Beste lippenbalsem
vrijdag 3 december 2021 om 14:24
Hoi,
Ik ben op zoek naar een lippenbalsem. Heb in de winter altijd snel droge en gebarsten lippen.
Ik smeer nu wel eens vaseline erop en dat voelt wel prettig, maar zoek eigenlijk iets wat ik er handsfree op kan smeren (een stick dus). En zonder kleur, want wil er gewoon veel (en niet netjes) op kunnen smeren, zonder clown effect.
Welke gebruiken jullie het liefste?
Ik ben op zoek naar een lippenbalsem. Heb in de winter altijd snel droge en gebarsten lippen.
Ik smeer nu wel eens vaseline erop en dat voelt wel prettig, maar zoek eigenlijk iets wat ik er handsfree op kan smeren (een stick dus). En zonder kleur, want wil er gewoon veel (en niet netjes) op kunnen smeren, zonder clown effect.
Welke gebruiken jullie het liefste?
vrijdag 3 december 2021 om 17:04
O jeetje, staan veel merken bij afraders; Blistex, Vaseline, La roche posay..Nummer*Zoveel schreef: ↑03-12-2021 15:23Ik vind de stick van Weleda heel fijn.
Er schijnt trouwens behoorlijk wat troep in veel merken te zitten:
https://www.consumentenbond.nl/test/voe ... gredienten
Purol wordt niet genoemd, maar daar zit wel paraffinum in..
Weleda wordt alleen een specifieke soort afgeraden en de rest is wel ok begrijp ik.
vrijdag 3 december 2021 om 17:48
Grappig wel. Purol vind ik vies smaken, en dat weet ik omdat ik klaarblijkelijk langs mijn lippen lik ofzo. En vaseline zorgt wel voor een vet laagje op mij lippen, maar dat is het dan ook. Het hydrateert niet. Het zorgt er niet voor dat mijn lippen zelf aan het werk gaan. Volgens mij is dat de kracht van Blistex. Das volgens mij ook grotendeels vaseline, maar door de munt enzo gaan mijn lippen zelf aan het werk.
vrijdag 3 december 2021 om 19:31
Ja hier ook!Tęssa44- schreef: ↑03-12-2021 15:06
Werkt echt het beste niet zo handig met meenemen, maar ik doe dan een klein beetje in een potje. Ook super fijne zalf bij schaafwondjes / kloofjes / rode huid / etc .
Edit: en bv bij vrieskou smeer ik wat op mijn wangen, voordat ik naar buiten ga.
Dit is echt onze wonderzalf hier.![]()
Tot voor kort jaren en jaren de Kamillosanzalf, maar helaas is die uit de handel gehaald.
Bepanthen is de enige vervanger die ik verdraag.
En echt, vaseline doet het voor mij gewoon niet. Echt niet. Ook al zeggen 1000 dermatologen dat dit het beste is. Het werkt voor mij gewoon echt niet.
Geloof niet alles wat je denkt.
vrijdag 3 december 2021 om 19:41
Handige tip. Deze staat hier voor van alles, maar nooit eraan gedacht dat op mijn lippen te smeren, ga het straks eens proberen.La-Gamine schreef: ↑03-12-2021 19:31Ja hier ook!
Tot voor kort jaren en jaren de Kamillosanzalf, maar helaas is die uit de handel gehaald.
Bepanthen is de enige vervanger die ik verdraag.
En echt, vaseline doet het voor mij gewoon niet. Echt niet. Ook al zeggen 1000 dermatologen dat dit het beste is. Het werkt voor mij gewoon echt niet.
vrijdag 3 december 2021 om 19:47
vrijdag 3 december 2021 om 19:47
De kamillosanzalf bedoel je? (Dus niet de crème!). Het was ooit een tip van de kraamverzorgster, tegen tepelkloven. Dus toen dacht ik: tja, dan zou het ook moeten werken tegen schrale lippen, en ja!! Nooit meer wat anders genomen.
Baal echt dat het niet meer gemaakt wordt. Ben aan mijn laatste tube bezig.
vrijdag 3 december 2021 om 19:53
https://www.drogisterijboerhaave.nl/ind ... ct_id=5567La-Gamine schreef: ↑03-12-2021 19:47De kamillosanzalf bedoel je? (Dus niet de crème!). Het was ooit een tip van de kraamverzorgster, tegen tepelkloven. Dus toen dacht ik: tja, dan zou het ook moeten werken tegen schrale lippen, en ja!! Nooit meer wat anders genomen.
vrijdag 3 december 2021 om 20:07
vrijdag 3 december 2021 om 20:12
Nee, die Bepanthen van het plaatje. Voor van alles, als schrale huid en schaafwondjes enzo.La-Gamine schreef: ↑03-12-2021 19:47De kamillosanzalf bedoel je? (Dus niet de crème!). Het was ooit een tip van de kraamverzorgster, tegen tepelkloven. Dus toen dacht ik: tja, dan zou het ook moeten werken tegen schrale lippen, en ja!! Nooit meer wat anders genomen.
vrijdag 3 december 2021 om 20:12
Hahahah, bewuste woordkeuze he.moizer schreef: ↑03-12-2021 20:07Ik smeer ‘s avonds Purelan tepelzalf op mijn lippen. Werkt als een tiet. Overdag hoef ik nauwelijks meer iets te gebruiken.
Enige nadeel: het geeft vetvlekken als je niet uitkijkt! En het is prijzig, maar het mini-tubetje gaat enorm lang mee! Je hebt echt maar een puntje nodig
vrijdag 3 december 2021 om 20:30
Zooooo bedankt!!!!!!!! Heb gelijk een hele lading besteld!
vrijdag 3 december 2021 om 23:18
zaterdag 4 december 2021 om 08:17