Uitgerekend Mei 2009 Deel 2

18-03-2009 16:54 5111 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Afspraken/BD Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (2275 gr) Liv (2770 gr) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (3430 gr) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (3010 gr) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy Helemi 32 1e 6 mei BD 25 apr Ishan (3700 gr) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (4280 gr) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (3880 gr) Sanne069 39 1e 4 mei BD 30 april Tess (3880 gr) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (3895 gr) NetjeNetje 30 1e 12 mei BD 6 mei Tim Wenny74 35 1e 2 mei BD 13 mei Tim (4010 gr) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (4120 gr) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (3210 gram) Foxymama 2e 10 mei BD 14 mei Anne (3980 gr) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (3340 gr) Jackie30 30 1e 10 mei BD 14 mei Jens (3870 gr) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (3620 gr) Fien1 35 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (3965 gr) Elza35 39 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (4090 gr) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (3870 gr) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (4050 gr) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (4215 gr) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (4500 gr) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka Maike1 27 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (3620 gr)
die flesjes zijn eenmaal open toch max 24 uur houdbaar en gesloten 3 maand?

Staat me iets van bij namelijk..

Hoe denken jullie over babyzwemmen? Ik ben even aan het informeren, maar het zwembad hier in de buurt heeft zomerstop... Balen zeg!

Word nu terug gebeld of ik volgende week (laatste week) nog even kan komen kijken of het me iets lijkt.

Lijkt me erg leuk om actief iets samen te doen namelijk. Babymassage lijkt me ook wel wat...
Zou kunnen vwv, staat THT datum op tot aug. 2009 dus dan klopt die 3 mnd wel. En je moet een klik horen met openmaken..zo niet, dan niet gebruiken.

Ga vanavond ff proberen zo'n flesje van 50 ml te mengen met 50 ml borstvoeding...kijken of ze het wil.

Dan heb ik ff wat meer voorraad afgekolfde melk voor aankomend weekend.

Babyzwemmen lijkt mij ook wel wat trouwens...heb nog niet geinformeerd maar zwembad zit hier op 200 meter vandaan dus loop wel 's langs.

Babymassage ook erg leuk !
Sanne, hoe en wanneer kolf jij extra? Ik had vorige week nog met kolven 130 cc en nu maar 100 cc in 2 keer. Kolf jij na uur voeden of meteen erna? Ik wil toch ook wel een voorraadje gaan aanleggen want heb nog niets. Heb al wel rubberen ijsblokjesbakje waarin de afgekolfde melk dan gaat en die weer in een afgesloten bak in de vriezer. (als ik melk zou hebben natuurlijk )
Bij mij is de opbrengst ook zeer wisselend hoor Doggie. De ene keer heb ik met voorkolven al 40 ml voor ik het doorheb en de andere keer wil ik kolven en krijg ik er met moeite 40-50 uit...

Ik heb het in die zakjes in de vriezer..

Volgens mij is mijn opbrengst veruit het hoogste in de nacht, maar om dan te gaan kolven...

Nog een ander zwembad gebeld en die raad aan niet voor 3 maand te beginnen met babyzwemmen....
Ik kolf meestal wel ruim een uur na het voeden en dan is het ook heel verschillend hoor hoeveel cc ik heb.

Had Tess net laten drinken uit 1 borst (viel in slaap) en heb die ander toen afgekolfd en kwam ook niet verder dan 30 cc..

Gisteravond had ik nog afgekolfd flesje staan en dat aan Tess gegeven en eigen borsten toen afgekolfd en toen had ik in 1x 120 cc....heel wisselend dus.

Ik vind dat afkolven soms sowieso wel een gedoe...je moet er echt aan denken ruim van te voren mee te beginnen...daarom wil ik wat kunstvoeding achter de hand hebben.

Als je inderdaad weinig afkolft per keer dan ben je dus de hele dag aan het voeden en aan het kolven....moet ook maar net uitkomen natuurlijk.

Invriezen kan natuurlijk ook maar dat ligt ook een beetje aan de dag zelf, als Tess veel slaapt dan heb ik meer tijd en de rust om te kolven.
hebben jullie een handkolf of electrische?
Heb ik ook aan zitten denken om 's nachts de wekker te zetten om te kolven...maarja, heb mijn rust ook hard genoeg nodig en ben dan ook weer bang dat Tess wakker wordt net als ik mijn borsten leeg heb staan kolven

Als Tess pas na 5 uur 's nachts komt dan zijn mijn borsten al half leeggelopen in mijn pads en is mijn shirt drijfnat.....is wel zonde natuurlijk.

Zouden er eigenlijk flesjes aan moet hangen 's nachts

Wat ik wel doe 's nachts (als ik zin heb)...als Tess na 1 borst in slaap valt dat ik dan die andere ff leegkolf...dan heb je inderdaad meteen heel veel....en dan ben ik toch al wakker.
Ik heb een Medela mini electric (elektrisch dus).

Ideaal en lekker klein ding....aanbevolen door kraamzorg.

Geen onnodige toeters en bellen.
ik vind het knap hoor dat jullie allemaal kolven. Ik heb dat nooit gedaan, maar als je wat langer bv wil geven dan is het wel heel handig natuurlijk.

sanne die flesjes eraan hangen lijkt me handig!

vannacht had ik een baby er aan hangen, zelfde idee... jeetje mina zeg. Ik ben blij als die verkoudheid over is van haar want het is erg onrustig voor iedereen.

babyzwemmen zou ik inderdaad even mee wachten. Zo schoon is dat zwembadwater nou ook weer niet.....

Ik lig ook niet vaak maar als ik op de bank zit (zoals nu met mijn laptop) dan heb ik wel mijn benen languit. dus dan hang ik wat met een extra kussen achter me. Heel soms als ik mijn ogen dichtdoe val ik in slaap maar meestal komt het er niet van. Ik heb er geen tijd voor en als ik wel tijd heb heb ik betere dingen te doen....

doggie, fijn dat het is uitgepraat en ik hoop dat manlief achter je keuze zal staan. Ik kan me wel voorstellen dat hij meer wil doen om jou te helpen.

elza, wat lekker dat je geshopt hebt! En wat fijn dat je je eigen maat aankon!!!! echt super hoor. Lekker om even alleen weg te zijn. Hoe ging het autorijden? Tegen mij is gezegd dat ik de 1e 6 wken geen auto mag rijden. Omdat je je lichtaam moet draaien enzo met parkeren...

11 tot half 8 is super zeg! kan ik ook wel gebruiken zo'n nachtje.

ze wil weer meer borst - net gehad ga maar weer even voeden. zal zo verder typen
Ik reed na een week alweer auto. Inderdaad voel je het wel met achterom kijken enzo..

Ik heb nog minder toeters en bellen, heb een eenvoudige handkolf.. Maar als je vaak moet kolven krijg je toch wel lamme armen hoor...

Daisy slaapt al vanaf 14.00...
maike, ben blij dat je nog positief bent. Kan niet lang meer duren inderdaad!! hou vol.

vwv, fijn dat daisy zo goed is aangekomen he! Wat voor prikjes heeft ze gehad? Als ze echt hangerig en huilerig is en niks wil zou ik gewoon die paracetamol geven. Kan inderdaad daarvan komen.

doggie, goede tip van die 2 borsten voor de nacht. Dat ga ik ook proberen vanavond.. wie weet!!!

een keertje flesvoeding tussendoor kan natuurlijk geen kwaad! Sanne, je voorraad voor het weekend..... heb je wilde plannen??

we hebben al lang niks van twinkel gehoord he, ben benieuwd hoe het gaat.

verder weet ik het even niet meer. Hier was het een beetje stress vanochtend om om half negen klaar te zijn met 3 kids..... zoonlief wil alleen maar bepaalde kleren aan en kon de "juiste" sokken niet vinden vanochtend, ondertussen begon tess te krijsen omdat ze toch nog borst wilde..... zat aan het ontbijt te voeden en probeerde me tegelijk op te maken..... ging wel moeilijk moet ik zeggen..... haha.

uiteindelijk is alles toch gelukt en gingen we om 8.35 weg... gedoucht en opgemaakt en wel....!
ze slaapt nu Hippie, dus wacht even af.

Heb even wat foto's geupload van Daisy.

Zet ze wel op prive. Van hoe Daisy "ontvouwen' is...

hihi

prikjes waren voor DKTP en nog iets volgens mij...
Ik huur op dit moment nog een dubbele elektrische kolf van Ameda, de professionele lijn van Medela. Wordt ook in het ziekenhuis gebruikt. Die kan ik kopen voor 150,- als ik wil. Betaal nu 2 euro per dag. Maar wilde eerst weten of ik bv blijf geven. Ga hem denk ik volgende week terug brengen en een nieuwe kopen gelijk bij onze lactatiekundige. Hij bevalt erg goed namelijk. De flesjes van Difrax passen op de kolf en dat is super handig!
Over kolven... ik heb die nieuwe van Ameda, die handsfree is.

Je kan er een band aan bevestigen en dan hangen er dus echt 2 flesjes aan je borsten!!! Niet dat ik dat doe trouwens, vind dat echt TE erg. Maar die kolf -die me ruim 300 euro heeft gekost- is me toch een pokke ding!!!

Ik krijg 'm niet aan de praat, lief wel, en als ie het dan doet maakt ie herrie.. ik hoor dus ECHT koeiengeloei! Ok ok... als ie het dan doet, kolft hij wel goed af.

Doodzonde van mijn geld, ga ook proberen het terug te sturen (hebben de verpakking niet meer, dus zal niet lukken)Grom.....

Nou vandaag weer niets gerecht gekomen van rusten, terwijl ik hartstikke moe ben. Ik vind het zo zonde van mijn tijd om overdag in bed te gaan liggen, dan lig ik me dus op te vreten.

Ik heb ook bijna 2 weken op bed gelegen he, dus dat heb ik nu wel gezien.

We zijn lekker gaan wandelen, een pittig eind!! Joy lag heeeerlijk te slapen en af en toe lekker rond te kijken, ze is zo lekker tevreden (tot een uur of 5 hahah) hoewel, vandaag lijkt het mee te vallen.

Ze kan haar nekje al optillen als ze op haar buikje ligt, zo'n mooi gezicht!

Haha Hippie, dat is zeker spitsuur geweest... je hebt toch wel je mascara op je wimpers en je lipgloss op je lippen gesmeerd he? ;)

Autorijden mag toch na 2 weken? Hmmm misschien heb ik een selectief geheugen ;) Ik weet wel dat ik 6 weken niet mag stofzuigen, nou zwiffer ik en ik denk dat het niet veel verschil maakt vwb krachtinspanning ;)

Oh ja, vraagje over de Bugaboo; bij mij zit de kap (de fuchsia) een beetje los om de bak, waardoor bij tegenwind hij vaak losfloept. De denim kap heeft dat niet, ik heb de fuchsia gisteren gewassen maar hij is niet heel veel strakker geworden.

Hebben de andere Bugaboo bezitters hier ook last van?

Oh en ik weet niet meer wie het er over had, maar idd dat parasolletje slaat helemaal nergens op!! Ja misschien als je ergens met de wagen stilstaat, maar een beetje wind en hij hangt naast de wagen. Ik heb nu een hydrofiel half in de kap geknoopt zodat er geen zon in haar gezichtje kan schijnen, werkt 100x beter.

Zou ook (nog) niet gaan babyzwemmen, het water wordt dan geloof ik warmer gemaakt en al dat chloor en andere troep wat daarin zit... nee liever niet.

Pukkie gaat regelmatig met papa in bad en dat is een groot feest! Vooral als de kraan aanstaat, ze zoekt dan steeds de straal op met haar voetjes, schattuuuug!

Idd lang niet van Twinkel gehoord....
Vwv, Daisy is voledig uit de kreukels getrokken hoor, plaatje!!!

Ik heb ook wat foto's geplaatst.. ;)
Zo, Tess ff naar boven gegooid.....ze ligt nu op ons bed en ff pinkie erin en slapen....was de boel weer aardig aan het terroriseren vanaf 8 uur en volgens mij komt het gewoon doordat ze moe is. Rest van de dag ging net zo lekker en geen zin om tot half 12 in dat gedrein te zitten.

Het lijkt erop dat dit dus werkt !

Wilde net ff wat shoppen voor mezelf, zit die winkel dicht...enige winkel zonder koopavond SHIT !

Dus maar weer wat voor Tess ingeslagen....echte leuke zomerdingen !

Ik heb het parasolletje al een aantal keren gebruikt maar ik vind het eigenlijk een prima ding....(zeker uit de wind gelopen )

Hippie, morgen heeft vriend voetbaltoernooi incl. bbq dus wil ik daar ook even heen. 's avonds hebben we verjaardag en zondag hebben we 2x kraamvisite...dus leek me wel handig een voorraadje aan te leggen voor het geval dat ik tussen de bedrijven door niet ff rustig kan voeden.

Die losse Bugabookap had ik dus ook....maar nou heb ik die versteldingen aan de zijkant omgedraaid (dus NIET volgens de gebruiksaanwijzing) en nu zit ie dus wel strak.

Kwam buurvrouwtje laatst tegen hier uit de straat die dus naast me lag in ziekenhuis (wat een toeval) en daar zag ik bij haar die kap superstrak staan en die van mij zakte in elkaar van achteren....meteen 's avonds gekeken en die pootjes omgedraaid. Of bedoel je dat niet....je zag bij mij dat logo van achteren niet want daar zakte kap in elkaar.

Vinden jullie trouwens niet dat je echt niks kwijt kan qua bagage in die Bugaboo? Ik vind het zo lekker om boodschappen te halen met Tess, maar meer dan voor 1 dag eten krijg ik echt niet mee hoor. En dan leg ik vaak nog een tas op de Bugaboo...dat onding eronder gebruik ik geeneens....daar kan je toch nauwelijks bij.

Hippie, ik word al moe als ik lees hoe jij stressy bezig bent 's ochtends

Zal wel gewenning zijn maar hier liggen wij rond dat tijdstip nog lekker te maffen hoor....ik slaap dan 's middags niet, maar 's ochends dus wel uit

Zo, ik ga me installeren op de bank....de rust is wedergekeerd hier in huis....heerlijk !
Leuk weekend voor de boeg Sanne! Wel druk... Handig om dan wat flesjes te hebben inderdaad.

Ik word ook moe als ik aan de ochtenden denk haha. Janets doet het nu met 4!!!!!

Elza wat zie jij er goed uit!!! Helemaal slank alweer.....

Oja die bak vd bugaboo kan je veel beter bij zodra ze in de buggy ligt.. Tot dan is t even afzien ja. Ik geloof niet dat mijn kap zo los zit...

Hebben jullie ook zo'n honger de hele tijd? Kan wel blijven eten! Alles smaakt ook heerlijk sinds ik niet meer zwanger ben ....

Tess is echt wat huilerigvoor haar doen vandaag. Ik ben onderweg nu dus hoop dat ze t nog even uithoudt.
Even snel...

Vw, ik kan op prive! Zal dit weekend eens ga lezen en proberen een foto te plaatsen van Julius. Sanne ik zag trouwens dat ik vlak bij jou in de buurt woon, zet het nog wel even op prive.

Hippie, die nacontrole laat ik maar zitten. Wil toch een spiraaltje laten zetten, kunnen ze dan gelijk alles nakijken.

Snok, fijn dat je niet tegen het werken opziet. Ik ga zondag wat drinken met collega's en heb er ook best zin in.

Doggie, gelukkig heb je het met je man weer uitgepraat. Bv lijkt me al zwaar genoeg (zelf geen ervaring mee) en dan is het wel fijn als je man je steunt.

Maike, succes met de laatste loodjes!

Ga nu snel weer naar mijn mannetje toe.
Hahaha Hippie, wat herkenbaar dat voeden aan de ontbijdtafel. Gelukkig slaapt Watse s'ochtends nog maar hiij heeft het twee keer gepresteerd om toch wakker te zijn tijdens het ochtendritueel.

Ik heb een advent handkolf en kolf in 10 min. ongeveer 100cc af. Lijkt mij snel genoeg. Doe de melk in ijsklontjeszakjes in de vriezer.

Als ik flesvoeding bij geef (komt over een tijdje vast wel) heb ik nutrilon, ook van die kant en klare pakjes, is mij altijd goed bevallen.

Net weer naar de stad geweest, Watse ligt de hele avond al voorbeeldig te slapen. Heb nog wat shirtjes en broekjes voor hem gekocht. Kwam erachter dat ik toch niet veel heb voor de zomer (helemaal niet erg hihihi), ons andere zoon is van oktober dus meer winterkleding in kleine maatjes. Heb wel veel setjes gekregen van kraamvisite maar dat is maat 62 en 68 en zelfs 62 zwemt hij in. Hij woog vanochtend 3800 gram, gaat nu dus goed!!

Over het babyzwemmen, met ons zoontje ben ik begonnen toen hij 7 weken oud was. Het werd gegeven in de sauna, dus lekker warm, ze moeten daar een bep. gewicht hebben. Hij is nooit ziek geweest hoor. En hij vond het altijd heeeeerlijk en ik ook!! Is trouwens altijd blijven zwemmen, kon het ook heel snel, met drie en half jaar zwom hij zonder kurkjes en bandjes om daar!!!! Met 5 en half jaar zijn A-diploma en voor zijn zesde haalt hiij in ieder geval zijn B en ik denk eind dit jaar zijn C- diploma ook nog wel (dan is hij net 6 jaar)

Elza, over dat vloeien, ik wil ook wel inlegkruisjes gaan dragen maar ben ook zo bang dat ik ineens veel vloei, heb dat ook een paar keer gehad, ging ik staan en voelde het gewoon lopen, verband in één keer vol!!! Blehhhh!!!!

Nou ga nog even voor de buis hangen en hoop dat ons mannetje zich zo meldt!!! Slaapt nu al vanaf 19.00, heb al weer een paar avonden voor mezelf gehad!!
Maike, succes hé, kan nu elk moment beginnen als ik het zo lees!!!!
die kap zit wel redelijk glad, maar iet strak om de bak geklemd, aan de achterkant waardoor dat soms omhoog floept. een keer kijken wat ik er aan kan doen.

Sanne, idd je kan niks kwijt in dat boodschappenmandje!!! Gisteren moest ik me inhouden in de AH en bedacht me ook al dat ik nu dus dagelijks moet halen. Maar ik had idd ook gezien dat dat op buggiestand anders is.

Hippie, bedoel je die foto met Joy? hihiiii daar heb ik mijn buikband om ;) werk goed he...

Zit te kolven en hij werkt weer, had een onderdeel verkeerd om in de pomp gezet duuuh...

Joy heft weer van 12 tot 7 uur geslapen, en nu nog.. dotje!!!

straks kraamvisite, morgen ook..

Ja soms vloei ik opeens weer en soms is het bijna niks meer dus als ik wegga vertrouw ik maar niet op te dunne bescherming ;)

Janets 100cc in 10 min is veel!!! dat red ik niet hoor :(
Ik heb ook een electische kolf, maar heb hem nu al even niet gebruikt. Op zich is het natuurlijk wel handig om een voorraadje in de vriezer te hebben. Volgende week maar weer eens aan de gang. Vind het wel best een gedoe.

Manlief heeft Lucas vanmorgen opgemeten en hij is gewoon al 59 cm!!! Jeetje dat is snel gegaan ineens.
Goedemorgen allemaal....

Zo net wakker van een avondje stappen. Het was 4u voor we op bed lagen, maar super gezellig. Vanmiddag nog een kraamvisite en dan vanavond ook nog lekker weg. De kinderen hebben vanacht bij mijn ouders geslapen, dus konden uitslapen maar ja....moet ze toch nog een x gaan halen he.

Babyzwemmen, zou ik nog even mee wachten. Ben met mijn zoon met 8 weken geweest maar was echt nog te vroeg. Het water is dan toch echt nog wel koud, en het is erg vermoeiend voor ze.

Ik ga deze x wel babymassage doen. Heb dit cadeau gekregen van schoonbroer/zus. Of nou ja, ik, eigenlijk gaat mijn man dit doen zodat hij extra contact krijgt met haar. Is toch de hele week aan het werk dus een beetje aandacht in het weekend voor haar is wel goed. Dus over een paar weekjes eerst 's ochtends met zoon naar dreumesdans en dan 's middags naar de babaymassage.

Ga even ontbijten en dan kids halen.
Dat klinkt dan anders als het bij mij was met de Bugaboo Elza. Bij mij deukte de kap in elkaar van achter...

Tja, of toch gewoon met de auto boodschappen halen, als je de maxi cosi erop zet kun je ook veel beter bij die zak onderin.

Maar vind ik ook zo zonde als het mooi weer is.

Zou er nou niks op te verzinnen zijn, zat al te denken om een rugzak mee te nemen als ik wat meer nodig heb maarja, zie me al lopen....nu leg ik ook nog veel bij het voetenend in de bak.

Tess is wat meer wakker geweest vannacht...ze werd nadat ik haar gisteren bij ons op bed had gegooid toch weer wakker dus toen maar meteen slaapzakje aangedaan en in haar eigen bedje gelegd en nog maar even aan de borst gehangen....om half 11 sliep ze tot kwart over 3, toen kwam ze weer om 6 uur en daarna toch weer verder geslapen tot 9 uur.

Ze ligt nu weer lekker te slapen....hoop dat ze een paar uurtjes doortrekt tot 2 uur....dan ga ik weg dus dan is ze lekker uitgerust.

Ik merk gewoon dat als ze uitgeslapen is dat ze heel vrolijk is....lachen en gekke bekkies trekken maar hoe langer ze wakker is (langer dan 2 uur) des te chagarijniger ze wordt en dan wordt ze huilerig. Dus probeer het voor te zijn en op de signalen te letten en haar dan meteen op bed te leggen.

Zo, en nu ga ik 's even kijken wat ik aan ga doen vandaag....beetje lastig met dit weer.
Ik zet even wat prive.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven