Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zondag 21 november 2021 om 07:52
Eerst kocht ik ook veel nieuwe makeup producten. Nu ik ouder ben steeds minder. Parfum is een ander verhaal. Er is weinig wat bij mij lekker ruikt, escape van CK koop ik 3 x per jaar al vanaf 1991! Maar laat me ook altijd verleiden door andere ck geuren, nu mijn oog laten vallen op Reveal. Overigens koop ik altijd 100ml versies,
zondag 21 november 2021 om 07:58
CK Reveal vind ik ook wel lekker. Vooral in de winter en niet elke dag.
In de jaren 90 was ik helemaal gek van CK Obsession. Ik heb dat nu al jaren niet meer geroken dus ben benieuwd of ik dat nog steeds lekker vind. Ik heb nog wel een flesje Obsession Night, nog nieuw in de verpakking. Al jaren. Geen idee of dat goed blijft.
In de jaren 90 was ik helemaal gek van CK Obsession. Ik heb dat nu al jaren niet meer geroken dus ben benieuwd of ik dat nog steeds lekker vind. Ik heb nog wel een flesje Obsession Night, nog nieuw in de verpakking. Al jaren. Geen idee of dat goed blijft.
zondag 21 november 2021 om 08:53
zondag 21 november 2021 om 08:57
Mijn ervaring met goedkopere matte oogschaduw is niet goed. Ik heb er al heel veel geprobeerd en Viseart is echt de beste. Helaas niet goedkoop.Patatkraam schreef: ↑21-11-2021 08:53Hebben jullie miss advies oid betreft matte oogschaduw?
Ik ben op zoek naar betaalbare oogschaduw.
Ik gebruik mac en anastasia, maar wil eens gaan voor goedkoper.
Wat ik vaak zie bij goedkoper is dat de poeder zo los is en alle kanten op waait, en het dus op mijn hele gezicht terecht komt.
zondag 21 november 2021 om 09:05
Ik heb laatst een palette gekocht van BE bij Ici Paris. Dat is dacht ik hun eigen merk.
Is echt prachtig en super gepigmenteerd en stuift ook niet.
Meestal gebruik ik mijn palette van Guerlain, maar deze doet er niet voor onder.
Van Chanel heb ik ook een doosje met vier kleuren en dat is echt een stuk minder. Komt haast geen kleur af.
Is echt prachtig en super gepigmenteerd en stuift ook niet.
Meestal gebruik ik mijn palette van Guerlain, maar deze doet er niet voor onder.
Van Chanel heb ik ook een doosje met vier kleuren en dat is echt een stuk minder. Komt haast geen kleur af.
zondag 21 november 2021 om 14:05
Ik heb van de bite size van elf cosmetics al meerdere goede dingen gehoord/gezien. Daar zitten wel shimmers bij, maar voor 3,50 (nu met korting bij douglas) voor vier kleuren zou ik dat geen probleem vinden.
Ik houd het zelf bij mijn viseart palettes. Vond die ook heel prijzig, eerst een kleine petit pro palette gekocht en toen overstag gegaan voor de matte palette. Ik heb sindsdien ook al mijn andere palettes in een doos. Gebruik ze toch niet meer.
En als ik dan die stapel goedkope zie, dan was dat veel duurder dan de twee viseart palettes.
Ik houd het zelf bij mijn viseart palettes. Vond die ook heel prijzig, eerst een kleine petit pro palette gekocht en toen overstag gegaan voor de matte palette. Ik heb sindsdien ook al mijn andere palettes in een doos. Gebruik ze toch niet meer.
En als ik dan die stapel goedkope zie, dan was dat veel duurder dan de twee viseart palettes.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zondag 21 november 2021 om 14:51
Echt jammer, en slecht ook, zeker als je ziet wat je ervoor betaalt.
Heb van Viseart een qua op mijn verlanglijstje staan, maar die ga ik toch niet bestellen zonder korting. Het is de pigment Lapis, zitten twee ontzettend mooie blauwtinten in die momenteel geheel ontbreken in mijn collectie, en dat is jammer, want ik heb erg blauwe ogen. Lijkt me leuk om die er eens uit te laten knallen met blauwe oogschaduw. Ik heb dat denk ik al zo'n 20 jaar niet meer gedragen

zondag 21 november 2021 om 16:12
Ik gebruik ook bijna alleen nog maar mijn Viseart (neutral mattes) - heel af en toe Hindash (als ik weg ga en maar 1 palet wil meenemen, in Hindash zit alles). Over Sigma ben ik ook tevreden trouwens maar daar zitten ook shimmers tussen en die gebruik ik niet.Quaintrelle schreef: ↑21-11-2021 14:05Ik heb van de bite size van elf cosmetics al meerdere goede dingen gehoord/gezien. Daar zitten wel shimmers bij, maar voor 3,50 (nu met korting bij douglas) voor vier kleuren zou ik dat geen probleem vinden.
zondag 21 november 2021 om 17:25
Ohh die Hindash is mooi! Gelukkig niet hier te krijgen zie ik! Ik gebruik zelf ook geen shimmers. Soms laat ik me toch verleiden, maar alles mat staat gewoon veel beter (bij mij).
Soms gebruik ik de duo-chrome solstice bij een no make-up day. Die is dan wel erg over de top, maar ik vind die kleur zo mooi!
Ik hoop dat viseart nog met een palette komt die je los kunt bijvullen. Ik gebruik voornamelijk de lichte kleuren. Bij mij is het al te snel te donker.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zondag 21 november 2021 om 18:00
Ik heb mijn Hindash besteld bij Cult Beauty. Ik ben er erg blij mee hoor en dan met name omdat alles er in zit. Bronzer, contour, blush, wenkbrauwen en uiterard ook oogschaduw maar het is minder gepigmenteerd dan Viseart. Je kunt het wel opbouwen trouwens. De poeder is heel fijntjes gemalen en het stuift totaal niet, dus ja, tevreden. Maar voor alleen oogschaduw zou ik echt Viseart aanraden. Volgens mij kun je trouwens wel de singles (refill) kopen maar dat moet dan uit de VS komen.Quaintrelle schreef: ↑21-11-2021 17:25Ohh die Hindash is mooi! Gelukkig niet hier te krijgen zie ik! Ik gebruik zelf ook geen shimmers. Soms laat ik me toch verleiden, maar alles mat staat gewoon veel beter (bij mij).
Soms gebruik ik de duo-chrome solstice bij een no make-up day. Die is dan wel erg over de top, maar ik vind die kleur zo mooi!
Ik hoop dat viseart nog met een palette komt die je los kunt bijvullen. Ik gebruik voornamelijk de lichte kleuren. Bij mij is het al te snel te donker.
De Pro Solstice lijkt mij trouwens ook een erg mooi palet.
zondag 21 november 2021 om 18:09
zondag 21 november 2021 om 18:15
Het is van origine Frans maar volgens de site wordt het vanuit de VS verstuurd.Emma95 schreef: ↑21-11-2021 18:09Viseart is Frans.
Op de website veel korting.
https://viseartparis.com/

zondag 21 november 2021 om 19:05
zondag 21 november 2021 om 19:52
Natuurlijk... Ik heb er de afgelopen dagen mee gespeeld. Die gel met bolletjes vind ik ruk. Maar de rest is mooi en werkt naar verwachting. Het blendt prima. De shimmers geven wel wat fallout en hebben de neiging wat te gaan wandelen/afgeven op het bovenste deel van mijn ooglid. Maar dat heeft ook met mijn ooghoek/hooded eyes te maken.Supersas09 schreef: ↑13-11-2021 11:28Oe mooi! En met korting heerlijk ja. Je laat wel weten hoe hij bevalt hè!![]()
Bestaat er eigenlijk een fixingspray voor oogschaduw?

zondag 21 november 2021 om 21:44
Je kunt na het opbrengen van je oogschaduw een gewone fixingspray eroverheen sprayen. Shimmers hebben ook veel baat bij een dun laagje glitterlijm/ glitterprimer als basis. Dan oogt de kleur en glans intenser en het blijft lekker 'plakken'.MrsDuck schreef: ↑21-11-2021 19:52Natuurlijk... Ik heb er de afgelopen dagen mee gespeeld. Die gel met bolletjes vind ik ruk. Maar de rest is mooi en werkt naar verwachting. Het blendt prima. De shimmers geven wel wat fallout en hebben de neiging wat te gaan wandelen/afgeven op het bovenste deel van mijn ooglid. Maar dat heeft ook met mijn ooghoek/hooded eyes te maken.
Bestaat er eigenlijk een fixingspray voor oogschaduw?
Die heb je al heel goedkoop, bijvoorbeeld van Nyx.

zondag 21 november 2021 om 21:49
Ik kwijl nog steeds over Sidney Grace, dus ooit komt het er vast wel van. Kaleidos weet zich fantastisch te presenteren, alles van dat merk ziet er geweldig uit. Maar er is tot nu toe nog niet echt iets geweest wat echt mijn ideale samenstelling was qua kleuren. Ja, dat Club Nebula palet, maar dat was direct uitverkocht.Surebaby schreef: ↑21-11-2021 19:05Ik vind qua oogschaduw Sidney and Grace, kaleidos en uiteraard colourpop onovertroffen. Ik hou van kleur en deze merken zijn goed gepigmenteerd. Wel draag ik liever juist een glimmende oogschaduw. Maar de matte oogschaduw tinten zijn van die merken vaak heel mooi (colourpop wisselend).
Colourpop is inderdaad top, dat heb ik door jou ontdekt. Goede kwaliteit, veel keuze, aangename prijzen en een plezier om te gebruiken.
Ik hou ook van glans, glitter en shimmer. Doordat je bij mij niet heel veel bewegend ooglid ziet, blijft de totale look toch altijd wel subtiel. Of nou ja, subtiel in mijn ogen dan toch.
maandag 22 november 2021 om 19:42
Al een poosje heb ik het idee dat alle makeup die ik op doe in een paar uur opgegeten wordt door mijn huid. Heel raar heb niets veranderd in mijn routine! Ik gebruik bare minerals tinted moisturizer over mijn dagverzorging maar zelfs mijn bronzer (rms) en blus zijn weg.
Ik kan niet tegen siliconen iemand tips?

maandag 22 november 2021 om 21:29
De tinted moisturizer is vooral een getinte dagcrème, en dagcrème trekt in je huid. Het is onvermijdelijk dat je dus wat 'verliest'. Of is dit nieuw en had je dat eerst bij dit product niet?poeder schreef: ↑22-11-2021 19:42Al een poosje heb ik het idee dat alle makeup die ik op doe in een paar uur opgegeten wordt door mijn huid. Heel raar heb niets veranderd in mijn routine! Ik gebruik bare minerals tinted moisturizer over mijn dagverzorging maar zelfs mijn bronzer (rms) en blus zijn weg.
Probeer eens een foundation die je over je spf gebruikt. Kijken hoe dat gaat. Om te testen of dat wel werkt, is Essence pretty natural een heel goede foundation. Natuurlijk, niet te dekkend, niet te mat, beetje glowy, bij mij lang houdbaar (maar ik poeder mijn foundation wel af) en nog goedkoop ook.
Anders probeer je een poeder of een settingspray om de houdbaarheid te vergroten?
maandag 22 november 2021 om 21:39
Hormonen? Je huid kan hierdoor best veranderen. En de mondkapjes natuurlijk, killing voor make-up. Misschien een primer onder je make-up? En setting spray is ook wel een goede tip van juf. Ik gebruik het ook meer sinds kort. Ik spray alleen niet mijn hele gezicht onder maar spuit het op een sponsje en dep het op mijn gezicht over mijn make-up, lijkt wel te helpen.