Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

donderdag 25 november 2021 om 23:13
Ja precies. Er zat een zuur of iets in en dat ingrediënt zit ook in iets duurs.Jufjoke schreef: ↑25-11-2021 21:08Ach ja, dat werd toen vergeleken met crème van La Mer, die een paar honderd euro kost. Ik vind het heel triest en ook wel kwalijk dat dit soort dingen bestaan bij de gratie van mensen die weinig van ingrediënten weten. Dat bedoel ik niet rot of denigrerend, maar het is wel zo. Beide producten zijn namelijk moisturizers, en guess what: die bestaan allemaal grofweg uit hetzelfde. Natuurlijk, de ene bevat niacinamide, de andere panthenol, of vitamine E, of een andere antioxidant dan in die ene. Maar de bulk van de ingrediënten is ongeveer hetzelfde. Water, glycerine, en een vette alcohol zoals cetyl alcohol of cetearyl alcohol.
Dus ja, in je spotgoedkope moisturizer zit van alles wat ook in een dure moisturizer zit. Dat is niet zo verrassend en allesbehalve uniek voor die van Lidl.
Laat je niets wijsmaken.
Nouja, het was ok.
Ik ben nu een fourth Ray face milk aan het opmaken met watermeloen geur, zat in een suprise doos. Ook weer dat ik eigenlijk blij ben dat het op is, het is niet slecht maar ook niet fantastisch.
Maar heb een monster setje van caudalie geprobeerd en dat is toch wel even andere koek. Een washing gel, een zuur en een crème van de vino pure lijn en dat was echt super spul. Heb de monstertjes tot de laatste druppel uitgeknepen
Ik had serieus het idee dat mijn porieen er wat frisser bijlagen
Heb het al een tijdje in mijn mandje liggen maar het geheel kost 70 euro als je het koopt.
En dan ben ik toch weer zo dat ik dan weer de olijfcreme van de Lidl meepik voor 3 euro.

vrijdag 26 november 2021 om 08:10
Oh is die bodylotion ook wat? Denk ik dat ik die ook ga kopen.

vrijdag 26 november 2021 om 10:01
Misschien bestel ik ze wel alle 3. Ga vanavond er voor zitten.
Ladys, heeft iemand een tip voor een goede primer. Dierproefvrij, niet te dik, voor onder minerale make up? Van AG krijg ik wat pukkels dus ook iets gevoelige huid. Dan neem ik gelijk mee in de bestelling

vrijdag 26 november 2021 om 15:46
Twee nieuwe nude lipsticks binnen:
Cruising van Nars en Blankety van MAC. Beide hebben min of meer dezelfde koele, rozebeige kleur, maar toch staan ze heel verschillend door de verschillende finishes die ze hebben. Blankety vind ik echt perfect voor mijn lichte, koele huidskleur en de creamy finish staat heel mooi. Cruising is sheer en daardoor erg glanzend en maakt me helaas toch wat valer. Al heb ik die nog niet met full make-up geprobeerd dus misschien dat die dan (hopelijk) beter staat.
Wat is jullie favoriete nude lipstick?
Cruising van Nars en Blankety van MAC. Beide hebben min of meer dezelfde koele, rozebeige kleur, maar toch staan ze heel verschillend door de verschillende finishes die ze hebben. Blankety vind ik echt perfect voor mijn lichte, koele huidskleur en de creamy finish staat heel mooi. Cruising is sheer en daardoor erg glanzend en maakt me helaas toch wat valer. Al heb ik die nog niet met full make-up geprobeerd dus misschien dat die dan (hopelijk) beter staat.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
vrijdag 26 november 2021 om 15:48
Ik zag het ook al bij Kruidvat voorbij komen. Paar jaar geleden was The Balm erg populair met o.a. The Mary-Loumanizer highlighter maar ik heb het idee dat het merk inmiddels een beetje over zijn hoogtepunt heen is.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~

vrijdag 26 november 2021 om 17:50
Mooi! Beide zouden voor mij wat te vaal zijn. Of mij te vaal maken, dat is beter uitgedrukt.Liliane13 schreef: ↑26-11-2021 15:46Twee nieuwe nude lipsticks binnen:
Voor een neutrale look (ik weet niet of je ze echt nude kan noemen) ga ik voor:
- lady Stardust van Pat mcgrath, met dank aan Supersas. Wel bij voorkeur met een lipliner voor iets meer definitie.
https://www.google.com/search?q=pat+mcg ... QS9NkKJi8M
- Liar van de Urban decay Vice lipstick lijn, oude verpakking nog. Echt een favoriet. Kan met of zonder lipliner, zit comfortabel en houdt lang. De kleur past bij warm of oogt meer neutraal, afhankelijk van je look.
https://www.google.com/search?q=urban+d ... lVvZN9fCBM
- L'Oréal infallable 404 constant coral. Is in het echt subtieler dan op de foto, maar wel warm.
https://www.google.com/search?q=l%27or% ... SY8N8XBzuM
- ik heb ook een iets koelere tint, CATRICE generation matte comfort liquid lipstick. Droogt niet helemaal op en voelt daardoor comfortabel. Makkelijke koele tint. Ik weet even niet uit mijn hoofd welk nummer het is, maar één van deze dus:
https://www.google.com/search?q=catrice ... u2VWeTXlTM

zaterdag 27 november 2021 om 11:18
Zeker heel mooi, Surebaby!
Lady-Day, ik heb dus sinds kort ook Mehr van Mac maar bij mij zou ik die niet nude noemen, hij maakt mijn lippen echt wel een aantal tinten donkerder. Ben jij toevallig (iets) getint van jezelf? Ik meen me te herinneren van niet, maar ik weet ook dat sommige mensen van zichzelf wel een vrij diepe lipkleur hebben. Ik vind dat altijd heel mooi
Mijn favoriete nude lipstick is van Kiko, de unlimited stylo vintage rose.
https://www.kikocosmetics.com/nl-nl/mak ... KM00201025
Ik had niet op die site moeten kijken want ik zie nu dat het 3+3 gratis is en nu heb ik 'ineens' weer iets nodig daar
Lady-Day, ik heb dus sinds kort ook Mehr van Mac maar bij mij zou ik die niet nude noemen, hij maakt mijn lippen echt wel een aantal tinten donkerder. Ben jij toevallig (iets) getint van jezelf? Ik meen me te herinneren van niet, maar ik weet ook dat sommige mensen van zichzelf wel een vrij diepe lipkleur hebben. Ik vind dat altijd heel mooi

Ik had niet op die site moeten kijken want ik zie nu dat het 3+3 gratis is en nu heb ik 'ineens' weer iets nodig daar

zaterdag 27 november 2021 om 12:44
Oehh spannend!!! Altijd zo leuk om make up uit te proberen. Ik ging gisteren de was aanzetten. Had inspiratie en stond me om 8 savonds op te maken voor niemand anders dan mezelf hahah!HobbeltVerder schreef: ↑27-11-2021 11:18Mijn vinted-paletjes van Viseart en Diego dalla palma zijn binnen dus ik ga ze vanmiddag proberen!! Ze zien er iig netjes uit en waren heel goed en stevig verpakt dus zijn gelukkig ook helemaal heel!!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zaterdag 27 november 2021 om 12:50
Nee, ik ben Mediterraans maar echt een bleekscheet. Mehr is inderdaad ook niet echt een nude, heb je gelijk in.HobbeltVerder schreef: ↑27-11-2021 11:18Zeker heel mooi, Surebaby!
Ik had niet op die site moeten kijken want ik zie nu dat het 3+3 gratis is en nu heb ik 'ineens' weer iets nodig daar![]()
zaterdag 27 november 2021 om 13:00
Ik heb me toch door Black friday laten verleiden en wat spulletjes van Illamasqua besteld.
Ik vind de gel sculpt van hun zo mooi! Daar heb ik alvast nog 1 van gekocht. En een colour veil blush en een amy winehouse pakket voor 35 euro met mascara, creme blush, eyeliner, nepwimpers (nog nooit gedragen) en nog iets. Vond 35 euro daarvoor echt een hele mooie prijs. Kreeg er nog een gratis lippenstift bij. Die geef ik wel cadeau aan iemand, draag zelf geen lippenstift.
Ik vind de gel sculpt van hun zo mooi! Daar heb ik alvast nog 1 van gekocht. En een colour veil blush en een amy winehouse pakket voor 35 euro met mascara, creme blush, eyeliner, nepwimpers (nog nooit gedragen) en nog iets. Vond 35 euro daarvoor echt een hele mooie prijs. Kreeg er nog een gratis lippenstift bij. Die geef ik wel cadeau aan iemand, draag zelf geen lippenstift.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

zaterdag 27 november 2021 om 13:28
Ladyday ik heb gisteren de Sigma en de Real Technique kwasten besteld. Zo duur is het niet en ooit zul je eens je kwasten toch moeten vervangen.
Geen korting, nergens. En ik heb de Sigma eyeprimer besteld met 2 euro korting. Daar tegenover wel weer verzendkosten maar goed.
@ quaintrelle ik zie die wimpers ook overal. Zo mooi, die hele subtiele bedoel ik dan. Als je er een keer op googled dan wordt je doodgespammed ermee. Heb je die magnetische wimpers of met lijm?
Ik fiets altijd door weer en wind en durf er niet aan te beginnen. Denk ik er fantastisch uit te zien en komt mijn zelfverzekerde, lichtelijke arrogante houding naar boven, kom ik thuis blijk ik een wimper verloren te zijn. Echt iets voor mij.
Geen korting, nergens. En ik heb de Sigma eyeprimer besteld met 2 euro korting. Daar tegenover wel weer verzendkosten maar goed.
@ quaintrelle ik zie die wimpers ook overal. Zo mooi, die hele subtiele bedoel ik dan. Als je er een keer op googled dan wordt je doodgespammed ermee. Heb je die magnetische wimpers of met lijm?
Ik fiets altijd door weer en wind en durf er niet aan te beginnen. Denk ik er fantastisch uit te zien en komt mijn zelfverzekerde, lichtelijke arrogante houding naar boven, kom ik thuis blijk ik een wimper verloren te zijn. Echt iets voor mij.
zaterdag 27 november 2021 om 13:51
Juliette, ben benieuwd wat je van de kwasten vindt! En zelf vind ik dat je nooit teveel fijne kwasten kunt hebben. Ze zullen ongetwijfeld wel eens vervangen moeten worden maar met goede kwasten doe ik echt heel lang. Ik heb er eentje van Mac die ik al zeker 20 jaar heb en die is nog steeds prima.
Nepwimpers heb ik nog nooit opgehad. Het lijkt mij ook heel raar want dat moet je toch voelen? Ik heb soms al als ik veel mascara opheb dat het zwaar voelt of dat ik ze zie zitten zonder in de spiegel te kijken. Ik heb dan wel de mazzel dat ik van mezelf zwarte, lange wimpers heb.
Illamasqua is overigens ook zo'n merk wat ik graag nog een keer wil proberen.
Nepwimpers heb ik nog nooit opgehad. Het lijkt mij ook heel raar want dat moet je toch voelen? Ik heb soms al als ik veel mascara opheb dat het zwaar voelt of dat ik ze zie zitten zonder in de spiegel te kijken. Ik heb dan wel de mazzel dat ik van mezelf zwarte, lange wimpers heb.

zaterdag 27 november 2021 om 14:36
Ik heb twee keer in mijn leven nepwimpers gedragen, beide keren tijdens carnaval. Maar ik moet eerlijk zeggen: het was verrassend eenvoudig en echt wel mooi.Lady_Day schreef: ↑27-11-2021 13:51Juliette, ben benieuwd wat je van de kwasten vindt! En zelf vind ik dat je nooit teveel fijne kwasten kunt hebben. Ze zullen ongetwijfeld wel eens vervangen moeten worden maar met goede kwasten doe ik echt heel lang. Ik heb er eentje van Mac die ik al zeker 20 jaar heb en die is nog steeds prima.
Gelukkig heb ik zelf best mooie wimpers, dus ik vind het verder niet nodig. Ik vind de nepwimpers die je in sommige gevallen ziet, bijvoorbeeld op YouTube of zo, soms echt wel grenzen aan het hysterische. Maar het kan dus ook echt mooi zijn.

zaterdag 27 november 2021 om 16:51
Het zijn volgens mij plakwimpers met volume aan de buitenkant. Ik denk dat magnetische wimpers voor mijn hooded ogen niet zo geschikt zijn, omdat de eyeliner snel te breed wordt. Zover ik kan beoordelen op de foto zien deze er vrij natuurlijk uit. Ik vind zulke altijd heel mooi bij anderen bij een smokey eye of zoals bij Amy Winehouse met een heel dramatische eyeliner wing.
Naar mijn werk zou ik ze ook niet dragen. Ik fiets ook door weer en wind dik een half uur enkele reis. Dacht zelf om ze te dragen bij een speciale gelegenheid of met carnaval zoals Jufjoke. Ben er wel nieuwsgierig naar.
Naar mijn werk zou ik ze ook niet dragen. Ik fiets ook door weer en wind dik een half uur enkele reis. Dacht zelf om ze te dragen bij een speciale gelegenheid of met carnaval zoals Jufjoke. Ben er wel nieuwsgierig naar.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

zaterdag 27 november 2021 om 21:48
O wimpers heb ik veel gedragen vroeger voor een hobby, en ik draag soms nog losse wimper stukjes bijv bij een bruiloft of ander groter feest oid. Laatste anderhalf jaar dus niet meer
De losse stukjes kun je mooi subtiel doen en alleen aan de buitenkant waardoor je niet die hele eyeliner streep hoeft te zetten. Dan ziet het vrij natuurlijk uit.
Ik heb de magnetische nooit gebruikt trouwens. Na veel oefenen heb ik ze er inmiddels zo op gelijmd.

De losse stukjes kun je mooi subtiel doen en alleen aan de buitenkant waardoor je niet die hele eyeliner streep hoeft te zetten. Dan ziet het vrij natuurlijk uit.
Ik heb de magnetische nooit gebruikt trouwens. Na veel oefenen heb ik ze er inmiddels zo op gelijmd.