Hoe verder na vreemdgaan?

06-06-2009 21:39 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is een jaar geleden met een collega vreemdgegaan. Ik ben bij hem weggegaan en teruggekomen, vanwege o.a. onze 2 kinderen, maar ook omdat ik nog erg veel van hem hield (hou). Al vrij snel raakte ik zwanger. Ik ben nu 7 maanden zwanger en sinds 2 maanden weet ik dat hij intiem sms/msn contact heeft met deze collega. Hij heeft beloofd hiermee te stoppen, maar vind het moeilijk om helemaal geen prive contact met haar te hebben, want ze is een heel belangrijke vriendin van hem geworden.

Alles heb ik geprobeerd, verbieden, gevraagd om contact met haar (wil ze niet, ze heeft het nu zo moeilijk....), samen op vakantie, etc. Ook wil ik hem controleren. Dit is hij zo zat, maar doet hier ook zo geheimzinnig over (telefoon altijd bij hem, geschiedenis gewijzigd, etc.)

Toch probeer ik hem zoveel mogelijk te controleren (krankzinnig, nooit eerder zo geleefd), vanavond belde hij vanuit zijn werk, dat hij zag dat ik op zijn MSN zat en liet hij mij weten dat ik hiermee meer kapot maak dan...

Ik zit er nu doorheen en weet niet meer wat ik moet doen. Wil niet weg, vanwege kinderen, huis en andere praktische zaken, maar ook omdat ik van hem hou. Aan de andere kant ga ik kapot en behalve als ik vreselijk veel verdriet heb (dan is hij er wel met alle spijt e.d.) denkt hij dat we gewoon verder kunnnen. Ik kan hier met niemand over praten, want dan weet ik dat ik het advies krijg weg te gaan en gunnen ze hem

al helemaal geen kans meer. Wie heeft advies?
quote:dke schreef op 06 juni 2009 @ 21:39:

Mijn vriend is een jaar geleden met een collega vreemdgegaan. Ik ben bij hem weggegaan en teruggekomen, vanwege o.a. onze 2 kinderen, maar ook omdat ik nog erg veel van hem hield (hou). Al vrij snel raakte ik zwanger. Ik ben nu 7 maanden zwanger en sinds 2 maanden weet ik dat hij intiem sms/msn contact heeft met deze collega. Hij heeft beloofd hiermee te stoppen, maar vind het moeilijk om helemaal geen prive contact met haar te hebben, want ze is een heel belangrijke vriendin van hem geworden.

Alles heb ik geprobeerd, verbieden, gevraagd om contact met haar (wil ze niet, ze heeft het nu zo moeilijk....), samen op vakantie, etc. Ook wil ik hem controleren. Dit is hij zo zat, maar doet hier ook zo geheimzinnig over (telefoon altijd bij hem, geschiedenis gewijzigd, etc.)

Toch probeer ik hem zoveel mogelijk te controleren (krankzinnig, nooit eerder zo geleefd), vanavond belde hij vanuit zijn werk, dat hij zag dat ik op zijn MSN zat en liet hij mij weten dat ik hiermee meer kapot maak dan...

Ik zit er nu doorheen en weet niet meer wat ik moet doen. Wil niet weg, vanwege kinderen, huis en andere praktische zaken, maar ook omdat ik van hem hou. Aan de andere kant ga ik kapot en behalve als ik vreselijk veel verdriet heb (dan is hij er wel met alle spijt e.d.) denkt hij dat we gewoon verder kunnnen. Ik kan hier met niemand over praten, want dan weet ik dat ik het advies krijg weg te gaan en gunnen ze hem

al helemaal geen kans meer. Wie heeft advies?Je bent kennelijk omringd door verstandige mensen. Overigens gaat een mens niet kapot van een scheiding. Echtscheidingen kunnen pijnlijk en verdrietig zijn maar niet dodelijk. De meeste mensen weten na een tijdje op een heel behoorlijk manier het leven weer op te pakken. Gaan scheiden biedt dus toekomstperspectief, gehuwd blijven met deze man hoogstwaarschijnlijk niet.
quote:dke schreef op 06 juni 2009 @ 21:39

... en sinds 2 maanden weet ik dat hij intiem sms/msn contact heeft met deze collega. Hij heeft beloofd hiermee te stoppen, maar vind het moeilijk om helemaal geen prive contact met haar te hebben, want ze is een heel belangrijke vriendin van hem geworden.

ze hem

Hoezo 'heel belangrijke vriendin van hem geworden'?? Hij heeft jou met haar bedonderd, het is niet meer dan normaal dat hij het contact met haar verbreekt als hij met jou verder wil. Snapt hij dan niet dat dit voor jou heel pijnlijk is? Ik zou dat niet kunnen accepteren.

Wat een rotsituatie zeg.
En wat bedoel je trouwens met 'intiem' sms/msn-contact?

brrr
Ik vind het absoluut onacceptabel dat je man privé contact onderhoudt met deze vrouw. Vriendschap of niet, als hij zijn huwelijk wil redden, is er in mijn ogen geen plek voor haar in zijn leven. Verder vraag ik me af of deze zwangerschap gepland is, want dit klinkt niet als een goede situatie om (nog) een kind in te krijgen..
The time is now
[quote]Karlie schreef op 06 juni 2009 @ 21:50:

Dat ze het heel spannend zouden vinden om met elkaar naar bed te gaan, e.d.
Wegwezen daar! Je verdient veeeeel beter. (en nog sterker, je kinderen verdienen beter!)
quote:dke schreef op 06 juni 2009 @ 21:53:

[quote]Karlie schreef op 06 juni 2009 @ 21:50:

Dat ze het heel spannend zouden vinden om met elkaar naar bed te gaan, e.d.Zóuden vinden?
quote:Dat ze het heel spannend zouden vinden om met elkaar naar bed te gaan, e.d.

Wát zeg je????? En dat zijn dingen die hij nú nog met haar smst???? Terwijl hij met haar is vreemd gegaan, jullie hierom uit elkaar zijn geweest, jij vervolgens o.a. omwille van jullie 2 kinderen bent teruggekomen en jij nu 7 maand zwanger bent van jullie 3e!??!??! En dan smst hij dergelijke teksten nog altijd naar haar???

Meid sorry hoor, maar geloof je nou echt dat hij oprecht van je houdt? Dat hij je gelukkig wil maken??? Lieve meid, zo te lezen houdt deze man enkel en alleen van zichzelf. Wat mega respectloos gedrag!!

Zoals eerder al werd opgemerkt: een scheiding overleef je wel, hoor. Nee, het is niet leuk, maar het is nog altijd beter dan het leven wat je nu leidt. Echt, ik heb er geen woorden voor!!!

Accepteer dit niet!! Kies in vredesnaam voor jezelf!
[quote]Banba schreef op 06 juni 2009 @ 21:52:

Verder vraag ik me af of deze zwangerschap gepland is, want dit klinkt niet als een goede situatie om (nog) een kind in te krijgen..[/quote]

Nee, was niet gepland en is ook geen fijne zwangerschap gezien alle stress etc. Ik zal zo blij zijn als het kindje er is, want ik voel me nu ook zo gevangen...
Hij ging vreemd en heeft nog steeds intiem msn/sms contact met haar. Hij wil niet voor je gaan. Jij houdt zoveel van hem, maar vertrouwt hem voor geen meter.

Wat doe je nog bij hem. Bedenk een heel goed waterdicht en vooral ánder excuus, of pak je koffer en vertrek. Leuk is het niet tussen jullie, maak het dan leuk voor jezelf.

Daarbij, jij accepteert het, dus waarom zou hij ermee stoppen? Jij wist dat hij vreemd was gegaan en bent toch naar hem terug gegaan. Ben je nu werkelijk verbaasd dat dit gewoon door aan het gaan is? Kom op zeg.
Jeetje dke, hij wil het contact met haar niet verbreken omdat ze 'zo'n goede vriendin is geworden' en ondertussen smst hij met haar over dat soort zaken? Dat heeft toch niks met vriendschap te maken! En dan zegt hij ook nog tegen jóuw dat je meer kapot maakt dan.. dat is gewoon achterbaks!

Dit moet je niet accepteren hoor! Ik zou van hem eisen dat hij onmiddellijk en voorgoed het contact met haar verbreekt. Als hij voor jou en jullie gezin wil gaan, moet hij dat ook laten zien. En niet die andere vrouw nog 'warm houden'.
The time is now
Enige wat jou gevangen houdt en in deze zwangerschap stress brengt is je partner. Tuurlijk geeft een scheiding ook stress maar dat is na een tijdje weer over.
Meid, ik vind het echt vreselijk voor je. Maar je moet echt realistisch zijn.

Je man smst met de vrouw waarmee hij is vreemdgegaan. Met de vrouw waarmee hij zijn gezinnetje heeft verscheurd. En ze hebben het zelfs over sex! Hij stelt zijn gezin niet voorop! Hij moet toch weten dat hij hier zijn gezin op het spel zet!

Zo´n man wil je toch niet?! Je wil toch iemand die je respecteerd?! Iemand die écht van je houdt en die je kan vertrouwen?!

Zoals Yayaa al zei KIES VOOR JEZELF!

Als hij echt van je houdt zal hij wel voor je vechten om je terug te krijgen!
quote:yayaatje schreef op 06 juni 2009 @ 22:02:

[...]

Wát zeg je????? En dat zijn dingen die hij nú nog met haar smst???? Terwijl hij met haar is vreemd gegaan, jullie hierom uit elkaar zijn geweest, jij vervolgens o.a. omwille van jullie 2 kinderen bent teruggekomen en jij nu 7 maand zwanger bent van jullie 3e!??!??! En dan smst hij dergelijke teksten nog altijd naar haar???

Meid sorry hoor, maar geloof je nou echt dat hij oprecht van je houdt? Dat hij je gelukkig wil maken??? Lieve meid, zo te lezen houdt deze man enkel en alleen van zichzelf. Wat mega respectloos gedrag!!

Zoals eerder al werd opgemerkt: een scheiding overleef je wel, hoor. Nee, het is niet leuk, maar het is nog altijd beter dan het leven wat je nu leidt. Echt, ik heb er geen woorden voor!!!

Accepteer dit niet!! Kies in vredesnaam voor jezelf!Weet je, ik kijk hier weer anders tegenaan. Niet dat het wel respectvol is, maar to laat het zélf toch toe door naar hem terug te gaan? Door niet de koffers te pakken, maar vanalles te doen om hem terug te krijgen én ook nog eens zwanger te raken van hem? Dus ja, respectloos, maar vooral van to zelf. Ze respecteert zichzelf blijkbaar ook niet.
Trouwens, wat vreselijk voor je dat je in zulke beroerde omstandigheden zit tijdens je zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat dat het allemaal nog veel gecompliceerder en emotioneler maakt. Ben je niet ontzettend kwaad op hem? Ik zie me hier al plaatsvervangend ongelooflijk op te winden over de dingen die je over hem vertelt.
The time is now
quote:Madhe schreef op 06 juni 2009 @ 22:12:

[...]

Weet je, ik kijk hier weer anders tegenaan. Niet dat het wel respectvol is, maar to laat het zélf toch toe door naar hem terug te gaan? Door niet de koffers te pakken, maar vanalles te doen om hem terug te krijgen én ook nog eens zwanger te raken van hem? Dus ja, respectloos, maar vooral van to zelf. Ze respecteert zichzelf blijkbaar ook niet.Ik kan me best voorstellen dat je je man en de vader van je twee kinderen nog een kans wilt geven. Dat hoeft niet per definitie dom en naïef te zijn. Zwanger raken is inderdaad verre van handig, maar zoals ze zelf al aangaf was dat niet gepland.
The time is now
Ja Madhe, daarin heb je gelijk. Om te beginnen is hij allesbehalve liefdevol en respectloos naar haar, maar inderdaad, TO vindt het schijnbaar prima. Ze heeft hem weliswaar gevraagd ermee te stoppen, maar ze weet inmiddels zonneklaar dat hij er niet over piekert. Een andere vrouw dusdanig lopen opgeilen per sms, terwijl je eigen vrouw zwanger is en er al het nodige is voorgevallen, dat getuigt m.i. van een zéér laag respect ten opzichte van je partner. Maar ik denk zeker ook dat TO dit respect niet afdwingt. Hij weet dat zij weet dat hij dit doet en....feitelijk laat ze het gebeuren. Ze geeft wel aan dat ze het niet leuk vindt, maar verder dan dat gaat ze niet. Tsja...ik zou bijna zeggen: who's to blame??

Vraag aan TO: waarom vind je dat je dit verdient? Want ook al zeg je hem dat je het niet leuk vindt, concreet doe je er niets aan en zit je alleen maar verdrietig te zijn....
Echt heel respectloos inderdaad!

Je schrijft eerder dat je man het heel vervelend vindt dat je hem zo controleert. Weet hij dat jij ervan op de hoogte bent dat het contact wel wat verder gaat dan contact met een 'goede vriendin' zoals hij dat zelf als excuus voor het contact aandraagt? Heb je de aard van het contact met hem besproken en vindt hij dan nóg dat dit oké is en door jou geaccepteerd moet worden? Hij móet verdorie toch zelf ook wel inzien dat dit niet kán?

Zo hee, deze man vindt dat hij met alles weg kan komen. Het is niet oké dat jij je dit laat aandoen dke. Op deze manier leven zuigt alle energie uit je en die energie heb je hard genoeg nodig voor je kinderen en jezelf. Ik zou nog 1 goed en duidelijk (!) gesprek met hem aangaan, volledige openheid eisen en als en zodra dit voor jou niet voldoende resultaat geeft (en je lat mag heel erg hoog liggen!), breken met deze man. Hoe moeilijk dat ook is. Want je verdient beter. Zoals het nu is, ga je eraan kapot en dat is niet nodig.
Ik voel me inderdaad dom en naief... In de tijd dat we uit elkaar waren heeft mijn oudste het hier erg moeilijk mee gehad. De kinderen zijn gek van hem. En hij deed werkelijk alles om mij terug te winnen. Ik ben dus nu ook ontzettend boos en de pijn die ik in me voel is vreselijk. Waarom ging hij toen niet verder met haar??? Zij heeft trouwens een vriend (ernstig ziek) en 1 zoontje.
Hoe laat komt hij thuis vanavond? En wat ga je dan doen, al enig idee?
Voor mijn gevoel doe ik er wel alles aan. Heb hem gezegd dat ik openheid in alles wil zeker de eerste maanden. ik heb hem al een keer de deur gewezen, maar elke keer hebben we daarna een heel goed en open gesprek en krijg ik weer een beetje hoop. Hij zegt dus nu dat er helemaal niets meer speelt en wil niet dat ik hem controleer, want hier wordt hij gek van. Denk dat ik langzamerhand gek aan het worden ben...

Hij weet dat ik ook niet weg wil, gezien de omstandigheden. Maar hoe ik verder wil weet ik ook niet meer...
quote:Karlie schreef op 06 juni 2009 @ 22:29:

Hoe laat komt hij thuis vanavond? En wat ga je dan doen, al enig idee?Om ongeveer 23:30 uur. En nee ik heb geen flauw idee wat ik moet doen. Ik voel me vernederd, boos en ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet denken!
DKE, weet hij dat jij de inhoud van hun sms-jes kent? Hoe recent geleden stuurden ze deze naar elkaar?

(het lijkt overigens wel dat jouw vent en zijn 'goede vriendin' elkaar qua integriteit wel gevonden hebben. Zij met een ernstig zieke partner en een jong kind en hij met een partner die hij al eens bedonderd heeft, 2 jonge kinderen en een 3e op komst. Lekker stel samen...)
Wat maakt hem zo'n lot uit de loterij dat je er je eigen rust en zelfvertrouwen voor op het spel wilt zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven