Vertrouwen herstellen? Hoe?
maandag 25 oktober 2021 om 14:45
Hoi allemaal,
Ik heb een paar maanden geleden een bericht gestuurd naar een oude vriend.
Vroeger (8 jaar terug) vond ik deze oude vriend leuk, maar we zijn altijd vrienden zijn gebleven. Later vond ik hem niet meer leuk op die manier en had ik een goede vriendschap met hem. Sinds ik een relatie heb, spreek ik hem bijna niet meer, omdat ik merk dat mijn vriend dat niet leuk vindt. Heb mijn vriend verteld dat ik vroeger een beetje verliefd op deze persoon was.
Goed, een berichtje gestuurd dus. Kreeg een lang bericht terug (strekking is oppervlakkig: hoe gaat het met je, met werk, met je kind, met je vriend, leuk om weer eens van je te horen, enz). Ondanks dat ik er niets mee bedoelde en het echt niks voorstelde, durfde ik het niet aan mijn vriend te vertellen.
Berichten niet verwijderd, want onnodig, dus mijn vriend kwam er een keertje achter.
Ik heb enorm ruzie gekregen hierdoor. Mijn vriend vind mij nu onbetrouwbaar en zegt te moeten nadenken over onze relatie.
Inmiddels is dit ruim een halfjaar geleden. Nog steeds wordt hij af en toe enorm boos om dit incident. Hij noemt het vreemdgaan en dreigt steeds dat ook hij zulke dingen -wat dat ook mag zijn- kan gaan doen.
Ik ben uitgeput geraakt hierdoor. Snap dat het onzinnig klinkt, maar ik heb werkelijk geen energie meer. Sinds de ruzie over dit bericht hoor ik regelmatig dat ik geen goede vriendin ben, dat ik slordig ben, dat ik laks ben, dat ik veel zeur en dat ik niet vrouwelijk doe. Als ik zeg dat ik van hem hou, knikt hij alleen maar. Ook lacht hij minachtend naar mij als ik hem een knuffel wil geven. Al een halfjaar. Seks hebben we weinig en komt altijd van mijn kant. Ik probeer alles te doen om in de smaak te vallen, maar niets helpt. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Uit wanhoop ben ik diep door het stof gegaan en hem op alle fronten gelijk gegeven en beterschap beloofd. Ik vertel hem vaak dat ik zo dom was en niet goed nadacht. Hij zegt dan dat ik nooit goed nadenk en dus niet betrouwbaar ben.
Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om mijn relatie weer gezond te krijgen. Het is zo stom geweest, maar echt zonder verkeerde intenties. De oude vriend heb ik overigens allang overal geblokkeerd.
Weet iemand hoe ik mijn vriend weer vertrouwen kan geven? Ik weet zeker dat hij alleen maar zo lelijk tegen mij doet omdat hij zich onzeker en gekrent voelt.
Ik heb een paar maanden geleden een bericht gestuurd naar een oude vriend.
Vroeger (8 jaar terug) vond ik deze oude vriend leuk, maar we zijn altijd vrienden zijn gebleven. Later vond ik hem niet meer leuk op die manier en had ik een goede vriendschap met hem. Sinds ik een relatie heb, spreek ik hem bijna niet meer, omdat ik merk dat mijn vriend dat niet leuk vindt. Heb mijn vriend verteld dat ik vroeger een beetje verliefd op deze persoon was.
Goed, een berichtje gestuurd dus. Kreeg een lang bericht terug (strekking is oppervlakkig: hoe gaat het met je, met werk, met je kind, met je vriend, leuk om weer eens van je te horen, enz). Ondanks dat ik er niets mee bedoelde en het echt niks voorstelde, durfde ik het niet aan mijn vriend te vertellen.
Berichten niet verwijderd, want onnodig, dus mijn vriend kwam er een keertje achter.
Ik heb enorm ruzie gekregen hierdoor. Mijn vriend vind mij nu onbetrouwbaar en zegt te moeten nadenken over onze relatie.
Inmiddels is dit ruim een halfjaar geleden. Nog steeds wordt hij af en toe enorm boos om dit incident. Hij noemt het vreemdgaan en dreigt steeds dat ook hij zulke dingen -wat dat ook mag zijn- kan gaan doen.
Ik ben uitgeput geraakt hierdoor. Snap dat het onzinnig klinkt, maar ik heb werkelijk geen energie meer. Sinds de ruzie over dit bericht hoor ik regelmatig dat ik geen goede vriendin ben, dat ik slordig ben, dat ik laks ben, dat ik veel zeur en dat ik niet vrouwelijk doe. Als ik zeg dat ik van hem hou, knikt hij alleen maar. Ook lacht hij minachtend naar mij als ik hem een knuffel wil geven. Al een halfjaar. Seks hebben we weinig en komt altijd van mijn kant. Ik probeer alles te doen om in de smaak te vallen, maar niets helpt. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Uit wanhoop ben ik diep door het stof gegaan en hem op alle fronten gelijk gegeven en beterschap beloofd. Ik vertel hem vaak dat ik zo dom was en niet goed nadacht. Hij zegt dan dat ik nooit goed nadenk en dus niet betrouwbaar ben.
Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om mijn relatie weer gezond te krijgen. Het is zo stom geweest, maar echt zonder verkeerde intenties. De oude vriend heb ik overigens allang overal geblokkeerd.
Weet iemand hoe ik mijn vriend weer vertrouwen kan geven? Ik weet zeker dat hij alleen maar zo lelijk tegen mij doet omdat hij zich onzeker en gekrent voelt.
woensdag 27 oktober 2021 om 11:21
Ik denk eerder dat dit gewoon niet is wat ze wilde horen. Zij heeft volgens mij liever dat de fout geheel bij haar ligt en dat er een manier is om dat recht te zetten dan dat blijkt dat haar vriend gewoon niet leuk is.SunShine35 schreef: ↑27-10-2021 11:13En weg was lauwauw. Vriend is gaan kijken wat ze allemaal doet en kwam op het Viva forum. En toen brak de hel helemaal los….
Al hoop ik bijna dat haar vriend dit gelezen heeft, want iedereen, inclusief mensen die vinden dat TO iets niet helemaal goed heeft gedaan, is het er wel over eens dat zijn gedrag gewoon echt niet deugt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 27 oktober 2021 om 11:42
Lieve Lauwauw,
Ik kan me voorstellen dat je je uitgeput voelt. Wat ik me afvraag. Hoe was jullie relatie voor dit in mijn ogen kleine incident? Waarom durfde je niks te zeggen over de onschuldige mailwisseling. Hebben jullie een fijne gelijkwaardige relatie?
Google eens op dramadriehoek. Dat verheldert veel in jullie communicatie denk ik. Je vriend blijft maar verwijten en beschuldigen en jij blijft maar door het stof kruipen.
Daar moeten jullie uit. Te beginnen bij jezelf. Probeer op een volwassen constructieve manier het gesprek aan te gaan. Praat met elkaar over wat je verlangt binnen een relatie om gelukkig te zijn. Vraag je vriend hoe hij jullie toekomst ziet. Dit gaat veel verder dan het incident dat je beschrijft. Ik heb de indruk dat jij een pleaser bent en je vriend het wel prettig vind in een machtspositie te zitten.
Ik kan me voorstellen dat je je uitgeput voelt. Wat ik me afvraag. Hoe was jullie relatie voor dit in mijn ogen kleine incident? Waarom durfde je niks te zeggen over de onschuldige mailwisseling. Hebben jullie een fijne gelijkwaardige relatie?
Google eens op dramadriehoek. Dat verheldert veel in jullie communicatie denk ik. Je vriend blijft maar verwijten en beschuldigen en jij blijft maar door het stof kruipen.
Daar moeten jullie uit. Te beginnen bij jezelf. Probeer op een volwassen constructieve manier het gesprek aan te gaan. Praat met elkaar over wat je verlangt binnen een relatie om gelukkig te zijn. Vraag je vriend hoe hij jullie toekomst ziet. Dit gaat veel verder dan het incident dat je beschrijft. Ik heb de indruk dat jij een pleaser bent en je vriend het wel prettig vind in een machtspositie te zitten.
woensdag 27 oktober 2021 om 11:48
meen je dit??Angie10 schreef: ↑27-10-2021 11:42Lieve Lauwauw,
ze gaat toch geen energie meer stoppen in deze relatie? in deze man?
genoeg=genoeg!
woensdag 27 oktober 2021 om 11:50
daar ben ik ook bang voorSusan schreef: ↑27-10-2021 11:21Ik denk eerder dat dit gewoon niet is wat ze wilde horen. Zij heeft volgens mij liever dat de fout geheel bij haar ligt en dat er een manier is om dat recht te zetten dan dat blijkt dat haar vriend gewoon niet leuk is.
Al hoop ik bijna dat haar vriend dit gelezen heeft, want iedereen, inclusief mensen die vinden dat TO iets niet helemaal goed heeft gedaan, is het er wel over eens dat zijn gedrag gewoon echt niet deugt.
dit is een (passief)agressieve relatie, en TO durft de uitgang niet te zoeken.
woensdag 27 oktober 2021 om 11:57
1. we weten niet of het ook zijn kind is
2. dan moet je die adviezen aan haar vriend geven, zij heeft heel andere adviezen nodig
woensdag 27 oktober 2021 om 12:30
Angie10 schreef: ↑27-10-2021 11:42Lieve Lauwauw,
Een man die volledig uit zijn plaat gaat om niks, wekenlang al een half jaar boos is en wil dat ze maar blíjft boeten terwijl ze niks fout heeft gedaan ís geen klein incident.
Dit is het tipje van de sluier van een enorm naar, jaloers en bezitterig karakter.
Ik hoop dat TO zichzelf een betere relatie gunt.
woensdag 27 oktober 2021 om 18:45
Ook als vriend iets liever niet heeft mag zij dat gewoon doen en hoeft ze het niet te vertellen. Hij is niet haar baas. Dat hij iets liever niet heeft is zijn probleem. Zij is niet verplicht daar iets mee te doen. Jammer joh dat jij liever niet zie dat ik iets doe. Jouw probleem.Nanouk schreef: ↑26-10-2021 21:13Maar het is toch stiekem? TO weet dat vriend het liever niet heeft maar doet het toch. Daarnaast is ze hier niet open over naar vriend. Dat is in mijn ogen echt stiekem.
Ongeacht wat haar intenties waren. Ookal was het misschien gewoon contact. Ze heeft iets voor vriend verzwegen waarvan ze wist dat hij het niet leuk vindt. Dat is in mijn ogen nog altijd stiekem.
En nee ik vind niet dat vriend het had mogen vragen geen contact op te nemen. En nee ik vind dat TO niks verkeerd heeft gedaan en dat ze het waarschijnlijk bewust niet verteld heeft omdat ze wist dat vriend dit niet goed zou keuren. Maar dat maakt het niet minder stiekem.
woensdag 27 oktober 2021 om 20:21
De vriend vertoont bezitterig en onvolwassen gedrag door het haar steeds blijvend te verwijten ook al heeft ze haar maatregelen genomen. Tegelijkertijd vind ik dat TO wel gevaarlijk spel heeft gespeeld. Tuurlijk begint het allemaal heel klein en onschuldig met een berichtje. Zo begint het vaak. Tot dat het wel uit de hand loopt. En dat is simpelweg een risico nemen. En waarom, vanuit welke (onvervulde) behoefte deed je dat?
Als ik van mijn ex opeens een bericht krijg vanuit het niets zou ik ook denken ‘ die wil wat” Wat je er ook van vindt, zo werkt het nou eenmaal.
Als ik van mijn ex opeens een bericht krijg vanuit het niets zou ik ook denken ‘ die wil wat” Wat je er ook van vindt, zo werkt het nou eenmaal.