BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3836 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
21-01-2022 13:15
Nou weet je.. ik heb jaren lang met iemand mijn leven gedeeld, huis, haard en het bed. En toch kwamen er zaken aan het licht waar ik géén weet van had, terwijl hij letterlijk dichterbij me stond dan wie dan ook!
Ja, dit kan dus echt!
Dom, naïef?
Maar ik ben de enige niet hoor! Je wordt meestal juist het hardst genaaid en bedrogen door degene die je het meest vertrouwde..
Een man als John de Mol weet alles, echt alles. Het zegt ook al genoeg dat na die klacht (als het al de eerste was) Jeroen gewoon mocht blijven. Niet eens een onderzoek, niets.

Ik snap dat het in een persoonlijke relatie kan hoor en vind dat echt rot voor je.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
21-01-2022 13:14
Ik ben het toch niet helemaal eens met wat hier staat. Ik denk namelijk dat mensen die macht krijgen minder remmingen krijgen (logisch, macht maakt dat je met meer wegkomt, denk aan Trump met zijn grab m by the pussy), maar het moet al wel in je zitten om als machtige man zo over de grenzen van vrouwen te willen gaan.

Ik weet niet meer wie het hier schreef, maar de vergelijking werd getrokken met naar een prostituée gaan. Er zijn mannen die dat doen en mannen die dat nooit overwegen omdat het idee dat de ander het met tegenzin doet voor hen een afknapper van jewelste is. En eerlijk gezegd: ik vind dat ook heel raar. Ook binnen een relatie zie je dat het tot verwijdering leidt. Dat een van de partners het maar doet voor de ander. Voor niemand leuk.

Ja, tenzij je die kronkel hebt dat je klaarkomen belangrijker vindt.
Ik denk zeker dat dit zo is. Niet iedereen maakt misbruik van macht. Naar dat er nu een beeld ontstaat dat ALLE mannen in die wereld zo zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
21-01-2022 13:18
Een man als John de Mol weet alles, echt alles. Het zegt ook al genoeg dat na die klacht (als het al de eerste was) Jeroen gewoon mocht blijven. Niet eens een onderzoek, niets.
Damage control was gedaan, dus klaar. Wat niet weet wat niet deert. Man van je zus en goede werknemer dus lekker verder gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tullia schreef:
21-01-2022 12:34
Natuurlijk weten die mannen wel dat die vrouwen zich er niet goed bij voelen. Opmerkingen als 'het is zo voorbij' en 'ze geloven jou toch niet' laten wel degelijk inzicht zien in wat hun slachtoffers ervan vinden hoor. Het interesseert ze gewoon niet.
Dit vind ik nou het ontnemen van de daders van hun verantwoordelijkheid. 'Ze begrijpen het gewoon niet.' Roos Vonk die zegt: 'het leidt tot misverstanden'. Nee hoor het is een ontzettend foute actie die ze ondanks dat ze weten dat het fout is toch doen.
Dit, heb dit ooit eens met een therapeut besproken. Waar ik aangaf ik had nee moeten zeggen blablablabla.
Zij heeft mij toen wel duidelijk gemaakt dat die kerels echt wel aanvoelen dat ze bepaalde grenzen over gaan!

Om eerlijk te zijn heeft dit alles allerlei herinneringen in mij naar boven gebracht waar ik misschien maar eens iets / meer mee moet gaan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trien30 schreef:
21-01-2022 12:59
Zo zie je eigenlijk ook maar hoe verschillend de interpretatie van mensen kan zijn. Ik had vooral het idee dat hij er grondig van baalde dat er dus blijkbaar een cultuur heerst bij hem om de werkvloer dat vrouwen die stap niet durven te maken.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen de quote wordt geplaatst in plaats van mijn bericht:

Dat dikgedrukte zei hij niet. Hij vond het jammer dat vrouwen de stap niet maakten om aan de bel te trekken. Dat bleef hij herhalen. Er zijn immers 'loketten' voor, ze deden al zoveel. Hij herkende niet (en ontkende deels) dat er sprake is van een angstcultuur. De man bovenop de apenrots die vindt dat hij wel kan vaststellen hoe de cultuur is voor vrouwen onderaan de pikorde.

Vandaar ook zijn conclusie. Wat moet er gebeuren? "Vrouwen moeten hun mond open doen." Hij had ook kunnen zeggen "mannen moeten hun gedrag aanpassen" of "we moeten gaan werken aan veiligere omstandigheden", maar nee, dat was niet wat in hem opkwam.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
21-01-2022 13:14
Ik ben het toch niet helemaal eens met wat hier staat. Ik denk namelijk dat mensen die macht krijgen minder remmingen krijgen (logisch, macht maakt dat je met meer wegkomt, denk aan Trump met zijn grab m by the pussy), maar het moet al wel in je zitten om als machtige man zo over de grenzen van vrouwen te willen gaan.

Ik weet niet meer wie het hier schreef, maar de vergelijking werd getrokken met naar een prostituée gaan. Er zijn mannen die dat doen en mannen die dat nooit overwegen omdat het idee dat de ander het met tegenzin doet voor hen een afknapper van jewelste is. En eerlijk gezegd: ik vind dat ook heel raar. Ook binnen een relatie zie je dat het tot verwijdering leidt. Dat een van de partners het maar doet voor de ander. Voor niemand leuk.

Ja, tenzij je die kronkel hebt dat je klaarkomen belangrijker vindt.
Goede post! Idd dat je wil klaarkomen met iemand die er als een bange plank bijligt.... ziek....
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
21-01-2022 12:39
En hoe hij geen 'nee', afwijzing en tegenspraak tolereert.
Hoe hij geërgerd geld naar dat meisje smeet, hoe hij reageerde op het zusje van Nienke: "jij moet je grote tering bek dichthouden tegen mij!"
Ik ben het met Derksen eens dat deze man onderhand struikelt over zijn eigen enorme ego en echt niet meer inziet hoe hij mensen behandeld en zelfs misbruikt.
Is er een filmpje gemaakt dat hij tegen dat zusje van Nienke (ik neem aan dezelfde die ook bij Beau zat) aan het schreeuwen was?
Ik heb ooit een filmpje van hem gezien, waarin hij helemaal los ging tegen Waylon. Toen vond ik hem al walgelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
21-01-2022 13:15
Bizar hè. Dit was echt ontzettend dom of idd ontzettend arrogant.
En dat ook nog zonder dat Tim Hofman het hem moeilijk maakte. Die liet hem gewoon zijn eigen graf graven. Hielp hem zelfs nog door ruimte te geven voor nuancering, maar zelfs dat was niet aan John de Mol besteed.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
21-01-2022 13:18
Een man als John de Mol weet alles, echt alles. Het zegt ook al genoeg dat na die klacht (als het al de eerste was) Jeroen gewoon mocht blijven. Niet eens een onderzoek, niets.

Ik snap dat het in een persoonlijke relatie kan hoor en vind dat echt rot voor je.

Ali verzamelde telefoonnummers en voerde zijn hitsige praktijken buiten de studio uit.
Dat John daar geen weet van had, kan ik me voorstellen.
Rietbergen is uiteraard een heel ander verhaal. Ook nu ik her en der hoor vallen dat hij in showbizz land, al jaren bekend staat als notoire vreemdganger en 'vieze Jeroentje'!
Er zal van alles meegespeeld hebben, de overname, de kwaliteit van de band, het imago van zusje Linda,, maar in ieder geval niet het leed van de slachtoffers. Zoveel is wel duidelijk.
Nou dacht ik dat ik echt kon zien of iemand deugde of niet. Marco B. vond ik altijd al een onaangename griezel. Maar Ali B, daar had ik nou echt geen griezelvibe bij. Ben ik er toch weer ingetuind.
Doreia* schreef:
21-01-2022 09:47
Als mensen geloven dat je het niet begrijpt, dan kun je het hem ook niet kwalijk nemen dat dit gebeurt.
Dit is een typische Wie is de Mol tactiek. Net doen alsof je het helemaal niet zo goed begrijpt, een beetje onhandig lopen doen en mensen nemen je niet meer serieus op dat vlak. En dan blijk je gewoon de Mol te zijn.

Denk er goed om. Deze man weet precies wat een angstcultuur is. Hij sommeerde Jeroen naar zijn kantoor te komen en heeft hem verbaal alle hoeken van de kamer laten zien.
Maar reken maar dat het om John en zijn belangen ging. Reken maar dat hij eerder heeft gezegd: stomkop, ik kan gene slechte publiciteit gebruiken! Dat kost me geld. Denk even na aan wie je zoiets stuurt man! Als dit uitkomt, dan hang je!
Dat dus. Als hij dingen toegeeft is hij verantwoordelijk. Dit is geen domme man, dit een man die je op audiëntie uitnodigt en waar je zelf niks tegen mag zeggen. Dat is machtscultuur ten top.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen is gespot op Schiphol.Vlucht naar Atlanta.

Vermomd uiteraard. Voor de douna en aan de gate moet hij natuurlijk zijn capuchon en pet afdoen en voila...
Het kabinet gaat zich er ook mee bemoeien:

https://nos.nl/artikel/2413936-kabinet- ... t-omroepen


Hopelijk drukken ze die wet er gauw door. Seks zonder wederzijdse instemming én seksuele intimidatie strafbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwJack schreef:
21-01-2022 13:28
Alleen de quote wordt geplaatst in plaats van mijn bericht:

Dat dikgedrukte zei hij niet. Hij vond het jammer dat vrouwen de stap niet maakten om aan de bel te trekken. Dat bleef hij herhalen. Er zijn immers 'loketten' voor, ze deden al zoveel. Hij herkende niet (en ontkende deels) dat er sprake is van een angstcultuur. De man bovenop de apenrots die vindt dat hij wel kan vaststellen hoe de cultuur is voor vrouwen onderaan de pikorde.

Vandaar ook zijn conclusie. Wat moet er gebeuren? "Vrouwen moeten hun mond open doen." Hij had ook kunnen zeggen "mannen moeten hun gedrag aanpassen" of "we moeten gaan werken aan veiligere omstandigheden", maar nee, dat was niet wat in hem opkwam.
Het kwam op mij over dat hij wel echt boos was. Maar meer omdat hij nu actie moet ondernemen voor iets wat hij geneuzel vindt. Niet omdat hij het echt erg vindt dat er mensen onder zijn supervisie zich onveilig hebben gevoeld.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwJack schreef:
21-01-2022 13:28
Vandaar ook zijn conclusie. Wat moet er gebeuren? "Vrouwen moeten hun mond open doen." Hij had ook kunnen zeggen "mannen moeten hun gedrag aanpassen" of "we moeten gaan werken aan veiligere omstandigheden", maar nee, dat was niet wat in hem opkwam.
Jammer dat het nu beschreven wordt alsof dit een persoonlijk probleem van JdM is (niet alleen door jou overigens). Dit is een maatschappelijk probleem. We benoemen dit als maatschappij zo. We nemen als maatschappij dergelijke maatregelen. Die shift in gedachtegang en het verleggen van de schuld naar de daadwerkelijke dader vindt nog plaats. Het is heel makkelijk om de kop van JdM er nu af te hakken, maar dat is m.i. te kort door de bocht.

Ik begrijp alle negatieve punten die benoemd worden, maar toch vond ik het geen slecht interview gisteren. Het laat goed zien hoe ver we nog te gaan hebben. JdM én de rest van de maatschappij. Maar ik vind het goed dat hij er zat. En ik vind ook dat hij niks wereldschokkends gezegd heeft (ik denk dat 98% van de bevolking dezelfde benadering heeft). Neemt niet weg dat het anders kan en anders moet overigens. Nogmaals jammer dat nu JdM persoonlijk zoveel aandacht krijgt (en dat er zoveel gespeculeerd wordt), terwijl hij persoonlijk niet het probleem is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas me eigenlijk dat mensen verbaasd zijn over de vijandige online reacties van veelal mannen.

Mannen schrijven al jaren zo over vrouwen. En dat in veel te grote getallen om te zeggen dat het om een klein groepje gaat.

Veel mannen kijken op ons neer en zien ons niet als volwaardig mens.
Ja, ook in Nederland.
cuculuscanorus schreef:
21-01-2022 13:14
Wat ik opvallend vind, is dat een berekenende, uitzonderlijk lepe en intelligente man dus niet inziet wanneer hij poep praat. Alleen al uit opportunistische overwegingen had hij een heel ander verhaal moeten houden. Te arrogant om met medewerkers te overleggen wat hij moest zeggen? Te wereldvreemd om te begrijpen dat zelfs De Grote John de Mol niet met elke opmerking weg kan komen?
Wat ik gisteren al schreef: die man is boos om wat HEM is aangedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
21-01-2022 13:37
Jammer dat het nu beschreven wordt alsof dit een persoonlijk probleem van JdM is (niet alleen door jou overigens). Dit is een maatschappelijk probleem. We benoemen dit als maatschappij zo. We nemen als maatschappij dergelijke maatregelen. Die shift in gedachtegang en het verleggen van de schuld naar de daadwerkelijke dader vindt nog plaats. Het is heel makkelijk om de kop van JdM er nu af te hakken, maar dat is m.i. te kort door de bocht.

Ik begrijp alle negatieve punten die benoemd worden, maar toch vond ik het geen slecht interview gisteren. Het laat goed zien hoe ver we nog te gaan hebben. JdM én de rest van de maatschappij. Maar ik vind het goed dat hij er zat. En ik vind ook dat hij niks wereldschokkends gezegd heeft (ik denk dat 98% van de bevolking dezelfde benadering heeft). Neemt niet weg dat het anders kan en anders moet overigens. Nogmaals jammer dat nu JdM persoonlijk zoveel aandacht krijgt (en dat er zoveel gespeculeerd wordt), terwijl hij persoonlijk niet het probleem is.
Het gaat ook niet over John de Mol zelf en ja, helaas is het veel breder. Maar daarom vind ik dit interview juist interessant en sterk. Het legt namelijk bloot wat er mis gaat in organisaties, macht, angstcultuur en hoe de alfaman denkt. En door de ophef daarna hoop ik dat een paar directeuren oid nu een spiegel hebben voorgekregen en hun eigen bedrijf, organisatie etc. eens goed doorlicht en kijkt hoe het staat met de gedragsregels. Ik geloof nl best dat veel bedrijven gewoon die loketjes (wat een woord), gedragsregels en protocollen hebben, maar dat ligt in een laatje te verstoffen en niemand die zich verantwoordelijk voelt hier pro actief wat mee te doen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwJack schreef:
21-01-2022 13:31
En dat ook nog zonder dat Tim Hofman het hem moeilijk maakte. Die liet hem gewoon zijn eigen graf graven. Hielp hem zelfs nog door ruimte te geven voor nuancering, maar zelfs dat was niet aan John de Mol besteed.
Dat deed Tim inderdaad heel sereen en goed. Ik vermoed dat de Mol geen tijd heeft gekregen om uitgebreid met zijn team te overleggen. En dat hij dat heel arrogant ook niet nodig vond want hij dacht het varkentje wel even te kunnen wassen met z'n 'loketten en openheid en begeleiders'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren Quote
Chienandalou schreef:
21-01-2022 13:46
Het gaat ook niet over John de Mol zelf en ja, helaas is het veel breder. Maar daarom vind ik dit interview juist interessant en sterk. Het legt namelijk bloot wat er mis gaat in organisaties, macht, angstcultuur en hoe de alfaman denkt. En door de ophef daarna hoop ik dat een paar directeuren oid nu een spiegel hebben voorgekregen en hun eigen bedrijf, organisatie etc. eens goed doorlicht en kijkt hoe het staat met de gedragsregels. Ik geloof nl best dat veel bedrijven gewoon die loketjes (wat een woord), gedragsregels en protocollen hebben, maar dat ligt in een laatje te verstoffen en niemand die zich verantwoordelijk voelt hier pro actief wat mee te doen.
Eens! Ik denk wel dat het te optimistisch is dat andere directeuren nu hun eigen bedrijf eens goed doorlichten. Zou dat niet een typisch gevalletje "dat gebeurt bij ons niet" zijn?
Buffie schreef:
21-01-2022 13:16
Nog niet verder gelezen maar in de docu verteld een meisje die verkracht zou zijn door Ali dat ze met een andere artiest ("die daar ook was") ging douchen en die artiest ging pijpen.. o_o Toen kwam Ali binnen en stak zijn vingers in haar. En dat ze dat niet wilde. Dan heeft ze toch een getuige? Wie was die artiest en waarom (of komt dat nog) laat ze die niet getuigen?
Een getuige moet dan wel kunnen verklaren dat het tegen haar wil gebeurde. Dan is vraag 1: wist hij dat en vraag 2: wil hij dat ook verklaren (voor hetzelfde geld is hij economisch afhankelijk van Ali B. en dat is geen goede reden om dan niet te verklaren, maar het is voor sommigen wel een reden.
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
21-01-2022 13:33
Nou dacht ik dat ik echt kon zien of iemand deugde of niet. Marco B. vond ik altijd al een onaangename griezel. Maar Ali B, daar had ik nou echt geen griezelvibe bij. Ben ik er toch weer ingetuind.
Mijn man heeft vaak met hem gewerkt en nooit rare dingen opgemerkt. En dan is mijn man iemand die altijd oog heeft voor de 'zwakkere' en de eerste is om iemand te beschermen bij onraad. Dat zegt mij dat Ali zeer berekend te werk moet gegaan zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Bosrozen schreef:
21-01-2022 13:25
Dit, heb dit ooit eens met een therapeut besproken. Waar ik aangaf ik had nee moeten zeggen blablablabla.
Zij heeft mij toen wel duidelijk gemaakt dat die kerels echt wel aanvoelen dat ze bepaalde grenzen over gaan!
Ja! Absoluut. En daarom moeten we ook onze kinderen opvoeden met dat ze zich niet laten begrenzen door een duidelijke nee, maar zich laten uitnodigen door een duidelijke ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
21-01-2022 13:50
Eens! Ik denk wel dat het te optimistisch is dat andere directeuren nu hun eigen bedrijf eens goed doorlichten. Zou dat niet een typisch gevalletje "dat gebeurt bij ons niet" zijn?
Ik heb inderdaad niet de illusie dat die nu massal druk bezig zijn helaas. Misschien een aantal die nu een mailtje sturen naar de HR manager: ‘kijk jij ff hiernaar?’ En dat het dan weer in het laatje verdwijnt. Maar al is er maar 1 die nu zichzelf bedenkt: ‘hé, hier moet ik wat mee, want ik wil dat mensen zich veilig voelen’.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven