Vertrouwen herstellen? Hoe?
maandag 25 oktober 2021 om 14:45
Hoi allemaal,
Ik heb een paar maanden geleden een bericht gestuurd naar een oude vriend.
Vroeger (8 jaar terug) vond ik deze oude vriend leuk, maar we zijn altijd vrienden zijn gebleven. Later vond ik hem niet meer leuk op die manier en had ik een goede vriendschap met hem. Sinds ik een relatie heb, spreek ik hem bijna niet meer, omdat ik merk dat mijn vriend dat niet leuk vindt. Heb mijn vriend verteld dat ik vroeger een beetje verliefd op deze persoon was.
Goed, een berichtje gestuurd dus. Kreeg een lang bericht terug (strekking is oppervlakkig: hoe gaat het met je, met werk, met je kind, met je vriend, leuk om weer eens van je te horen, enz). Ondanks dat ik er niets mee bedoelde en het echt niks voorstelde, durfde ik het niet aan mijn vriend te vertellen.
Berichten niet verwijderd, want onnodig, dus mijn vriend kwam er een keertje achter.
Ik heb enorm ruzie gekregen hierdoor. Mijn vriend vind mij nu onbetrouwbaar en zegt te moeten nadenken over onze relatie.
Inmiddels is dit ruim een halfjaar geleden. Nog steeds wordt hij af en toe enorm boos om dit incident. Hij noemt het vreemdgaan en dreigt steeds dat ook hij zulke dingen -wat dat ook mag zijn- kan gaan doen.
Ik ben uitgeput geraakt hierdoor. Snap dat het onzinnig klinkt, maar ik heb werkelijk geen energie meer. Sinds de ruzie over dit bericht hoor ik regelmatig dat ik geen goede vriendin ben, dat ik slordig ben, dat ik laks ben, dat ik veel zeur en dat ik niet vrouwelijk doe. Als ik zeg dat ik van hem hou, knikt hij alleen maar. Ook lacht hij minachtend naar mij als ik hem een knuffel wil geven. Al een halfjaar. Seks hebben we weinig en komt altijd van mijn kant. Ik probeer alles te doen om in de smaak te vallen, maar niets helpt. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Uit wanhoop ben ik diep door het stof gegaan en hem op alle fronten gelijk gegeven en beterschap beloofd. Ik vertel hem vaak dat ik zo dom was en niet goed nadacht. Hij zegt dan dat ik nooit goed nadenk en dus niet betrouwbaar ben.
Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om mijn relatie weer gezond te krijgen. Het is zo stom geweest, maar echt zonder verkeerde intenties. De oude vriend heb ik overigens allang overal geblokkeerd.
Weet iemand hoe ik mijn vriend weer vertrouwen kan geven? Ik weet zeker dat hij alleen maar zo lelijk tegen mij doet omdat hij zich onzeker en gekrent voelt.
Ik heb een paar maanden geleden een bericht gestuurd naar een oude vriend.
Vroeger (8 jaar terug) vond ik deze oude vriend leuk, maar we zijn altijd vrienden zijn gebleven. Later vond ik hem niet meer leuk op die manier en had ik een goede vriendschap met hem. Sinds ik een relatie heb, spreek ik hem bijna niet meer, omdat ik merk dat mijn vriend dat niet leuk vindt. Heb mijn vriend verteld dat ik vroeger een beetje verliefd op deze persoon was.
Goed, een berichtje gestuurd dus. Kreeg een lang bericht terug (strekking is oppervlakkig: hoe gaat het met je, met werk, met je kind, met je vriend, leuk om weer eens van je te horen, enz). Ondanks dat ik er niets mee bedoelde en het echt niks voorstelde, durfde ik het niet aan mijn vriend te vertellen.
Berichten niet verwijderd, want onnodig, dus mijn vriend kwam er een keertje achter.
Ik heb enorm ruzie gekregen hierdoor. Mijn vriend vind mij nu onbetrouwbaar en zegt te moeten nadenken over onze relatie.
Inmiddels is dit ruim een halfjaar geleden. Nog steeds wordt hij af en toe enorm boos om dit incident. Hij noemt het vreemdgaan en dreigt steeds dat ook hij zulke dingen -wat dat ook mag zijn- kan gaan doen.
Ik ben uitgeput geraakt hierdoor. Snap dat het onzinnig klinkt, maar ik heb werkelijk geen energie meer. Sinds de ruzie over dit bericht hoor ik regelmatig dat ik geen goede vriendin ben, dat ik slordig ben, dat ik laks ben, dat ik veel zeur en dat ik niet vrouwelijk doe. Als ik zeg dat ik van hem hou, knikt hij alleen maar. Ook lacht hij minachtend naar mij als ik hem een knuffel wil geven. Al een halfjaar. Seks hebben we weinig en komt altijd van mijn kant. Ik probeer alles te doen om in de smaak te vallen, maar niets helpt. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Uit wanhoop ben ik diep door het stof gegaan en hem op alle fronten gelijk gegeven en beterschap beloofd. Ik vertel hem vaak dat ik zo dom was en niet goed nadacht. Hij zegt dan dat ik nooit goed nadenk en dus niet betrouwbaar ben.
Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om mijn relatie weer gezond te krijgen. Het is zo stom geweest, maar echt zonder verkeerde intenties. De oude vriend heb ik overigens allang overal geblokkeerd.
Weet iemand hoe ik mijn vriend weer vertrouwen kan geven? Ik weet zeker dat hij alleen maar zo lelijk tegen mij doet omdat hij zich onzeker en gekrent voelt.
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:23
Jij kan niks doen om hem vertrouwen te geven, want dit ligt aan hem.
Als hij je niet vertrouwt, waardeert en je weinig of niks meer goed kan doen zou ik nog eens heel hard nadenken of je wel verder wilt.
Je vriend zou er bij jou van uit moeten gaan dat je een leuk, lief persoon bent met goede intenties. Als dit niet het geval is is het goed mis, en heel slecht voor je zelfvertrouwen.
Dit ligt aan hem en niet aan jou. Kies voor jezelf en ga bij hem weg.
Bij mijn ex kon ik ook niks goed meer doen. Dat heeft een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen gegeven. Achteraf zie ik wat hij deed en hoe onredelijk dat was.
Als hij je niet vertrouwt, waardeert en je weinig of niks meer goed kan doen zou ik nog eens heel hard nadenken of je wel verder wilt.
Je vriend zou er bij jou van uit moeten gaan dat je een leuk, lief persoon bent met goede intenties. Als dit niet het geval is is het goed mis, en heel slecht voor je zelfvertrouwen.
Dit ligt aan hem en niet aan jou. Kies voor jezelf en ga bij hem weg.
Bij mijn ex kon ik ook niks goed meer doen. Dat heeft een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen gegeven. Achteraf zie ik wat hij deed en hoe onredelijk dat was.
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:26
sherry . Nee joh. koffie
Ja belletje is wat veel. Sms dan
En wat de ouders betreft. Die jongen moet even duidelijk gemaakt worden dat zijn gedrag niet kan. Anderzijds , in zijn redenatie staan haar ouders aan haar kant, doordat zij het verteld heeft aan haar ouders , is het vertrouwen ook wat toegenomen ( in zijn gedacht )
nou ja . zomaar een hersenschim
En wat de ouders betreft. Die jongen moet even duidelijk gemaakt worden dat zijn gedrag niet kan. Anderzijds , in zijn redenatie staan haar ouders aan haar kant, doordat zij het verteld heeft aan haar ouders , is het vertrouwen ook wat toegenomen ( in zijn gedacht )
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:30
_mig_ schreef: ↑26-10-2021 13:26sherry . Nee joh. koffie
Leuk bedacht ja als je het hebt over een stel pubers en over jongetjes. Want het is inderdaad kleutergedrag. Van een volwassen man mag je toch verwachten dat een gesprek met haar ouders wat overdreven is en dat hij zelf op een volwassen manier om kan gaan met iets wat hij niet leuk vindt. Dat kan deze man duidelijk niet.
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:35
als de verkering van dochter bij mij komt,....Vriendgedumpt schreef: ↑26-10-2021 13:19Hahahaa. Henm laten praten met je ouders zodat die deze dwingeland wel kunnen kalmeren? Een vent die al meer dan 6 maanden hun dochter kleineert en vernederd? Wat is er mis met jullie allemaal om zulk gedrag te bagataliseren en te denken dat dat wel bijdraait na een oorvijg van schoonpapa en schoonmama?
TO, waar ben je en wat doen de reacties met je? Vind je zelf dat je dit verdient zo of gaat er zo langzaam aan een lampje branden dat dit niet normaal is?
volgt er een goed gesprek met dochter, dat ze meer, veel meer verdient, dan zo'n lamlul
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:48
Als je objectief bent dan kan je zeggen : het gedrag van de man en de vrouw is niet echt handig
Ook op de vraag : wie zegt dat die man zijn gedrag niet verandert geldt even zo voor de vrouw. We kunnen niet in de toekomst kijken.
En ik zoek naar een vredige oplossing. Niet meteen: ga weg; next; afschieten enz.
Ook op de vraag : wie zegt dat die man zijn gedrag niet verandert geldt even zo voor de vrouw. We kunnen niet in de toekomst kijken.
En ik zoek naar een vredige oplossing. Niet meteen: ga weg; next; afschieten enz.
dinsdag 26 oktober 2021 om 14:00
Natuurlijk is het toegestaan het niet met anderen eens te zijn. Ik begrijp alleen niet goed waarom je tegen elke post blijft ingaan van mensen die er anders over denken dan jij. Je hebt je punt eerder al heel duidelijk gemaakt.
Met eigen regels bedoel ik, dat je alles in dit topic veroordeelt en analyseert vanuit wat jij acceptabel of normaal vindt. Het komt een beetje schreeuwerig over en eerlijk gezegd komt het juist wel op mij over dat je zelf onder dit soort issues geleden hebt of lijdt. Waarom doet het je zo veel? Waarom zou je zo aangebrand en geirriteerd reageren? Is niet nodig. Nogmaals, je hebt je punt duidelijk gemaakt en het is geen wedstrijd wie er gelijk heeft.
dinsdag 26 oktober 2021 om 14:07
Nee dus, zelf geen issues, maar ik merk dat TO het zichzelf heel erg aanrekent en ik denk dat als mensen hier haar erin gaan bevestigen dat ze een misstap heeft gemaakt, zoals jij het omschrijft, ze vooral dat eruit gaat pikken. Ik vind haar erg onderdanig naar haar vriend en vooral bezig met dat hij niet gekwetst had mogen worden, helemaal niet met hoe hij haar kwetst.Saivash schreef: ↑26-10-2021 14:00Natuurlijk is het toegestaan het niet met anderen eens te zijn. Ik begrijp alleen niet goed waarom je tegen elke post blijft ingaan van mensen die er anders over denken dan jij. Je hebt je punt eerder al heel duidelijk gemaakt.
Met eigen regels bedoel ik, dat je alles in dit topic veroordeelt en analyseert vanuit wat jij acceptabel of normaal vindt. Het komt een beetje schreeuwerig over en eerlijk gezegd komt het juist wel op mij over dat je zelf onder dit soort issues geleden hebt of lijdt. Waarom doet het je zo veel? Waarom zou je zo aangebrand en geirriteerd reageren? Is niet nodig. Nogmaals, je hebt je punt duidelijk gemaakt en het is geen wedstrijd wie er gelijk heeft.
Verder vind ik precies hetzelfde van jou wat jij van mij vindt, jij reageert net zo goed vanuit wat jij acceptabel en normaal vindt, het standpunt is gewoon anders.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 26 oktober 2021 om 14:10
Je kunt mijn eerdere reacties lezen in dit topic als je je deze dingen afvraagt.MrsMorrison schreef: ↑26-10-2021 12:46Ach kom je bent toch wel eens dat een berichtje sturen heel wat anders is dan buiten de deur neuken? En een open relatie is niet open wanneer je dit eenzijdig beslist. Dan is het gewoon ordinair vreemdgaan.
zou jij zo gecontroleerd willen worden en tekst en uitleg willen geven over een berichtje naar al dan niet een oude vlam? Of zou je tekst en uitleg willen van je partner en je zodanig opstellen zoals de partner van TO? Zoals ik al eerder zei je bent toch niet iemands eigendom?
Sommigen controleren ook wie er een post van zijn/haar partner liked op social media of wie hij/zij volgt daarop of wat hij/zij liked. Nou dan zit er in den beginne al iets echt verkeerd in je relatie hoor. Dan is er geen sprake van vertrouwen en moet je met jezelf aan de slag om iets aan je onzekerheden te doen want dan ben je echt geen leuke partner.
En er zit een verschil in het niet waarderen dat je partner dingen achter je rug om doet, dat ter sprake brengen en er afspraken over maken, of als een bezetene te keer gaan zoals de partner van TO.
Ik zou zelf nooit stiekem contact opnemen met iemand waar mijn partner zich niet goed bij voelt. En als het andersom zou gebeuren zou ik dit bespreken en kijken of we samen overeen kunnen komen.
Mocht dat niet het geval zijn, dan passen we niet bij elkaar. Maar dan ga ik niet het ene zeggen en vervolgens het andere doen, dus gewoon stiekem lopen mokken over de dingen die mijn partner niet waardeert. Dat is namelijk een relatie van niets, als je er als partners zo instaat.
dinsdag 26 oktober 2021 om 14:24
Ik zeg in elk geval dat ik de dingen vind, omdat ik er zo insta. Ik heb eerder gezegd dat ik ook heel goed weet dat anderen er andere waarden en normen op na houden. En ik probeer niet iedere post die wat anders zegt dan wat ik vindt, onderuit te halen alsof wat ik denk een algemeen feit is.Susan schreef: ↑26-10-2021 14:07Nee dus, zelf geen issues, maar ik merk dat TO het zichzelf heel erg aanrekent en ik denk dat als mensen hier haar erin gaan bevestigen dat ze een misstap heeft gemaakt, zoals jij het omschrijft, ze vooral dat eruit gaat pikken. Ik vind haar erg onderdanig naar haar vriend en vooral bezig met dat hij niet gekwetst had mogen worden, helemaal niet met hoe hij haar kwetst.
Verder vind ik precies hetzelfde van jou wat jij van mij vindt, jij reageert net zo goed vanuit wat jij acceptabel en normaal vindt, het standpunt is gewoon anders.
Men mag het een misstap vinden wat TO heeft gedaan, en tot nog toe ben ik niet de enige in dit topic die dit vindt. Echter probeert wel echt iedereen die dat vindt, daarbij meteen dubbel dwars uit te leggen dat deze relatief kleine misstap totaal niet in verhouding staat tot de reactie van de partner van TO.
Als TO door het een misstap te noemen ook zo beinvloed raakt, denk ik echt dat het tijd is voor haar om hulp te zoeken.
Ze is hier niet om in bescherming te worden genomen. Ik zie dat jij dat wel doet, en hoewel dat aardig is van je, is het niet zo dat anderen dat ook moeten doen. Nu komt het schreeuwerig over, terwijl dit dus blijkbaar niet je bedoeling was.
Je had, als je er zo over denkt, ook al vanaf het begin kunnen aangeven van “He, dames, misschien is het handig bij deze TO dat we haar niet te veel bevestigen in haar denken dat ze dit gedrag van partner verdient. Ik vermoed namelijk dat ze dat zal doen en dat het alleen maar verder uit de hand zal lopen”. Als je dat had gezegd, had ik denk ik nog naar je geluisterd ook, en dan had ik je ook begrepen.
dinsdag 26 oktober 2021 om 14:27
Hou eens op over dat stiekem. TO heeft NIETS stiekem gedaan, ze heeft NIETS beloofd en ze is hier in NL dus ze is vrij om te praten met wie ze wil. Daar heeft ze de toestemming van haar vriend baasje niet voor nodigSaivash schreef: ↑26-10-2021 14:10
Ik zou zelf nooit stiekem contact opnemen met iemand waar mijn partner zich niet goed bij voelt.
Maar dan ga ik niet het ene zeggen en vervolgens het andere doen, dus gewoon stiekem lopen mokken over de dingen die mijn partner niet waardeert. Dat is namelijk een relatie van niets, als je er als partners zo instaat.
dinsdag 26 oktober 2021 om 14:49
We weten niet wat ze wel en niet beloofd hebben aan elkaar. Dat staat namelijk nergens. Daarbij mag ik het stiekem vinden.Vriendgedumpt schreef: ↑26-10-2021 14:27Hou eens op over dat stiekem. TO heeft NIETS stiekem gedaan, ze heeft NIETS beloofd en ze is hier in NL dus ze is vrij om te praten met wie ze wil. Daar heeft ze de toestemming van haar vriend baasje niet voor nodig![]()
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:07
Wat kinderachtig om het zo op de man te spelen. Maar als dat nodig is om je gelijk te halen zou ik het inderdaad niet laten in jouw geval.Vriendgedumpt schreef: ↑26-10-2021 14:58Lees de OP. En jij mag vanalles stiekem vinden, zegt vooral wat over jou![]()
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:19
Whatever Saivash, je zegt zelf dat je vind dat je wat mag vinden en ik bevestig dat alleen. Je hebt je eigen referentiekader, prima toch. Zie niet wat daar kinderachtig aan is maar dat mag je ook vinden
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:23
Ik vind het hele ‘verbieden’ binnen een relatie wel zó een ver van mijn bed show!
Zodra mijn vriend mij iets verbied is de relatie over. Doe normaal joh, ik ben toch geen kind.
En nee, dat betekent niet dat ik vreemd ga, want ik kies ervoor om dat niet te doen (en mocht een van ons wel behoefte krijgen om het een keer met een ander te doen dan bespreek je dat open en eerlijk in een volwassen relatie, en bekijk je of daar wel/niet ruimte voor is).
Ik zou het als enorme minachtend naar mij toe zien wanneer ik geen contact op zou mogen nemen met bepaalde mensen. Alsof ik me niet in kan houden ofzo wanneer ik een onschuldig berichtje stuur naar een vriend! (of ik daar vroeger nu wel of niet iets mee heb gehad of een crush op heb gehad).
Ik weet toch echt zelf wel waar mijn grens ligt, dat hoeft een ander niet voor mij te bepalen
Zodra mijn vriend mij iets verbied is de relatie over. Doe normaal joh, ik ben toch geen kind.
En nee, dat betekent niet dat ik vreemd ga, want ik kies ervoor om dat niet te doen (en mocht een van ons wel behoefte krijgen om het een keer met een ander te doen dan bespreek je dat open en eerlijk in een volwassen relatie, en bekijk je of daar wel/niet ruimte voor is).
Ik zou het als enorme minachtend naar mij toe zien wanneer ik geen contact op zou mogen nemen met bepaalde mensen. Alsof ik me niet in kan houden ofzo wanneer ik een onschuldig berichtje stuur naar een vriend! (of ik daar vroeger nu wel of niet iets mee heb gehad of een crush op heb gehad).
Ik weet toch echt zelf wel waar mijn grens ligt, dat hoeft een ander niet voor mij te bepalen
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:26
HmmmVriendgedumpt schreef: ↑26-10-2021 15:19Whatever Saivash, je zegt zelf dat je vind dat je wat mag vinden en ik bevestig dat alleen. Je hebt je eigen referentiekader, prima toch. Zie niet wat daar kinderachtig aan is maar dat mag je ook vinden![]()
![]()
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:32
inderdaad:Metallover schreef: ↑26-10-2021 15:23Ik vind het hele ‘verbieden’ binnen een relatie wel zó een ver van mijn bed show!
ik heb geen controleur nodig, om een goed mens te zijn. Dat ben ik uit mezelf, niet uit angst voor de ander
dinsdag 26 oktober 2021 om 16:11
Je vriend is niet goed bij zijn hoofd.
Jij mag zelf bepalen met wie jij bevriend bent en jouw vriend heeft erop te vertrouwen dat jij hem niet belazert.
Trouwens, als jij hem had verteld dat je die persoon een berichtje had gestuurd, dan denk ik dat hij waarschijnlijk precies hetzelfde had gereageerd. Sterker nog, ik denk dat hij ook boos had gereageerd als je het van tevoren met hem had overlegd. Sarcastisch: Alleen al het feit dat jij eraan denkt om contact te zoeken met een vroegere crush, dat is toch onacceptabel!
Overigens, dat hij je niet volledig durft te vertrouwen is één ding. Dat hij je als grof vuil behandelt, dát is pas onacceptabel. Ik zou hem eens met zijn neus op de feiten drukken: Hij is goed op weg om jou kwijt te raken. Waar hij een half jaar geleden nog zo bang voor was, dat heeft hij dan geheel eigenhandig voor elkaar gekregen. En dat terwijl jij al die tijd gewoon volledig te vertrouwen was.
Jij mag zelf bepalen met wie jij bevriend bent en jouw vriend heeft erop te vertrouwen dat jij hem niet belazert.
Trouwens, als jij hem had verteld dat je die persoon een berichtje had gestuurd, dan denk ik dat hij waarschijnlijk precies hetzelfde had gereageerd. Sterker nog, ik denk dat hij ook boos had gereageerd als je het van tevoren met hem had overlegd. Sarcastisch: Alleen al het feit dat jij eraan denkt om contact te zoeken met een vroegere crush, dat is toch onacceptabel!
Overigens, dat hij je niet volledig durft te vertrouwen is één ding. Dat hij je als grof vuil behandelt, dát is pas onacceptabel. Ik zou hem eens met zijn neus op de feiten drukken: Hij is goed op weg om jou kwijt te raken. Waar hij een half jaar geleden nog zo bang voor was, dat heeft hij dan geheel eigenhandig voor elkaar gekregen. En dat terwijl jij al die tijd gewoon volledig te vertrouwen was.
dinsdag 26 oktober 2021 om 17:15
Vriend mag zelf bepalen of dit een vertrouwensbreuk is voor hem.
Het feit dat hij hier nooit is overheen gestapt maar ook niet de relatie verbreekt laat in mijn ogen zien dat hij winst haalt uit dit gedrag en deze dynamiek.
Hij manipuleert haar vanuit zijn onzekerheid. Deze onzekerheid zit in hem en komt niet door dit incident.
TO bied veel te veel ruimte , deze macht misbruikt hij.
Wat zit hier achter? TO wat maakt dat je het zelf zo groot maakt en blijft hangen in schuldgevoelens? Waarom laat je dit gebeuren? Ik zou een stap naar achteren doen , evt hulp zoeken om de regie terug te pakken.
Je zit in een destructieve relatie en jij moet voor jezelf gaan opkomen.
Het feit dat hij hier nooit is overheen gestapt maar ook niet de relatie verbreekt laat in mijn ogen zien dat hij winst haalt uit dit gedrag en deze dynamiek.
Hij manipuleert haar vanuit zijn onzekerheid. Deze onzekerheid zit in hem en komt niet door dit incident.
TO bied veel te veel ruimte , deze macht misbruikt hij.
Wat zit hier achter? TO wat maakt dat je het zelf zo groot maakt en blijft hangen in schuldgevoelens? Waarom laat je dit gebeuren? Ik zou een stap naar achteren doen , evt hulp zoeken om de regie terug te pakken.
Je zit in een destructieve relatie en jij moet voor jezelf gaan opkomen.
dinsdag 26 oktober 2021 om 21:13
Maar het is toch stiekem? TO weet dat vriend het liever niet heeft maar doet het toch. Daarnaast is ze hier niet open over naar vriend. Dat is in mijn ogen echt stiekem.Vriendgedumpt schreef: ↑26-10-2021 14:27Hou eens op over dat stiekem. TO heeft NIETS stiekem gedaan, ze heeft NIETS beloofd en ze is hier in NL dus ze is vrij om te praten met wie ze wil. Daar heeft ze de toestemming van haar vriend baasje niet voor nodig![]()
Ongeacht wat haar intenties waren. Ookal was het misschien gewoon contact. Ze heeft iets voor vriend verzwegen waarvan ze wist dat hij het niet leuk vindt. Dat is in mijn ogen nog altijd stiekem.
En nee ik vind niet dat vriend het had mogen vragen geen contact op te nemen. En nee ik vind dat TO niks verkeerd heeft gedaan en dat ze het waarschijnlijk bewust niet verteld heeft omdat ze wist dat vriend dit niet goed zou keuren. Maar dat maakt het niet minder stiekem.