Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Ja, maar dan ben je wel van het gezeur af. Dan heeft hij het gewoon of niet en dan zit je niet de hele tijd met dat ontevreden gezeur als zijn vriend iets wel kan betalen en hij niet. Tenminste, de afspraak lijkt me dan wel dat hij gewoon bijdraagt aan de gezamenlijke kosten en dat hij niet bij jou gaat zeuren om extra geld als dat van hem op is.

En echt, die lening bij je moeder zou ik alsnog terugdraaien. Ik vind dat aan alle kanten zo onverstandig. Je wil haar niet in dit gedoe betrekken, je wil niet in de situatie komen dat zij haar geld niet terugkrijgt, maar ook niet in de situatie dat jij ervoor opdraait of dat jij onder zijn druk bij haar moet gaan vragen of de terugbetaling uitgesteld kan worden. Ik zou haar er echt buiten houden. Jammer dan dat je het al hebt toegezegd. Het is gewoon een slecht plan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 08:19
Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
Het klinkt alsof u hoe dan ook niet zakelijk genoeg bent.
(dat kan gebeuren, het is ook een zwakke kant bij mij).

Ik zou zeggen: haal uw oude motor maar even terug tot de koper hem betalen kan.
(en als u dat niet kunt, kan uw vriend voor u in de bres springen :-P)
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 08:56
Gezinsuitbreiding??? Van zijn lang zal zijn leven niet. Hij wilde graag een kind en ik ben niet akkoord gegaan. Ik heb zijn kind zelfs weg laten halen (iets waarvan ik me nooit had voorgesteld dat te doen) omdat ik zwaar depressief werd in mijn zwangerschap bij de gedachte nog een kind te krijgen. Het einde van mijn leven was in zicht voor mijn gevoel.
Mede dir misschien wel waarom mijn vriend zoveel voor elkaar krijgt bij me.
Als dat echt meespeelt dan zou ik heel snel aan mezelf gaan werken. Komt hij hier zelf ook mee aan of zit het echt tussen jouw oren dat je hem van alles verschuldigd bent?

Het is heel verdrietig dat het zo gelopen is met je zwangerschap, ook voor hem, maar het is niet iets wat je hem op een ander vlak hoeft terug te betalen.
Susan schreef:
18-01-2022 08:56
Ja, maar dan ben je wel van het gezeur af. Dan heeft hij het gewoon of niet en dan zit je niet de hele tijd met dat ontevreden gezeur als zijn vriend iets wel kan betalen en hij niet. Tenminste, de afspraak lijkt me dan wel dat hij gewoon bijdraagt aan de gezamenlijke kosten en dat hij niet bij jou gaat zeuren om extra geld als dat van hem op is.

En echt, die lening bij je moeder zou ik alsnog terugdraaien. Ik vind dat aan alle kanten zo onverstandig. Je wil haar niet in dit gedoe betrekken, je wil niet in de situatie komen dat zij haar geld niet terugkrijgt, maar ook niet in de situatie dat jij ervoor opdraait of dat jij onder zijn druk bij haar moet gaan vragen of de terugbetaling uitgesteld kan worden. Ik zou haar er echt buiten houden. Jammer dan dat je het al hebt toegezegd. Het is gewoon een slecht plan.
Inderdaad.

Als je op internet een stofzuiger koopt, heb je 8 dagen om van gedachten te veranderen.
Ik vind dat je dan ook je vriend zeggen mag dat bij nader inzien een lening geen goed idee is.

(ook als het langer dan 8 dagen geleden is, want dit gaat om veel meer geld)
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
docotrandus schreef:
18-01-2022 08:59
Inderdaad.

Als je op internet een stofzuiger koopt, heb je 8 dagen om van gedachten te veranderen.
Ik vind dat je dan ook je vriend zeggen mag dat bij nader inzien een lening geen goed idee is.

(ook als het langer dan 8 dagen geleden is, want dit gaat om veel meer geld)
Ja precies, om veel meer geld, maar ook gewoon om je moeder. Dit is veel meer dan een zakelijke overeenkomst.
TO je bent een deurmat én een pinapparaat.
eva-luna schreef:
18-01-2022 08:41
Ik zou ook lief zijn voor iemand die mijn dure hobby’s sponsorde.

Heb je hier al eerder een topic over geopend? Dat ‘hij doet alles voor me en draagt me op handen’ komt me bekend voor. Is hij jonger, nog met een studie bezig?

Och ja, ik lees het al. Die jonge god die jou paait door elke dag te zeggen hoe mooi hij je vindt en daarom komt hij met alles weg..
Nou succes ermee, hij gaat niet veranderen en jij ook niet.
lilalinda schreef:
18-01-2022 07:41
Kinderen van een ander, zijn een dure hobby. Daar hoef ik niet aan mee te betalen
Dat hoeft inderdaad niet. Al vind ik wel dat als het echt serieus is je dus ook de kinderen ziet als deel van gezin en niet zegt; ik betaal niks aan de kinderen want die zijn niet van mij.
Je gaat toch geen geld lenen bij je ouders voor een motor?? Die ook nog niet eens voor jezelf is. En dat hij dat oke vindt, heeft duidelijk geen trots.
BOOBIE77 schreef:
Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
Wat een onzin. Een man die zo geweldig is laat je je niet verdrietig voelen. Die doet er namelijk alles aan dat je je niet verdrietig voelt door hem.

Op het terras brengen ze je ook kopjes thee als je betaalt, en jij betaalt je vriendje er goed voor.

Een goede relatie is geen goede seks, kopjes thee en zeggen wat de ander wil horen maar goede communicatie en overleg zodat je je allebei kan vinden in hoe jullie leven met elkaar is en hoe jullie de financiën regelen. En respect hebben voor elkaar en elkaar waarderen. En dat doet hij niet.

Ff wat anders: oma is wel al dood of moet dat ook nog geregeld worden?

Jij doet dit allemaal zelf door constant je gevoel te negeren als vriend weer iets wil dat jij niet wil. Ik heb dit met mijn ex ook veel gehad en kan je vertellen; je hoopt hem blij te maken en dat ie ooit tevreden is maar het is nooit genoeg.
Als ik tussen de regels lees staat er volgens mij: hij vindt jou heel erg mega leuk. Jij hem eigenlijk steeds minder en twijfelt vaak, maar wil hem niet laten gaan want hij vindt jou zo vreselijk leuk en wanneer vind je dat nog bij iemand.

Dat klopt toch niet to? Jij moet hem ook heel erg vreselijk leuk vinden!
In feite heb je al bijna drie jaar tips gekregen vanaf dit forum over verschillende onderwerpen wat met je partner had te maken.
Doe er wat mee.
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 22:23
De lening staat zwart op wit.
Maar jullie vinden op zich dat hij recht heeft op zijn dure hobby's en dat ik mijn kinderen bekostig. Dan is gescheiden financiën niet zo een slecht idee. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Ik lees een beetje dat jij hem zijn (te) dure hobby gunt, omdat je de hele dag bezig bent god op je blote knieën te danken, dat hij zo goed is voor de kinderen. Maar ondertussen wil hij (zo te lezen) leven als een vrijgezel, die de kinderen ook nog wel wat gunt.

En ik vind dat jij ook recht hebt op een hobby, naast dat je geld uitgeeft aan de kinderen. Als je hem maar steeds alles gunt en de rest aan je kinderen geeft, waar blijf jij dan? Oké, jij hebt gekozen voor je kinderen (en deze man) maar in een normale relatie lijkt het me toch logisch als je allebei geld uit kunt geven aan hobbies. Dat de ene hobby duurder is dan de ander, dat kan nog. Maar hij gaat ondertussen ook nog op vakantie. En jij?
dreamer wijzigde dit bericht op 18-01-2022 09:58
Reden: ik haalde wat getallen door elkaar
7.31% gewijzigd
Later is nu
Ik denk zomaar dat to niet alleen durft te zijn.
ClumsyNinja schreef:
18-01-2022 09:40
Als ik tussen de regels lees staat er volgens mij: hij vindt jou heel erg mega leuk. Jij hem eigenlijk steeds minder en twijfelt vaak, maar wil hem niet laten gaan want hij vindt jou zo vreselijk leuk en wanneer vind je dat nog bij iemand.

Dat klopt toch niet to? Jij moet hem ook heel erg vreselijk leuk vinden!
Niet tussen de regels door hoor, het staat er vrij letterlijk. Dit is geen gelijkwaardige relatie maar meer een 'voor wat hoort wat'-model. Zij aandacht, hij een motor.
BOOBIE77 schreef:
Wat een armoe. Liefde is leuk, maar als je niet bij elkaar past, is het een belemmering.

Wie zijn die coaches?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
TO, ik weet niet wat je in je leven hebt meegemaakt dat je zo hunkert naar iemand die lief tegen je doet en je op handen draagt, maar er zit iets fundamenteel mis als je daardoor dit alles laat gebeuren. Een partner moet je niet als queen zien en op handen dragen. Je partner zou gelijkwaardig moeten zijn. En kopjes thee haal je voor elkaar. Er zijn meer mannen die kopjes thee halen. En ik haal eerlijk gezegd liever mijn eigen kopje thee dan dit soort gedoe.

Als je samen verder gaat, ontvlecht alle financiën, voornaamste kosten voor de kinderen voor jou en je ex, en alleen samen het huishouden en de vaste lasten delen.

En zie beslissing en gebeurtenissen op zichzelf. Ga niet later weer compenseren voor een schuldgevoel over het niet willen van een kind met hem. Bespreek dingen en rond het dan ook af.

Maar eigenlijk zit er geen toekomst in deze relatie. De basis klopt van geen kanten.
Mijn man is ook een spender (wij hebben geen samengesteld gezin). Hij geeft meer uit terwijl ik het meest verdien. Financieel levert dat geen problemen op, maar het blijft een gevoelig punt, soms irriteert het me dat hij makkelijk geld uitgeeft aan zichzelf (racefiets, nog een offroad fiets, lelijke dure pakjes om er op te zitten, een overpriced bril erbij, een weekend weg met vrienden om te fietsen, heb een fietsendrager gekocht om m mee te nemen en dan heb ik het nog niet eens over zijn andere hobbies (er ligt een zeilbootje in een haven dat vaker gerepareerd moet worden dan dat ik er romantisch met hem op ga zeilen).

Ik zou liever zien dat hij spaarzamer is maar goed. Hij betaalt elke maand de door mij vastgestelde (vrij lage) inleg voor zijn bijdrage aan onze huishoudelijke kosten + spaarrekening. Verder vraag ik hem regelmatig of hij zijn pensioenbijdragen stort (zzp'er). Doet ie. Verder tja, er zit geen financieel genie in hem, en hij is impulsief.

De oplossing ligt (denk ik) in afspraken maken en grenzen stellen. En daar niet overheen gaan omdat er 'zo veel liefde' is. Ik zou het niet accepteren als man ons gezamenlijke spaargeld zou gebruiken voor zijn hobbies en hij zou het ook niet vragen.
BOOBIE77 schreef:
Behalve financieel, dat veilig voelen

Echt, hij klinkt als een prins uit een sprookje, maar sprookjes zijn niet echt he. Wat heb je aan een vent die je thee op het bed brengt, waar je de hele nacht in wakker hebt gelegen vanwege geldzorgen?

Dat hele 'op handen dragen' vind ik sinds het forum een enorm rode vlag, moet ik zeggen.
Later is nu
Oh en als hij met het geld van jouw motor zijn motor gaat betalen, dan heb je hem die motor dus gegeven. En het aanvullende leent hij bij jóuw ouders. Tja.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 08:41
Ieder zijn ding. Ik geniet van de prinses behandeling. Al moet ik zeggen dat het na 5 jaar ook wel eens gaat vervelen. Zo een ridder die onmiddellijk in de bres springt als iemand me verdriet brengt of me een café in sleurt als ik zeg te moeten plassen. Als mijn auto iets mankeert repareert hij het onmiddellijk. 'Zijn vrouw' moet wel veilig rijden. Ik val nou eenmaal niet op mannen die overal iemand voor inhuren. Hij is van de actie. Een echte doener. Maar ja, dat doen zonder nadenken heeft ook genoeg nadelen.
Zo te lezen geloof je dus nog in sprookjes. Vandaar. ik vind dit heel onplezierig klinken, zo iemand die mij behandelt als een onmondig kind.
Later is nu
Dreamer schreef:
18-01-2022 09:51
Behalve financieel, dat veilig voelen

Echt, hij klinkt als een prins uit een sprookje, maar sprookjes zijn niet echt he. Wat heb je aan een vent die je thee op het bed brengt, waar je de hele nacht in wakker hebt gelegen vanwege geldzorgen?

Dat hele 'op handen dragen' vind ik sinds het forum een enorm rode vlag, moet ik zeggen.
Ligt misschien aan wat je er onder verstaat

In mijn optiek is het: onvoorwaardelijke liefde
Als ik boos ben op een collega, is hij boos met mij

IK ben daar zelf minder goed in, ik ga al snel lopen bedenken wat mijn partner zelf verkeerd zou hebben gedaan. Ik heb van mijn partner geleerd hoe fijn het is, dat iemand altijd in eerste instantie jouw kant kiest
nuance komt pas later
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden.
Nee, deze vrienden zijn volwassen, maar kunnen zich een andere levensstijl veroorloven. Het is niet erg als mensen graag mooie dingen willen kopen. Maar het moet wel kunnen natuurlijk. Ik heb ook geen kinderen, en ja, ik koop zonder overleg een paar laarzen van €700 (nee, is geen motor). Maar als ik een gezin vormde met iemand zou dat niet zo kunnen.

Je blijft trouwens erg onduidelijk over bijdrage van ex voor de kinderen. Heb je dat dan wel goed geregeld, of schiet je er daar ook bij in?
BOOBIE77 schreef:
Volgens mij is niemand het waard om jezelf zo te verliezen lieve TO. En wat nog veel belangrijker, je hebt kinderen die opgroeien met het voorbeeld van een moeder die zich dit allemaal laat gebeuren omdat iemand haar knuffelt en sublieme orgasmes bezorgt. Coaches kunnen zoveel zeggen, die zitten niet in jou ING App, die hoeven de relatie met je ouders te onderhouden en die zitten er niet bij als je kind straks jaren therapie nodig heeft omdat het niet weet hoe het grenzen moet stellen. Je weet diep van binnen dat je jezelf voor de gek houdt hier. Een leuker leven is echt mogelijk, een leven waarin je niet tegen jezelf hoeft te liegen, of acties van een partner tegen elkaar weg moet strepen. Dit soort gedrag is niet okee, wat er ook tegenover staat. Jouw eigen integriteit en gevoel van eigenwaarde zijn onbetaalbaar, en die brokkelen zo steeds verder af. Red jezelf hier uit, je bent het echt waard!
lilalinda schreef:
18-01-2022 09:56
Ligt misschien aan wat je er onder verstaat

In mijn optiek is het: onvoorwaardelijke liefde
Als ik boos ben op een collega, is hij boos met mij

IK ben daar zelf minder goed in, ik ga al snel lopen bedenken wat mijn partner zelf verkeerd zou hebben gedaan. Ik heb van mijn partner geleerd hoe fijn het is, dat iemand altijd in eerste instantie jouw kant kiest
nuance komt pas later

Als dit gaat over dat 'op handen dragen' lees ik dat vaak als 'hij zet me op een voetstuk, maar ziet mij niet als volwaardige partner'. Op handen dragen voelt voor mij enorm ongelijkwaardig, inmiddels.

Zo hoef je het niet uit te leggen, zo maak ik het wel op uit al die probleemtopics hier.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven