Mode & Beauty alle pijlers

Beste lippenbalsem

03-12-2021 14:24 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben op zoek naar een lippenbalsem. Heb in de winter altijd snel droge en gebarsten lippen.

Ik smeer nu wel eens vaseline erop en dat voelt wel prettig, maar zoek eigenlijk iets wat ik er handsfree op kan smeren (een stick dus). En zonder kleur, want wil er gewoon veel (en niet netjes) op kunnen smeren, zonder clown effect.

Welke gebruiken jullie het liefste?
Spoken schreef:
03-12-2021 16:45
Wow veel blistex en purol! Denk dat ik met een van die twee maar begin dan.
Ik zou ze beiden kopen.
Blistex gebruik ik als ik echt gebarsten lippen heb, om te genezen.
Maar voor de preventie gaat er niks boven Purol voor mij.
Stokkie schreef:
03-12-2021 14:49
Dr. Swaab!
Die is echt heel fijn! Koop je gewoon bij Etos of Kruidvat.
Deze dus…..
Nummer*Zoveel schreef:
03-12-2021 15:23
Ik vind de stick van Weleda heel fijn.

Er schijnt trouwens behoorlijk wat troep in veel merken te zitten:
https://www.consumentenbond.nl/test/voe ... gredienten
O jeetje, staan veel merken bij afraders; Blistex, Vaseline, La roche posay..

Purol wordt niet genoemd, maar daar zit wel paraffinum in..

Weleda wordt alleen een specifieke soort afgeraden en de rest is wel ok begrijp ik.
05-2019 schreef:
03-12-2021 14:47
Dit is de enigste goede antwoord.
Ik ken een cosmetische arts en die zegt of vaseline of purol. De rest is troep.
Mijn kind en man reageren allebei heel heftig op purol.
05-2019 schreef:
05-2019 schreef:
Grappig wel. Purol vind ik vies smaken, en dat weet ik omdat ik klaarblijkelijk langs mijn lippen lik ofzo. En vaseline zorgt wel voor een vet laagje op mij lippen, maar dat is het dan ook. Het hydrateert niet. Het zorgt er niet voor dat mijn lippen zelf aan het werk gaan. Volgens mij is dat de kracht van Blistex. Das volgens mij ook grotendeels vaseline, maar door de munt enzo gaan mijn lippen zelf aan het werk.
Spoken schreef:
03-12-2021 16:48
Zag dat er ook een donkerblauwe stick van Blistex is (medplus), is ook in de aanbieding bij kruidvat zie ik.
Deze vind ik de beste!
Toevallig vandaag nog 2 gehaald bij de kruidvat
Het is genoemd, Bepanthen babyzalf is erg fijn.
Wonderpotjes van Oriflame. Nooit meer schrale lippen.
.....
Tęssa44- schreef:
03-12-2021 15:06
Afbeelding

Werkt echt het beste niet zo handig met meenemen, maar ik doe dan een klein beetje in een potje. Ook super fijne zalf bij schaafwondjes / kloofjes / rode huid / etc .

Edit: en bv bij vrieskou smeer ik wat op mijn wangen, voordat ik naar buiten ga.

Dit is echt onze wonderzalf hier. :-)
Ja hier ook!

Tot voor kort jaren en jaren de Kamillosanzalf, maar helaas is die uit de handel gehaald.

Bepanthen is de enige vervanger die ik verdraag.

En echt, vaseline doet het voor mij gewoon niet. Echt niet. Ook al zeggen 1000 dermatologen dat dit het beste is. Het werkt voor mij gewoon echt niet.
Geloof niet alles wat je denkt.
La-Gamine schreef:
03-12-2021 19:31
Ja hier ook!

Tot voor kort jaren en jaren de Kamillosanzalf, maar helaas is die uit de handel gehaald.

Bepanthen is de enige vervanger die ik verdraag.

En echt, vaseline doet het voor mij gewoon niet. Echt niet. Ook al zeggen 1000 dermatologen dat dit het beste is. Het werkt voor mij gewoon echt niet.
Handige tip. Deze staat hier voor van alles, maar nooit eraan gedacht dat op mijn lippen te smeren, ga het straks eens proberen.
Nou ik ga morgen even kijken bij kruidvat/etos/hema en koop (mezelf kennende) waarschijnlijk alles wat door jullie genoemd is. Kan ik deze winter alles proberen en heb ik vast voor volgend jaar mn favoriet gevonden :P
Surebaby schreef:
03-12-2021 17:42
Ja dat kan. Iedereen. Kan ergens heftig op reageren. De 1 op blistex en de ander op weer wat anders. Dat is gewoon pech hebben.
Blijf in jezelf geloven !
BeauCis schreef:
03-12-2021 19:41
Handige tip. Deze staat hier voor van alles, maar nooit eraan gedacht dat op mijn lippen te smeren, ga het straks eens proberen.
De kamillosanzalf bedoel je? (Dus niet de crème!). Het was ooit een tip van de kraamverzorgster, tegen tepelkloven. Dus toen dacht ik: tja, dan zou het ook moeten werken tegen schrale lippen, en ja!! Nooit meer wat anders genomen.

Baal echt dat het niet meer gemaakt wordt. Ben aan mijn laatste tube bezig.
Team Blistex-uit-n-potje (meestal de blauwe Medplus)
La-Gamine schreef:
03-12-2021 19:47
De kamillosanzalf bedoel je? (Dus niet de crème!). Het was ooit een tip van de kraamverzorgster, tegen tepelkloven. Dus toen dacht ik: tja, dan zou het ook moeten werken tegen schrale lippen, en ja!! Nooit meer wat anders genomen.

https://www.drogisterijboerhaave.nl/ind ... ct_id=5567
Ik smeer eigenlijk nooit iets op mijn lippen maar laatst realiseerde ik me dat ik droge kapotte lippen had. Ik heb er amandelolie op gedaan. Werkt fantastisch!
Ik smeer ‘s avonds Purelan tepelzalf op mijn lippen. Werkt als een tiet 🤣. Overdag hoef ik nauwelijks meer iets te gebruiken.
Enige nadeel: het geeft vetvlekken als je niet uitkijkt! En het is prijzig, maar het mini-tubetje gaat enorm lang mee! Je hebt echt maar een puntje nodig
La-Gamine schreef:
03-12-2021 19:47

Nee, die Bepanthen van het plaatje. Voor van alles, als schrale huid en schaafwondjes enzo.
moizer schreef:
03-12-2021 20:07
Ik smeer ‘s avonds Purelan tepelzalf op mijn lippen. Werkt als een tiet 🤣. Overdag hoef ik nauwelijks meer iets te gebruiken.
Enige nadeel: het geeft vetvlekken als je niet uitkijkt! En het is prijzig, maar het mini-tubetje gaat enorm lang mee! Je hebt echt maar een puntje nodig
Hahahah, bewuste woordkeuze he.

Zooooo bedankt!!!!!!!! Heb gelijk een hele lading besteld!
Blistex reliëf creme. Fantastisch spul. Gebruik het zelf alleen na het tandenpoetsen. Je raakt er niet verslaafd aan zoals labello
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Juniper_ schreef:
03-12-2021 21:38
Blistex reliëf creme. Fantastisch spul. Gebruik het zelf alleen na het tandenpoetsen. Je raakt er niet verslaafd aan zoals labello
Dat klinkt wel spannend :P
Maar die was ik inderdaad ook tegengekomen in mijn Blistex research. Gaat op mn lijstje!
Ik ben sinds kort enorm fan van Booming Bob Vegan Pommegranate lippenbalsem! Heel erg fijn, niet duur, vegan en duurzaam.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Voor mij werkt eigengemaakte calendulazalf heel goed. IK gebruik als basis vaseline, maar dat blijkt niet zo goed te zijn. Volgend jaar maar eens op zoek naar een andere basis.

Ik maak altijd voldoende voor zo'n 500gr calendulazalf. Ik hou zelf wat in voorraad en de rest geef ik weg als cadeautjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven