Kwetsende opmerking

08-06-2009 12:26 100 berichten
Mijn partner heeft me laatst erg gekwetst met een bepaalde opmerking.

De laatste periode ben ik qua gewicht nogal gegroeid, ben me daar ook van bewust, en vriend ziet dat dus ook.. En moet daar dan een opmerking over maken, op zich geen probleem mee, maar de manier waarop het gezegd word wel. Hij heeft een paar rake opmerkingen geplaatst, en die hebben me behoorlijk gekwetst. Ik heb aangegeven dat niet leuk te vinden, en dat ik het gevoel had dat hij me door die opmerking niet respecteerde (denk daarbij aan "ga je nog wat aan die vette pens doen?"). Hij vind echter dat hij vrij is om zn mening te geven, en dus mag zeggen wat ie vind. Daarbij vind ie dat ie gelijk heeft, en dat ik er echt iets aan moet doen. Ik weet ook wel dat ik te zwaar ben, maar door zulke opmerkingen zet ie me niet aan om te gaan sporten of lijnen, het werkt juist averechts!

Nu zijn we inmiddels al weer een paar weken verder, maar ik kan het niet vergeten.. Het blijft sluimeren, en ik merk dat mn gevoel hierdoor veranderd. We hebben samenwoon plannen, maar ook daar begin ik aan te twijfelen. Wil ik dat wel, samenwonen met iemand die in mijn ogen weinig respect toont door zulke opmerkingen te maken?

Nu is het niet zo dat die opmerkingen elke dag gemaakt worden, we hebben het ook echt heel leuk met elkaar, maar het blijft hangen.. Ik schijn niet door te dringen, dat het me echt heeft gekwetst. Ik weet ook niet op welke manier het wel doordringt bij hem.. Heb aangegeven dat ik er niet van hou, en hij goed moet nadenken, want nog zo'n opmerking en het samenwonen gaat niet door. Daar schenkt ie weinig aandacht aan, vraagt of ik me wel bewust ben van wat ik zeg.. Waarop ik dan natuurlijk pinnig heb geantwoord, "in tegenstelling tot jou weet ik dondersgoed wat ik zeg!"

Ik weet nu even niet hoe verder te moeten, ben niet meer erg open, denk er voortdurend aan..
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat hij je niet meer voor vol (no pun intended) aanziet. Zijn irritatie over je gegroeide omvang is groter dan zijn affectie momenteel.

Dat kan ik overigens begrijpen, zijn gedrag is echter te grof.

(ik wil overigens niet lullig doen)
Tss, wat een hommel zeg.

Als hij zou zeggen ''ga je nog wat aan die vette pens doen?'' dan zou ik zeggen: ''ga jij nog wat aan je pinkeltje doen?!''.

Kom op zeg, is die helemaal van de pot gerukt.

Is misschien een beetje kinderachtig, maar een paar flinke sneren terug laat hem misschien wel inzien dat bepaalde dingen flink kwetsend zijn.

Dan moet je het alleen niet te over-the-top doen he, anders heb je gewoon dikke bonje.
Je doet niet lullig hoor!

Ik ben me er zeker van bewust, wil er zelf ook graag weer een paar kilo afhebben, maar idd de manier waarop. Het had best iets minder grof gekund
Het slaat nergens op dat hij alles maar mag zeggen omdat het zijn mening is. Laat hij dan gewoon zeggen dat hij nou eenmaal een erg onaardig iemand is en dat hij daar zelf helemaal geen problemen mee heeft, dus take it or leave it, maar zo grof en beledigend mogelijk zijn onder het mom van zogenaamde vrijheid van meningsuiting vind ik heel schijnheilig.

Maar goed, hij heeft er overduidelijk geen spijt van en vindt dus dat het gewoon moet kunnen. In principe weet je waar je aan toe bent. Er iets van zeggen heeft geen enkele zin, want het komt toch niet aan, in zijn ogen doet hij niks fout.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Anoniem123 schreef op 08 juni 2009 @ 12:26:

Hij vind echter dat hij vrij is om zn mening te geven, en dus mag zeggen wat ie vind.

Tsja, dat is de tijd he. Beschaving, vriendelijkheid, wellevendheid, dat is ouderwets en achterhaald. gewoon lekker je mening er te pas en vooral te onpas tegenaan kwakken, dat is hoe het hoort vandaag.

De vraag is dus: wat ga jij er aan doen?
Merk je andere zaken, Anoniem? Heeft hij minder zin in seks (met jou), toont hij minder affectie?

Kijk, een paar kilo meer of minder....soit. Maar de meeste mensen zijn toch niet blij als hun partner echt veel aankomt. Dan verandert het beeld van wat zij ooit aantrekkelijk vonden. Ook dat is erg belangrijk in een relatie. Natuurlijk gaat het om je persoonlijkheid, maar daar gaat het ook om in een vriendschap. In een relatie komt het lichamelijke er nog bij kijken.

Neemt uiteraard niet weg dat hij niet zo grof moet doen, da's gewoon not done. Sommige mensen uiten irritaties echter anders en wie weet hoe lang hij het heeft opgekropt. Dat kan voorkomen, maar dan moet hij wel spijt betuigen. Ziet hij het niet in en ziet hij echt enkel de extra kilo's en niet de vrouw waar hij mee wilde samenwonen...dan zou ik me goed achter de oren krabben.
Logisch dat dit erin hakt .Zo en zo je partners uiterlijk op een lullige manier afkraken vind ik niet liefdevol .Lomp gedrag dus .Als ik het goed begrijp heeft hij hier bepaald geen spijt van ??!!Nou,die had bij mij echt geen leven meer gehad ,maar goed,zo ben ik .Terug pakken en ook hem afkraken is denk ik niet de oplossing .Wel als het weer gebeurd duidelijk zeggen dat dit niet in een relatie kan
Ook al zou je bij zijn gekomen, dan nog kun je je onvrede zeker anders uiten.

Ik zou zo'n vent niet willen die dat soort opmerkingen zou maken en dan niet zou begrijpen dat ik er pissed om zou zijn.

Zeker zou ik dus NIET met zo iemand samen willen wonen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Anoniem123 schreef op 08 juni 2009 @ 12:30:

Je doet niet lullig hoor!

Ik ben me er zeker van bewust, wil er zelf ook graag weer een paar kilo afhebben, maar idd de manier waarop. Het had best iets minder grof gekundWaarschijnlijk kent jouw vriend je goed genoeg om te weten dat het op een lieve/tactische manier brengen niet gewerkt zou hebben?
Eens met Mamasaar,complete afknapper
heb ook zoiets gehad, was wat aangekomen ben 1.68 lang en 65 kilo. heb een relatie van 5 jaar, wist dat hij oppervlakkig is, maar op een gegeven moment werd t zo erg dat er geen sprake van sex meer was. hij voelde zich niet meer aangetrokken tot me... ben er heel onzeker door geworden. kzat ook wel lekkerder in me vel toen k 6 kilo lichter was dus ben nu aan t sporten geslagen.
Zoals iemand anders ook al schreef; je vriend is erg grof. En ook al bedoelt hij het misschien niet zo (of wel! Dan moeten de alarmbellen helemaal gaan rinkelen), met de tijd kan die manier van doen je toch gaan tegenstaan en enorm gaan irrititeren.
Hij had zich wel wat tactvoller kunnen uiten. Weet hij wel dat jij hier nog steeds mee zit?
quote:Star schreef op 08 juni 2009 @ 12:45:

Waarschijnlijk kent jouw vriend je goed genoeg om te weten dat het op een lieve/tactische manier brengen niet gewerkt zou hebben?Wie zegt dat het nu wel werkt? Bovendien vind ik ook niet dat ieder middel geoorloofd is om je partner aan het diëten te krijgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
De eerste beste keer dat hij weer een opmerking maakt in de trant van "ga je nog iets aan die vette pens doen" kaats je maar mooi terug dat hij eerst maar eens wat aan die "vette bek" van hem moet doen. Alles met respect natuurlijk en in het kader van vrijheid van meningsuiting.
ben het sporten wel voor mijzelf gaan doen, en een heel klein beetje 4 hem. wilde al langer wat aan mn conditie doen. het leuke is wel hij is mee gaan sporten. misschien een ideetje 4 jouw. samen werken aan t probleen maakt de relatie hechter. heb ik ook ondervonden, maar wel goed dat je duidelijk maakt dat zulke opmerkimgen niet kunnen. maja t blijven mannen die zijn niet zo tactvol
Ik zou het niet accepteren!

hij neemt je maar zoals je bent.
Mijn vriend vind mij ook aantrekkelijker als ik slanker ben. Maar hij heeft het nog nooit op zo'n kl*temanier tegen me gezegd! Hijzelf is (sinds ik hem heb leren kennen) een kilo of 50 afgevallen en ik ben er zo'n 40 aangekomen. Maar de seks is nog steeds prima, en we houden van elkaar. Ook ik vind hem aantrekkelijker als hij wat voller is, en hij houdt ook niet minder van me. Ik vind het dus vrij respectloos om zo te reageren als de vriend van TO.
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Eens met Digitalis. Hij heeft het grof gezegd, en misschien komt het heel kwetsend over omdat het waar is? Mannen zijn heel visueel ingesteld, en als dat beeld waar hij op gevallen is, door het aankomen vertroebeld is, dan kunnen sommige mannen gewoon heel bot zijn.

Neemt niet weg dat het je gewoon kan kwetsen. Dat het zolang bij je blijft sluimeren, is dat ook een teken voor jou dat je er zelf wat aan moet gaan doen. Als het je niks zou uitmaken, dan had je het naast je neer gelegd en hem figuurlijk de middelvinger gegeven, letterlijk misschien ook. Maar als je van elkaar houdt, kwets je je partner niet op zo'n groffe manier.
en haha ja sorry ben nieuw hier heb zoveel te vertellen, als jij je er goed bij voelt gewoon zo laten. sterkte meid.
Toen hij die opmerking maakte heb ik gevraagd wanneer hij bij de kliniek voor haartransplantatie terecht kon. Het was nl niet de eerste keer dat er een opmerking gemaakt werd, en ik was het zo spuugzat. Dat was misschien niet tactisch van me, want zo ging het even hard tegen hard, maar ik had het gezegd voor ik er erg in had. Maar goed, dat is natuurlijk niet de oplossing, mekaar kwetsen door opmerkingen te maken, weet alleen niet wat wel de juiste oplossing is
Gewoon tegen hem zeggen dat je je gekwetst voelt door zijn groffe manier van zeggen. Dat je een relatie wilt met wederzijds respect, en dat het respect ver te zoeken is?

eehm...ofzo?
quote:kiss86 schreef op 08 juni 2009 @ 12:56:

ben het sporten wel voor mijzelf gaan doen, en een heel klein beetje 4 hem. wilde al langer wat aan mn conditie doen. het leuke is wel hij is mee gaan sporten. misschien een ideetje 4 jouw. samen werken aan t probleen maakt de relatie hechter. heb ik ook ondervonden, maar wel goed dat je duidelijk maakt dat zulke opmerkimgen niet kunnen. maja t blijven mannen die zijn niet zo tactvol Zou je die 4 gewoon willen uitschrijven ajb? Het is nogal irritant lezen zo.
Ja, dat vind ik echt.
Ow, en nogmaals, ik weet dat ik ben aangekomen, ben er ook wel mee bezig hoor, loop veel etc, let op wat ik eet. Echter als we bij de koffie een koekje eten, is hij degene die 5 stroopwafels opvreet, terwijl ik er gewoon netjes 1 neem. Misschien dat het me juist daarom zo erg stoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven