Uitgerekend Mei 2009 Deel 2

18-03-2009 16:54 5111 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Afspraken/BD Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (2275 gr) Liv (2770 gr) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (3430 gr) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (3010 gr) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy Helemi 32 1e 6 mei BD 25 apr Ishan (3700 gr) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (4280 gr) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (3880 gr) Sanne069 39 1e 4 mei BD 30 april Tess (3880 gr) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (3895 gr) NetjeNetje 30 1e 12 mei BD 6 mei Tim Wenny74 35 1e 2 mei BD 13 mei Tim (4010 gr) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (4120 gr) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (3210 gram) Foxymama 2e 10 mei BD 14 mei Anne (3980 gr) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (3340 gr) Jackie30 30 1e 10 mei BD 14 mei Jens (3870 gr) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (3620 gr) Fien1 35 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (3965 gr) Elza35 39 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (4090 gr) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (3870 gr) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (4050 gr) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (4215 gr) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (4500 gr) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka Maike1 27 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (3620 gr)
haha, hier ook kunst- en vliegwerk om s' ochtends iedereen in de kleren (de juiste kleren, nee mama ik wil mijn coole schoenen aan...) te krijgen, boterhammen erin te stoppen en tassen in te pakken. Maar... het lukt me aardig, net als het avondgebeuren. Gisteren alles in mn eentje gedaan: kids gehaald bij BSO en creche, met ze gekookt, gegeten, in bad gestopt, in bed gestopt... Rein zat er in zn wipstoel bij en vond het over het algemeen prima... Ik had het er warm van! Manlief moest werken...

VRAAG:

wanneer gingen jullie babies lachen? Ik hoop iedere dag op zo'n heerlijke smile, maar hij is gewoon lekker met zichzelf bezig en heeft geen oog voor mijn aanmoedigingen.

Maak me er eerlijk gezegd een beetje zorgen over, is dat terecht?

En ik wil shoppen, maar weet echt niet wat... hoe frustrerend!
Ik heb ontzettend veel respect voor de dames met meer kinderen zoals Guusje, Janets en Hippy. Zoveel te doen en jullie doen het gewoon met een pasgeboren baby erbij!! Ik ben nu al helemaal kapot met 1 baby.
Guusje; Daisy ging lachen met 4 weken. De eerste traanjes waren afgelopen week dus week 6..

Ben benieuwd Deerne!

Zal zo even prive kijken Doggie.

Ik vloei ineens behoorlijk en echt bloed. Volgens mij ben ik gewoon ongesteld. Wel raar want ik breek nooit door de ring heen... Misschien de eerste keer zo heftig dat het zich niet laat regelen??

Hier goede nacht gehad. Daisy heeft om 20.30 de laatste voeding gehad, toen om 03.00 en toen om 08.30!

Heerlijk!!
Doggie> Ik heb gereageerd op privé.

VWV> Wat heeft Daisy al vroeg prikken gekregen!! Tirza hoeft pas ergens rond 15 juni prikken. Dan is ze bijna 9 weken. Of zou dat zijn omdat ze zoveel te vroeg was? Heeft Daisy er nog erg last van gehad? Fijn dat de nacht zo goed ging! Heerlijk hoor.

Guusje> Tirza's eerste lachje was rond 5 weken. Volgens mij is het gemiddeld met 6 weken. Dus je hebt nog even toch?

Dan over kolven: ik heb een elektrische van philips avent. Best een fijn ding hoor. Maar wat ik me afvroeg: hoe en hoe vaak maken jullie dat ding schoon? Ik wordt echt gek van het sterilliseren en afwassen enzo... Heb vaak dus ook geen zin om te kolven. Terwijl het wel handig is om een voorraadje te hebben. Heb trouwens net een voorraadje ontdooit (we gaan vanavond voor het eerst weer samen uit eten) en er zit wel een soort vettig laagje aan de rand. Hebben jullie dat ook? Heb net geschud, maar dan drijven er vlokjes in nu?

Verder ook hier respect voor de moeders met 2 of meer kids! Ik heb hier ook mijn handen vol!!!
Hee dames....

Guus hier ook al lachende Binck...je smelt echt weg....na de 4e week begon dat zo ongeveer dacht ik dacht...dit is geen stuip whahaahha

Hier een opeens veel meer wakkere vent afgelopen dagen....savonds voor naar bed gaan wat huilerig na fles...dus eigenlijk zichzelf wat in slaap huilen....duurt niet lang maar jeetje snap nu wel dat je van huilen moedeloos zou kunnen worden

Verder nog steeds geen klagen....

Over kolf app..ik heb er eentje aangeschaft van Medela....150 euro...1x gebruikt toen daarna de beslissing viel te stoppen met borstvoeding...dus als er iemand geinteresseerd is?????

Shopppen...praat me er niet over....

Ga volgende week eens ff beetje rondkijken in rotterdam....misschien toch nog ff wat leuks proberen te scoren...verder combineer ik er maar beetje op los momenteel omdat ik echt eerst wat kwijt wil....ik ga maar voor hip en strak (in vel...euh soort van) van de winter want zomer is niet realistisch geloof ik

ga ff naar prive...
Rozerood, die vlokjes zijn heel normaal!

Van internet:

Afgekolfde moedermelk, en zeker ontdooide moedermelk, kan wat vreemd, zepig of ranzig ruiken en smaken. Dit is normaal en betekent niet dat het bedorven is.

Vlokjes in de melk zijn meestal vetvlokjes. Door de fles na het opwarmen rustig te schudden (zwenken), lossen deze weer op.

Tim lacht nog niet, maar al wel een week tranen, dus na 2 weken al tranen. Lachje komt hopelijk snel!!

Kolf steriliseer ik na elke keer, maar dat komt door de spruw. Normaal kan je de spullen van de kolf onder heet water afwassen en laten drogen en dan 1 keer per 24 uur steriliseren.
O en Sanne ...ervaar het idem als jij ......Bugaboo is super wagen maar amper ruimte voor je booschappen....ik ga eigenlijk altijd lopend centrjum in.....maar als je dan wat dingen koopt dan is het echt onhandig......ding.....
Vind ik ook van de Bugaboo, geen ruimte voor boodschappen, maar hij rijdt wel super! Bij mij zit de kap wel strak. Eerst ook niet, maar man heeft man iets omgedraaid? Zal straks als ie thuis is vragen wat precies. Zit nu heel mooi strak.
Ik had het ook razend druk toen we 1 baby hadden hoor!!! Je groeit er in mee, als je de eerste krijgt is het echt het meest aanpassen en wennen.

Las vanochtend dat er haakjes te koop zijn wwar je de boodschappentassen aan kunt hangen, haakjes bevestig je aan de stangen van de wagen, ik zoek het internet adres wel even op.
Hier zijn ze ook te koop, die grote haken die je aan de wagen kan hangen. best handig. Als ze niet in NL te koop zijn neem ik er voor jullie wel een mee! haha. Je hebt ook tassenhaken van bugaboo, al kan je daar ook niet veel aan hangen. Beetje lastig is het wel inderdaad met die bak erboven. Goed excuus om elke dag een stukje te lopen! Grote/zware boodschappen dan gewoon een keer met de auto.

doggie, reaktie prive.

precies wat janets zegt, ik had het ook beredruk met 1 baby! De eerste heeft ook de meeste impact vind ik. De 3e moet meedraaien met de rest ookal is dat soms moeilijk (zoals mijn eerdere reaktie over voeden aan het ontbijt......) Nou scheelt het bij mij dat ze bijna 7 en 4.5 zijn natuurlijk. De meeste dingen zoals aankleden en tanden poetsen en eten enzo kunnen ze zelf. Maar bedank voor jullie bewondering! altijd leuk om te horen.

guusje, dat lachen zou ik me niet zoveel zorgen om maken. Zoonlief was bij mij vrij laat met lachen en ik kreeg niet eens de eerste..... boehoe! dochterlief was al heel vroeg, 4 weken ofzo en Tess..... ik dacht gisteren een echte lach te zien, maar dat is erg vroeg natuurlijk.

elza, ja die met joy. buikband of niet, slank ben je in ieder geval! WAt lekker zeg dat ze zo goed heeft geslapen! da;s boffen.

visje, lekker dat je kids bij je ouders zijn en jullie lekker uit konden! Mijn moeder en haar man komen morgen, dus wij gaan volgend weekend ook uit eten!

Tess heeft iets beter geslapen vannacht maar nog niet zo lang achter elkaar hoor! verkoudheid is ook nog niet over.... Om half 5 was ze ook KLAARwakker en ging ze lekker in het rond kijken..... ben dus een tijdje wakker geweest met haar. Het begint rond 5en ook licht te worden dus dat helpt ook niet. Nou ja, toch nog in slaap gevallen tot half acht (samen). Voeden en ik kreeg lekker een kopje thee bij me......

het is na 2 dagen regen gelukkig weer heerlijk weer hier, dus we gaan zo even naar buiten (manlief en oudste twee zijn nu even in het park - kan ik forummen want tess slaapt..!). Wil oook even naar de pedicure vandaag en er komt een vriendin met dochtertje eten.

Heb Tess gisteren een paar uur in die sling gehad en ik voel dat toch aan mijn wond vandaag. Dragen, toen zitten een uur waar ze een beetje op die wond lag, toen weer dragen... beetje raar gevoel nu. hopelijk als ik een beetje rustig aan doe gaat het beter.

ga even naar prive.
en sanne, WAT doe je aan inderdaad? Ik heb vanochtend na het douchen weer heel optimistisch wat kleren gepast, maar helaas..... :( wat een teleurstelling...... een leuk jurkje wat ik wel pas.... verder niks. Het zijn echt die heupen bij mij. geduld geduld ik weet het ze is pas 3 weken. Maar toch????!!!

ik hoop dat je wat leuks hebt kunnen vinden in je kast in ieder geval!
Hoi allemaal,

Doggie..heb gereageeerd op prive.....

Elza: Wat zie jij er alweer mooi slank uit zeg..

Sanne: Hier werkt het ook zo hoor...Hoe moeier hoe moeilijker...

Visje: Leuk zeg babyzwemmen. Volgens mij mag dat hier pas als je baby een stuk ouder is. Zal wel met de temp van het water te maken hebben.

Sorry, ben het voor de rest even kwijt....ben weer behoorlijk afgedraaid. Hier weer een heftig dagje achter de rug. Hij is over de hele dag een half uurtje vrolijk geweest ondanks dat hij veel geslapen had. Vind het echt heel moeilijk hoor om hem zo te zien. Vandaag echt weer even verdrietig over geweest. Maandag naar cb en van de week gaan we ook echt een osteopaat bellen. We dachten echt met de draagdoek iets doorbroken te hebben, maar ondannks de paar lachjes blijft hij heel erg ontevreden en we weten gewoon echt niet meer waarom. Het is voor ons natuurlijk niet leuk, maar voor hem nog meer. We hebben echt de hele tijd het gevoel dat we iets missen...maar ja wat dan.

Nou ja...morgen weer een nieuwe dag....hopen dat hij het allemaal weer ietsje leuker vind......
Doorbraak hier....Vriend gaat net met zijn vinger over zijn ruggegraatje......iedere keer bij dezelfde wervel reageert hij met wegtrekken....in zijn slaap.....Kereltje heeft gewoon rugpijn en misschien daardoor meerdere klachten omdat er zenuwen niet helemaal goed zitten......Nu gaan we zeker naar een Osteopaat......!!!!!
Hippie, je kijkt er wel naar uit zeker dat je moeder en haar man morgen komen??!!!

Helemi, maandag meteen bellen hoor, niet langer van alles uit proberen want het klinkt heel logisch over wat je eerder schreef dat na een vacuumverlossing een kindje last kan hebben van verschillende nekwervels/spieren!! Hoe eerder hoe beter!

Ik heb nog wat kleding besteld via de wehkamp (van esprit) dan weet ik precies welke maat ik nodig heb voor een broek, kwam vanochtend binnen en het past perfect!! Morgenavond houden we de verjaardag van manlief (is komende dinsdag jarig) dus wil er wel leuk bij lopen, hihihi!

Die haakjes die ik had gevonden heten: De Mighty Buggy Hook.

Een verpakking met twee haken kost 14.95 euro te bestellen via www.zozwanger.nl
helemi, kruispost!!!

Nou dat is dus duidelijk, wel fijn zeker??? Kleine manneke, wel erg sneu, maar je weet nu wel waar je hem niet teveel vast moet houden als je hem oppakt.
Hallo allemaal,

alles goed met jullie? Hier wel, kleine jongen doet het ontzettend goed! Is donderdag gewogen en weegt inmiddels 4160 gram. Hij heeft net zijn voeding op en ligt weer lekker in bed. Hij heeft nu zijn gebruikelijke huil kwartiertje, Raphaell huilt zich zelf 15 minuten lang in slaap...waarom??geen idee...

Ik draai ook weer volledig mee in het ritme, doe alles weer(behalve werken dan) en ben zels sinds gister weer aan de de pil gegaan, cerazette, omdat ik nogafgeolfde borstvoeding geef. Ik werd helemaal gek van dat bloedverlies en vond het wel weer welletjes er mee.

Voordeel van deze pil is is dat er geen stopweek aan vast zit en dus ook geen menstruatie. Stop ik met borstvoeding, dan moet ik weer over op mijn gewone pil.

23 juni moet Raphaell voor het eerst naar het consultatiebureau. En de uitslag van zijn MRI-scan was gelukkig goed. Ze hebben niks kunnen vinden!!!
Hoi dames, hier ben ik weer even, onder de steen die 'bevalling' heet vandaan gekropen. Jeetje, wat vliegen die dagen om zeg, de kraamweek is inmiddels alweer voorbij! Heb nog niet bijgelezen, dat zal wel een tijdje duren . Zie wel dat Maike nog niet bevallen is, zet hem op hè meid!

Ik heb mijn bevallingsverhaal op privé gezet, het is wel een hele lap tekst geworden, maar dat helpt bij het verwerken hè!

Inmiddels gaat het hier langzaam maar zeker wat beter. Ik heb steeds minder last van duizeligheid, dus begin langzaam een beetje door het huis te scharrelen. Heb nog wel last van de hechtingen, er is er een gaan wijken dus daar zal ik hoogstwaarschijnlijk een flink litteken aan overhouden. Nou ja, op dit moment boeit dat me niet zo, als de pijn maar overgaat!

Vandaag de eerste dag zonder kraamzorg en meteen de eerste regeldag van Mayka. Heb dus de hele nacht niet geslapen en dag en nacht lopen voeden. Welke vrouwenhater heeft dit nou weer uitgevonden?

Sorry, heel veel ego hier. Volgende keer lees ik eerst netjes bij voor ik reageer. En ik zal gauw wat foto's gaan plaatsen van ons mooie meisje!
Doggie ik heb een reactie geplaatst privee.
Ik heb een nieuwe foto op prive gezet van ons ventje
Tja die heupen hippie....en meerdere...heel herkenbaar

Overigens hier al 2 avonden huilende binck....of beter gezegd....zeur huiltje....om in slaap te komen maar toch....pfff niet gewend dus echt ff wennen zeg maar ......

Hoop wel dat dit weer ophoudt....
Zo weer thuis van een avond stappen...denk even kijken of er misschien nieuws is van Maike....maar helaas nog even afwachten.
hoi meiden, ff teken van leven van mij!

Alles gaat helemaal prima hier hoor! Maar alle tijd die ik niet met suze bezig ben wil ik graag aan zoon besteden, hij mist zijn mama nogal. En 's avonds lekker bijsalpen. Dus ik ben nagenoeg niet online.

Suze doet t prima. Totaal ander kind als haar broertje. Ze slaapt heel veel, snachts en overdag. (Zoon sliep overdag als baby nooit meer dan 45 min aan een, Suze gaat rustig x op een dag 2.5 uur liggen pitten. heb wel net regeldagen achter de rug, met onruxtige nachten, dus nu even wat in te halen.

Ik ben weer op de been, maar rustig aan. Gisteren naar de supermarkt gewandeld, en sochtend naar t park met beide kinderen. Das dan wel weer genoeg op een dag.

Verder baal ik enorm van mijn buik. Die lijkt niet verder in te krimpen, en is echt nog heel dik. Gaat echt niet meer goedkomen geloof ik. Ik mag ook 6 weken niet tillen omdat mijn buikspieren tever uiteen geweken zijn. Ik kan zo een spleet van 4.5 cm tussen de buikspieren voedel. Zou eigenlijk niet meer dan 1.5 a 2 moeten zijn nu...

t ergste is dat ik echt geen idee heb wat ik aan kan trekken. broeken kan ik nog wel doen met dingen uit t begin van de zwangerschp, maar shirtjes is echt een probleem. alles ziet er vreselijk uit...

Ga nu ff iets met de was doen, en ik hoop daarna even tijd te hebben om bij te lezen en fotos op prive te zetten. sorry dat ik nog niet op jullie heb gereageerd nu... ik doe het zsm!
haha schabolleke, las jouw post nog even, we zitten zon beetj ein t zelfde stadium he?!
Ha meiden,

Gisteravond ben ik na de voeding van 20.00 gaan slapen en man maakte me wakker om 23.45 voor zijn voeding. Weer gaan slapen en man heeft met afgekolfde melk de voeding van 03.00 gedaan. (daarna heeft hij gehuild tot bijna 05.00 uur maar ik had oordoppen in, dus man was met hem in de weer) Ik heb om half 7 afgekolfd want borsten stonden op springen. Gevoed om half 8 en daarna flesje met afgekolfde melk rond tienen. Dus wel weer iets bijgekomen maar nog niet genoeg.

Ik ga zo weer kolven en het in een flesje geven om borsten en tepels te ontzien.

Hij huilt toch wel erg veel in verhouding met de babies om ons heen. Nu gaan we morgen het ziekenhuis bellen om te vragen wat zij aanraden. Hij houdt zijn hoofd nl naar strak naar 1 kant, hapt ook moeilijk aan met de andere kant. Huilt heel erg bij verschonen en aankleden. Huilt veel uur per dag, kortom hij zit niet lekker in zijn vel. Eigenlijk hetzelfde als bij Helemi, dus misschien komt het door het getrek van de vacuumpomp, en moeten we naar de osteopaat. Morgen ook lactatiekundige bellen!
Meld me ook weer even.

Heb wel net 5 of 6 pagina's bij zitten lezen, maar ik weet niet meer waar ik nu allemaal op wilde reageren.

In ieder geval wel VwV.... wat vreselijk van je hond. Ik heb ook een hond en ik moet er niet aan denken dat nu zoiets zou gebeuren..!!!

Begin zelf alweer een beetje in een ritme te komen. Het gaat 's ochtends boven verwachting goed met de kids naar school helpen, voeden en zelf douchen en eten. Elke dag sluit het op de een of andere manier allemaal goed op elkaar aan. Als de kids dan naar school zijn heb ik lekker alle tijd voor Rick en gaan we vaak samen nog even op bed liggen, badderen, een stukje lopen met de hond en dan een boodschap doen.

Tuurlijk is het wel druk om een huishouden met 4 kids te runnen, maar tot nu toe gaat het allemaal geweldig..!!!

Borstvoeding gaat ook heel goed en volgens mij zit het mannetje al lang weer op zijn geboortegewicht van ruim 9 pond. Hij ligt nu trouwens heerlijk te slapen en dus ga ik zelf lekker even zelf een broodje eten en dan stofzuigen (dat doe ik toch al weer, want wie moet het anders doen) en dweilen.

Zal proberen weer wat regelmatiger bij te lezen en mee te schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven