Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
OMG, wat ik nou lees op de

Televaag
Alle reacties Link kopieren
wow mooie honden hoor! grappig dat zo elk land zn eigen ras heeft... maar denk idd wel dat die beesten veel ruimte nodig hebben en vrij 'op zichzelf' zijn.. misschien niet erg aanhalig..

@ ine, ach moet toch een keer kunnen voor de verandering :D strax maar weer gezond doen...

ik ben weer aan de schoonmaak met alcohol gegaan... had nog aardig wat drank staan en vond dat dat nu maar eens op moest... was vrij stoffig in huis door het zaagsel van de konijnen en ben nu overgestapt op kattenbakkorrels, dus moest de woonkamer ff op zn kop...

hier ook stapeltjes en mandjes met kaarten (want stapeltjes met kaarten vallen makkelijker om)

de lahmucuns zitten in de oven, strax crimenight... ik heb geen vent nodig hoor... maar ik ben dan ook 5dg in de week omringt door drukke mensen, dus ik vind het echt zalig om in het weekend de kluizenaar uit te hangen
jaiks specu... dat lijkt me niet echt lekker zitten dan, op zo'n zadel.... brbr
Zes, is dat teveel ;). Nee, 125 gram stond op het pakje. Maar misschien is het wel roomboter achtige boter, dat zou kunnen. Nee, heb nog even gekeken, het is Tiroler Teebutter, volgens mij is dat normale boter. Maar je kunt in de schaal al zien dat het een beetje vettig is, alhoewel dat ook van de appel komt.

Specu, hij is idd mwah. Maar de belichting is ook niet flatterend, dus daarom ziet het er nog minder lekker uit.

Iedereen doet het met iedereen, maar de buurvrouw is ook single, dus die mag het ook met iedereen doen .

Geniet lekker van je relaxavond! Hoe is het sexy ondergoed bevallen ;)?
@Disco, je bedoelt vast niet dat je wodka gebruikt hebt om de spiegels te poetsen? Ik doe dat wel (man krijgt er lachstuipen van) want hier is geen schoonmaakalcohol (van die blauwe zooi, hoe heet dat, oh ja, spiritus) te krijgen. En met al die russen hier, is overal en goedkoop wodka te verkrijgen (een fles nog geen E 4)

@Ine, ik weet niet of Man voldoende naar het ondergoed gekeken heeft
Sorry, ik bedoelde lingerie. Ik was half een bericht aan het typen en een vrachtwagen aan het repareren.. en toen floepte er ondergoed uit.

Dan is het zeker weten goed in de smaak gevallen :D. Het is nog wel heel? ;)
Lief he Specu, de pups? Ze hebben inderdaad een stevige, consequente aanpak nodig en moeten van jongs af aan al af en toe flink vechten (sterke basisbehoefte bij de Alabay) met andere honden.

Qua karakter ook te gek, ze zeuren niet om eten bijvoorbeeld maar wachten af tot je hen wat geeft, al ga je zelf biefstukken zitten eten, zij wachten alsof ze zich te goed voelen om te bedelen en zijn heel trots.

Tb is er mee opgegroeid en weet wat ze nodig hebben dus aan hem de taak om ze op te voeden. Ik wil een witte teef en hij een zwarte reu en dan mogen ze samen voor nageslacht zorgen of zoals Tb heel serieus stelde: "Ze hebben net als wij behoefte aan seks en ik wil niet dat ze het met een ander ras doen." Die denkt ook overal aan maar ik dacht wel stiekem, jij doet het toch ook met een ander ras?

Het zijn trouwens prima waakhonden, er komt echt niemand bij je binnen die je niet binnen wilt met zulke honden in je tuin.

Inderdaad Disco, ze hebben veel ruimte nodig en daar houden we bij de keuze van ons volgende huis ook rekening mee.

Schoonmaken met Wodka, Specu? Wat zonde van de Wodka zeg, ik zou er wel raad mee weten. Hebben jullie ook geen Mr. Muscle ofzo?
@Lapin, waar hang je uit? Je hebt t topic al gespot, kom even gezellig mee-rellen!!!!!!

Tja, Anais, wat van ver komt is lekker....

Nee, geen mr Muscle gezien (je bedoelt toch de schoonmaakproducten, he), dus dan maar nazdrovje Wodka.
Ine, wat zit er dan in dat pakje? Want een crumble bestaat uit niets anders dan boter, bloem en suiker in gelijke hoeveelheden en dan fruit natuurlijk.

Bedankt voor de tip van vloeibare plijsters, ik had er nog nooit van gehoord, maar Vent wel zegt ie. Als het morgen nog steeds half open ligt ga ik dat wel even halen.

Ooooe valt er wat te rellen??
Crumble met Appel

Dit is em. In het pakje zit eigenlijk alleen de (speciale?) bloem.

Dan moet er 125 gram boter bij en 1 ei. Appels in stukjes met kaneelsuiker uit een zakje.

De crumble is veel te vet geworden. Morgen zal ik er nog een proberen, maar dan met aardbei en zonder pakje. Op FB staat het recept toch? Het zal me nu lukken ook!
Hoi,

Vandaag een druk programma afgewerkt; eerst even naar het werk (was maar een uurtje bezig). Daarna met m'n collega's bergbeklommen, schitterend uitzicht aan de top (het was wel een beetje afzien hoor, ik ben er bijna van overtuigd dat ik astma heb zo erg stond ik te hijgen). Hier was het hardstikke mooi weer. Zonnig en licht bewolkt met een klein beetje wind (die verkoeling was hard nodig). Het was een graad of 20.

Toen ik weer van de berg af was gekomen (na 5 uur) direct door gereden naar het stadion waar de voetbalwedstrijd IJsland-Nederland gespeeld werd. Het is 1-2 voor NL geworden.

Het leukste kwam daarna nog. Ik had een oranje t-shirt aan en er wilden een aantal NL-supporters een lift naar het centrum, heb ik gedaan (1 achterin met zo'n grote trommel) en 2 voorin. Word ik gepakt door een motoragent. . . Ik zie de bekeuring met spanning tegemoet (die nederlanders gaan 'm voor me betalen, vind ik wel tof van ze).

Toen kon ik eindelijk naar huis. Ben benieuwd of en hoe ik morgen m'n bed uit kom.
Snjókorn falla, á allt og alla
He Specu, net op het moment dat dat topic leuk begon te worden moest ik weg naar Lausanne. En nu ben ik natuurlijk te laat, want het is al 10 over 1.......merde. Misschien gaan ze morgen wel verder

*klaagmodus aan*

Ik heb het een beetje gehad met die honden. Kom ik net thuis heeft Otto weer een boek, 2 schoenen en....... de afstandbediening van de satellietontvanger mee naar boven gesleept. De AB is helemaal kapot. Nu kunnen we niet meer switchen van radio naar tv en waar haal je nou zo gauw weer zo'n AB vandaan?

*klaagmodus uit*

Ik heb zalig gegeten bij de chinees in Lausanne. Varkenskrabbetjes vooraf en daarna lekkere noedels met groente en crispy beef.

Vriendin drinkt nooit, maar nam vanavond 3 glaasjes rode wijn en werd heel gezellig .

Slaap lekker allemaal.

En Ine, die crumble zag er wel lekker uit hoor.
ei in je crumbe?! lijkt me dat honig hele dure speciale bloem heeft..

@ lapin, owh arme.. die honden ook altijd! alles slopen... zitten zit niet 'opgesloten' als jullie er niet zijn? lijkt me haast nodig worden of zou dit gewoon de honden puberteit zijn?

@ specu, neuhj spiegelpoetsen vind ik teveel moeite.. gooi liever de wodka in mn jus.. was alleen een beetje hard aangekomen, dus heb daarna toch ff op bed gelegen...

@ snjokorn.. was het gezellig bij het voetbal. zat te zappen en toen zag ik het langskomen, dacht meteen: heyyyy daar zit snjokorn!! wel balen van die bekeuring.. hopelijk houden de NL-ers woord
He Disco, ook nog laat op?

Ja, zou de puberteit kunnen zijn inderdaad. Plus het feit dat die kleine zo onverstoorbaar is als ik weet niet wat, hij gaat altijd gewoon zijn eigen gang en is heel eigenwijs.

Manlief heeft hem heel hard aangepakt toen we thuis kwamen. Ik ben even naar buiten gegaan, want ik kan het niet aanzien. Maar het is echt nodig dat hij weer eens leert wie de baas is. Ik moet hem zelf ook weer strenger aanpakken, maar daar heb ik moeite mee.

Hebbie veel gedronken vanavond?

Oh ja, Anais, vergeet ik jou nog.

Wat een scheten van een puppies, om op te vreten. Ze zien er een beetje uit als kleine ijsbeertjes. Zijn ze goed te trainen?

Niet te veel letten op mijn klaagzang over Otto hoor. Ik ben hartstikke gek op dat beest, maar hij moet gewoon nog volwassen worden (en normaal). Ik geef hem nog een half jaartje de tijd, daarna mag je hem hebben.

Ik ga zo maar eens naar bed.
Het was weer een heerlijk dagje.

En kan het maar zo zijn dat je last krijgt van het Zwitser Lever gevoel.

Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit SFO..

Ik vind het toch wel heel vervelend voor je moeder om dit nog te moeten meemaken. Verwen haar maar goed in de paar dagen dat je bij haar bent. Wie weet gaan wij ook ooit nog een keertje naar Berlize, dan komen we haar zeker een bezoekje brengen..

Lapin, je hond in de pubertijd..Ik zou er ook moeite mee hebben om zo streng te zijn..

Ik kwam vanavond thuis en toen had mijn man een oud diaprojector gevonden met dia's van mij en van mijn hond van toen..lang geleden...was mooi om te zien..alleen mijn zoon had niet meteen door dat ik het was.
Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit SFO..

Ik vind het toch wel heel vervelend voor je moeder om dit nog te moeten meemaken. Verwen haar maar goed in de paar dagen dat je bij haar bent. Wie weet gaan wij ook ooit nog een keertje naar Berlize, dan komen we haar zeker een bezoekje brengen..

Lapin, je hond in de pubertijd..Ik zou er ook moeite mee hebben om zo streng te zijn..

Ik kwam vanavond thuis en toen had mijn man een oud diaprojector gevonden met dia's van mij en van mijn hond van toen..lang geleden...was mooi om te zien..alleen mijn zoon had niet meteen door dat ik het was.
De techniek staat weer voor niets, ik had vanavond ook al bijna een dubbele posting erop staan.

@Bloem, het geinige van het verhaal is dat wij gewoon lol hier thuis hebben. We lachen om het gedrag van mijn vader en zeggen het ook, ohh mevrouw belt en jij vliegt weer.

Zei ook al; Ze heeft trekjes van mijn ex, lol.

Ik denk dat het maar zo kan zijn dat meneer met hangende pootjes haar achterna komt. We zien wel, mijn moeder ziet het helemaal zitten en heeft er helemaal zin in. De vrienden die in de resort/guesthouse business zitten zijn ook van plan om haar een zetje in de rug te geven.

Al met al positief
SFO, wat heb je schitterende jaloersmakende fotoos geplaatst zeg, prachtig! Dat is genieten daar. Goed hoor, dat jullie geintjes kunnen maken over de situatie met je vader en zijn vriendin. Dat ontkracht de lading een beetje van de toch wel erg ingrijpende toestand. Ik ben ook blij dat je moeder steun krijgt van vrienden en van jou.

Lapin, ik ben gewoon verliefd op die Alabay dus ik ga natuurlijk niet scheef door jouw honden te adopteren. Wel goed dat jouw man de honden goed aanpakt, maar begrijp wel dat je dan even wegloopt. Tb heeft ook al duidelijke opvattingen over een sterke en harde opvoeding van de pups waarna ik direct riep: "NEE, DAT DOE JE NIET HOOR, DAT VIND IK ZIELIG!" Maar het is niet zielig natuurlijk, ze hebben dat gewoon nodig.

Snjokorn, dat is flink balen dat je werd aangehouden door de politie. Nu maar hopen dat de Hollanders inderdaad de bekeuring voor je betalen.

Ine, hoe is het met je allergie?

Ainne, hoe gaat het met de wond en met je voet?

Hier alles prima, vrijdag ga ik op vakantie naar een verwen-relaxhotel met mijn vriendin uit NL, JIPPIE! Ik mis hier echt een goeie vriendin en heb er zin in om lekker bij te kletsen en te feesten samen. Zij kent de manager van het hotel en heeft al geregeld dat we elke dag een flesje wijn op de kamer krijg.

Vanaf vrijdag wordt mijn alcoholvrije periode weer een tijdje afgesloten. Tb vindt het minder dat ik wegga, maar dat is dan maar zo. Hij hoeft mij nooit te delen met anderen, dit is wel even gezond voor ons allebei.
Dochter update: ze mag morgen voor het eerst weer even naar buiten. Ze is het spuugzat thuis, voelt zich erg slap en moe en hoest nog veel maar de buitenlucht zal haar goed doen. Ze schreef al 40.3792 kruiswoordpuzzels te hebben gemaakt, 20.4891 dvd-tjes te hebben gezien en 83.627 tijdschriften gelezen. Ze mist haar vriendinnen want niemand mag langskomen tot nu toe. Wel is ze overladen met telefoontjes, emailtjes en kadootjes: tijdschriften, chocola, boeken, verse sapjes, bloemen en kaarten, heel lief.
SFO, dat ziet er inderdaad jaloersmakend uit.

Ben jij dat trouwens op die tweede foto?

Anais, honden zijn nu heel rustig en braaf. De harde aanpak van gisteravond heeft weer eens gewerkt (voor eventjes ).

Leuk, lekker in een verwenhotel met vriendin. Even bijkletsen en de nieuwste roddels delen. Ik was 2 maanden geleden ook zo blij toen mijn 2 nederlandse vriendinnen een paar dagen kwamen. Ik heb hier wel wat vrienden, maar het gaat niet zo diep als met de nederlandse vrienden.

Mijn allerbeste vriendin woont trouwens vanaf morgen heel dichtbij. 10 minuutjes rijden hiervandaan.

Het regent hier weer eens. En ik had vandaag nog wel wat in de tuin willen doen.
Wat gezellig, Lapin dat je beste vriendin zo dichtbij woont.

Ik ben benieuwd hoelang het duurt dat je honden zich braaf gedragen, toch wel goed dat je ziet dat de aanpak van je man resultaat heeft. Getverdegetver, regen... maar dat is wel weer een prima excuus om de tuin even te laten voor wat het is.

Wij zouden vandaag een capital cleaning doen in huis (blurk), maar ik was te laat wakker. Nu is het gelukkig al te warm daarvoor. Expres Tb niet wakker gemaakt, zo kom ik er vandaag weer goed vanaf en de schoonmaakactie schuiven we dus maar even door naar morgenochtend.
Anais wat fijn dat het ergste voorbij is zeg! Nog maar een dag of twee of zo in quarantaine zeker?

Alweeeeer op vakantie!!

SFO, hou op, ben jaloehoers! Hier is het weer droog inmiddels, maar de tropische temperaturen van vandeweek zijn ver te zoeken.

Wat een verhaal zeg, van je vader!

Met enkel en knie gaat het goed!

*oeh de toast is klaar, even smeren voor de meisjes*
morning

hier een heerlijk lekker broodje uit de oven.. mhmh

@ SFo jaloers!! wel fijn dat jullie er grapjes over kunnen maken, al vraag ik me af of het diep van binnen niet toch een beetje pijn doet.

@ Anais, owh das goed nieuws van je dochter! en alweeeer op vakantie hahaha waar ga je dit keer naartoe?

wij vliegen zaterdag!

@ lapin, tja... honden en de harde aanpak... soms is het gewoon even nodig om te foeteren op die mormels.. meestal kruipen ze dan 2 dg door het huis, bang om iets verkeerds te doen, maar daarna zijn ze gewoon weer hunzelf.. maar ja, je moet het wel kunnen.. gewoon erg kort houden

@ bloemetje, owh leuk!! oude dia's!! wie dacht je zoon dan dat het was op die foto's!? zijn jouw kinderen in de USA geboren of hebben ze nog wel een restje herinnering aan NL?
Wat geweldige foto's SFO! Ik verkoop hier de tent, kom naar Belize en ga je moeder helpen met haar B&B! Wat heerlijk is het daar zeg.. schitterend.

Anais, ook al lekker op vakantie! Lekker hoor. En fijn dat je weer eens kunt bijkletsen/feest vieren/zuipen met een goede vriendin.

Goed nieuws ook, van je dochter. Laat haar echt maar rustig aan doen hoor, ze is vast heel slap geworden van dat ziekzijn en thuis zitten. Wat heerlijk dat het weer goed met haar gaat!

Hier gaat het ook beter, ben nog wel aan het vervellen, maar het is wel weer oke. Als ik 's ochtends opsta, is het niet meer opgezwollen.

Lapin, leuk he? Honden :P. De cane corso heeft als pup ooit een van mijn peperdure lievelingsschoenen opgegeten.. er was niets meer van over! Zo jammer, ik heb er echt om gehuild :(.

Het was wel een beetje eigen schuld, ik had ze ook ergens kunnen bewaren waar hij er niet bij had gekund..

Vanmorgen toen ik opstond was het heerlijk weer, zonnetje, warm.. maar nu trekt het al weer dicht en kan ik al een heel stuk van de bergen aan de overkant niet meer zien.. Vannacht heeft het ook de hele nacht al geregend.

Mijn gasten zijn weer weg, het huis is weer stil en leeg. Wel jammer, want het zijn echt hele leuke gasten.

Woensdag komen er weer nieuwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven