Als voor 2e kindje gaan niet vanzelf gaat

10-11-2021 20:35 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben bibi. Ik ben benieuwd of er meiden zijn die al een kindje hebben en al enige tijd lopen met de wens voor een broertje of zusje maar dit niet wil lukken.

Ik heb een dochter van 3.5 jaar en zijn al 2 jaar bezig voor een broertje of zusje .
Helaas hebben wij 1.5 jaar geleden een bbz meegemaakt en met tussen pozes vroege miskramen.
We willen nu de stap naar gynaecoloog gaan zetten.
Zijn er meer mamas met ervaringen om die graag mee
zwanger/als-voor-een-tweede-kindje-niet ... #p33756033
bibi30 wijzigde dit bericht op 24-02-2022 12:46
6.53% gewijzigd
Pff bibi wat een rottige berichten. lijkt me ook zwaar om nu weer af te moeten wachten. Wel fijn dat je vandaag al zo snel terecht kon. ik wens je sterkte en hoop toch nog een klein beetje op een wonder voor je.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Bibi wat een naar bericht! Ik had zo gehoopt iets anders te lezen toen ik even kwam spieken hoe het hier ging. :redrose:
Ja het is wel weer pittig dit.
We slaan ons er weer doorheen.
Een sprankje hoop houd je natuurlijk omdat de test nog knalt en er nog geen bloed is.

Volgende week weten we vast meer of het is doorgezet de mk of er is een wonder.
Enige rust die ik nu heb is dat het niet in eileider zit.
he gedsie Bibi, wat een onzekerheid, wat een achtbaan. Heel veel sterkte.
happiness = reality - expectations
Jullie reacties zijn super lief allemaal. Wilde julie toch nog even bedanken daarvoor.

Ik heb inmiddels een tussen modus gevonden. Van toe leven naar vrijdag en een klein beetje hoop houden. Tot het tegendeel bewezen is. Anders duurt het ook zo lang (mocht het mis zijn) om het af te wachten.
Ik heb tot nu toe nog een positieve test en zere borsten op en af..
Duimen duimen duimen maar ook reëel blijven dat er bloed kan gaan komen. De rust is iig een beetje terug

Hoe gaat het met de rest?
Wat knap hoe je er mee omgaat Bibi, ik blijf keihard voor jullie duimen :hug:

Hier gaat het prima, ik voel me sinds een paar dagen toch behoorlijk zwanger. Wel heel anders dan bij m’n eerste maar ik heb o.a. vermoeidheid, kort lontje, last van m’n darmen, veel plassen, gekke cravings, bij vlagen misselijk. Alleen nog steeds geen pijnlijke borsten, dat blijf ik gek vinden. Nog een paar dagen tot de echo, hopelijk wordt m’n gevoel dan bevestigd :)
Dat doe je goed bibi. Knap om er zo mee om te gaan. Je kan nu ook niet anders dan afwachten. Kan t wel zijn dat je toch minder lang zwanger bent?

Ximun, fijn dat je je meer zwanger voelt. Hopelijk idd deze week voor jou goed nieuws.

Met mij gaat t wel goed. Had gister weer even slechte middag. Even weer heel onzeker. Maar vandaag gelukkig weer goede dag.
Ximun waneer had je ook alweer je echo? Spannend hoor
En dat die kwaaltjes goed aanwezig zijn

Sammie ja denk dat ik het dan het beste doorkom. Ook als is btje tegen beter weten in.
Wat vervelend dat je weer even zo'n middag had gisteren.
Gelukkig ga je nu weer goed. Hou vast!
Succes voor morgen ximun! Hoe laat mag je morgen?
Bibi Ik denk veel aan je. Ik hoop zo dat er vrijdag alsnog een wonder uit de bus komt vallen voor je!

Ximun Veel succes vandaag!!

Sammie Ik hoop dat je een beetje de dagen doorkomt, het is echt een beproeving allemaal.
Ah lief van je elyani. Hoe is t met jou nu?

Ik had gister weer even slechte dag. Even veel minder symptomen. Dat blijf ik elke keer echt heel spannend vinden. Dat was vorige keer altijd waar ik aan merkte dat t mis was. Maar vannacht weer heel erg last van darmen en vandaag ook weer misselijk. Dus vandaag ga ik goed.
Onze echo was goed vanmiddag! Kindje was al mooi aan het bewegen en het hartje klopte goed :heart: Ben vandaag 8+5 weken en de uitgerekende datum staat op 9 september. We hebben het nu ook aan onze dochter verteld, ik denk eigenlijk dat ze al wel iets door had, maar ze reageerde gelukkig heel blij :) Wij mogen voor het vervolg door naar de verloskundige, dus die ga ik morgen bellen.

Ik hoop iedereen hier aan te steken met dit goede nieuws en hopelijk zijn wel snel allemaal blijvend zwanger!
Elayani wat lief je berichtje!
Situatie is nog onveranderd dus nog steeds afwachten..

Ximun van harte gefeliciteerd. Zo mooi dat het allemaal goed was.
En wat leuk dat je dochter het zo leuk vind en het allemaal begrijpt.
Genieten hoor en ja hopelijk steek je de boel hieraan
Wat fijn ximun. Wat leuk dat jullie t al aan dochter hebben verteld.

Bijna vrijdag bibi . Hoe laat mag je?
1415 mag ik.
Ben heel benieuwd wat we gaan zien.
Elke dag denk ik nu barst alles los en dan gebeurd er toch niks.. ben wel toe aan een antwoord morgen. De onzekerheid heeft nu echt wel lang genoeg geduurd
Hallo dames,

Ik wil helaas meeschrijven ik probeer al 3.5jaar zwanger te worden. Mijn zoontje van de 1e tp ivf zwanger en na de keizersnede een kleine niche gevonden 5mm.

Door die kleine niche veel ellende, vroege miskramen die al voor 6 weken mis gaan of juist bbz of zol zwangerschap. Juni 2020 aan de niche geopereerd en geen klachten meer maar alsnog weer een zol (zwangerschap onbekende locatie). Begin deze week aan de laatste icsi behandeling en daarna sluiten we het boek.

Dat zo'n klein litteken voor onvruchtbaarheid kan zorgen had ik helaas nooit verwacht.
Lieve Bibi, heel veel succes morgen, ik denk aan jullie!

Annetje wat een ontzettende pech dat jullie door de niche deze problemen hebben gehad :( Voor mijn gevoel wordt hier nog best weinig aandacht aan besteed. Bij mij is er bijv. niets over gezegd in het nagesprek van mijn bevalling met keizersnede. Heel veel succes met jullie icsi behandeling, ik hoop dat hiermee jullie wens voor een tweede kindje uit mag gaan komen!
Ja nogal ze doen altijd makkelijk over keizersnede maar dat 60% een niche krijgt en daardoor miskramen wordt nooit verteld en dat komt omdat het nu pas bekend is de impact van een niche.

Vooral ook pech gehad 2e ivf geen 1 bevruchting dus ook poging geen kans gehad. In totaal 2x cryo en 3x verse terugplaatsing gehad. Steeds met verse terugplaatsing zwanger maar misgegaan.

Bibi ik hoop morgen op een goede echo voor jullie!
Jeetje wat een verhaal van jou ook Annetje. Ik heb bij laatste icsi poging wel echt veel meer gelet op voeding (geen suiker) en die poging was veel beter dan jaar geleden. Dus wie weet gaat deze poging voor jou ook veel beter.

Succes straks bibi.
hoi dames,

welkom annetje-viva. Wat een pech met de niche en ivf zonder bevruchtingen. Ik duim voor een goede icsi-behandeling.
Krijgt jullie zoontje er iets van mee? Ons zoontje (ruim 4) vroeg laatst wanneer er nou een baby kwam (hij weet dat we vorig jaar een baby'tje verloren zijn), en zei dat ik maar even goed met papa moest gaan knuffelen ;-D.

Bibi, ik denk aan je.

Ximun, gefeliciteerd, wat een opluchting :). Wanneer krijg je een volgende echo (termijnecho al?)?

Wij gaan ons heel waarschijnlijk aanmelden voor het ivf-traject. Wouden er pas later dit jaar voor gaan maar gezien de wachttijden dachten we, dan maar vast aanmelden (heb het even nagevraagd: ongeveer 6-8 maanden, wel incl. voorbereidend onderzoek voor PGT).
happiness = reality - expectations
Even een ego post. Kom later er op terug.
Vannacht voelde ik duidelijk dat het mis zal gaan. Test gedaan en die was ook iets lichter Vandaag met maandverband voor de zekerheid naar de echo afspraak.

Jee embryo met kloppend hartje ik ben helemaal in elkaar gezakt van emoties. Mijn gevoel en het beeld liggen zo ver uit elkaar..

Geweldig nieuws maar moet nog even vertrouwd raken met de waarheid.

Wel zag ze ook mijn niche duidelijker en dacht wat vocht te zien in de niche.. hij lag gekukkig wel een eind weg van het vruchtje.

Ze wilden me over 2 weken weer zien maar ik zei dat red ik niet.. dit 2as al een te lange week.. dus nu maflg ik volgende week weer komen.
Tis nog wel spannend zei ze want is nog erg klein. Maar zag er dus voor nu goed uit.
Bizar.. hier laat ik het voor nu even bij. Als ik beetje op adem ben kom ik weer even verder mee schrijven
Wow wat een goed nieuws!!!! En fijn dat je snel terug mag komen. Op hoeveel weken schatte ze je nu?
Wat geweldig nieuws bibi en dat het vruchtje ver van de niche zit is nog beter.

Idd ik had ook geen 2 weken willen wachten veel te spannend dus gelukkig mag je volgende week terugkomen.
Wow Bibi wat een rollercoaster zitten jullie in! Maar het lijkt toch echt of jullie een klein vechtertje te pakken hebben hoor... Fijn dat je over een week al weer mag, al kan ik me in jouw situatie voorstellen dat elke dag wachten lang duurt. Ik blijf duimen voor een goede afloop :heart:

Bij ons is de volgende echo volgende week woensdag, dat is dan meteen de termijn echo, ben dan bijna 11 weken.

@Whoopsadaisies, dat is een flinke wachttijd, kan me voorstellen dat je je vast inschrijft inderdaad. Hadden jullie nou al eerder ivf gedaan of wordt dit de eerste keer?
Wat super spannend evengoed Bibi, je hoopt natuurlijk op een prachtige geruststelling maar die onzekerheid blijft een lange tijd denk ik...

Whoopsadaisies zeker een lange tijd, dan kan die maar beter nu beginnen te tikken. Komt de lange wachttijd door corona of is dat altijd al zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven