Man geeft graag geld uit
dinsdag 18 januari 2022 om 10:04
Idd, het is niet onvolwassen als je gewoon rond kunt komen naast je impulsieve aankopen en dure hobby's. Onvolwassen is het niet kunnen betalen en gaan zitten mokken omdat anderen het wel kunnen doen/betalen. En onverantwoordelijkheid want het gaat ten koste van het gezin...Lorem_Ipsum schreef: ↑18-01-2022 09:58Nee, deze vrienden zijn volwassen, maar kunnen zich een andere levensstijl veroorloven. Het is niet erg als mensen graag mooie dingen willen kopen. Maar het moet wel kunnen natuurlijk. Ik heb ook geen kinderen, en ja, ik koop zonder overleg een paar laarzen van €700 (nee, is geen motor). Maar als ik een gezin vormde met iemand zou dat niet zo kunnen.
Je blijft trouwens erg onduidelijk over bijdrage van ex voor de kinderen. Heb je dat dan wel goed geregeld, of schiet je er daar ook bij in?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:05
Ja, maar hij gaat zich er neem ik aan niet mee bemoeien, dat is wat ik er hier uit opmaak. Als ik onenigheid heb met een vriendin, collega, familielid, dan zou ik het heel raar vinden als ik vervolgens haar vriend op mijn dak krijg die zich ermee bemoeit en het, ongeacht of zij gelijk heeft, voor haar opneemt omdat zij nou eenmaal zijn prinses is die beschermd moet worden.lilalinda schreef: ↑18-01-2022 09:56Ligt misschien aan wat je er onder verstaat
In mijn optiek is het: onvoorwaardelijke liefde
Als ik boos ben op een collega, is hij boos met mij
IK ben daar zelf minder goed in, ik ga al snel lopen bedenken wat mijn partner zelf verkeerd zou hebben gedaan. Ik heb van mijn partner geleerd hoe fijn het is, dat iemand altijd in eerste instantie jouw kant kiest
nuance komt pas later
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:10
Het als een prinses behandeld willen worden, dat had ik vroeger ook... maar daardoor had ik allerlei verkeerde mannen.
Ik ben er achter gekomen dat het leven geen sprookje is. Een gelijkwaardige relatie waarbij je dingen deelt en op gelijke voet staat is veel fijner. Het is dan misschien niet zo romantisch en hoewel ik dacht dat ik dat nodig had is het veel fijner om in je eigen kracht te staan met een man naast je dan iemand die je handen op draagt. Je hebt er helemaal niks aan. En als je zelf gelooft dat je goed genoeg bent heb je ook geen vent nodig die je de hemel ingrijst.
En dat gedoe met geld... dat is toch verschrikkelijk. Hij behandelt je helemaal niet als prinses. Hij misbruikt jouw geld en jouw ouders voor zijn dure hobby's en loopt over je heen als jij je mening geeft. Dat is niet als een prinses behandelen hoor...
Ik ben er achter gekomen dat het leven geen sprookje is. Een gelijkwaardige relatie waarbij je dingen deelt en op gelijke voet staat is veel fijner. Het is dan misschien niet zo romantisch en hoewel ik dacht dat ik dat nodig had is het veel fijner om in je eigen kracht te staan met een man naast je dan iemand die je handen op draagt. Je hebt er helemaal niks aan. En als je zelf gelooft dat je goed genoeg bent heb je ook geen vent nodig die je de hemel ingrijst.
En dat gedoe met geld... dat is toch verschrikkelijk. Hij behandelt je helemaal niet als prinses. Hij misbruikt jouw geld en jouw ouders voor zijn dure hobby's en loopt over je heen als jij je mening geeft. Dat is niet als een prinses behandelen hoor...
dinsdag 18 januari 2022 om 10:11
Dit is inderdaad wat ik ook in mijn hoofd heb. Mag hij dan alleen maar dure hobby's en ik voor mijn kinderen betalen?Dreamer schreef: ↑18-01-2022 09:42Ik lees een beetje dat jij hem zijn (te) dure hobby gunt, omdat je de hele dag bezig bent god op je blote knieën te danken, dat hij zo goed is voor de kinderen. Maar ondertussen wil hij (zo te lezen) leven als een vrijgezel, die de kinderen ook nog wel wat gunt.
En ik vind dat jij ook recht hebt op een hobby, naast dat je geld uitgeeft aan de kinderen. Als je hem maar steeds alles gunt en de rest aan je kinderen geeft, waar blijf jij dan? Oké, jij hebt gekozen voor je kinderen (en deze man) maar in een normale relatie lijkt het me toch logisch als je allebei geld uit kunt geven aan hobbies. Dat de ene hobby duurder is dan de ander, dat kan nog. Maar hij gaat ondertussen ook nog op vakantie. En jij?
Ik betaal mijn eigen vakantie van mijn eigen 'zakgeld' en als ik met mijn kinderen op vakantie ga betaal ik dat ook. Hij wil er geen geld aan uitgeven. Maar ik sta ook zelf niet op mijn strepen.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:14
Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten.
Huh? Hij heeft jouw motor 'verkocht' maar jij hebt geen geld gekregen? Wat een raar verhaal. Je gaat toch geen motor weggeven aan iemand die hem (nog?) niet kan betalen? Ik zou hier heel achterdochtig van worden. Waarom laat jij dit gebeuren? Er moet gewoon vandaag nog geld op tafel komen of die motor moet terug naar jou.
Tegen wie moet jouw vriend jou trouwens beschermen? Als ik dit zo lees moet je jezelf (en je moeder!) beschermen tegen hém.
Topictitel moet zijn : vriend geeft mijn geld uit en nu ook al dat van mijn moeder.
Huh? Hij heeft jouw motor 'verkocht' maar jij hebt geen geld gekregen? Wat een raar verhaal. Je gaat toch geen motor weggeven aan iemand die hem (nog?) niet kan betalen? Ik zou hier heel achterdochtig van worden. Waarom laat jij dit gebeuren? Er moet gewoon vandaag nog geld op tafel komen of die motor moet terug naar jou.
Tegen wie moet jouw vriend jou trouwens beschermen? Als ik dit zo lees moet je jezelf (en je moeder!) beschermen tegen hém.
Topictitel moet zijn : vriend geeft mijn geld uit en nu ook al dat van mijn moeder.
impala wijzigde dit bericht op 18-01-2022 10:18
18.86% gewijzigd
.

dinsdag 18 januari 2022 om 10:15
Ik vind het niet heel raar dat hij niet persé voor de vakantie van jouw kinderen betaalt, zeker als zijn inkomen niet zoveel hoger is. Maar zijn levensstijl moet niet ten koste gaan van jouw leven. Je moet jezelf wel vakantie voor jou en de kinderen kunnen veroorloven.BOOBIE77 schreef: ↑18-01-2022 10:11Dit is inderdaad wat ik ook in mijn hoofd heb. Mag hij dan alleen maar dure hobby's en ik voor mijn kinderen betalen?
Ik betaal mijn eigen vakantie van mijn eigen 'zakgeld' en als ik met mijn kinderen op vakantie ga betaal ik dat ook. Hij wil er geen geld aan uitgeven. Maar ik sta ook zelf niet op mijn strepen.

dinsdag 18 januari 2022 om 10:18
Bizar inderdaad!impala schreef: ↑18-01-2022 10:14Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten.
TO, ga eens met een financiële coach zitten, volgens mij valt daar nog wel winst te behalen.
De afwikkeling van een erfenis kan trouwens lang duren.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:20
Lorem_Ipsum schreef: ↑18-01-2022 10:18Bizar inderdaad!
TO, ga eens met een financiële coach zitten, volgens mij valt daar nog wel winst te behalen.
De afwikkeling van een erfenis kan trouwens lang duren.
Als dat verhaal van die erfenis al waar is.... Ik zou zelfs gaan denken dat vriend het geld zelf in zijn zak heeft gestopt óf jouw motor heeft weggegeven omdat hij een schuld had bij die persoon. Het is gewoon té bizar dit.
impala wijzigde dit bericht op 18-01-2022 10:21
25.42% gewijzigd
.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:20
dinsdag 18 januari 2022 om 10:25
Ze heeft inderdaad een dure toyboy. Schijnbaar wil ze vasthouden aan iemand die zoveel jonger is dan haar en duidelijk niet volwassen. Begrijp werkelijk niet waarom ze geen gelijkwaardige relatie wil.viva-amber schreef: ↑18-01-2022 07:58Sterker nog TO gaat niet eens van dat geld op vakantie, haar vriend gaat met zijn vriend op vakantie en koopt een motor waar zij de kinderen niet aan hebben.
To, je hebt zelf ook een dure hobby: je vriend kost je te veel geld.
Als je voor een man wil betalen dan is een paar keer per jaar een gigolo goedkoper; dat kost je geen motor en een paar vakanties per jaar.
Ze koopt in wezen zijn liefde.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:28
Ga aub aan je eigenwaarde werken. Je bent voor hem gewoon een sugarmommy, natuurlijk doet hij lief.BOOBIE77 schreef: ↑18-01-2022 08:19Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:29
Het is niet achteraf. Die motor is nog niet gekocht, begrijp ik. Beter ten halve gekeerd... Zal hij best geïrriteerd door raken ja, als die lening van moeder niet doorgaat en to haar oude motor of de opbrengst daarvan opeist. Jammer dan. Alsof je zelf niet genoeg reden hebt om geïrriteerd te zijn over hoe dit gaat.nbk schreef: ↑18-01-2022 07:19Geld lenen van jouw ouders omdat vriend een nieuwe brommert wil.....?
![]()
Jij laat je werkelijk overal in lullen, heeft vriend een gouden pik of zo?
Maareh, ff serieus. Wat ga je d'r nou aan doen?
Tip: open volgende keer een topic vóór dat je zulke beslissingen neemt.
Achteraf jammeren heeft niet zo veel zin, je was er immers zelf bij.
.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:31
Sowieso al die extra's voor de motor... jij komt hem tegemoet zodat hij zijn droommotor eerder kan hebben, vervolgens heeft hij dus meer financiële ruimte en dat gebruikt hij dan om een extra luxe motor te kopen. De ruimte om de motor eerder te hebben is daarmee dan weg en dan moet jij daar opnieuw voor opdraaien.
Niet oké hoor.
Niet oké hoor.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:32
Eens. Het is niet achteraf. Op deze beslissing mag je prima terugkomen.impala schreef: ↑18-01-2022 10:29Het is niet achteraf. Die motor is nog niet gekocht, begrijp ik. Beter ten halve gekeerd... Zal hij best geïrriteerd door raken ja, als die lening van moeder niet doorgaat en to haar oude motor of de opbrengst daarvan opeist. Jammer dan. Alsof je zelf niet genoeg reden hebt om geïrriteerd te zijn over hoe dit gaat.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:37
Als hij zijn hobby’s zélf kan betalen prima. Als er geleend moet worden is het niet prima.
Ik zou heel snel je financiën scheiden en zorgen dat zijn schulden niet jouw schulden worden. Ik zou per direct een eigen spaarrekening openen waar hij niet bij kan en klein deel maar gezamenlijk sparen.
Deze parel laat jou straks achter met torenhoge schulden omdat hij te onvolwassen is om in te zien dat hij niet kan leven zoals zijn single vrienden.
Plus het feit dat jij blijkbaar zo onzeker bent dat jij dit pikt . Wtf is jouw motor weg en geen geld ?
Lees eens terug over wat je schreef. Hoe jij je voelt als je naar jouw relatie kijkt. .. hij draagt je op handen (en trekt je rekening leeg ). Hij kijkt je aan alsof je de mooiste bent (en trekt je rekening leeg ). Je hebt goede sex (en hij trekt je rekening leeg ). Je kan je ei kwijt (en hij trekt je rekening leeg )
Ben je zo onzeker en afhankelijk dat je toelaat dat zo financieel onverantwoord is ?
Run!
poldervrouw wijzigde dit bericht op 18-01-2022 10:43
25.64% gewijzigd

dinsdag 18 januari 2022 om 10:38
We gaan het niet doen, je gaat geen geld lenen van mijn ouders, je gaat al helemaal geen geld meer gebruiken van de spaarrekening. En we gaan vanaf nu financiën scheiden. Jij kan niet met geld omgaan en ik heb kinderen waar ik aan moet denken. Dit werkt niet zo.
Eerst de vaste lasten voor huis en wonen en eten enz. Wat er daarna overblijft is voor hem.
Ook het sparen niet gezamenlijk doen. Hij denkt dan altijd dat geld te kunnen uitgeven aan hem en zijn hobby's ipv jullie als gezin.
Ik zou nog verder gaan en hem dumpen, want topic eerder was die vent al niets en nu nog steeds niets, wat je er mee moet? Geen idee.
Eerst de vaste lasten voor huis en wonen en eten enz. Wat er daarna overblijft is voor hem.
Ook het sparen niet gezamenlijk doen. Hij denkt dan altijd dat geld te kunnen uitgeven aan hem en zijn hobby's ipv jullie als gezin.
Ik zou nog verder gaan en hem dumpen, want topic eerder was die vent al niets en nu nog steeds niets, wat je er mee moet? Geen idee.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:41
Ik heb even geloept en ik sluit me hier bij aan. Er zit veel meer aan die man niet goed dan alleen dit.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:44
Dat zie ik ook gebeuren. Als er bij to niks meer te halen valt en het laatste appeltje voor de dorst is geconsumeerd, gaat hij ruzie zoeken en verdwijnt.
Je denkt dat dit soort types zichzelf wel tegenkomt. Maar dat is niet zo. Die laten de puinhoop en de schulden gewoon achter en gaan met hun mooie praatjes de volgende uitmelken.
.

dinsdag 18 januari 2022 om 10:53
Nou, ik had een ander topic dat ook over een motor ging in mijn hoofd en dacht: deze man is in elk geval nog niet zo erg als de man uit dat verhaal, maar toen ging ik loepen en toen bleek het om dezelfde TO te gaan en dus ook dezelfde man. Ik vind hem eerlijk gezegd gewoon wel erg.Lorem_Ipsum schreef: ↑18-01-2022 10:49Ik wil nog best geloven dat die man het niet slecht bedoelt. Misschien is hij gewoon niet goed met geld. Maar evengoed brengt hij TO naar de financiële afgrond. Het effect is hetzelfde.
dinsdag 18 januari 2022 om 10:58
Hij is erg, maar zij faciliteert hem en blijft bij hem.Susan schreef: ↑18-01-2022 10:53Nou, ik had een ander topic dat ook over een motor ging in mijn hoofd en dacht: deze man is in elk geval nog niet zo erg als de man uit dat verhaal, maar toen ging ik loepen en toen bleek het om dezelfde TO te gaan en dus ook dezelfde man. Ik vind hem eerlijk gezegd gewoon wel erg.
Zij een prinses, hij de knaken, tis maar net wat je wil in een relatie.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.