Vertrouwen herstellen? Hoe?

25-10-2021 14:45 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik heb een paar maanden geleden een bericht gestuurd naar een oude vriend.

Vroeger (8 jaar terug) vond ik deze oude vriend leuk, maar we zijn altijd vrienden zijn gebleven. Later vond ik hem niet meer leuk op die manier en had ik een goede vriendschap met hem. Sinds ik een relatie heb, spreek ik hem bijna niet meer, omdat ik merk dat mijn vriend dat niet leuk vindt. Heb mijn vriend verteld dat ik vroeger een beetje verliefd op deze persoon was.

Goed, een berichtje gestuurd dus. Kreeg een lang bericht terug (strekking is oppervlakkig: hoe gaat het met je, met werk, met je kind, met je vriend, leuk om weer eens van je te horen, enz). Ondanks dat ik er niets mee bedoelde en het echt niks voorstelde, durfde ik het niet aan mijn vriend te vertellen.
Berichten niet verwijderd, want onnodig, dus mijn vriend kwam er een keertje achter.
Ik heb enorm ruzie gekregen hierdoor. Mijn vriend vind mij nu onbetrouwbaar en zegt te moeten nadenken over onze relatie.

Inmiddels is dit ruim een halfjaar geleden. Nog steeds wordt hij af en toe enorm boos om dit incident. Hij noemt het vreemdgaan en dreigt steeds dat ook hij zulke dingen -wat dat ook mag zijn- kan gaan doen.

Ik ben uitgeput geraakt hierdoor. Snap dat het onzinnig klinkt, maar ik heb werkelijk geen energie meer. Sinds de ruzie over dit bericht hoor ik regelmatig dat ik geen goede vriendin ben, dat ik slordig ben, dat ik laks ben, dat ik veel zeur en dat ik niet vrouwelijk doe. Als ik zeg dat ik van hem hou, knikt hij alleen maar. Ook lacht hij minachtend naar mij als ik hem een knuffel wil geven. Al een halfjaar. Seks hebben we weinig en komt altijd van mijn kant. Ik probeer alles te doen om in de smaak te vallen, maar niets helpt. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Uit wanhoop ben ik diep door het stof gegaan en hem op alle fronten gelijk gegeven en beterschap beloofd. Ik vertel hem vaak dat ik zo dom was en niet goed nadacht. Hij zegt dan dat ik nooit goed nadenk en dus niet betrouwbaar ben.

Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om mijn relatie weer gezond te krijgen. Het is zo stom geweest, maar echt zonder verkeerde intenties. De oude vriend heb ik overigens allang overal geblokkeerd.

Weet iemand hoe ik mijn vriend weer vertrouwen kan geven? Ik weet zeker dat hij alleen maar zo lelijk tegen mij doet omdat hij zich onzeker en gekrent voelt.
Klinkt als echte liefde....
ik geef mn bek ook maar een douw
Vraag eens aan je man waarom hij nog samen is met een onbetrouwbare vrouw. En vraag hem eens of hij geen conclusies moet verbinden aan zijn gevoel dat hij jou niet kan vertrouwen. Want het is tenslotte zijn eigen verantwoordelijkheid om een goede relatie te hebben.

Jij moet jezelf natuurlijk afvragen waarom je nog langer samen wil zijn met iemand die je niet vertrouwt, ongeacht wat je doet of zegt.
Iedere dag is gehaktdag
:hug: Dit heb je niet verdiend hoor.
Doreia* schreef:
25-10-2021 15:22
Dit is geen leuke vent.
Hij straft je al een half jaar om iets doms.

Laat hem maar mooi een ander koeioneren!

Je gaat zijn gedrag niet vergoelijken. Waarom zou je dat doen? Bang dat je overschiet anders?
Dan zou ik liever nog een gelukkig kattenvrouwtje zijn, dan een op eieren lopend uitgekafferde vriendin van.
Dit. Wat een hork.
En waarom wil je verder met je vriend? Met zo een partner heb je geen vijanden nodig
where ever you go, go with your heart
Ik wordt helemaal benauwd van geen contact met iemand van het andere geslacht, wie weet wordt je partner wel verliefd op iemand van hetzelfde geslacht? ;-)

Zonder dollen, ik had als kind al meer vriendjes dan vriendinnetjes en dat is altijd zo gebleven. Ik ben gek op mannen, met eentje ben ik getrouwd, maar ik heb verschillende goede vrienden waarvan ik veel houd (platonisch) en kennissen die ik graag spreek. Voor mij gaat contact met mannen meestal makkelijker dan met vrouwen, ik ben meer op mijn gemak, ervaar minder dubbele boodschappen in de communicatie, minder complicaties sowieso. De vriendinnen dié ik heb zijn hetzelfde soort type als ik, en hebben eigenlijk ook veel vrienden.
Elkaar beperken in met wie je wel of geen contact mag hebben vind ik sowieso eigenlijk heel ongezond. Mijn man is niet mijn eigendom, ik heb geen zeggenschap over hem en gun hem contacten waar hij blij van wordt. In zijn geval werkt hij als muzikant heel hecht samen met een vrouw en heeft nog enkele andere vriendinnen naast zijn vrienden. Ik geloof eigenlijk alleen in je eigen grenzen stellen, uit liefde. Als ik weet dat iemand mij seksueel aantrekkelijk vind dan verbreek ik niet altijd het contact, maar ga niet 1 op 1 met hem afspreken. Zulke dingen zijn mijn verantwoordelijkheid, die doe ik, dat is mijn eigen keuze.

Ik heb er weleens over nagedacht natuurlijk, wat als er meer zou gebeuren tussen mijn man en haar tijdens/na een lange repetitie? Ze is immers een mooie en leuke vrouw. Zou dat echt schadelijk zijn als hij verder goed voor mij is en onze relatie goed is? Andersom hetzelfde. Als ik met een andere man het bed zou delen, zou dat meteen onze relatie moeten verwoesten? Ik begrijp dat dit allemaal een stuk complexer is dan alleen contacten hebben met mensen van hetzelfde geslacht, maar ondanks dat we getrouwd zijn geloof ik sterk in onze autonomie. Met wie je omgaat of wat je met je lichaam doet, is uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid, daar gaat niemand anders over. Er zijn mensen die het liefst hun partners gedachten zouden willen censureren als ze dat konden, maar is dat liefde?

Ik had lange tijd nog sporadisch contact met een docent van vroeger. Over doodgewone dingen, 20+ jaar heb ik het dan over. Nooit gebeld of gezien, altijd mail of brieven. Hij heeft een plekje in mijn hart, was een bijzondere docent. Soms jaren geen contact, soms even intensief. Enfin, een paar jaar geleden weer een tijdje contact, leek me leuk om hem weer eens te zien. Benieuwd hoe onze gesprekken nu zouden zijn, nu ik volwassen ben. Hij vond hetzelfde, dus we dachten al over de mogelijkheid om een terrasje te pakken. Uiteindelijk ging het niet door, want zijn vrouw was witheet geworden, keiharde ruzie. Ik was een bedreiging. Ik snap er echt niets van zoiets. Ik heb hem in 20+ jaar al niet meer gezien, ben getrouwd, er is nooit sprake geweest van iets romantisch of seksueel tussen ons. Omdat ik een vagina heb ben ik een bedreiging en mag hij me niet zien. Ik heb hier nog steeds verdriet van.
sugarmiss schreef:
25-10-2021 16:31
To was destijds verliefd op die man. Dat het geen relatie is geworden is omdat die man niet geïnteresseerd was.

To stuurt stiekem een bericht. De man stuurt een neutraal beticht terug. Ik zou wel eens willen weten hoe to gehandeld had als hij terug geschreven had ik ben op dit moment single en ik wil graag afspreken.

Ik snap dat de man van to boos is want to doet nu wel of ze alleen maar even wilde horen hoe het met hem ging. Maar als dat echt haar enige intentie wad dan had ze niet zo stiekem hoeven te handelen.

Dat zou kunnen. Ik denk zelf ook dat er iets meer speelt dan TO zegt. Misschien dat ze achteraf spijt heeft maar misschien dat ze op het moment van, wel beetje gevoelens kreeg. Kan heel goed allemaal, maar ook al ben je vreemd gegaan dan nog hoef je het niet te pikken dat iemand jou zo naar beneden haalt. Je laat voelen dat je alles fout doet. TO is niet vreemd gegaan en gevoelens voor iemand krijgen is geen doodzonde. Het is misschien niet leuk als partner van maar dat geeft je het recht niet om een ander slecht te behandelen. Het is geen doen om slachtoffer - dader te spelen in relaties. Goed en slecht, dat werkt zo niet. Je kiest of samen om je best te doen en de ander te nemen zoals hij/zij is en bij hele drastische onvergetelijke fouten/karakter eigenschappen waar je niet (meer) mee kan leven zeg je: sorry het gaat niet, ik kan mij er niet overheen zetten. Iemand constant als een slecht persoon te laten voelen is iemand zijn/haar eigen keus en dat is geen fraaie keus. Dan kick je hierop of dan heb je dat nodig om jezelf goed te laten voelen. Maar degene bij wie je dat doet; hoeft dit niet te pikken. Wat je ook fout heb gedaan. Je kiest ervoor om iemand te vergeven en verder te gaan of niet. Meer keuzes heb je niet. Dus TO herpak je want wat je ook fout heb gedaan, je bent niet je fout. Je hoeft niet heel je leven te lijden omdat je iemand verdriet heb gedaan.
-
spreadlove wijzigde dit bericht op 25-10-2021 19:10
Reden: Dubbel
99.90% gewijzigd
Weet je TO, ik snap alle reacties met dat je dit niet verdiend hebt (en dat heb je ook zeker niet), maar even vanuit oogpunt van jouw vriend: als je het niet verborgen had gehouden was hij niet zo boos geweest. Maw, dit is natuurlijk geen vreemdgaan, maar als mijn man ineens een oude crush appt vanuit het niets met de vraag hoe het gaat, zou ik ook echt wel een jaloerse steek voelen en hem flink ondervragen over het hoe en wat van dit plotselinge contact.

Anyway, terug maar jou; door je zo te excuseren, door het stof te gaan en die vent te blokkeren lijkt het ook alsof je iets stiekems hebt gedaan, het begin van vreemdgaan zeg maar. Dus ik begrijp wel een beetje dat het voor je vriend voelt als vreemdgaan, al was dat natuurlijk totaal niet je intentie (ga ik even vanuit). Ik vind zijn gedrag wel erg overtrokken trouwens. Ik heb begrip voor zijn aanvankelijke jaloezie maar niet voor zijn gedrag nu.

Het lijkt me nu te laat om ineens te zeggen: “joh dom dat ik niks heb gezegd, ik snap dat je jaloers bent maar zoek een asjeblieft niks achter want ik ben hartstikke blij met jou en heb geen behoefte aan anderen.” Maar dit kan ook zeker niet zo doorgaan, dus lijkt me zaak om tot hem door te dringen dat het een domme actie was maar ook weer niet zo dom dat hij dit gedrag al zo lang vertoont en zo dramatisch moet doen over ‘beschaamd vertrouwen’. Je hebt meer dan genoeg gedaan, ik zou zeggen: luister Piet, je kan je je er blijkbaar niet overheen zetten en ik zie ook geen intentie om dit te verbeteren, dat is je goed recht maar ik heb alles gedaan wat ik kon en dit is inmiddels geen gezonde relatie meer dus het lijkt me beter als we uit elkaar gaan (en dan ook wel de daad bij het woord voegen want dit is gewoon ongezond en niet goed voor jullie beiden)

En niet te streng hoor voor jezelf hoor, iedereen maakt (inschattings)fouten en daar zou je niet zo lang voor hoeven boeten als wat jij nu doet!
Wat een engerd, die vriend van jou. Krijg er de kriebels van als ik lees hoe hij met je omgaat.
Dat ze het stiekem heeft gedaan lijkt me puur omdat hij meteen al moeilijk deed over die vriendschap, en ze toch nog heel graag wilde weten hoe het met degene ging met wie ze jarenlang leuk is omgegaan. Of moet je, als je partner jaloers is op iemand met wie je altijd een leuke vriendschap hebt gehad zonder pardon uit je leven bonjouren en nooit meer aan diegene denken, anders ben je stiekem en zul je nog wel gevoelens voor diegene hebben? Je kunt niet gewoon de vriendschap missen die geheel tegen jouw zin is beëindigd?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
attaquepanique schreef:
25-10-2021 19:29
Weet je TO, ik snap alle reacties met dat je dit niet verdiend hebt (en dat heb je ook zeker niet), maar even vanuit oogpunt van jouw vriend: als je het niet verborgen had gehouden was hij niet zo boos geweest. Maw, dit is natuurlijk geen vreemdgaan, maar als mijn man ineens een oude crush appt vanuit het niets met de vraag hoe het gaat, zou ik ook echt wel een jaloerse steek voelen en hem flink ondervragen over het hoe en wat van dit plotselinge contact.

Anyway, terug maar jou; door je zo te excuseren, door het stof te gaan en die vent te blokkeren lijkt het ook alsof je iets stiekems hebt gedaan, het begin van vreemdgaan zeg maar. Dus ik begrijp wel een beetje dat het voor je vriend voelt als vreemdgaan, al was dat natuurlijk totaal niet je intentie (ga ik even vanuit). Ik vind zijn gedrag wel erg overtrokken trouwens. Ik heb begrip voor zijn aanvankelijke jaloezie maar niet voor zijn gedrag nu.

Het lijkt me nu te laat om ineens te zeggen: “joh dom dat ik niks heb gezegd, ik snap dat je jaloers bent maar zoek een asjeblieft niks achter want ik ben hartstikke blij met jou en heb geen behoefte aan anderen.” Maar dit kan ook zeker niet zo doorgaan, dus lijkt me zaak om tot hem door te dringen dat het een domme actie was maar ook weer niet zo dom dat hij dit gedrag al zo lang vertoont en zo dramatisch moet doen over ‘beschaamd vertrouwen’. Je hebt meer dan genoeg gedaan, ik zou zeggen: luister Piet, je kan je je er blijkbaar niet overheen zetten en ik zie ook geen intentie om dit te verbeteren, dat is je goed recht maar ik heb alles gedaan wat ik kon en dit is inmiddels geen gezonde relatie meer dus het lijkt me beter als we uit elkaar gaan (en dan ook wel de daad bij het woord voegen want dit is gewoon ongezond en niet goed voor jullie beiden)

En niet te streng hoor voor jezelf hoor, iedereen maakt (inschattings)fouten en daar zou je niet zo lang voor hoeven boeten als wat jij nu doet!
Niet waar... ze heeft het niet verteld juist omdat hij boos zou worden.

Ook al had to met de beste man liggen neuken... Dan nog had dit geen normaal gedrag geweest. Je praat erover. Je uit je emoties. Je besluit of je samen verder wil of niet. Maar het gedrag van de partner van to is gewoon manipulatief.

Ik heb ook zo een ex. Ik ging een keer stappen met een griep vrienden en daarna kwamen ze bij mij nog wat drinken. Een er van was een man die ik vroeger leuk vond. Nou je wil niet weten hoe die ex reageerde. Minstens een half jaar heeft ie 100 keer herhaald hoe slecht ik was en wat ik allemaal verkeerd heb gedaan. En toen ging het gelukkig uit. Zulk gedrag pik ik nooit meer.
Sorry hoor wat een geneuzel over dat zijn jaloezie te snappen is. Je vriend is een huilie jankman en gedraagt zich al 6 maanden als een emotioneel onvolwassen kleinzielige kleuter. Hou toch eens op zeg. Geef jezelf een schop onder je kont en hou op met excuses te maken voor iets wat je niet fout gedaan hebt. Je mag gewoon praten met wie je wil en als dat niet kan volgens je man jongen dan neemt hij maar een hond. Je bent toch verdorie zijn deurmat niet? Echt hoor, als je al niet eens met oude vrienden mag kletsen waar stopt dit dan? De volgende keer mag je niet meer met je collega's praten, niet meer met de buurman, niet meer met de postbezorger. Je vent is het probleem, niet jij.
Doreia* schreef:
25-10-2021 15:22
Dit is geen leuke vent.
Hij straft je al een half jaar om iets doms.

Laat hem maar mooi een ander koeioneren!

Je gaat zijn gedrag niet vergoelijken. Waarom zou je dat doen? Bang dat je overschiet anders?
Dan zou ik liever nog een gelukkig kattenvrouwtje zijn, dan een op eieren lopend uitgekafferde vriendin van.
Wat is er mis met een gelukkig kattenvrouwtje? zijn vaak slimme dames die wat wijzer zijn inmiddels :mrgreen:
To je moet echt voor jezelf opkomen, je bent de enige die dat kan doen, eis relatietherapie, wedden dat hij het niet wil omdat ie dondersgoed weet dat hij een lul is en je kapot maakt en dat de psych gehakt van hem maakt.
Gek alleen dat jij het niet snapt maar dat is misschien het Stockholm syndroom ofzo?
abracadabra schreef:
25-10-2021 19:38
Niet waar... ze heeft het niet verteld juist omdat hij boos zou worden.

Ook al had to met de beste man liggen neuken... Dan nog had dit geen normaal gedrag geweest. Je praat erover. Je uit je emoties. Je besluit of je samen verder wil of niet. Maar het gedrag van de partner van to is gewoon manipulatief.
We kunnen van mening verschillen of jaloersheid van partner op zijn plaats was, maar ik ben het absoluut met je eens wbt het huidige gedrag van de vriend van TO
Je vriend is een eikel. Hij geniet ervan om de verongelijkte kleuter uit te hangen en zo lang jij hem daarin bevestigt, blijft hij dit tot in den treure uitmelken. Wat zou er gebeuren als je zou zeggen " Schat, het was dom van me, maar een halfjaar shit hierover lijkt me meer dan genoeg. Als je niet per direct normaal gaat doen zie ik weinig toekomst voor ons".
Kom op zeg, zo laat je je toch niet behandelen, een beetje ruggengraat hoor, to!
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 25-10-2021 19:54
0.56% gewijzigd
[quote=Vriendgedumpt post_id=33391845 time=1635183620 Echt hoor, als je al niet eens met oude vrienden mag kletsen waar stopt dit dan? De volgende keer mag je niet meer met je collega's praten, niet meer met de buurman, niet meer met de postbezorger. Je vent is het probleem, niet jij.
[/quote]

Omdat het niet gewoon vrienden zijn.

Bij heel veel platonische vriendschappen tussen mannen en vrouwen wil 1 van beiden eigenlijk meer. Maar neemt dan toch maar genoegen met alleen vriendschap om die persoon toch in zijn of haar leven te houden.

Waarom zou je als partner van dat moeten accepteren?

Dat is gewoon de kat op het doek binden.

En dat er dan ook niet met een collega, de buurman of de postbode gepraat mag worden is natuurlijk onzin.
Trouwens, ik heb nog een eigen soortgelijke ervaring waar ik ineens aan moet denken: ik appte een keer met een oude scharrel in een aangeschoten bui en maakte een seksueel getint grapje. Ik had geen enkele intentie en was gewoon aan het kutten maar het ging wel een grens over. Vriend (nu man) ook in alle staten, en terecht.

Na 2 weken boosheid (hij) en excuses (ik) heb ik gezegd: ik snap je maar als je zo blijft kunnen we niet verder samen.

Andersom ook een keer gehad, ook (na flinke ruzies) uitgepraat.

Jaren later getrouwd en vertrouwen zit 100% goed.

Iedereen doet domme dingen, hoef je niet je hele leven voor gestraft te worden
Wat een rare generalisatie, dat hoeft helemaal niet. Genoeg man/vrouw-vriendschappen waar geen gevoelens spelen, en als je ooit verliefd bent geweest op iemand wil dat niet zeggen dat je het je hele leven blijft.

Ik vind het echt absurd om te doen alsof het vreemdgaan is als je een oude vriend die je onder dwang hebt gedumpt een keer vraagt hoe het is en hoe de vriend van TO ermee omgaat is werkelijk buiten alle perken. Ik snap ook echt niet goed dat er mensen zijn die die man nog verdedigen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
feow schreef:
25-10-2021 17:40
@TO:

Ik heb het vermoeden dat je veel minder in de problemen was gekomen als je niet door het stof was gegaan, maar vanaf de eerste seconde duidelijk was geweest in dat je niet achter een ander aanzat en dat hij helemaal niets te verbieden of eisen heeft.
Misschien. Maar die vriend klinkt alsof het heel lastig zou zijn geweest voor TO om dit te doen
Kom uit dat stof, klop je knieën schoon en recht je rug. Jij bent niet vreemd gegaan, hij is een idioot. Hoewel het niet zo zou moeten zijn heeft hij achteraf bewezen dat je hem inderdaad beter geen onschuldige dingen kunt vertellen.
Dus nu tijd om de boel recht te zetten.

En misschien ook om hem eens duidelijk te maken waarom je niet had verteld over het (compleet en totaal) onschuldige contact? Omdat je vreesde dat hij zou reageren zoals hij nu doet?

En pikt hij het rechtzetten niet en blijft hij zich zo ongelofelijk kinderachtig en relatie-ondermijnend gedragen dan:
En jij verdient beter. Echt. Dit is helemaal geen leuke partner (meer).
Ga bij hem weg.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik zou vanaf nu heel transparant zijn en dit topic onder zijn neus schuiven en zijn koffer klaar zetten zodat je even na kunt denken.
sugarmiss schreef:
25-10-2021 19:52
[quote=Vriendgedumpt post_id=33391845 time=1635183620 Echt hoor, als je al niet eens met oude vrienden mag kletsen waar stopt dit dan? De volgende keer mag je niet meer met je collega's praten, niet meer met de buurman, niet meer met de postbezorger. Je vent is het probleem, niet jij.

Bij heel veel platonische vriendschappen tussen mannen en vrouwen wil 1 van beiden eigenlijk meer. Maar neemt dan toch maar genoegen met alleen vriendschap om die persoon toch in zijn of haar leven te houden.

En dat er dan ook niet met een collega, de buurman of de postbode gepraat mag worden is natuurlijk onzin.
[/quote]

Dit vind ook typisch van die uitspraken die jaloerse, onzekere mannen doen. Het is wel een gewone vriend want ze hebben nooit wat gehad. Als je niet meer om zou mogen gaan met wie je dan ook maar ooit een crush op had dan kun je maar beter geen relatie hebben als je daar niet tegen kunt. Allemensen zeg. Zo triest als er overal gelijk wat achter gezocht moet worden. Zelfs al zou een platonische vriend op meer hopen in een vriendschap dan ben je daar als vrouw zelf nog wel bij, en als je vent je daar niet in vertrouwt dan is dat doorgaans omdat hij daarin zelf niet te vertrouwen is.
Zo lang jij op de grond blijft liggen, blijft hij schoppen. Huppakee , opstaan en zeggen dat het mooi is geweest.
sugarmiss schreef:
25-10-2021 19:52

Je presenteert het als feit maar ik bem dat echt niet met je eens. Maar die discussie wordt hier wel vaker op het forum gevoerd.

En kat op het spek (doek?) binden: ik blijf niet bij mijn man omdat er geen andere mannen zijn waar ik mee kan of mag scharrelen, maar omdat ik van hem hou en hem de allerliefste leukste mooiste slimste vind. Ik kies echt voor hém.
Wat eten we vanavond?
@sugarmiss, ja dat is zo, dat er soms onderliggende dingen kunnen spelen tussen mannen en vrouwen. Dat hoeft alleen nog steeds geen beletsel te zijn. Je kunt iemand seksueel aantrekkelijk vinden en ook gewoon een heel leuk mens, omdat we geen dieren zijn kunnen we dat seksuele component best uitzetten, of iig minimaliseren. Zo is 1 van mijn beste vrienden mijn ex. Momenteel staat het seksuele tussen ons helemaal on ice. Het is al zó lang geleden, plus hij respecteert mijn relatie en is ook erg goed bevriend met mijn man. Dus geen enkel probleem. Zouden we samen stranden op een onbewoond eiland, of verplicht in 1 bed moeten slapen oid dan zou dat seksuele wel weer los kunnen komen. Daar ben ik zelf bij, dus dergelijke situaties doen zich niet voor.
Voor veel mannen en vrouwen vriendschappen zal gelden dat ze elkaar niet onaantrekkelijk vinden, maar zit dat niet in weg. Er zijn natuurlijk wel dingen die ik met hetero vrienden niet zou doen, ik spreek soms niet 1 op 1 met ze af, of iig niet bij een van ons thuis. Ik ga niet met ze naar de sauna, vraag niet om een massage etcetc. dát is de kat op het spek binden, de vriendschap op zichzelf niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven