Man geeft graag geld uit
maandag 17 januari 2022 om 23:27
Deze snap ik niet helemaal. Het geld dat jij met vader op een rekening hebt voor jullie kinderen heeft jouw vriend toch echt niets mee te maken?BOOBIE77 schreef: ↑17-01-2022 22:48Ik heb co ouderschap en we hebben inderdaad een kinderrekening waar kleding, sport en school van betaald wordt. Het bedrag van de kinderrekening, eten en cadeaus voor de kinderen strepen ongeveer weg tegen zijn dure hobby's.
Op zich ging dat goed tot ik zelf die motor voorgesteld heb. Ik vond het zo zonde om iedere maand tegen de 200 euro uit te geven aan een garagebox die niet gebruikt werd.
Ik ben zwaar tegen leningen maar in dit geval kon ik het met mijn moeder regelen waardoor het maandelijks niets meer gaat kosten dan de garage kostte. En na 3 jaar afbetalen zijn we van de kosten af. Hoop ik tenminste. Anders had ik het nooit gedaan.
Maar hij wordt hebberig. Het moet de motor zijn met een optie pakket van 2000 euro. En er moeten allemaal accessoires op. Ik had gewoon nooit gedacht dat hij zover zou gaan. Hij gaat er blindelings voor zonder nadenken. En dat baart me grote zorgen. Ik vertrouwde hem volledig.
Ik kan het dan ook niet zo goed laten hem een speech te geven waarbij ik duidelijk mijn teleurstelling laat merken. Dat irriteer hem dan weer.
Ik zou zeggen dat hij lekker mag kopen wat hij wil, als hij het geld bij elkaar heeft. Echt voeg voor gescheiden financiën!
maandag 17 januari 2022 om 23:33
Juist door zijn hebberigheid en impulsiviteit zou ik er niet op vertrouwen dat hij zo'n lening terugbetaalt, want terugbetalen betekent kariger leven en dat kan hij nou juist niet. Misschien heb je zwart op wit staan dat hij het terugbetaalt, maar dan kan hij nog wel bij je komen zeuren of jij zijn aflossing wil voorschieten, of dat je bij je moeder wil regelen dat hij een maand aflossing overslaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 17 januari 2022 om 23:45
Dit is typisch zo'n verhaal dat ik blijf volgen want dit is voorlopig nog niet klaar. Die man gaat nog voor allerlei drama zorgen want hij gedraagt zich als een klein kind dat altijd zijn zin wil hebben terwijl TO een gezin draaiend moet houden. Wie koopt er nou een nieuwe motor als je die niet kan betalen? En dan het geld lenen van je schoonmoeder, priceless. Om het af te maken ook nog eens kiezen voor het dure optiepakket omdat de vrijgezelle vriend dat ook heeft. Motorrijden is natuurlijk leuk maar als je de financiële middelen niet hebt moet je slimme keuzes maken. In dat geval kan je het beste af en toe een motor huren en als je er toch zo nodig één moet hebben dan neem je iets dat bij je mogelijkheden past, keus genoeg op de tweedehands markt. Maar nooit, absoluut nooit ga je er voor lenen. Dat is echt het stomste dat je kan doen. Ik snap die schoonmoeder overigens ook niet, hopelijk heeft ze het geld voorlopig niet nodig.

dinsdag 18 januari 2022 om 06:21

dinsdag 18 januari 2022 om 06:58
Dit is zoveel meer dan alleen geld, je moet echt bij hem weg, maar dat lijkt geen optie voor je. Dit blijft zo.
Je verhaal over het co-ouderschap is onduidelijk. Met wie heb je nou de gedeelde rekening voor de kinderen? Met je ex neem ik aan?
Ik zeg eerlijk, ik geef mijn geld als kinderloze ook anders uit en zou ook geen zin hebben om dat allemaal in kinderen te stoppen die zelf twee ouders hebben. Maar ik zal om die reden ook niet snel gaan samenwonen met iemand met kinderen.
Je verhaal over het co-ouderschap is onduidelijk. Met wie heb je nou de gedeelde rekening voor de kinderen? Met je ex neem ik aan?
Ik zeg eerlijk, ik geef mijn geld als kinderloze ook anders uit en zou ook geen zin hebben om dat allemaal in kinderen te stoppen die zelf twee ouders hebben. Maar ik zal om die reden ook niet snel gaan samenwonen met iemand met kinderen.
dinsdag 18 januari 2022 om 07:19
Geld lenen van jouw ouders omdat vriend een nieuwe brommert wil.....?
Jij laat je werkelijk overal in lullen, heeft vriend een gouden pik of zo?
Maareh, ff serieus. Wat ga je d'r nou aan doen?
Tip: open volgende keer een topic vóór dat je zulke beslissingen neemt.
Achteraf jammeren heeft niet zo veel zin, je was er immers zelf bij.

Jij laat je werkelijk overal in lullen, heeft vriend een gouden pik of zo?
Maareh, ff serieus. Wat ga je d'r nou aan doen?
Tip: open volgende keer een topic vóór dat je zulke beslissingen neemt.
Achteraf jammeren heeft niet zo veel zin, je was er immers zelf bij.
What have we done....
dinsdag 18 januari 2022 om 07:19
Wat een rommeltje. Ik begrijp uit jouw OP niet helemaal waarom je vriend zoveel minder geld tot zijn beschikking zou hebben dan zijn vriend. Je vriend heeft geen gezin te onderhouden, enkel de kosten voor een koophuis. Die kosten kan hij ook nog eens delen met jou. Hij zou dus voldoende ruimte moeten hebben voor dure hobbies.
Leningen bij schoonfamilie lijkt mij hoe dan ook geen verstandig plan. Zeker als je weet dat je vriend een gat in zijn hand heeft. Laat hem zijn financien zelf regelen.
Jouw kinderen hebben hier allemaal niets mee te maken. Dat zijn jouw kosten. Dat op een gezamenlijk rekening zetten is dus een slecht idee.
Leningen bij schoonfamilie lijkt mij hoe dan ook geen verstandig plan. Zeker als je weet dat je vriend een gat in zijn hand heeft. Laat hem zijn financien zelf regelen.
Jouw kinderen hebben hier allemaal niets mee te maken. Dat zijn jouw kosten. Dat op een gezamenlijk rekening zetten is dus een slecht idee.
dinsdag 18 januari 2022 om 07:38
Het is gewoon raar dat je wat je aan de kinderen uit geeft wegstreept tegen zijn dure hobby's. Je kinderen zijn een noodzaak, een dure hobby niet en je vriend is geen klein kind meer.
Leen geen geld, geef geen geld en laat hem het doen van zijn eigen geld.
En niet zelf ook nog eens rare voorstellen doen en op het huidige voorstel zou ik terugkomen. Sorry mening verandert omdat hij er iets van maakt wat niet de bedoeling is.
Ik zou de financien helemaal scheiden, behalve de vaste lasten. Kinderen zou ik zelf betalen samen met je ex. Dan houdt je huidige vriend genoeg over om leuke dingen mee te doen, zonder te lenen of de spaarrekening van je ouders of je kinderen leeg te trekken. Ik zou ook op papier alles scheiden zodat jij nooit aansprakelijk kan zijn voor wat je vriend leent.
En niet zelf ook nog eens rare voorstellen doen en op het huidige voorstel zou ik terugkomen. Sorry mening verandert omdat hij er iets van maakt wat niet de bedoeling is.
Ik zou de financien helemaal scheiden, behalve de vaste lasten. Kinderen zou ik zelf betalen samen met je ex. Dan houdt je huidige vriend genoeg over om leuke dingen mee te doen, zonder te lenen of de spaarrekening van je ouders of je kinderen leeg te trekken. Ik zou ook op papier alles scheiden zodat jij nooit aansprakelijk kan zijn voor wat je vriend leent.
viva-amber wijzigde dit bericht op 18-01-2022 07:44
43.94% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 18 januari 2022 om 07:41
Kinderen van een ander, zijn een dure hobby. Daar hoef ik niet aan mee te betalenviva-amber schreef: ↑18-01-2022 07:38Het is gewoon raar dat je wat je aan de kinderen uit geeft wegstreept tegen zijn dure hobby's. Je kinderen zijn een noodzaak, een dure hobby niet en je vriend is geen klein kind meer.
En niet zelf ook nog eens rare voorstellen doen.

dinsdag 18 januari 2022 om 07:46
Ik spreek uit eigen ervaring: ga die lening bij je ouders niet aan, doet het niet! En ook geld van de gezamenlijke spaarrekening, niet doen!
Ik heb ook een ex die tijdens de relatie geld heeft geleend van m’n ouders. Eerst elke keer smoesjes van zijn kanten die ik op mocht lossen, en toen de relatie over was was meneer ook gevlogen.
Bovendien was het toen er nog wel afgelost werd ook niet relaxed. Ten eerste hoor je gewoon zelf je broek op te houden, maar al helemaal als je kinderen hebt en een partner die ook werkt. Vervolgens kun je zelf ook niks meer doen tot die lening is afbetaald, want lekker signaal als jij op vakantie gaat/die ene dure uitgave doet terwijl je ouders nog op geld zitten te wachten. Leuk leven voor je kinderen. En al deze stress voor een uitgave die totaal niet noodzakelijk is. En bij onverwachte uitgaven ben je helemaal de Sjaak want de spaarrekening is ook leeg. Zo moet je niet willen leven met kinderen.
Het feit dat je vriend dit zelf een goed idee vindt, geeft aan dat hij totaal niet met geld om kan gaan en beroerde principes heeft, echt een recept voor ellende dit. En het feit dat jij dit alsnog overweegt, geeft aan dat jij je kinderen en jezelf zeker niet op plek 1 hebt staan. Want je wil het gewoon niet maar je gaat het toch doen.
Ik heb ook een ex die tijdens de relatie geld heeft geleend van m’n ouders. Eerst elke keer smoesjes van zijn kanten die ik op mocht lossen, en toen de relatie over was was meneer ook gevlogen.
Bovendien was het toen er nog wel afgelost werd ook niet relaxed. Ten eerste hoor je gewoon zelf je broek op te houden, maar al helemaal als je kinderen hebt en een partner die ook werkt. Vervolgens kun je zelf ook niks meer doen tot die lening is afbetaald, want lekker signaal als jij op vakantie gaat/die ene dure uitgave doet terwijl je ouders nog op geld zitten te wachten. Leuk leven voor je kinderen. En al deze stress voor een uitgave die totaal niet noodzakelijk is. En bij onverwachte uitgaven ben je helemaal de Sjaak want de spaarrekening is ook leeg. Zo moet je niet willen leven met kinderen.
Het feit dat je vriend dit zelf een goed idee vindt, geeft aan dat hij totaal niet met geld om kan gaan en beroerde principes heeft, echt een recept voor ellende dit. En het feit dat jij dit alsnog overweegt, geeft aan dat jij je kinderen en jezelf zeker niet op plek 1 hebt staan. Want je wil het gewoon niet maar je gaat het toch doen.
dinsdag 18 januari 2022 om 07:58
Sterker nog TO gaat niet eens van dat geld op vakantie, haar vriend gaat met zijn vriend op vakantie en koopt een motor waar zij de kinderen niet aan hebben.
To, je hebt zelf ook een dure hobby: je vriend kost je te veel geld.
Als je voor een man wil betalen dan is een paar keer per jaar een gigolo goedkoper; dat kost je geen motor en een paar vakanties per jaar.
To, je hebt zelf ook een dure hobby: je vriend kost je te veel geld.
Als je voor een man wil betalen dan is een paar keer per jaar een gigolo goedkoper; dat kost je geen motor en een paar vakanties per jaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 18 januari 2022 om 08:03
Voor een motor zonde zeg zou er ook niet blij mee zijn. Tijdens huwelijk hadden wij elk onze eigen rekeningen. Beiden hetzelfde vast besteedbaar bedrag per maand. Sparen op gezamelijke rekening en grote uitgaven in onderling overleg. Nooit geen ruzie gehad om geld. Ex was heel spaarzaam maar sloeg hier juist weer in door.
dinsdag 18 januari 2022 om 08:19
Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
dinsdag 18 januari 2022 om 08:26
Anderen schrijven hier dat ze niet zouden meebetalen aan de kinderen van een ander, maar ik denk dus zomaar dat zijn hobby's meer kosten dan de kinderen van TO en dat dit voor hem onder de streep dus een heel prima deal is. En dat TO beter af is als ze die twee dingen scheidt.
Wat betreft dat de beslissing al genomen is: ik vind dat je nog prima terug kunt komen op de beslissing om het geld van TO's moeder te lenen. Dat is namelijk gewoon geen gezond plan.
TO, ik vind het helemaal niet zo gezond klinken dat coaches jou dat soort dingen aanpraten, dat je hem niet moet laten gaan et cetera, dat is zó persoonlijk, als coach zou je toch moeten weten dat je nooit voor de volle honderd procent weet hoe het zit in iemands relatie? Sowieso zou het ook kunnen gebeuren dat alles in de relatie goed zit en het voor jou tóch niet werkt en dan zouden zij je in zekere zin een schuldgevoel/angst aanpraten waardoor je dan niet weg zouden moeten gaan. Ik vind dat coaches dat soort uitspraken helemaal niet moeten doen.
Verder heb ik nooit zoveel met 'op handen dragen'. Ik hoef niet op een voetstuk te worden gezet, geen ridder die mij als prinses ziet, ik heb liever gewoon een relatie met een volwassen persoon waarin we gelijkwaardig zijn. Ik vraag me ook af waar hij je tegen beschermt. Tegen een heel aantal dingen kún je een ander helemaal niet beschermen, en waar hij je in elk geval niet tegen beschermt is dat je financieel in de problemen komt. Dus tegen wat dan? Inbrekers? Het drukke verkeer? Ik wil niet denigrerend overkomen, maar ik krijg hier gewoon echt geen beeld bij.
Wat betreft dat de beslissing al genomen is: ik vind dat je nog prima terug kunt komen op de beslissing om het geld van TO's moeder te lenen. Dat is namelijk gewoon geen gezond plan.
TO, ik vind het helemaal niet zo gezond klinken dat coaches jou dat soort dingen aanpraten, dat je hem niet moet laten gaan et cetera, dat is zó persoonlijk, als coach zou je toch moeten weten dat je nooit voor de volle honderd procent weet hoe het zit in iemands relatie? Sowieso zou het ook kunnen gebeuren dat alles in de relatie goed zit en het voor jou tóch niet werkt en dan zouden zij je in zekere zin een schuldgevoel/angst aanpraten waardoor je dan niet weg zouden moeten gaan. Ik vind dat coaches dat soort uitspraken helemaal niet moeten doen.
Verder heb ik nooit zoveel met 'op handen dragen'. Ik hoef niet op een voetstuk te worden gezet, geen ridder die mij als prinses ziet, ik heb liever gewoon een relatie met een volwassen persoon waarin we gelijkwaardig zijn. Ik vraag me ook af waar hij je tegen beschermt. Tegen een heel aantal dingen kún je een ander helemaal niet beschermen, en waar hij je in elk geval niet tegen beschermt is dat je financieel in de problemen komt. Dus tegen wat dan? Inbrekers? Het drukke verkeer? Ik wil niet denigrerend overkomen, maar ik krijg hier gewoon echt geen beeld bij.
Don't waste your time on jealousy,
dinsdag 18 januari 2022 om 08:30
jij betaalt hem, dus hij vindt jou heeeel liefBOOBIE77 schreef: ↑18-01-2022 08:19Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
ik doe tegen mijn werkgever ook aardiger dan tegen mijn echtgenoot

dinsdag 18 januari 2022 om 08:41
Ieder zijn ding. Ik geniet van de prinses behandeling. Al moet ik zeggen dat het na 5 jaar ook wel eens gaat vervelen. Zo een ridder die onmiddellijk in de bres springt als iemand me verdriet brengt of me een café in sleurt als ik zeg te moeten plassen. Als mijn auto iets mankeert repareert hij het onmiddellijk. 'Zijn vrouw' moet wel veilig rijden. Ik val nou eenmaal niet op mannen die overal iemand voor inhuren. Hij is van de actie. Een echte doener. Maar ja, dat doen zonder nadenken heeft ook genoeg nadelen.
dinsdag 18 januari 2022 om 08:47
Een nieuw gezin? Je hebt al een gezin! Je bedoelt hopelijk dat je graag gezinsuitbreiding had gezien. Heel eerlijk vind ik dit nogal egocentrisch.BOOBIE77 schreef: ↑18-01-2022 08:19Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
…. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel.
... Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Wat hier eerder ook al is gezegd, dat een man die jou op handen draagt meestal geen symptoom van een gezonde relatie is. Ik hoor daarin vooral grote onzekerheid en zelfs angst van jouw kant, en de verwachting dat jouw vriend die onzekerheid en angsten moet wegnemen. Dat is nooit een goede basis voor een relatie.
Coaches? Heb je meerdere coaches gehad in deze 3 jaar? Of bedoel je vrienden en bekenden? Dit klinkt namelijk niet als iets dat een coach die zichzelf serieus neemt tegen een client zou zeggen. Daarbij klinkt het mij dus helemaal niet als liefde, maar als een emotionele afhankelijkheidsrelatie.
dinsdag 18 januari 2022 om 08:54

dinsdag 18 januari 2022 om 08:55
Okeee, dus je hebt een emotionele gigolo in de arm genomen, hij geeft je fijne gevoelens, en je houdt niet echt van hem maar alleen van het gevoel dat hij je geeft? Tja, in die zin is hij nog een goedkope hoer als je al drie jaar met hem samenwoont, dan zou ik hem inmiddels ook grof betalen voor zijn emotionele dienstverlening met een motor!
En je bent idioot dat je een motor weggeeft aan iemand die er niet voor betaalt. 'Wachten op de erfenis', mens, wat bezielt je?
En je bent idioot dat je een motor weggeeft aan iemand die er niet voor betaalt. 'Wachten op de erfenis', mens, wat bezielt je?
anoniem_67dfd0d38a1ae wijzigde dit bericht op 18-01-2022 08:56
15.83% gewijzigd
dinsdag 18 januari 2022 om 08:56
Gezinsuitbreiding??? Van zijn lang zal zijn leven niet. Hij wilde graag een kind en ik ben niet akkoord gegaan. Ik heb zijn kind zelfs weg laten halen (iets waarvan ik me nooit had voorgesteld dat te doen) omdat ik zwaar depressief werd in mijn zwangerschap bij de gedachte nog een kind te krijgen. Het einde van mijn leven was in zicht voor mijn gevoel.quadrupel schreef: ↑18-01-2022 08:47Een nieuw gezin? Je hebt al een gezin! Je bedoelt hopelijk dat je graag gezinsuitbreiding had gezien. Heel eerlijk vind ik dit nogal egocentrisch.
Wat hier eerder ook al is gezegd, dat een man die jou op handen draagt meestal geen symptoom van een gezonde relatie is. Ik hoor daarin vooral grote onzekerheid en zelfs angst van jouw kant, en de verwachting dat jouw vriend die onzekerheid en angsten moet wegnemen. Dat is nooit een goede basis voor een relatie.
Coaches? Heb je meerdere coaches gehad in deze 3 jaar? Of bedoel je vrienden en bekenden? Dit klinkt namelijk niet als iets dat een coach die zichzelf serieus neemt tegen een client zou zeggen. Daarbij klinkt het mij dus helemaal niet als liefde, maar als een emotionele afhankelijkheidsrelatie.
Mede dir misschien wel waarom mijn vriend zoveel voor elkaar krijgt bij me.