Koude wraps, wat er in?

06-06-2009 16:35 106 berichten
Ik zag gisteren bij Albert Heijn hoe ze wraps klaarmaakten volgens een recept uit de Allerhande.

Met mayonaise vermengd met semi-zongedroogde tomaatjes als smeersel, dan reepjes kipfilet (broodbeleg) en ijsbergsla.

Zag er zo lekker uit dat ik het vanmiddag thuis ook heb gemaakt, was erg lekker en voor herhaling vatbaar.

Maar er is natuurlijk erg veel variatie mogelijk met koude wraps. Wat doen jullie er in?
Alle reacties Link kopieren
Meestal maak ik wat iedereen maakt, met zalm, roomkaas (soms ook mte sla, tomaat, komkommer erbij).

Wat lekker is, rosbief/smeerbare geitenkaas en tomaat.

Of kipfilet (broodbeleg of gerookte kip)/roomkaas/tomaat/tuinkers en sla.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
AnnLiv, koud zijn ze inderdaad iets 'stugger', maar ik plak het uiteinde gewoon altijd vast met een beetje roomkaas. Plakt prima

Ohja, ik bedoelde inderdaad Philadelpia light. Ik neem altijd die met bieslook (ofzo).
Peas on earth!
MV... ik zie jouw foto's steeds heel groot en maar voor de helft... ben ik de enige of ligt het aan de instellingen van mijn computer? Maar ook al zie ik maar de helft, het ziet er goed uit hoor!:)
quote:misschicken schreef op 06 juni 2009 @ 16:49:

[...]

Maar waarom zou je ze verwarmen dan? Ze zijn al gaar enzo...Omdat dat op de verpakking staat en ik áltijd netjes de regels volg.
Geen last van hier Amber, ik zie ze helemaal en normaal formaat.

Druk eens op F11?
Wrap met ijsbergsla, kruidenroomkaas, ui, kalkoenfilet en walnoten.

Wrap met champignons, appel, tomaat, tonijn, yoghurtdressing, peper.

Met meer vulling: Wrap met kipfilet, bacon, tomaat, parika, mais, gekookt ei, blauwe kaas en roomkaas. (blauwe kaas en roomkaas mengen tot mengseltje)
MV, het water loopt me letterlijk in de mond, ziet er heerlijk uit. Ik zou er nu nog een van mango-chutney fabriceren en een met bosbessenjam en dan heb je een regenboog.
quote:Ann Liv schreef op 06 juni 2009 @ 16:51:

[...]

Omdat dat op de verpakking staat en ik áltijd netjes de regels volg.

Dat is voor als je ze warm eet denk ik...ik vind het een beetje omslachtig om ze eerst te verwarmen als ze toch koud gegeten worden.

Er zijn trouwens ook tortilla's met een smaakje, tomaat, of knoflook geloof ik...ook leuk combineren zo koud lijkt me!
Ik krijg er echt zo'n honger van, jammer dat het geen avondmaaltijd is. Ik denk dat de kans wel groot is dat ik vanavond mexicaans ga eten!
Die tortilla's met smaakje, dat lijkt leuk, maar is niet lekker. Vond ik tenminste. Smerig nasmaakje in plaats van lekker knoflooksmaakje/ tomaat, zegmaar.
quote:misschicken schreef op 06 juni 2009 @ 16:52:

Geen last van hier Amber, ik zie ze helemaal en normaal formaat.

Druk eens op F11?Hm als jij het niet hebt zal er hier toch iets niet goed zitten... F11 helpt niet.
quote:Ann Liv schreef op 06 juni 2009 @ 16:55:

Ik krijg er echt zo'n honger van, jammer dat het geen avondmaaltijd is. Ik denk dat de kans wel groot is dat ik vanavond mexicaans ga eten!Ik had vanmiddag visite die bleef eten. En met een kop tomatensoep erbij vonden ze het heerlijk.
quote:Amber83 schreef op 06 juni 2009 @ 16:58:

[...]

Hm als jij het niet hebt zal er hier toch iets niet goed zitten... F11 helpt niet.Misschien eens naar de instellingen van je beeldscherm kijken dan.
quote:Amber83 schreef op 06 juni 2009 @ 16:51:

MV... ik zie jouw foto's steeds heel groot en maar voor de helft... ben ik de enige of ligt het aan de instellingen van mijn computer? Maar ook al zie ik maar de helft, het ziet er goed uit hoor!:)Ik zie ze op normaal formaat. Ik heb er nog niet eerder iemand over gehoord. Ik weet het niet hoe dat komt.
quote:Hemera schreef op 06 juni 2009 @ 16:55:

Die tortilla's met smaakje, dat lijkt leuk, maar is niet lekker. Vond ik tenminste. Smerig nasmaakje in plaats van lekker knoflooksmaakje/ tomaat, zegmaar.Je hebt ook een variant met een pittige japaleño smaak, die is wel lekker!
Wat ook heerlijk is, kipfilet/sla/avocado/creme fraiche (of roomkaas).
lekker, al die variaties...ik ga gauw eens uitproberen!
Vreemd genoeg zie ik de foto's van het topic 'show je fotografisch talent' wel gewoon goed. Snap er niks van! Maargoed, ik zal dit heerlijke topic niet verder vervuilen!

Koude wrap, lijkt me ook een mooi alternatief voor een pastasalade op een warme dag!
Zo, ik heb even zitten copypasten. Ik denk dat we morgen extra lekker gaan lunchen/brunchen!
quote:sartan schreef op 06 juni 2009 @ 16:44:

[...]

Ieuw! Sorry maar dat eh.... "spreekt me niet zo aan" :puke:Ha dat was precies wat ik tegen die Mevr in de Plus zei toen ze ze aan het maken was maar ze waren echt wel erg lekker!
Mijn absolute favoriet is wrap met gerookte kip en mango... (en natuurlijk wat sla, tomaatjes en roomkaas). Smullen maar!

Oja, en laatst heb ik op een vrijdagmiddagborrel wraps strak gerold met zalm en vervolgens in dunne plakjes gesneden. Lekker snacken!
Ik heb er meerdere varianten op. De variant met sate:

Je neemt gerookte kip, dat snij je in plakjes, en leg je op de wrap daaroverheen wat satesaus (gewoon koud) daaroverheen ijsbergsla. De wrap oprollen, huishoudfolie er omheen, en dan een paar uur in de koelkast. Na een aantal uur snij je de wrap in plakjes, vlaggetje erin en smullen maar!!!
Wat ook lekker is, mits het ook koud lekker is, de leftovers in een wrap te doen. Ik maak vaak dingen met gehakt en kip, die zijn heerlijk ook koud.

Leftovers van mijn eten gister;

Griekse gehaktballetjes met tzaziki;

En asperges met zalm/ei en saus;

Tijd geleden ook in de allerhande.. wraps fusion ofzo?

Wrap bestrijken met chilisaus, beetje alfalfa verdelen over de wrap, stukjes lente ui en stukjes surimi.

Oprollen, even laten opstijven en dan in stukjes en tapasprikker in steken. Lekker als hapje voor feestjes!!
Oja, voor ik de tortilla beleg doe ik ze WEL altijd even 10 a 20 sec in de magnetron. En ze zijn wat soeper om te rollen, en ik vind ze net iets lekkerder. Weet niet waarom ik het proef of ze even zijn voor verwarmd. Al je ze eet zijn ze natuurlijk alweer afgekoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven