eerste date kort

14-11-2021 14:41 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, Ik date sinds een tijdje via de bekende apps. Paar leuke avonden en scharrels gehad, ik date niet veel maar tot nu toe altijd leuk geweest. Nu kletste ik online leuk met een man en gingen we richting date. Hij wil eerst een kort treffen, omdat hij 'zo vaak teleurgesteld 'was'. voor mij is een date leuk avondje uit, drankje, kletsen en als er meer is, dan is dat mooi meegenomen. Ik vind zijn instelling eigenlijk vrij hufterig. Graag wat input, is dat zo of stel ik me aan?
Ik zou er geen probleem van maken mits ik er niet ver voor hoef te reizen.
Als jij het hufterig vind is het waarschijnlijk niet de man voor jou, prima toch?
Ze zeggen dat een korte date, max. een uur, bij eerste date voldoende is!
Opzich begrijp ik hem wel, maar als het voor jou niet goed voelt, moet je het niet doen. Opzich als het gezellig is, kan de date altijd uitlopen.
Mwah....waarom niet zou ik zeggen, hij wil je wel ontmoeten maar er (nog) niet meteen een complete date van maken, kennelijk door eerdere ervaringen. Kun je niet leuk vinden, maar ik snap ook niet zo goed wat er hufterig aan zou zijn.
There is always something happening, and it's usually right now
Bosrozen schreef:
14-11-2021 14:43
Ik zou er geen probleem van maken mits ik er niet ver voor hoef te reizen.
Als jij het hufterig vind is het waarschijnlijk niet de man voor jou, prima toch?
ja dat dacht ik ook, agree to disagree maar dan is het wsl sowieso geen match.
Ik ben het wel eens met die man. Straks zit je de hele avond opgescheept met iemand met wie je niet dood gevonden wilt worden, dat is toch ook niks?
Grobbekuiken_ schreef:
14-11-2021 14:45
Mwah....waarom niet zou ik zeggen, hij wil je wel ontmoeten maar er (nog) niet meteen een complete date van maken, kennelijk door eerdere ervaringen. Kun je niet leuk vinden, maar ik snap ook niet zo goed wat er hufterig aan zou zijn.
omdat hij zo vaak teleurgesteld is, ga hier natuurlijk niet de hele conversatie delen, maar dat klonk in de context als een eenzijdige keuring. dat kan mijn invulling zijn, vandaar dat ik nieuwsgierig was hoe anderen dit zien
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2021 14:46
Ik ben het wel eens met die man. Straks zit je de hele avond opgescheept met iemand met wie je niet dood gevonden wilt worden, dat is toch ook niks?
ik heb dat nog nooit gehad, praat makkelijk en heb een breed sociaal leven. vind het eigenlijk altijd wel leuk een hapje en drankje te doen en iemand te leren kennen. na tijdje appen weet je wel of er genoeg raakvlakken zijn. maar kan me voorstellen dat anderen dit anders zien
Ik vind dat juist wel een goed idee. Stel het is een of andere rare kwiebus, dan ben je toch blij dat je niet de hele avond vastzit?
noorderlicht76 schreef:
omdat hij zo vaak teleurgesteld is, ga hier natuurlijk niet de hele conversatie delen, maar dat klonk in de context als een eenzijdige keuring. dat kan mijn invulling zijn, vandaar dat ik nieuwsgierig was hoe anderen dit zien
Misschien is het dat ook wel, een eenzijdige keuring. En dat dat voor jou zo voelt en je daar geen zin in hebt geeft dan denk ik al aan dat dit 'm niet gaat worden.
Maar bij hufterig gedrag heb ik een ander beeld dat dit.
There is always something happening, and it's usually right now
noorderlicht76 schreef:
Nou ja, wij hebben zijn appjes niet gelezen natuurlijk dus de context kennen we niet. Maar als jij je nu een soort prijskoe voelt is het sowieso geen match natuurlijk.
Hoezo vind je dit hufterig van hem? Ik ben het namelijk ook wel met hem eens.

Mensen kunnen, al append, heel anders overkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn.
female_40plus wijzigde dit bericht op 14-11-2021 14:51
Reden: Aanvulling
35.02% gewijzigd
Ik ben ooit naar date gegaan waarmee ik tien minuten heb gewandeld, toen mee naar binnen. Ik werd er na tien minuten kletsen weer uitgegooid, want z’n dealer kwam langs. Gewoon een kutsmoes. Hij vond me gewoon niks. Terwijl ik de trap afliep, heb ik m geblockt. Kreeg daar nog boos sms je over ook.
Female_40plus schreef:
14-11-2021 14:49
Hoezo vind je dit hufterig van hem? Ik ben het namelijk ook wel met hem eens.
ja goed te lezen. ik heb dat met eerdere dates nooit zo gedaan en snap op zich de redenering ook weer wel. Maar in combi met teksten als: sommige vrouwen kunnen zichzelf wel heel gunstig fotograferen, word ik er niet blij van. idd geen match, zoals een aantal al zeiden
Wickedwitch schreef:
14-11-2021 14:50
Ik ben ooit naar date gegaan waarmee ik tien minuten heb gewandeld, toen mee naar binnen. Ik werd er na tien minuten kletsen weer uitgegooid, want z’n dealer kwam langs. Gewoon een kutsmoes. Hij vond me gewoon niks. Terwijl ik de trap afliep, heb ik m geblockt. Kreeg daar nog boos sms je over ook.
ai, dat is pijnlijk idd
Oh, ik snap die man helemaal. Ik houd het zelf ook graag kort als het niks is, maar ik kondig dat niet persé van tevoren aan. Ik houd het dan gewoon ter plekke bij 1 drankje.

Mijn aanpak is eigenlijk hufteriger dan die van die date van TO. Want bij mij is dat een heel duidelijk oordeel over de persoon, terwijl date van TO het in principe sowieso kort houdt bij de eerste date, ongeacht de persoon.
Ik ken wel meer mensen die bewust afspraken kort na een date plannen, zodat je altijd een reden hebt een op te stappen.

Ik heb meestal best gezellige dates gehad, maar gewoon een beetje gezellig wat drinken doe ik wel met mijn vrienden, daar heb ik geen date voor nodig.
Vaak weet je de eerste 5 minuten al of het een kanshebber is of niet. Dus snap heel goed dat hij het kort wil houden. Mn eerste dates zijn vaak tussen 1 à 3 uur lang. Maar sommige dates had ik na een half uurtje al wel gedag willen zeggen.
Mijn eerste gedachte was, 'Hoezo hufterig', maar nu begrijp ik waarom je dat zegt.
Als hij dingen zegt als 'Sommige vrouwen kunnen zich wel heel gunstig fotograferen', dan zou het bij mij ook overkomen als dat hij je eerst wil keuren.
Ik zou hier niet blij van worden en me afvragen of ik nog wel met hem af zou willen spreken, wsl. afhankelijk van wat ie verder allemaal gezegd heeft.
Ik heb het ook vaak gehad dat mijn date (man) in het echt tegen viel, maar ik zou dat niet vooraf zo zeggen tegen een potentiële date (achteraf ook niet trouwens, zou gewoon zeggen dat we niet 'matchen' of zo)
Jole schreef:
14-11-2021 15:13
Mijn eerste gedachte was, 'Hoezo hufterig', maar nu begrijp ik waarom je dat zegt.
Als hij dingen zegt als 'Sommige vrouwen kunnen zich wel heel gunstig fotograferen', dan zou het bij mij ook overkomen als dat hij je eerst wil keuren.
Ik zou hier niet blij van worden en me afvragen of ik nog wel met hem af zou willen spreken, wsl. afhankelijk van wat ie verder allemaal gezegd heeft.
Ik heb het ook vaak gehad dat mijn date (man) in het echt tegen viel, maar ik zou dat niet vooraf zo zeggen tegen een potentiële date (achteraf ook niet trouwens, zou gewoon zeggen dat we niet 'matchen' of zo)
ja dat. als hij nou zou zeggen het is ongemakkelijk te lang te zitten als het niet klikt vind ik het best prima. Maar dit niet, helder dus ;)
noorderlicht76 schreef:
14-11-2021 14:51
ja goed te lezen. ik heb dat met eerdere dates nooit zo gedaan en snap op zich de redenering ook weer wel. Maar in combi met teksten als: sommige vrouwen kunnen zichzelf wel heel gunstig fotograferen, word ik er niet blij van. idd geen match, zoals een aantal al zeiden
Dan weet je toch al genoeg al hij zulke teksten uitkraamt. Lekker skippen en op naar een leuke man.
wij slapen nooit.
Appen jullie alleen maar met een potentiële date? Ik bel graag eerst met iemand, voordat ik de keuze maak om af te spreken.
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 14-11-2021 15:31
1.21% gewijzigd
Vind ik ook een behoorlijk hufterig bericht om voor een date te sturen. Als hij nou schreef dat hij eerst wilde proberen of er een klik was oid... maar om het dan zo te verwoorden?
Grote afknapper imo.
Niks mis mee toch? Gewoon lekker daten en als het gezellig is loopt het vanzelf uit ;-)
Leg de lat op jouw hoogte
noorderlicht76 schreef:
14-11-2021 14:51
Oh, gewoon een hork dus :D

Ik zegt next. Geen hand vol, maar een land vol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven