vind hem helemaal niet zo heel lang eigenlijk. Ik heb ook vriendjes gehad van 2 meter.

Misschien dat ik een verkeerd zelf beeld heb maar ondanks dat ik heel klein ben voel ik me nooit klein. Ik vind mezelf gewoon normaal. Iedereen is altijd groter dan mij maar dat valt me nooit zo op. En met mijn vriend al helemaal niet. Ik vind het heerlijk als een man een stuk groter is.

Verder vind ik het wel erg oppervlakkig dat je je daar nou zo mee bezig houdt. Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat je daar nou zo een issue mee hebt maar dat kan ik ook niet bij vrouwen die perse een man willen die groter is dan hun. Who cares. Het went heel snel hoor. En dan kan je beter een leuke man hebben dan een eikel
LeslieKnope schreef:
20-10-2021 22:25
Misschien is het wel een probleem als jij de top bent en hij de bottom. Dan lijkt het me lastig.
Why? Als ik zit maakt de lengte toch geen reet uit? En lengte zit meestal voor het grootste deel in benen.
hondenmens schreef:
20-10-2021 23:01
Dat lees ik vaker. Ik ken ze alleen niet in mijn omgeving. Mannen die mijn lengte leuk/goed vinden.
Ik ben ook klein en ik heb nog nooit een man gehad die mij te klein vond. Ik ben klein en slank en mannen vinden me vaak schattig. Tot ik mijn mond open doe :p en ik krijg dan ook vaak te horen dat ze dat juist leuk vinden.

Ik heb zelf dus ook 0 problemen met mijn lengte. Ik vind klein zijn wel grappig. Vooral voor een vrouw. Het is alleen niet zo heel handig als ik ergens niet bij kan maar gelukkig is mijn vriend lang en dan vraag ik of hij het even pakt (en anders klim ik gewoon ergens op) en dan voelt hij zich weer super mannelijk dat hij me ergens mee kan helpen.

Tuurlijk noemen mensen me vaak klein of midget ofzo maar ik lach dan alleen maar omdat ik er zelf gewoon geen probleem mee heb. Als iemand je plaagt met iets wat je juist leuk vind aan jezelf dan raakt het je niet hoor.

Het enige wat ik echt heel irritant vind is als een lang iemand mijn hoofd als armsteun gebruikt. Dan kan je echt een klap voor je kop krijgen. Maar ja dat is dan natuurlijk weer heel hilarisch zo een klein pittig ding. En ik lach er zelf ook om.
Ik ben ook 30 centimeter kleiner dan m’n vriend, ik vind het echt geen dealbreaker hoor.

‘Sorry vriendje, je bent heeel leuk, knap, lief, spontaan, grappig etc, maar je bent te lang, dus ik maak het uit ‘.
Ik denk dat ie me vierkant uitlacht als ik dat ga zeggen :-D
Mijn dochter is 152,5 en veruit de kleinste in ons gezin. Ze vind het wel handig dat haar vriend zo lang is. Die kan tenminste bijna overal bij 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@abracadabra: Hoe klein ben jij dan?
Ik heb het zelf altijd vervelend gevonden om klein te zijn.
Wat is je probleem? Man hier is 1.98 en ik ben klein en fijn 1.57. Ons gezin bestaat uit 3 knappe kinderen, waaronder een tweeling.
hondenmens schreef:
21-10-2021 13:56
@abracadabra: Hoe klein ben jij dan?
Ik heb het zelf altijd vervelend gevonden om klein te zijn.
1.53 geloof ik maar kan ook dat ik inmiddels ben gekrompen :p

Wat vind je vervelend aan klein zijn dan? Ik ben me er meestal niet eens echt van bewust. Als ik in de supermarkt ergens niet bij kan dan klim ik op een schap. Moeten ze het maar niet zo hoog neerzetten... niet iedereen is 2 meter.

Lang zijn lijkt me veel onhandiger. Je moet altijd maar bukken en je stoot vaak je hoofd (eat echt pijn kan doen).

Omdat ik klein ben heb ik mezelf aangeleerd om op hoge hakken te kunnen lopen. Niet perse om groter te zijn maar omdat ik het heel mooi vind en ik het bij een kleine vrouw veel mooier vind staan dan bij een vrouw van 1.80 ofzo. En zelfs met hakken van 12 cm ben ik nog kleiner dan mijn vriend (niet dat dat me veel boeit maar toch).

Op festivals mag ik altijd wel op iemand zijn nek omdat ze het sneu vinden dat ik niks zie. En doordat ik klein ben (en ik ben ook slank) weeg ik een stuk minder dan de gemiddelde vrouw. Ik heb dus het allerbeste uitzicht en zo een man heeft geen last van zijn nek.

En wat ik ook leuk vind is dat ik zowel maat 34/36 als maat 164 pas (158 is vaak te klein bij mijn borsten want ik heb grote borsten). Sommige merken kinderkleding hebben echt leuke dingen. Zoals vingino broeken zitten echt heerlijk. Ik heb meer keuze en soms kan ik een matching outfit aan met mijn dochter.ik heb nu zelfs dezelfde maat als mijn dochter van 12 en we trekken elkaars kleding aan.

Ook kan ik van bijv nike de kindermaten nemen en dezelfde schoenen zijn in kindermaten goedkoper. Mijn maat schoenen (36/37) blijft vaak over dus ik kan in de sale vaak goed slagen.

Allemaal pluspunten dus van klein zijn. Het enige nadeel is dat je misschien ergens niet bij kan. Maar dan kan ik het hulpeloze vrouwtje spelen die om hulp vraagt bij een leuke man bijvoorbeeld of als ik daar geen zin in heb klim ik ergens op. Het lukt me altijd wel.
@abracadabra: Mij is vroeger door een juf ingewreven dat ik voor van alles te klein en niks waard was. Ik liep motorisch wat achter op de rest en was minder sterk dan klasgenoten. Dat is nog steeds zo vergeleken met de meeste mensen om me heen. Op de middelbare school en het MBO veel gepest geweest, o.a met mijn lengte en huidskleur (ben geadopteerd) Nu word ik niet meer gepest, maar mensen zeggen soms wel dat mannen mij niet staan. Omdat ik ZO klein ben. Of maken opmerkingen over mijn lengte. Wat op mij overkomt: je bent het niet waard om van te houden. Want dat vonden bovenstaande mensen toen ook.
Op hakken kan ik niet lopen, omdat ik snel zwik met mijn enkels. En bij de drankenzaak (waar ik bijna nooit kom) moest ik op mijn 31e nog steeds legitimeren. Dus in mijn geval zie ik geen pluspunten van klein zijn.
Ik heb ook rare verhoudingen. Erg slank in de taille waardoor ik altijd een riem nodig heb. Maar een dikke kont. Schoenmaat 37/38, maar kinderhanden.
hondenmens wijzigde dit bericht op 21-10-2021 15:43
13.69% gewijzigd
Nee, geen ervaring. Mijn man is 10 cm kleiner dan ik. Zeker niet leuk maar omdat hij verder best te pruimen is neem ik het maar voor lief.
hondenmens schreef:
21-10-2021 15:38
@abracadabra: Mij is vroeger door een juf ingewreven dat ik voor van alles te klein en niks waard was. Ik liep motorisch wat achter op de rest en was minder sterk dan klasgenoten. Dat is nog steeds zo vergeleken met de meeste mensen om me heen. Op de middelbare school en het MBO veel gepest geweest, o.a met mijn lengte en huidskleur (ben geadopteerd) Nu word ik niet meer gepest, maar mensen zeggen soms wel dat mannen mij niet staan. Omdat ik ZO klein ben. Of maken opmerkingen over mijn lengte. Wat op mij overkomt: je bent het niet waard om van te houden. Want dat vonden bovenstaande mensen toen ook.
Op hakken kan ik niet lopen, omdat ik snel zwik met mijn enkels. En bij de drankenzaak (waar ik bijna nooit kom) moest ik op mijn 31e nog steeds legitimeren. Dus in mijn geval zie ik geen pluspunten van klein zijn.
Ik heb ook rare verhoudingen. Erg slank in de taille waardoor ik altijd een riem nodig heb. Maar een dikke kont. Schoenmaat 37/38, maar kinderhanden.
Laat die mensen maar uit je leven, als iemand je zo neerhaalt heb je ze echt niet nodig.
Ik zie het probleem niet TO, ik ben ook nog geen 1.60m en uiteraard altijd een stuk langere mannen gehad ;-D , geen probleem toch? (ik heb de mannen nooit horen klagen over mijn lengte, integendeel)
Run Forrest Run!!!
:HA:
LeslieKnope schreef:
20-10-2021 22:25
Misschien is het wel een probleem als jij de top bent en hij de bottom. Dan lijkt het me lastig.
hondenmens schreef:
21-10-2021 15:38
Als ik me nu (ik ben in de 40) me nog druk moet maken om dingen die me in mijn jeugd naar mijn hoofd zijn gegooid dan heb ik geen leven meer. Ik ben vroeger extreem gepest en gekleineerd en mishandelt op school. Maar ik ben geen 14 meer. Er zijn vele jaren verstreken sindsdien. Ik ben er sterker door geworden en heb mezelf helemaal geaccepteerd.

Ik denk dat het daar in zit bij jou. Dat je zelf je lengte niet accepteert en daardoor dit als een struikelblok ziet. Wat maakt het uit hoe mensen op straat jullie zien. Het zal ze waarschijnlijk niet eens opvallen. En anders hebben ze pech. Je gaat toch niet je geluk weg gooien omdat vreemde mensen er misschien iets van vinden?
Wel heel erg offtopic zo.
AHOHMEH schreef:
21-10-2021 06:27
Beste mensen bedankt voor jullie reacties

Ik weet 1.83 is niet zo lang, alleen omdat ik klein ben valt het op als we samen door de stad lopen.

Ik heb altijd relaties gehad met wat kleine mannen rond 1.66, 1.70, 175 cm

Onder de 1.75 of iets kleiner is de perfecte lengte voor mij omdat het niet opvalt

Verder ziet de man er goed uit alleen hij is wat langer ik ben dat niet gewend
dat het niet opvalt dat JIJ klein bent bedoel je? ( Ik ben ook klein overigens dus ik mag het zeggen)
abracadabra schreef:
21-10-2021 16:35
Als ik me nu (ik ben in de 40) me nog druk moet maken om dingen die me in mijn jeugd naar mijn hoofd zijn gegooid dan heb ik geen leven meer. Ik ben vroeger extreem gepest en gekleineerd en mishandelt op school. Maar ik ben geen 14 meer. Er zijn vele jaren verstreken sindsdien. Ik ben er sterker door geworden en heb mezelf helemaal geaccepteerd.

Ik denk dat het daar in zit bij jou. Dat je zelf je lengte niet accepteert en daardoor dit als een struikelblok ziet. Wat maakt het uit hoe mensen op straat jullie zien. Het zal ze waarschijnlijk niet eens opvallen. En anders hebben ze pech. Je gaat toch niet je geluk weg gooien omdat vreemde mensen er misschien iets van vinden?
Hoe ben jij er sterker door geworden?
Wat vroeger gebeurd is en de opmerkingen die ik nu nog regelmatig krijg hebben me gevormd. Het zit heel diep. Ik voel me ook niet met mensen verbonden, mede door mijn uiterlijk. En daardoor vermoed ik dat ook geen serieuze relaties ontstaan.
hondenmens schreef:
21-10-2021 16:43
Wat vroeger gebeurd is en de opmerkingen die ik nu nog regelmatig krijg hebben me gevormd. Het zit heel diep. Ik voel me ook niet met mensen verbonden, mede door mijn uiterlijk. En daardoor vermoed ik dat ook geen serieuze relaties ontstaan.
Open een eigen topic ;)
hondenmens schreef:
21-10-2021 16:43
Hmmm nou ja op een gegeven moment was het pesten gewoon heel erg. Ik werd mishandeld en vernederd en leraren keken toe. Ik voelde me heel lang heel anders dan anderen. En minder waard. Maar toen ik wat ouder werd heb ik bedacht dat ik gewoon ben zoals ik ben. En als toch niemand me leuk vind dan kan ik gewoon 100÷ mezelf zijn want wat ik ook doe... t is toch niet goed. En dat ging natuurlijk stapje bij beetje maar hoe meer ik mezelf werd hoe meer ik ook aansluiting bij andere mensen kreeg. Vroeger had ik echt een enorme sociale angst. Tegenwoordig totaal geen last meer van.

Ik ben blij met wie ik ben en blij met mijn leven en als ik alle rotdingen van vroeger niet had meegemaakt dan had ik nu niet geweest wie ik ben. Dus eigenlijk ben ik er bijna dankbaar voor.

Overigens zijn de meeste mensen helemaal niet met jou maar met zichzelf bezig. En pesten op school is een soort overleving. Veel kinderen doen er aan mee om zelf niet gepest te worden en het zegt helemaal niks over jou.

Ik kan wel mijn hele leven me rot over mezelf gaan voelen maar daarmee hebben de pesters dus bereikt wat ze wilden bereiken... mij een rotgevoel geven... en dat al zo lang. Dat gun ik niemand.

Jezelf accepteren is heel belangrijk... sja ik ben klein... maar ja ik kan mezelf niet groter maken dus ik kan me er rot om voelen of gewoon de voordelen ervan plukken. Iedereen heeft uiterlijke kenmerken waar hij of zij niet zo blij mee is. Vraag maar eens om je heen. En je zal zien dat de meeste dingen waar mensen mee zitten voor jou heel klein lijken. Of dat je dat juist mooi vind. Ik heb een vriendin die 1.85 is. Ik zou echt niet met haar willen ruilen. Lang zijn is veel onhandiger dan klein zijn hoor.

Overigens heb ik ook wel eens iets grappige meegemaakt. Ik heb een ex die 2 meter is. Ik was een keer op een feestje en toen kwam er een dronken vrouw die vrij lang was boos doen tegen mij... "ja voor jullie kleine vrouwen is bijna elke man groter. . Jullie weten niet hoe groot probleem het is als je lang bent om een langere partner te vinden... en dan moeten jullie ook nog de lange mannen inpikken". Persoonlijk vond ik dat echt heel grappig. Zo zie je dat iedereen zijn frustraties heeft.

O en... als het je niet lukt om onder het pestverleden uit te komen... zoek dan professionele hulp. Echt waar... het leven is zo veel leuker als je dat achter je kan laten. Als ik me bedenk hoe angstig ik vroeger was voor sociaal contact dan heeft me dat enorm beperkt. Het leven is echt te kort om je zo rot te voelen.
abracadabra wijzigde dit bericht op 21-10-2021 17:05
0.03% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven