Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie passen niet bij elkaar ( even geloept).
echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
17-01-2022 19:49
Waarom doe je dat? Jouw arme ouders om een lening vragen voor een man met wie je 3 jaar samen bent, en die ook nog eens geld buit maakt uit een rekening die van jullie beide is?
En zorg er ajb voor, dat jouw kinderen zsm uit zijn testament worden gehaald. Want die arme kinders blijven met schulden achter.
Ze kunnen de erfenis altijd weigeren/beneficiair aanvaarden, toch?

Wel eens wat betreft de lening, daar was ik ook echt niet mee akkoord gegaan, dat hij dat aan mijn ouders was gaan vragen. Ik vind dat ook erg schaamteloos van hem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
17-01-2022 19:49
Waarom doe je dat? Jouw arme ouders om een lening vragen voor een man met wie je 3 jaar samen bent, en die ook nog eens geld buit maakt uit een rekening die van jullie beide is?
En zorg er ajb voor, dat jouw kinderen zsm uit zijn testament worden gehaald. Want die arme kinders blijven met schulden achter.
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen staan op zijn testament.
Je realiseert je dat als hij lening op lening afsluit, hij ze straks met schulden achterlaat?
Kun je blij mee zijn….

Ik zou de kosten toch eens gaan splitsen. Jij betaalt voor je kinderen, hij voor zijn hobby. En de gezamenlijke rekening voor gezamenlijke zaken.

Dat hij eerst bij JOUW OUDERS geld voor zijn motor leent (waarom niet bij zijn eigen ouders? Die zijn vast niet zo gek dat ze daar intrappen) en vervolgens lekker met vrienden op wintersport gaat….. ik zou echt door het lint gaan 😵‍💫

Voor een hobby sluit je naar mijn idee geen lening af. Hij heeft het geld van zijn oldtimer en bespaart iedere maand het bedrag van zijn garage. Als jij het geld voor de motor bij elkaar gespaard heeft kan hij er meteen een gaan halen, eerder niet. Zo werkt het nou eenmaal (bij de meeste mensen).
moizer wijzigde dit bericht op 17-01-2022 20:26
30.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
17-01-2022 19:30
Ik vind het echt te achterlijk voor woorden dat jullie bij je ouders om geld gaan vragen voor zoiets als dit. En als je dan echt iets nodigs hebt, dan is er niks.

Zet je kinderen eens voorop in plaats van deze vent.

Sommige vrouwen willen gewoon te graag het perfecte plaatje maar dat gaat nu eenmaal bijna nooit lukken in een samengesteld gezin, en al helemaal niet met zo'n man.
Nou ja, veel vrouwen kunnen helaas niet alleen zijn, en ik vermoed dat om die reden, de ouders van TO, deze man ook met alle liefde financieel onderhouden. Zodat zij niet alleen hoeft te zijn. Klopt natuurlijk geen zak van, maar wellicht werkt dit goed voor hen.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
17-01-2022 19:49
Waarom doe je dat? Jouw arme ouders om een lening vragen voor een man met wie je 3 jaar samen bent, en die ook nog eens geld buit maakt uit een rekening die van jullie beide is?
En zorg er ajb voor, dat jouw kinderen zsm uit zijn testament worden gehaald. Want die arme kinders blijven met schulden achter.
Dit dus.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
TO, niet verbaasd zijn, en ook niet jammeren over jullie spaarrekening en zijn gedrag. Je zou nu echt beter moeten weten, met deze man. En als je moet jammeren, moet je dat bij hem doen. Heb je dat al eens gedaan? Of ben je bang dat hij dan vertrekt?
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
17-01-2022 19:43
Andere regelingen gaan treffen. Beide bedrag storten op gezamenlijke rekening (inclusief wat sparen, voor gezamenlijke kosten) en jouw kosten voor de kinderen apart houden en zijn hobbies ook.
Als dan zijn geld op is, is het op.
Jij kan dan voor jezelf bepalen hoeveel je spaart + uitgaven kinderen van jouw eigen geld.
Precies dat dus. In plaats van, zoals nu precies omgekeerd, met hem mee te gaan in een te dure hobby, ten koste van jezelf en je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best wel van 'alles op een hoop' maar in zo'n situatie kan dat toch helemaal niet? Hoe kan je nou kosten voor kleding/ eten/ etc. van je kinderen wegstrepen tegen dure garages en motoren?

Zorg dat je gezamenlijke kosten gezamenlijk draagt en eigen kosten ieder voor zich. Een gezamenlijke spaarrekening hou je dan aan voor gezamenlijke doelen. Voor je kinderen spaar je dus apart. En hij voor zijn motor. Een lening afsluiten kan, maar dat mag geen gevolgen hebben voor zijn bijdrage aan de gezamenlijke pot.

Jullie zijn nog maar drie jaar samen, hoe was eigenlijk de input op de dag dat jullie besloten een gezamenlijke spaarrekening te hebben? ZIjn jullie toen met nul begonnen of zat er geld van hem of jou bij?
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 19:12
...
En dan wordt het me tijdens een verjaardag van mijn schoonmoeder even medegedeeld dat hij meer geld van de gezamenlijke rekening nodig heeft dan eerst was afgesproken (ik wist wel dat hij iets zou lenen).

Mijn kinderen staan in zijn testament en hij helpt financieel mee. Dus hij is echt geen slecht mens.
Ik was alleen zo blij met dat geld wat er eindelijk op de rekening stond😔.
Sorry, maar hier ben je zelf bij. En dan kruip je nog even in de zielig-rol met "ik was zo blij dat er eindelijk wat op de rekening stond".

Nee, hij is geen slecht mens, niemand is 100% een lul. Jij bent alleen iemand die over zich heen laat lopen, geen paal en perk stelt aan zijn onverantwoordelijke kleutergedrag en dan een beetje passief gaat lopen jammeren wat je nu weer overkomt. Het moment dat mijn partner mededeelt dat hij de spaar heeft leeggetrokken alsof ik daar niet een gelijkwaardige partner in zou moeten zijn, is hij mijn partner niet meer.

Echt, hou op met voetveegje spelen en doen alsof je er machteloos bijstaat en sla met je vuist op tafel dat jullie het vanaf nu normaal gaan doen. Normaal is dat je voor speledingetjes geen leningen afsluit of spaarrekeningen aanspreekt. Normaal is dat je overlegt. Normaal is dat je spaart voor hebbedingen. Normaal is dat jij een grote meid gaat zijn in plaats van een serieposter over dezelfde fluim die je vervolgens gaat zitten verdedigen.
Is dit dezelfde man die al eerder een motor had waarop hij toen 66km per uur te hard reed, vervolgens zijn rijbewijs kwijt raakte en gedoe met z’n baas kreeg en geen geld had om de boete te betalen?

Tja. Na dat akkefietje zou ik toch echt geen geld lenen voor een andere (snellere?) motor. Ben gekke henkie niet.
Godsgruwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hij boft maar met zo'n moeder vriendin :)
Alle reacties Link kopieren
Al die dingen die jullie zeggen zijn al door mijn hoofd gegaan. Dan snappen jullie waarom ik me iedere keer weer voor mijn hoofd sla als ik denk dat hij veranderd is en het blijkt van niet.
Ik snap dat niet, als je dat nu niet weet en blijft.
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
17-01-2022 19:18
@to
Gezien je laatste reactie raad ik je aan om jullie financiële afspraken aan te passen naar dat jij de kosten van jouw kinderen betaalt en dat hij zijn eigen hobby's betaalt. Als hij geen geld heeft voor iets wat hij wil hebben voor hobby dan moet hij wachten tot hij dat geld bij elkaar heeft gespaard.
Dit is het antwoord. Jullie hebben blijkbaar een totaal ander idee bij jullie gezamenlijke financiën. Jij vindt een reservepotje belangrijk, hij geeft er niet om en veegt zijn reet af met jouw wensen/behoeftes in deze. Levensgevaarlijk, want jij hebt twee kinderen. Wat als er onverwacht iets gebeurt waar je geld voor nodig hebt? Heb je dan ook nog een eigen spaarrekening?
Hebben jullie een koophuis dat onderhoud nodig heeft? Apparatuur die vervangen moet worden? Zijn motor is belangrijker.

Brrr, ik moet er niet aan denken, een relatie met zo iemand.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 20:46
Al die dingen die jullie zeggen zijn al door mijn hoofd gegaan. Dan snappen jullie waarom ik me iedere keer weer voor mijn hoofd sla als ik denk dat hij veranderd is en het blijkt van niet.
Ik snap vooral dat jij jezelf voor de gek houdt.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 20:46
Al die dingen die jullie zeggen zijn al door mijn hoofd gegaan. Dan snappen jullie waarom ik me iedere keer weer voor mijn hoofd sla als ik denk dat hij veranderd is en het blijkt van niet.
Wat vind je van de voorstellen voor het veranderen van jullie financiële verdeling?
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
17-01-2022 18:48
Eens. Bijzonder vreemde reactie 'yikes'.
Ik snap ‘m wel. Lijkt mij erg benauwend om elke cent te moeten verantwoorden bij mijn man. Hier ook elk een eigen rekening naast de gezamenlijke. Ik zou in geen geval geld lenen voor zoiets.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 20:46
Al die dingen die jullie zeggen zijn al door mijn hoofd gegaan. Dan snappen jullie waarom ik me iedere keer weer voor mijn hoofd sla als ik denk dat hij veranderd is en het blijkt van niet.
Nee, ik snap het niet. Jezelf sla je voor je kop, als je het weer hebt laten gebeuren, en weer, en weer opnieuw.
Dus nee, dat voor je kop slaan, snap ik niet.
Had je mijn vragen gelezen? Heb je er wel eens iets van gezegd tegen hem?
Alle reacties Link kopieren
Er is dus geen ontkennen meer aan.
En nu???
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een idee, geef geen geld uit wat je niet hebt en misschien kan je het uitbreiden zelf de zorg voor de kinderen te dragen en je eigen spaargeld houden en de gezamenlijke rekening alleen gebruiken voor de vaste lasten.
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 19:12
Om nog wat te verduidelijken. Mijn vriend en ik verdienen ongeveer evenveel en geven onszelf iedere maand wat zakgeld. De rest gaat op de gezamenlijke rekening/ spaarrekening.
Van de gezamenlijke rekening betaalt hij dus mee aan mijn kinderen en ik betaal mee aan zijn dure hobby's (zoals voorheen zijn garage en nu een motor). Dat streept zo een beetje tegen elkaar weg.
Omdat hij zijn garage al jaren nauwelijks gebruikt (vanwege studie en nieuwe baan) en we dus reeds 8000 euro uitgegeven hebben aan iets wat weinig gebruikt werd heb ik voorgesteld om dat geld van de huur te gebruiken voor een lening voor een motor. Dan hebben we er nog iets voor zeg maar. En aangezien hij betaalt voor mijn kinderen vind ik het niet zo erg om dan mee te betalen aan zijn motor.
Maar ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat na wat jaartjes relatie hij zich wat meer verantwoordelijk zou voelen voor het gezin.
Dat is wat me teleurstelt. Of misschien wel mijn eigen blinde vlek die me teleurstelt.
En dan wordt het me tijdens een verjaardag van mijn schoonmoeder even medegedeeld dat hij meer geld van de gezamenlijke rekening nodig heeft dan eerst was afgesproken (ik wist wel dat hij iets zou lenen).

Mijn kinderen staan in zijn testament en hij helpt financieel mee. Dus hij is echt geen slecht mens.
Ik was alleen zo blij met dat geld wat er eindelijk op de rekening stond😔.

Ik zou dat echt niet zo blijven doen.

Betaal ieder je eigen zooi, betaal alleen dingen gezamenlijk die ook gezamenlijk geconsumeerd worden. Jij betaalt voor jouw kinderen bij voor zijn hobbies.

In de situatie waarin jullie nu zitten voelt, alles op een hoop, nooit eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog wel zo ouderwets, dat ik geen geld leen voor dingen waar ik goed zonder kan.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat zijn dure hobby's duurder zijn dan jouw kinderen en dat hij het dus wel heel erg prima vindt zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven