* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
klossen? hmm, ons bed staat al sinds de geboorte van nummer 2 (5 jaar geleden dus) op klossen en is er niet meer af gekomen. er ligt namelijk zoveel rommel onder, en we weten niet waar we daarmee naartoe moeten als het weer naar normale hoogte gaat.. die hebben we dus niet nodi, wel die ondersteek.. en een ruggesteun? nooit van gehoord, maar klinkt goed. die ga ik ook vragen!

de jongens krijgen hier ook een cadeautje ja, als de baby geboren is. en ik heb gemerkt dat de kraamvisite ook vaak iets meeneemt voor hen. de jongens verheugen zich al enorm..;-)

verder vanmorgen fysio (even massage) en daarna rondje bouwmarkt/ikea. morgen even wat opruimen in kamer van nummer 2 en daar had ik even een opbergbak voor nodig. Verder vriendlief bezig met het vloertje in de nieuwe kamer van nummer 3, dus dat gaat opschieten. ik heb de verf in huis, dus als ie doorwil, kan ie meteen gaan schilderen!

geen idee meer wat er verder allemaal speelde, er is vanmorgen druk geschreven! (iedereen met verlof soms?)
hey, ik ben 13juli uitgerekend! en heb lekker verlof nu!
Wat nemen jullie eigenlijk allemaal mee? Ik vind het nog best lastig, omdat je veel dingen van te voren nog niet kan pakken.

Hoe doen jullie dat? Heb je op het moment suprême nog tijd alles bij elkaar te grissen wat je niet van te voren kan klaarzetten? Denk aan lenzen/bril/vestje/slippers enzovoorts... Er zijn namelijk best een hoop spullen die ik nu veel gebruik maar die ook mee moeten.
In de nieuwste Kinderen staan nog handige tips van mama's over wat je mee kunt nemen naar het zh.

Ik zou geloof ik een lijstje maken en de dingen die je kunt missen alvast inpakken, en de rest kan nog als de eerste wee zich aandient toch?

Wie is er hier eigenlijk van plan om thuis te bevallen? Ik ben toch niet de enige???
Wow Randy!! Wat superfijn dat de baby is gedraaid en zelfs al wat ingedaald!! Man ik zat hier gewoon te juichen voor jou zeker omdat je niets hebt gevoeld eigenlijk. Dan krijg ik ook echt hoop hoor!! Hihi.. nou ja woensdag zal ik het ook horen, ik hoop het toch zo....

Ik durf niet thuis te bevallen Wyfke! En Ring ik denk dat je wel veel al kan klaarzetten; ondergoed, sokken, nachthemd, toiletspullen, spulletjes voor de baby en inderdaad op het laatste moment nog je bril, papieren etc...

Oh Randy ik ben toch zo blij voor jou!
Ik zie trouwens nu dat wij allebei de 19e zijn uitgerekend Randy... is het dan misschien een teken?? Hahah, dan moet mijn beeb ook gedraaid zijn hoor!!
Leuk leuk leuk zoveel geschreven. Mijn werkgever verhaal staat op de Hyves hoor.

Dubbel gevoel vandaag zeg. Met die katten en mijn werkgever. Raar.

Meldplicht: Sanloes je hebt pas officiele meldplicht als je zelf 37 weken zwnager bent hoor. Of maken jullie nu allemaal een geintje en zit ik hier een beetje voor niks het uit te leggen? hahahahaha

Randy: wow super zeg wat fijn dat de beeb gedraaid is. Wat een opluchting.

Ziekenhuistas: Hmm heb de nieuwe kinderen niet Wyfke. Kun je wat goede tips hier opschrijven?

Ik stop wat ik erin kan stoppen er al in. En ik heb op het laatste moment de laatste dingetjes erin gestopt. Maar wel aan de hand van een lijstje. Zo hoefde ik zelf niet na te denken, want dat ging niet echt met die weeen om de 4 min en kon ik Vriend ook opdracht geven (al kon die van de zenuwen niks vinden haha)

Gelsaagd bij de Prental. Kortingsbonnen ook weer ingeruild en nieuwe mama mazzel bonnen terug gehad. Leuke deal haha.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lekkere spelling en zinsopbouw Chica Ben een beetje moe geloof ik. Duik mijn bed in voor mijn middagslaapje doeiiiiiiiiiiiiiiiii
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, net je verhaal op hyves gelezen. Het was idd een soap, maar ik ben erg blij voor je dat je nu van je verlof kunt gaan genieten zonder je druk te maken om al dat gedoe.

Quinty: ik hoop het ook heel hard voor jou dat jouw baby ook de goede richting opgedraaid is!!!

Ring: even googelen en je weet precies wat je moet inpakken. Ik leg het meeste gewoon al klaar en bovenop een lijstje van wat er nog meer in moet (dan weet manlief ook wat hij moet inpakken als ik het zelf niet meer kan). Toilettas heb ik altijd alles inzitten dus die kan er al in, slippers heb ik tig paar dus die gaan er vast in, badjassen heb ik er twee van, pyjama's draag ik thuis eigenlijk nooit dus die gaan erin, kleertjes voor de baby natuurlijk (niet alleen roze/blauw maar voor de zekerheid ook een neutraal setje!) etc etc.

Als ik m'n tasje ingepakt heb dan zal ik m'n lijstje wel even hier neerzetten voor je dan heb je een checklist.

MissBR: foei toch, haha dat bed nog op klossen. Moet dan meteen denken aan het bed van m'n ouders vroeger, die hadden de "kadootjesvoorraad" onder hun bed liggen (totdat wij dat doorhadden, toen hebben ze snel een andere verstopplek gezocht!)

Wyfke: ik wil wel thuis bevallen, maar het mag niet, dus dan houdt het op. Ga me er ook niet druk om maken, het is niet anders en het is ook goed zo. Weet nu waar ik me op kan instellen in ieder geval.
Het is idd een luxe probleem Wyfke. Maar zolang ik nog geen droog brood eet, vind ik het wel kunnen. We hadden bij Thijs een badje van iemand gehad. Maar dat was zo'n vieze kleur beige en er kwam zo'n rand in dat ik nu voor 12 euri een nieuwe heb gekocht. Verder was het aankleed kussen gebarsten en gelijk ook maar 2 nieuwe hoezen gekocht. Een schattig pakje in maat 50/56 en nieuwe flesjes en spenen. Nou, niets overdreven toch? Ik heb de hele zwangerschap nog niks gekocht.
Thanks. En die van het lijstje is goed. Dan kan mijn vriend straks op het laatste moment alles nog even bij elkaar grissen wat ik van te voren nog niet kan klaarleggen.

Ik heb ook twee badjassen! Makkelijk. Mijn vriend is vormgever en hij heeft voor een bekend saunacomplex de badjassen geregeld. Bij mijn eerste curettage twee jaar terug kreeg ik er zo een van zijn werk, omdat ik eens tegen zijn baas had gezegd dat ik die zo mooi vond. Lief. Daarnaast heb ik ook nog een kanariegele... Tsja.

Maar goed, dat soort dingen stop ik gewoon nu alvast in de tas, dan komt de rest dus later.

Ik ga even klossen halen...
Chica, dank voor de tip. Ik ga die pillen eens zoeken. (bij de natuurvoedingswinkel of gewoon drogist?) En een netje sinaasappels kopen want verse jus is wel lekker en ook zuur waar die bacteriën blijkbaar niet van houden. Balen van je katten trouwens maar ik begrijp het wel. Als je echt alles hebt gedaan en het blijft een drama, dan kun je op een gegeven moment niet anders meer.

Wyfke, hoe bedoel je weet ik het zeker? (misschien eerst op de hyve kijken...?) Ik weet helemaal niks zeker, eerlijk gezegd. De assistente zei dat ik het eerst moest aanzien met zure dingen als cranberries en vitamine c, en veel drinken, en dan eind deze week nog maar eens een potje moest inleveren. Maar toen ik die steken voelde vannacht had ik daar wel de pest over in.

Randy, fijn dat de kleine nu goed ligt! Volgens mij kun je het kaartje als je dat wilt gewoon zelf op onze hyve plaatsen. Dat hoeft niet via iemand anders.

Jane, Sanloes, nog gefeliciteerd met dochter en huwelijk!

Ring, dat van die ruggensteun wist ik niet. ben benieuwd of ze die hier ook 'uitdelen'. Klossen (ook 8, ivm boxspring) ga ik halen na de verhuizing (nog 12 dagen tot d-day, hihi) en iemand zei me eens dat ze die ondersteek gebruiken om de placenta in op te vangen. Ik riep nl. dat ik écht niet van plan was om daarop te plassen dus dat ik 'm ook niet hoefde, vandaar. Die neem ik dus toch ook maar mee. In al onze emmers zit inmiddels stuctroep, haha. Zie die kraam al kijken: 'huh, is dat er allemaal uit gekomen?'

Vanavond laatste haptonomie-afspraak, het einde is dus echt in zicht!

Oh ja, we kregen een brief van Online dat ze ernaar streven ons per 30 juni aan te sluiten. Dan hoef ik dus 'maar' anderhalve week te leuren bij mensen in m'n omgeving of ik alsjeblieft mag checken of jullie al bevallen zijn.
Randy, dat moet kunnen inderdaad! En wat geweldig dat ie gedraaid is!!

Ik heb heerlijk geslapen en nu nog beetje aan het rommelen.

Ik had vorige keer zelfde gedaan als Jojon, dus alles in tas en duidelijk briefje erop voor mij of man wat er nog bij moest. Maar meeste kon er wel al in.

Ik wil zeker niet thuis bevallen, moest vorige keer met persweeen naar ziekenhuis ivm ademnood van zoontje, maar goed nu geen 'horror'-verhalen. Om zelfde te voorkomen, deze keer maar asap naar ziekenhuis.
Ik ga ook voor een thuisbevalling hoor Wyfke.

Haha Quintie! Jij denkt als ik maar blij genoeg ben voor Randy zal het bij mij vast ook wel .....

Maar wij zitten wel vaak met hetzelfde in deze zwangerschap. Zo waren we bijv. allebei niet gerust op die 20 weken echo en hebben we lang een naar gevoel erbij gehad.

Bij jou komt het ook vast goed!! Wil je m'n moxa sticks?
Wow, wat een drukte hier zeg!

Randy, fijn nieuws voor jou dat baby is gedraaid.

Ik hoop dat verloskundige morgen ook nog voelt dat baby goed ligt, zoals op echo vorige week. Baby was namelijk nog niet ingedaald, maar ik heb het gevoel dat er nu wel van alles gebeurt... Jij hebt je aardig ingehouden met shoppen.

Jojon, ik heb ook enorm veel rompertjes. Van veel mensen gekregen voor het goede zwanger nieuws, uit kraampakketten e.d. En bij mij is het pas de eerste baby!

Deze week ook maar eens een begin maken met ziekenhuistas... Ik wil dus ook in ziekenhuis bevallen. Op de pufgym wil er maar eentje thuis bevallen. Ik geloof dat ziekenhuis echt de nieuwe trend is.
Oh, kom er net achter dat ik mijn reactie heb zitten typen terwijl ik nog niet alle posts had gelezen. Lekker handig van me.

Miss BR, ik snap opeens hoe jullie aan 4 kinderen komen. Dat bed vraagt er gewoon om!

Wyfke, ik wil ook thuis bevallen hoor! Wil echt niet naar het ziekenhuis. Ik ga dat overigens wel in bad (gehuurd van vk) of ons eigen bed doen (voor het geval ik op het moment suprème roep 'rot op met dat bad, haal me hieruit'). Een speciaal bevalbed heb ik niet. Wel de molton met plastic laag van de Action (goeie tip, Ring, was echt plezierig goedkoop) om te voorkomen dat ons net nieuwe bed en matras meteen besmeurd raken met allerlei ellende waar we vervolgens nog jaren in moeten slapen. Het was nogal een investering, vandaar. Kan me herinneren dat in het matras van mijn ouders een vlek zat van de bevalling, nou ja, geboorte van mijn zusje. Pas toen ze jaren later een nieuw bed kochten waren ze van die vlek af.
Tjee dat is ook wat. Zo lang met een vlek in je bed slapen! Pippa, het ziekenhuis is voor jou natuurlijk hartstikke dichtbij, mocht je er alsnog heen moeten. Dat lijkt me wel een prettige uitgangsgedachte.

Ik heb ook veel rompers. Echt belachelijk veel, denk ik wel eens. We hadden zelf al wat leuke exemplaren in verschillende maten gekocht. Ineens kwam mijn schoonmoeder aan met nog een aantal, want 'je kan nooit teveel hebben.' En op het feestje hadden er ook een paar rompers gekocht. Kortom: ik hoef straks gewoon niet te wassen.

Op yoga zijn er ook een hoop die naar het ziekenhuis willen. Ik ken echt maar weinig mensen die voor een thuisbevalling gaan. Maar ik weet natuurlijk niet of dat eerder anders was. Mijn gevoel zegt dat er nu veel meer naar het ziekenhuis gaan dan vroeger, maar of dat klopt?

Klossen zijn gehaald. Ik mocht gelukkig via een sluiproute... Het was namelijk in hetzelfde gebouw waar een van onze artsen net vanmiddag spreekuur had. Als ik via de hoofdingang was gegaan met alle klossen en rotzooi (denk: ondersteek), was ik vast bekenden tegen gekomen... Zal je net zien. En ik heb de betreffende arts vrijdagmiddag nog gezien, om nou alweer op de koffie te gaan?
Haha neee Randy, ik ben oprecht blij voor je hoor!! Juist omdat ik zo goed weet hoe het is als je baby eigenwijs erbij ligt

En natuurlijk hoop ik het voor mezelf ook ja. Inderdaad, wij hadden wel overeenkomsten zo door de tijd heen. Wie weet nu weer!

Toen ik net zoon ging halen van de creche liep ik ook te denken aan je moxasticks. Ik weet nog altijd niet of ik erin moet geloven, maar misschien moet ik het maar proberen. Weet je wat, als woensdag blijkt dat ze nog altijd niet gedraaid is dan neem ik ze van je over en probeer ik het gewoon. Regelen we via Hyves wel even wat je ervoor wilt hebben en mijn adres enzo. Maar hopelijk is het niet nodig!

Ik vind de tip van een briefje op de ziekenhuistas trouwens echt briljant. Gaan we ook doen hier.

Poeh vandaag was echt een drukke dag hier hoor! Het viel me op dat we veeeeeel meer berichten hebben dan het juni topic. Daar is het qua bevallingen ook nog best rustig!
Ja, we zijn gewoon een stelletje kletsmajoors bij elkaar!
pippa, als dat de reden is, dan moeten we na dit kind maar snel de rommel opruimen anders blijven we aan de gang!

(dat is trouwens ook al jaren de planning hoor, dat opruimen, maar ja.. er zijn op de een of andere manier altijd leukere dingen te doen)

had lekker dagje vandaag. vloertje ligt in de nieuwe kamer van jongste, alledrie (vier) de mannen waren erg gezellig.heb nu wel wat last van harde buiken (net even gezogen en puin geruimd na het eten) maar rug valt erg mee (massage vanmorgen is leker begin).

Morgen komt mijn moeder even een beetje helpen. orde brengen in de chaos van knuffels (hoe we aan zoveel komen is me een raadsel) en misschien even op gordijnenjacht...

Vriendlief de komende weken ook lekker veel thuis, dat is erg ontspannen merk ik..

bevallen? ehm, ik wil het liefst thuis, maar geen idee of dat gata lukken. van de drie hiervoor waren er 2 in het ziekenhuis eerste had gepoept in het vruchtwater, ik werd toen ingeleid, derde wilde niet zakken en dus moest ik met persweeen in de ambulance, was nogal traumatisch.. maar nummer 2 is thuis geboren tijdens ideale bevalling. als dat nog een keer zo kan, dan lig ik het liefst in mijn eigen bed. niet eens zozeer tijdens de bevalling (dan maakt me dat niet zoveel uit), maar zeker wel daarna...

ok, ga even de voetjes omhoog gooien en de oudste twee naar boven dirigeren (jongste zit al in bad).. tot later!
Randy, wat een goed nieuws dat de baby gedraaid is!

En wat een goed idee om een briefje op je tas te leggen met wat er nog bij moet, lenzen, bril, e.d. Goede tip, zeg! Ga ik ook doen! Verder heb ik erg weinig te melden. Ben vandaag alleen maar moe, moe, moe...
Volgens mij is onze wasmachine terminaal ziek... O jee. Hij loopt aan tijdens het draaien. Nou hebben we het wel eens eerder gehad, toen zeiden ze: 'o, maar u heeft ook een in-de-shit, dat is niks! U kunt beter een nieuwe kopen.' Gelukkig hebben we hem toen tegen het advies in toch laten repareren en is hij nog zes jaar meegegaan na die opmerking (in totaal nu al zo'n 8 jaar in ons bezit). Maar ja, ik vrees voor nu met grote vrezen...

Zag op Modern.nl een wasmachine met een 9,7 gemiddeld als beoordeling voor 365 euro inclusief bezorgen, installeren en gratis meenemen van de oude. Ben haast geneigd om hem gelijk maar te bestellen, dan zijn we daar vanaf. Want we hebben toch echt een goed werkende nodig...
O, wat balen zeg... een kapotte wasmachine. Nee, daar zit je nu niet op te wachten. Ik zou het zelf (nesteldrang!!!!) ook zo snel mogelijk geregeld willen hebben. Wel zonde van je geld. Die stomme apparaten ook!
Hoi allemaal,

jee, wat een berichten! Moest gewoon 4! blz. terug..

Na me een weekend beroerd te hebben gevoeld, en vandaag ook nog duf en dizzy, heb ik vanmiddag de verloskundige maar gebeld. Die was half uurtje later bij me thuis (service...)

Bloeddruk was te hoog. Viel nog iets mee 140/90, maar moest vanmiddag wel naar ziekenhuis voor verder onderzoek.

Nu is dit niet helemaal nieuw, bij dochterlief in precies dezelfde week ook dezelfde bloeddruk, dus wist wat er komen ging.

Bloed prikken, hartfilmpje, echo en toen mocht ik weer naar huis. Alles ok voor nu. Morgen terug om placenta dmv echo te checken en dan donderdag het hele riedeltje overnieuw.

Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden, alleen jammer dat er zo veel tijd in gaat zitten! (15.00 uur op weg, 18.30 uur thuis).

Zo, nu ff sociaal:

Randy: Super! Gefeliciteerd.

Quint: nu jij nog woensdag!

Ziekenhuistas staat hier sinds vandaag dan ook ingepakt, je weet maar nooit.. dochterlief werd met 37 weken geboren (dus stiekum hoop ik...) en als je wat vergeten bent is het zo gehaald hoor! Lekkere joggingpakken erin, fijne truitjes.. Het is altijd warm in ziekenhuis trouwens, dus truitjes korte mouwen is prettig. Warme sokken hoor ik van iedereen, en vergeet de oplader van je camera en mobiele telefoon niet!

Ga nog ff hyves checken! Truste voor straks..
Ring: als er IETS is dat je straks hard nodig hebt, is het wel een goede wasmachine! Je denkt dat zo'n klein mensje met van die ieniemienie kleren toch onmogelijk voor veel meer was kan zorgen, maar het is niet te geloven!

dus als ie stuk is: koop snel een nieuwe!

sas: wat een gedoe ja, maar wel heel fijn dat ze het goed in de gaten houden. is toch prettig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven