Zwanger en haar verven

18-12-2021 08:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben nu 4 maanden zwanger en heb sinds ik zwanger ben mijn haar niet meer geverfd. Ik verf mijn haar in een kleur dicht bij mijn eigen kleur, omdat ik al een jaar of 7 grijs word. Nu ik dus 4 maanden mijn haar niet meer geverfd heb zie die grijze haren echt heel goed, mede ook omdat ik een donker haarkleur heb. Ze zitten overal en het zijn er veel. Ik voel mij nog te jong om als grijs door het leven te gaan, ook al is het slechts 9 a 10 maanden.

Nu heb ik bij een kapper gevraagd wat handig is om te doen en zij zei: je moet beslist in onze salon je haar komen verven, wij hebben haarverf wat mogelijk is tijdens de zwangerschap. Toen ik doorvroeg wat daar dan wel of niet inzit zei ze: vrij van ammoniak en ppd, en andere chemische stofjes. Henna raadde ze meteen af, dat zou helemaal slecht zijn. Echter, bij een kapper mijn haar laten verven, voor slechts 1 keer ben ik gelijk €60 euro kwijt. Niet dat ik elke 3 weken moet, maar om de 2 a 2,5 maand vind ik wel wenselijk. Ik heb zelf sterk de voorkeur voor verf vanwege al mijn grijze haren, een spoeling is er zo weer uit.

Nu verf ik mijn haar altijd al met verf uit een kapperswinkel en ben daar ook gaan vragen en kennelijk hebben ze haarverf die vrij van ppd en ammoniak is, van het merk Kemon. Maar omdat de adviezen zo verschillen, online en offline, ben ik benieuwd wat jullie ervaring is.

Hebben jullie je haar geverfd in die periode van de zwangerschap, waarom wel of waarom niet? Welke adviezen kregen jullie daaromtrent en of welke verf of manier hebben jullie toegepast (kapper of zelf doen?).
Jahoor ik heb highlights laten zetten toen ik 37 weken ofzo was. Volgens mij is het allang achterhaald dat haarverven schadelijk zou zijn.
Ik heb mijn haar altijd gewoon laten verven. Nooit over nagedacht eigenlijk. Ik laat het altijd doen, daar begin ik zelf niet aan.
Ik ben 20w zwanger en heb vorig weekend mijn haar laten kleuren (ontkleuring) zoals het was. Enkel niet op mijn hoofdhuid, dan komt het niet in mijn bloedbaan. Daarna is er een shadowroot gezet. Duurde lang, maar dat had ik er wel voor over. Mogelijkheden zijn er zeker, voor mij voelde het beter om niet op mijn hoofdhuid te ontkleuren.
Zei ze ook waarom henna slecht zou zijn? Ik heb jaren met henna gekleurd, ook tijdens zwangerschap en borstvoeding
https://waarzitwatin.nl/producten/haarverf
letmeholdyou schreef:
18-12-2021 08:44
Ik ben 20w zwanger en heb vorig weekend mijn haar laten kleuren (ontkleuring) zoals het was. Enkel niet op mijn hoofdhuid, dan komt het niet in mijn bloedbaan. Daarna is er een shadowroot gezet. Duurde lang, maar dat had ik er wel voor over. Mogelijkheden zijn er zeker, voor mij voelde het beter om niet op mijn hoofdhuid te ontkleuren.
Het komt in zulke lage percentages in je bloedbaan dat het geen effect heeft op het kind.
Alle “ik heb het wel gedaan en mijn koter is prima gelukt” verhalen te spijt: lees de link en beslis dan naar aanleiding van die info. Dat is je wetenschappelijke bron.
Mij werd verteld dat het in je bloedbaan kan komen dus heb ik mijn haar niet geverfd tijdens de zwangerschap. Ik heb een paar grijze haren maar het is niet heel opvallend. Ook was ik zwanger tijdens de lockdown dus ik werkte thuis en kwam op weinig plekken. Ik heb me er dus niet echt in verdiept omdat het me niet veel uitmaakte. Je hebt dus weinig aan mij sorry! Misschien een paar kappers bellen om advies te vragen? Zij zouden het wel moeten weten.
MariaDeJong schreef:
18-12-2021 08:47
Alle “ik heb het wel gedaan en mijn koter is prima gelukt” verhalen te spijt: lees de link en beslis dan naar aanleiding van die info. Dat is je wetenschappelijke bron.
In jouw link staat dat het veilig is om je haar te verven tijdens zwangerschap.
pien6 schreef:
18-12-2021 08:54
In jouw link staat dat het veilig is om je haar te verven tijdens zwangerschap.
Dan is dat dus het antwoord.
Ik verf al 20 jaar mijn haar met henna, ook tijdens de zwangerschap. Waarom zou dit slecht zijn? Het gaat om mijn haar, ik eet het niet op.
Ik heb mijn haar in de zwangerschap niet geverfd. Ervoor wel, in de meest rigoreuze kleuren. De zwangerschap gaf mijn haar rust en ik heb het verven nooit meer opgepakt.
Kappers gaan dicht, ik zou maar uitgaan van een pakje verf van het Kruidvat :)

Ook dat kan zonder problemen
TheEvilQueen schreef:
18-12-2021 08:44
Zei ze ook waarom henna slecht zou zijn? Ik heb jaren met henna gekleurd, ook tijdens zwangerschap en borstvoeding
Werd mij door deze kapper vertelt dat Henna en slecht voor je haar is, en dat je er sneller allergische reacties op krijgt.
Henna is een hel om uit je haar te krijgen als je het ooit wil ontkleuren/oververven. Dat moet je dan helemaal uit laten groeien eerst. Ik raad henna daarom echt af.

Als jij gewoon 1 kleur gaat verven, dan is de verf tegenwoordig echt niet schadelijk. Zou het wel bij een salon doen ivm goede producten. Een verfpakje van de kruidvat oid raad ik dan weer af (en dan met name voor de stank en dus de chemische toestanden die je inademt). Als je het geld hebt, zou ik die 60 euro toch gewoon uitgeven. Dan hoef je dat maar 2x te doen tijdens je zwangerschap, je kan het best wel even rekken tot om de 3 maanden of 3,5 maand. Per se verven om de 8 a 10 weken is echt niet nodig. Al helemaal niet als je dichtbij je eigen kleur verft.

Daarnaast heb je ook toners die grijs haar meepakken. Bijvoorbeeld shades eq van redken. Wellicht kun je dat vragen bij de salon. Is goedkoper en misschien voor je gevoel wat beter. Deze moet je wel om de 6 a 8 weken vernieuwen, want een toner legt een laagje om je haar en dit vervaagt dus uiteindelijk.
Ik durfde niet de ‘normale’ haarverf te gebruiken. Weet dat veel mensen het wel doen, maar voor mij voelde het niet goed.
Ik heb via de site van heelnatuurlijk.nl een natuurlijke haarverf besteld, waarvan ik wist dat er echt niets schadelijks in kan zitten. Dat kostte een stuk meer tijd dan mijn normale pakje haarverf, maar vond het zelf een prettiger idee.
Dank voor het meedenken. Nu dat de kappers dicht zijn heb ik toch maar speciale haarverf gekocht bij een kapperswinkel, ppd en ammoniakvrij en zonder andere toevoegingen (natuurlijk dus, maar geen henna). Dit scheelt een hoop geld en ik kan het zelf nog een keer kleuren, over 2 a 3 maanden. Denk dat ik het op deze manier wel vertrouw.
Gewoon verven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven