Mijn date is ziek

09-12-2021 05:18 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenbaarheid schrijf ik dit onder een andere nickname.

Sinds een maand of drie ben ik aan het daten met een ontzettend leuke man (hij is 32, ik ben 28). We kunnen goed praten, heel hard met elkaar lachen en bovendien is hij gewoon echt een lieverd.

Al vrij snel nadat we contact kregen vertelde hij me het verschrikkelijke nieuws: hij heeft kanker. Dit heeft hij vroeger al eens gehad en bij een controle kwam naar voren dat de waardes wat afweken. Het was geen directe reden tot paniek en waarschijnlijk was er weinig aan de hand, maar het moest wel even verder onderzocht worden. Helaas niet met goed nieuws als gevolg: het is kwaadaardig en hij moet door de ziekenhuismolen heen.

Mijn date gaf aan dat hij het lastig vond om dit mij te vertellen omdat hij bang was dat het me af zou schrikken. Zo goed kennen we elkaar immers nog niet. Verder heeft hij dit met niemand gedeeld, want zolang het nog goed te behandelen is, wil hij niemand hiermee belasten… Daar schrok ik nogal van. Dit moet hij toch niet alleen willen doen? Ik heb hem toen aangeboden om mee te gaan naar zijn ziekenhuisafspraken en er voor hem te zijn… dat vond hij enorm lief, maar we hebben het er ook over gehad dat dit misschien niet heel passend is voor de fase waarin we zitten. Maar goed, de situatie is zoals hij is, het voelt tot nu toe heel goed tussen ons, dus hij kon het ook wel erg waarderen dat ik dit voor hem wilde doen.

Helaas moet hij, zoals velen, wachten totdat er met de behandeling gestart kan worden. Het behandelplan moet overigens ook nog opgesteld worden, maar het zal zwaar gaan worden. Ivm herkenbaarheid laat ik de details ook even achterwege.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze post wil, even van me afschrijven, maar misschien zijn er hier vrouwen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten. Het is nieuw voor me en ik vind het lastig hoe ik er het beste voor hem kan zijn, los van dat ik hem natuurlijk een luisterend oor bied en hem niet alles alleen laat doen. Ik weet niet wat hem te wachten staat als hij straks kan beginnen met zijn behandeling en het is ook maar de vraag of het te genezen is. Ik ben zoekende naar woorden, maar ik merk dat ik het lastig vind om te bepalen hoe ik mij hierbij voel… Dit gun je niemand, hij is echt een schat en ik hoop echt dat alles goed gaat komen. Het doet me dan ook pijn dat hij het alleen wil doen of denkt dat het mij afschrikt, ik wil hem nog steeds dolgraag beter leren kennen, al heb ik nog geen idee waar ik instap. Al kan ik me natuurlijk heel goed voorstellen waar zijn gedachtes vandaan komen.. ik merk dat ik ook nog niet helemaal besef waar ik aan begin nu ik dit aan het typen ben. Maar ik wil er wel voor gaan.

Ik ga nog maar wat proberen te slapen.. excuses als dit een warrig verhaal is en bedankt voor degenen die het lezen.
Weet vrij zeker dat ik ditzelfde verhaal hier al een keer heb gelezen afgelopen jaar.

Ik zag ook nog dit, mocht het echt zijn:

https://www.libelle.nl/actueel/bizar-ma ... ~b9ffd5f6/
anoniem_407803 wijzigde dit bericht op 13-12-2021 23:22
16.55% gewijzigd
Muselet schreef:
09-12-2021 12:21

En dit:
Als jij de enige bent die hij in vertrouwen neemt dan is dat in mijn optiek niet eerlijk hij belast je met een loodzwaar probleem en maakt ook nog dat jij er helemaal alleen voor komt te staan.

Helemaal mee eens.

Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat dit helemaal niet waar is. Het kan best waar zijn. Maar ALS het waar is, zou ik me wel even goed achter de oren krabben, vanwege bovenstaande.
Voordat iedereen met nare uitslagen ineens van liegen beschuldigd wordt: het gebeurt momenteel inderdaad dat gesprekken omgezet in telefonische afspraken. Helaas soms zelfs als het slecht nieuws gesprekken zijn.
En het kan ook heel goed dat de uitslag van de onderzoeken bekend was, en dat het behandelplan dan niet dezelfde dag klaar ligt. Mijn collega heeft ook een week op een behandelplan moeten wachten, en die had toch echt kanker.

De familie niet inlichten is weliswaar apart, maar komt ook vaker voor. Zeker mensen die al een keer gezien hebben wat het met bv hun ouders deed, willen soms nog wel eens denken dat ze het nu wel alleen oplossen.
gonniegijsje schreef:
09-12-2021 11:43
Ik zou niet zozeer achterdochtig zijn denk ik maar wel vallen over zijn 'ik doe alles alleen' houding. Als iemand echt flink aan de chemo zit heeft die hulp nodig. Vervoer, huishouding, boodschappen etc. Dan kan hij toch niet alleen bij zijn nieuwe data willen neerleggen? Het lijkt me dat familie en vrienden hier op zijn minst van op de hoogte zouden moeten zijn. Krijg er een beetje een kluizenaar gevoel bij.

Dit. En raar dat zijn date dan wel mee mag
Dit herken ik helaas wel. Ik was vroeger eens aan het daten met een leuke meid (dacht ik) ik ben overigens een man. Het klikte goed en het was erg gezellig. Alleen zij had al een vriend en ik ben niet iemand die gaat stoken in een relatie.

Dus ik wilde afstand nemen van haar. Toen begonnen de leugens en smoesjes. Eerst vrij onschuldig, ze zei dat ze het had uitgemaakt en dat ik de enige was voor haar. Later kwam ik erachter dat het niet waar was. Zo waren er meer dingen waar ze over loog om aandacht te krijgen.

Uiteindelijk wilde ik er helemaal een punt achter zetten en toen zei ze dat ze kanker in haar hoofd had. Ik wist niet of ik dat moest geloven gezien haar verleden, maar ze deed wel heel erg haar best om het geloofwaardig te maken. Ze liet me ziekenhuis papieren zien (die heb ik niet ingezien, ik heb dus alleen gezien dat het papieren van een ziekenhuis waren). Daarna nam ik afscheid en toen stuurde ze me nog de ochtend van de operatie dat ze er tegenop zag om de operatie te ondergaan en dat ze kon overlijden. Daarna hoorde ik niets van haar, ik stuurde haar wel berichten over hoe het ging en dergelijke maar kreeg geen reactie. Na ongeveer 1 maand geen reactie te hebben gehad stuurde ik haar ouders maar een rouwkaart. Ik was er inmiddels van overtuigd dat ze was overleden want waarom zou ze anders niet meer reageren? 2 dagen erna kreeg ik een bericht van haar waar ik mee bezig was. Kortom waarschijnlijk heeft ze zelf alles verzonnen om aandacht te krijgen. Toen was ik er ook klaar mee.

Ik wil niet direct zeggen dat de date van @vaybinn ook zo is, maar sinds die tijd ben ik wel wat meer achterdochtig voor zulke berichten.

Volgens mij valt het deels of helemaal onder narcisme.
Misschien ben ik wel gek, maar ik zie niet in waarom je dit niet in eerste instantie zou geloven, tot je duidelijke redenen hebt om te vermoeden dat het niet de waarheid is? Vanwaar dat achterdochtige?

Ik ben ook ernstig ziek geweest, was er wel open over, maar wilde ook geen hulp van anderen deed ook zo goed als alles zelf, naar afspraken, dagelijks naar bestralingen en chemo, en ben ook grotendeels blijven werken. Behalve vermoeidheid ook nauwelijks last van behandelingen, niet iedereen wordt doodziek van chemo etc. Geen partner om me bij te staan, kinderen en ouders wilde ik er niet mee belasten, dus hield ik het zo goed als volledig bij mezelf. En ik heb daarbij ook aantal keer afspraak gehad die last minute van op locatie naar telefonisch werd omgezet. (gelukkig was de echte behandeling wel net afgerond voordat corona zijn intrede deed)

Had ik in die periode met iemand gedate, had ik het tegen die persoon ook wel snel verteld. En als de dates/relaties snel goed voelen, zou ik hem ook als enige wat dichterbij laten. Kan ook gewoon zijn dat je zo in elkaar zit , hoor, het hoeft niet allemaal list en bedrog te zijn.

Andere kant ook meegemaakt, date van 2 maanden wat al snel 4 x per week samen zijn was, had operatie. Zijn broers, ouders en vrienden wisten het in eerste instantie niet, ik ging mee naar het ziekenhuis.

Sterkte
Kel1980 schreef:
09-12-2021 12:52

Uiteindelijk wilde ik er helemaal een punt achter zetten en toen zei ze dat ze kanker in haar hoofd had. Ik wist niet of ik dat moest geloven gezien haar verleden, maar ze deed wel heel erg haar best om het geloofwaardig te maken. Ze liet me ziekenhuis papieren zien (die heb ik niet ingezien, ik heb dus alleen gezien dat het papieren van een ziekenhuis waren). Daarna nam ik afscheid en toen stuurde ze me nog de ochtend van de operatie dat ze er tegenop zag om de operatie te ondergaan en dat ze kon overlijden. Daarna hoorde ik niets van haar, ik stuurde haar wel berichten over hoe het ging en dergelijke maar kreeg geen reactie. Na ongeveer 1 maand geen reactie te hebben gehad stuurde ik haar ouders maar een rouwkaart. Ik was er inmiddels van overtuigd dat ze was overleden want waarom zou ze anders niet meer reageren? 2 dagen erna kreeg ik een bericht van haar waar ik mee bezig was. Kortom waarschijnlijk heeft ze zelf alles verzonnen om aandacht te krijgen. Toen was ik er ook klaar mee.

Ik wil niet direct zeggen dat de date van @vaybinn ook zo is, maar sinds die tijd ben ik wel wat meer achterdochtig voor zulke berichten.

Sorry hoor maar dit vind ik ook echt volslagen idioot, dat doe je toch niet??
Of het nu waar is of niet, in eerste instantie had ik ook de gedachte: is het waar?

Maar mensen krijgen kanker en veel afspraken zijn nu thuis, dat is niet raar. Net zomin als mensen die het zelf willen doen en anderen er niet mee willen belasten.
Zelf heb ik in het ziekenhuis gelegen zonder dat familie dit geweten heeft. Dat was heel bewust. Niet levensbedreigend, maar wel een pittige behandeling. Dus ja, dat kan.

TO, door alle reacties ben je alert en zal je sneller in de gaten hebben als er gaten in zijn verhalen vallen.

Iemand vroeg of je graag mag redden en helpen. Daar ben ik benieuwd naar.
OohBoy schreef:
09-12-2021 12:58

wat een debiele actie inderdaad :nut:
OohBoy schreef:

Nou idd zeg, dan is hij net zo ziek in zijn hoofd als zij
abracadabra schreef:
09-12-2021 12:09
Munchhauzen bij Stockholm? Hilarisch

Munchhauzen= faken dat je ziek bent
Munchhauzen by proxy = faken dat je kind ziek bent
Stockholmsyndroom = je inleven in iemand die je gijzelt en daar medelijden mee krijgen...
Geen leuk grapje?
OohBoy schreef:
Bizar idd, hoe verzin je het :facepalm:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Sherlock schreef:
09-12-2021 12:37
Weet vrij zeker dat ik ditzelfde verhaal hier al een keer heb gelezen afgelopen jaar.

TO, ben je misschien wél nieuw hier (dus geen andere nick), maar net terug uit Noorwegen?
Het eerste wat ik dacht bij dit verhaal was: huh, nog een keer? :sarcastic:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
abracadabra schreef:
09-12-2021 12:06
Oke dit is dus verdacht... je zou meegaan en opeens wordt het telefonisch. Nu weet ik zeker dat hij liegt

Dit gebeurd wel vaker.

Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen om het niet te vertellen, om het zoveel mogelijk voor jezelf te houden, om je dierbaren geen verdriet te willen doen. En om het wel te vertellen aan een nieuwe liefde zodat die kan bepalen wat hij/ zij hiermee wil.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het daadwerkelijk klopt wat deze man zegt. TO je kan misschien vragen stellen over de eerste keer dat hij ziek was?, om zo meer informatie te achterhalen.
*Sikkepit* schreef:
09-12-2021 13:19
Het eerste wat ik dacht bij dit verhaal was: huh, nog een keer? :sarcastic:

Precies.

Of... andere vrouw, zelfde man.

In dat geval zou een databank met zulke types wel handig zijn.
Doorvragen en meer over zijn persoon te weten zien te komen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Westerpaviljoen schreef:
09-12-2021 13:13
Geen leuk grapje?
Jawel. Ik moest lachen. Dus je hebt mijn dag een klein beetje beter gemaakt :p

Nieuwe ziekte munchhauzen bij stockholm
calvijn1 schreef:
09-12-2021 13:18
Bizar idd, hoe verzin je het :facepalm:
Zo dacht ik er dus ook over. Ik was daar ook echt heel overstuur van op het moment dat ik dacht dat ze was overleden. Vooral omdat ik haar niet direct wilde geloven. Achteraf gezien was mijn onderbuik gevoel toch correct.

Helaas zijn er dus mensen die zo zijn. Maar daardoor ben ik erna wel heel wat voorzichtiger geweest met nieuwe mensen in mijn leven toe te laten en zoek ik overal iets sneller iets achter dan ervoor. Terwijl ik ervoor altijd van het goede van de mens uitging.

Ik hoop van de ene kant dat het in deze topic wel waar is want als het leugens zijn dan weet je niet hoe ver deze persoon wil/kan gaan.
Kel1980 schreef:
09-12-2021 13:50
Zo dacht ik er dus ook over. Ik was daar ook echt heel overstuur van op het moment dat ik dacht dat ze was overleden. Vooral omdat ik haar niet direct wilde geloven. Achteraf gezien was mijn onderbuik gevoel toch correct.

Helaas zijn er dus mensen die zo zijn. Maar daardoor ben ik erna wel heel wat voorzichtiger geweest met nieuwe mensen in mijn leven toe te laten en zoek ik overal iets sneller iets achter dan ervoor. Terwijl ik ervoor altijd van het goede van de mens uitging.

Ik hoop van de ene kant dat het in deze topic wel waar is want als het leugens zijn dan weet je niet hoe ver deze persoon wil/kan gaan.

Ze bedoelt jouw condoleance actie slimpie.
Kel1980 schreef:
09-12-2021 13:50

Volgens mij ging het ‘bizar, hoe verzin je het’ over het feit dat jij een condoleancekaart naar haar ouders hebt gestuurd nadat je een maand niets van haar had gehoord..
himalaya wijzigde dit bericht op 09-12-2021 14:20
0.40% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kel1980 schreef:
09-12-2021 12:52
Dit herken ik helaas wel. Ik was vroeger eens aan het daten met een leuke meid (dacht ik) ik ben overigens een man. Het klikte goed en het was erg gezellig. Alleen zij had al een vriend en ik ben niet iemand die gaat stoken in een relatie.

Dus ik wilde afstand nemen van haar. Toen begonnen de leugens en smoesjes. Eerst vrij onschuldig, ze zei dat ze het had uitgemaakt en dat ik de enige was voor haar. Later kwam ik erachter dat het niet waar was. Zo waren er meer dingen waar ze over loog om aandacht te krijgen.

Wauw…. In het kader wie is hier nu gek….
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
himalaya schreef:
09-12-2021 14:04
Volgens mij ging het ‘bizar, hoe verzin je het’ over het feit dat jij een condoleancekaart naar haar hebt gestuurd nadat je een maand niets van haar had gehoord..
Dat ja. Die ouders gaan zich een bult geschrokken hebben.
vaybinn schreef:
09-12-2021 12:13
Het is idd iets van de laatste 2/3 weken (van controle tot aan scan tot aan telefonische gesprekken). Maar ik kan nog wel een kritisch gesprek met hem aangaan hoe hij dit denkt te gaan doen.

Hm, apart. Volgens mij liegt in elk geval één van jullie beiden. Je schrijft eerst dit:

''Sinds een maand of drie ben ik aan het daten

Al vrij snel nadat we contact kregen vertelde hij me het verschrikkelijke nieuws: hij heeft kanker. Dit heeft hij vroeger al eens gehad en bij een controle kwam naar voren dat de waardes wat afweken. Het was geen directe reden tot paniek en waarschijnlijk was er weinig aan de hand, maar het moest wel even verder onderzocht worden. Helaas niet met goed nieuws als gevolg: het is kwaadaardig en hij moet door de ziekenhuismolen heen.''

En nu speelt het ineens pas de laatste 2/3 weken?
Wat een bizarre reacties hier. Alsof de ene kanker de andere is en alsof je van elke chemo doodziek zou worden. Er zijn kankersoorten die je kan zien als een chronische ziekte die met medicatie goed in te dammen zijn. Wellicht speelt er zoiets. Dan is er weinig reden tot paniek. Overigens kan ik me ook best redenen bedenken waarom het beter is om ouders niet op de hoogte te houden van gezondsheidsperikelen.

Al die achterdocht!
Iedere dag is gehaktdag
Bedankt voor de reacties, ik reageer vanavond wat uitgebreider.

@S-Groot, hij vertelde al snel dat hij het een aantal jaar terug heeft gehad. Een aantal weken terug kwam het nieuws naar voren dat het weer mis is. Ik wil ook niet het precieze tijdspad benoemen ivm herkenbaarheid. Maar het is erg recent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven