Koude wraps, wat er in?

zaterdag 6 juni 2009 om 16:35
Ik zag gisteren bij Albert Heijn hoe ze wraps klaarmaakten volgens een recept uit de Allerhande.
Met mayonaise vermengd met semi-zongedroogde tomaatjes als smeersel, dan reepjes kipfilet (broodbeleg) en ijsbergsla.
Zag er zo lekker uit dat ik het vanmiddag thuis ook heb gemaakt, was erg lekker en voor herhaling vatbaar.
Maar er is natuurlijk erg veel variatie mogelijk met koude wraps. Wat doen jullie er in?
Met mayonaise vermengd met semi-zongedroogde tomaatjes als smeersel, dan reepjes kipfilet (broodbeleg) en ijsbergsla.
Zag er zo lekker uit dat ik het vanmiddag thuis ook heb gemaakt, was erg lekker en voor herhaling vatbaar.
Maar er is natuurlijk erg veel variatie mogelijk met koude wraps. Wat doen jullie er in?
zaterdag 6 juni 2009 om 16:49
Meestal maak ik wat iedereen maakt, met zalm, roomkaas (soms ook mte sla, tomaat, komkommer erbij).
Wat lekker is, rosbief/smeerbare geitenkaas en tomaat.
Of kipfilet (broodbeleg of gerookte kip)/roomkaas/tomaat/tuinkers en sla.
Wat lekker is, rosbief/smeerbare geitenkaas en tomaat.
Of kipfilet (broodbeleg of gerookte kip)/roomkaas/tomaat/tuinkers en sla.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

zaterdag 6 juni 2009 om 16:52

zaterdag 6 juni 2009 om 16:53
quote:Ann Liv schreef op 06 juni 2009 @ 16:51:
[...]
Omdat dat op de verpakking staat en ik áltijd netjes de regels volg.
Dat is voor als je ze warm eet denk ik...ik vind het een beetje omslachtig om ze eerst te verwarmen als ze toch koud gegeten worden.
Er zijn trouwens ook tortilla's met een smaakje, tomaat, of knoflook geloof ik...ook leuk combineren zo koud lijkt me!
[...]
Omdat dat op de verpakking staat en ik áltijd netjes de regels volg.
Dat is voor als je ze warm eet denk ik...ik vind het een beetje omslachtig om ze eerst te verwarmen als ze toch koud gegeten worden.
Er zijn trouwens ook tortilla's met een smaakje, tomaat, of knoflook geloof ik...ook leuk combineren zo koud lijkt me!

zaterdag 6 juni 2009 om 17:00

zaterdag 6 juni 2009 om 17:01
quote:Amber83 schreef op 06 juni 2009 @ 16:51:
MV... ik zie jouw foto's steeds heel groot en maar voor de helft... ben ik de enige of ligt het aan de instellingen van mijn computer? Maar ook al zie ik maar de helft, het ziet er goed uit hoor!:)Ik zie ze op normaal formaat. Ik heb er nog niet eerder iemand over gehoord. Ik weet het niet hoe dat komt.
MV... ik zie jouw foto's steeds heel groot en maar voor de helft... ben ik de enige of ligt het aan de instellingen van mijn computer? Maar ook al zie ik maar de helft, het ziet er goed uit hoor!:)Ik zie ze op normaal formaat. Ik heb er nog niet eerder iemand over gehoord. Ik weet het niet hoe dat komt.
zaterdag 6 juni 2009 om 17:04
zaterdag 6 juni 2009 om 17:06
zaterdag 6 juni 2009 om 17:12
zaterdag 6 juni 2009 om 17:16
Ik heb er meerdere varianten op. De variant met sate:
Je neemt gerookte kip, dat snij je in plakjes, en leg je op de wrap daaroverheen wat satesaus (gewoon koud) daaroverheen ijsbergsla. De wrap oprollen, huishoudfolie er omheen, en dan een paar uur in de koelkast. Na een aantal uur snij je de wrap in plakjes, vlaggetje erin en smullen maar!!!
Je neemt gerookte kip, dat snij je in plakjes, en leg je op de wrap daaroverheen wat satesaus (gewoon koud) daaroverheen ijsbergsla. De wrap oprollen, huishoudfolie er omheen, en dan een paar uur in de koelkast. Na een aantal uur snij je de wrap in plakjes, vlaggetje erin en smullen maar!!!
zaterdag 6 juni 2009 om 18:10
Wat ook lekker is, mits het ook koud lekker is, de leftovers in een wrap te doen. Ik maak vaak dingen met gehakt en kip, die zijn heerlijk ook koud.
Leftovers van mijn eten gister;
Griekse gehaktballetjes met tzaziki;
En asperges met zalm/ei en saus;
Leftovers van mijn eten gister;
Griekse gehaktballetjes met tzaziki;
En asperges met zalm/ei en saus;
zaterdag 6 juni 2009 om 18:17
zaterdag 6 juni 2009 om 18:19
Oja, voor ik de tortilla beleg doe ik ze WEL altijd even 10 a 20 sec in de magnetron. En ze zijn wat soeper om te rollen, en ik vind ze net iets lekkerder. Weet niet waarom ik het proef of ze even zijn voor verwarmd. Al je ze eet zijn ze natuurlijk alweer afgekoeld.