Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
donderdag 3 februari 2022 om 11:38
Ik denk er zelf ook wel eens over na waarom het nu zo veel moeilijker is om iemand leuk te gaan vinden. Als je elkaar al kent vanaf dat je veel jonger, leuker, knapper was, en een geschiedenis deelt met elkaar, dan kun je daardoor elkaar nog steeds door een roze bril blijven zien, net als twee bejaarden die heel veel van elkaar houden.
Als je nu gaat daten en voor het eerst een foto ziet, zie je gewoon een random grijze oude man/vrouw waar je nou niet direct warm van wordt waarschijnlijk. Je hebt geen idee van hoe leuk of sexy die persoon vroeger was. En dat is verder ook niet meer zo interessant want die persoon zul jij toch nooit meer meemaken.
Het zou realistischer zijn om naarmate je ouder wordt je verwachtingen steeds naar beneden bij te stellen in plaats van naar boven
Als je nu gaat daten en voor het eerst een foto ziet, zie je gewoon een random grijze oude man/vrouw waar je nou niet direct warm van wordt waarschijnlijk. Je hebt geen idee van hoe leuk of sexy die persoon vroeger was. En dat is verder ook niet meer zo interessant want die persoon zul jij toch nooit meer meemaken.
Het zou realistischer zijn om naarmate je ouder wordt je verwachtingen steeds naar beneden bij te stellen in plaats van naar boven
donderdag 3 februari 2022 om 13:54
Ik ben inderdaad soms verbaasd hoe mannen van mijn leeftijd er uitzien en het is moeilijk te bevatten dat ik gewoon tot dezelfde leeftijdscategorie behoor...
Maar ik denk dat het probleem toch eerder ligt bij wat je eerder aanhaalde. Op mijn leeftijd ben je gewoon niet meer zo tolerant. Dingen die ik er vroeger gewoon bijnam omdat ik helemaal gek was op de man waar ik een hele tijd lang mee getrouwd was ga ik niet van een volstrekt onbekende aanvaarden.
Online daters, docu The Tinder Swindler moet je echt gezien hebben. Sinds gisteren op Netflix. Boeiend tot de laatste seconde en dan blijf je met open mond en vol ongeloof nog even voor je uit staren.
Maar ik denk dat het probleem toch eerder ligt bij wat je eerder aanhaalde. Op mijn leeftijd ben je gewoon niet meer zo tolerant. Dingen die ik er vroeger gewoon bijnam omdat ik helemaal gek was op de man waar ik een hele tijd lang mee getrouwd was ga ik niet van een volstrekt onbekende aanvaarden.
Online daters, docu The Tinder Swindler moet je echt gezien hebben. Sinds gisteren op Netflix. Boeiend tot de laatste seconde en dan blijf je met open mond en vol ongeloof nog even voor je uit staren.
donderdag 3 februari 2022 om 20:01
Klopt, sommigen lijken op een echte ‘opa’ van 60, zie ik mezelf echt niet naast lopen.. vraag me dan ook steeds af of ze geen 10 jaar liegen, maakte ik al een paar keer mee.. ‘jamaar ik voel me 50 ook al ben ik 60 dus eigenlijk heb ik niet gelogen’. Nou ja...
Die zien er dan erg fit en goed uit op hun foto’s tot ze tegenover je zitten op café....
Ik zie trouwens soms op mannen hun profiel staan: als je niet lijkt op je foto trakteer je mij drank tot ik het verschil niet meer zie
Vandaag heb ik een match met iemand met enkel een paar kernwoorden in zijn bio. Er zijn 4 korte berichten heen en weer gegaan en het 4de, zijn 2de bericht dus, was ‘ik zie dat je ook graag wandelt, zin in een wandeling met mij?’
Euh... nee. Nog niet. Ik weet niet wat hij op Tinder zoekt, of hij kinderen heeft, gescheiden is, werkt, graag reist, ...
Heb geantwoord dat ik de eerstvolgende dagen al plannen heb en we dus nog even verder kennis kunnen maken maar ik snap dat niet goed.
Dat gebeurt trouwens wel vaker. Misschien ligt het aan mij en moet ik dat positief benaderen maar ik snap echt niet waarom die mannen denken dat ik tijd ga stoppen in een date met iemand waar ik niets van weet. Als hij jonge kinderen heeft of enkel elk jaar naar dezelfde camping in Frankrijk of nooit op vakantie wil (meegemaakt) is het sowieso tijdverlies.
donderdag 3 februari 2022 om 20:23
Zelfs nu ik minder matchen heb dan een paar jaar geleden haal ik er toch wel enkele per week binnen. Ik kan toch niet met allemaal op date zonder eerst wat punten die ik belangrijk vind af te toetsen?alongwiththesunshine schreef: ↑03-02-2022 20:09Dat is toch juist heel spontaan bedoeld? Maar ergens snap ik het wel, ik kan ook argwaan hebben naar mannen die gelijk willen afspreken. Voelt niet aan alsof dat heel persoonlijk bedoeld is namelijk.
Ik heb vriendelijk gereageerd hoor... maar als je niet wat info in je bio zet kan je verwachten dat je eerst een riedeltje antwoorden moet geven op saaie vragen eer iemand warm loopt voor een date vind ik...
donderdag 3 februari 2022 om 21:39
Ik vraag me zo vaak af hoe jullie aan "zoveel " matches komen?
Ik heb er echt maar eens in de zoveel weken 1..
En sta toch op meerdere sites..
Afgelopen week intensief contact gehad met een hele leuke man, helaas was hij positief getest 2 dagen voor de date, en nu is hij afgehaakt..
En ik voel me ineens toch een partijtje k..
Ik besef ineens dat ik zo ongelukkig ben in mijn eentje en kan daardoor moeilijk met deze teleurstelling omgaan..
Tegelijk vind ik het zo stom van mezelf want wat is nu een paar dagen appen..maar het voelde gewoon goed..
Afgelopen week intensief contact gehad met een hele leuke man, helaas was hij positief getest 2 dagen voor de date, en nu is hij afgehaakt..
Ik besef ineens dat ik zo ongelukkig ben in mijn eentje en kan daardoor moeilijk met deze teleurstelling omgaan..
Tegelijk vind ik het zo stom van mezelf want wat is nu een paar dagen appen..maar het voelde gewoon goed..
donderdag 3 februari 2022 om 22:07
Herkenbaar hoor, hou er ook niet zo van om na paar berichtjes al gelijk af te spreken. Wat je zegt Attra, er zit toch weer wat tijd in en je hebt dan nog geen idee behalve wat foto’s en een bio. Daarnaast merk ik ook aan mezelf dat ik me wat minder op mijn gemak voel en op mijn hoede. Als je al even contact met iemand hebt gehad dan voelt het ergens wat vertrouwder en waren de dates over algemeen ook geslaagder. En inderdaad Along, voelt ook totaal niet persoonlijk. Iemand heeft dan amper wat geïnvesteerd maar dan wel hup gelijk avondje afspreken. Makkelijk scoren..
donderdag 3 februari 2022 om 22:19
Je ziet de laatste tijd wel vaker mensen die iets Corona-gerelateerds als smoes gebruiken om af te haken. Zoals dat topic over die booster. Of mensen die niet zouden kunnen appen omdat ze Corona hebben terwijl ze er alleen maar licht ziek van zijn.Mimali schreef: ↑03-02-2022 21:39Afgelopen week intensief contact gehad met een hele leuke man, helaas was hij positief getest 2 dagen voor de date, en nu is hij afgehaakt..
Als hij echt zou willen zou hij wel de date hebben verplaatst tot na zijn quarentaine natuurlijk.
donderdag 3 februari 2022 om 22:19
Dat is echt kut. Kan me goed voorstellen dat je je rot voelt en teleurgesteld bent. Het is ook allesbehalve makkelijk allemaal.Mimali schreef: ↑03-02-2022 21:39Ik vraag me zo vaak af hoe jullie aan "zoveel " matches komen?
wij slapen nooit.
donderdag 3 februari 2022 om 22:33
Hij gebruikte dat niet alls smoes, dat staat er niet..Dina1980 schreef: ↑03-02-2022 22:19Je ziet de laatste tijd wel vaker mensen die iets Corona-gerelateerds als smoes gebruiken om af te haken. Zoals dat topic over die booster. Of mensen die niet zouden kunnen appen omdat ze Corona hebben terwijl ze er alleen maar licht ziek van zijn.
Als hij echt zou willen zou hij wel de date hebben verplaatst tot na zijn quarentaine natuurlijk.
Hij haakte paar dagen daarna pas af nadat we tijdens zijn quarantaine intensief contact hadden..
Hij wist ook niet precies waarom een dat kan natuurlijk ook gewoon..
Ik bedoelde meer te zeggen dat als hij niet besmet was geweest we de date al hadden gehad voordat hij ging twijfelen..
donderdag 3 februari 2022 om 22:35
Dankjewel voor je lieve berichtje..alongwiththesunshine schreef: ↑03-02-2022 22:19Dat is echt kut. Kan me goed voorstellen dat je je rot voelt en teleurgesteld bent. Het is ook allesbehalve makkelijk allemaal.![]()
Nee en het liefst gooi ik alle apps er weer af maar dan gebeurd er ook niks..
Al ruim 7 jaar alleen en zo klaar ermee..
donderdag 3 februari 2022 om 22:47
donderdag 3 februari 2022 om 22:59
Mooi...
donderdag 3 februari 2022 om 23:36
Ja erg he! Soms denk ik je liegt je bent geen 53 maar 63. Je hebt ook mannen van 47 jaar die 55+ eruit zien pfff.
Ik neig soms weer naar jonger, maar dat was het ook niet.
Nou is mijn probleem meer dat ik heel goed weet wat ik niet wil, maar niet wat ik wel wil. In ieder geval niet weer lang zonder seks, maar ook geen vent op mijn bank pffff
Ik neig soms weer naar jonger, maar dat was het ook niet.
Nou is mijn probleem meer dat ik heel goed weet wat ik niet wil, maar niet wat ik wel wil. In ieder geval niet weer lang zonder seks, maar ook geen vent op mijn bank pffff
donderdag 3 februari 2022 om 23:52
Hoi hoi, ik heb al tijden niet meer mee geschreven in dit topic maar ik zit sinds kort op tinder. Jaja, ik was gewoon nieuwsgierig. Nu heb ik sinds drie weken contact met een man. Zo grappig hij schijnt dus mijn vader en vrouw te “ kennen”, zat ook in het wereldje vd paardensport. We hebben best veel gemeen. Eigelijk gewoon ongedwongen en gezellig gekletst via de app. Nu hebben we morgen een date, ik vind het ook wel eng hoor. We gaan naar een bistro/bar. Ben benieuwd of we elkaar nog net zoveel te vertellen hebben als op de app.
Ik heb een keer eerder een wandel date gehad via tinder. Was gezellig, hij wou nog wel een keer afspreken maar ik heb het erbij gelaten.
Ben benieuwd naar morgen.
Ik heb een keer eerder een wandel date gehad via tinder. Was gezellig, hij wou nog wel een keer afspreken maar ik heb het erbij gelaten.
Ben benieuwd naar morgen.
vrijdag 4 februari 2022 om 08:46
Ach nee dat is niet stom en helemaal normaal en menselijk. Intensief en leuk contact hebben geeft moed en hoop en wanneer dat dan wegvalt voel je eventjes een gemis. Durf te wedden dat het vandaag al veel beter gaat met jou.Mimali schreef: ↑03-02-2022 21:39Afgelopen week intensief contact gehad met een hele leuke man, helaas was hij positief getest 2 dagen voor de date, en nu is hij afgehaakt..
vrijdag 4 februari 2022 om 10:10
Over snel afspreken gesproken;
Eergisteren een match en wat berichtjes heen en weer met iemand (standaard praatje, merkte wel dat hij erg enthousiast is) en dan nu bericht; ‘oh stom, was even vergeten wanneer onze date gepland stond. Zondagavond toch?!’.
Ehh.. Je kan ook iets te hard van stapel lopen
En dan komt ook precies het gevoel waar we gister over hadden, dat het dan vrij onpersoonlijk is en beetje opdringerig zelfs. Wellicht sta ik er ook nog niet volledig voor open, maar deze (tikje bijdehante) manier is niet echt mijn ding.
Eergisteren een match en wat berichtjes heen en weer met iemand (standaard praatje, merkte wel dat hij erg enthousiast is) en dan nu bericht; ‘oh stom, was even vergeten wanneer onze date gepland stond. Zondagavond toch?!’.
Ehh.. Je kan ook iets te hard van stapel lopen
vrijdag 4 februari 2022 om 10:18
Goh na 2 dagen afspreken doe ik wel vaker wanneer het contact vlot verloopt, 'de mijne' vroeg het na 2 berichtjes. En hij reageert trouwens niet meer sinds ik zei dat we nog wat tijd hebben om elkaar wat beter te leren kennen aangezien ik de eerste dagen geen tijd heb en vroeg of hij kinderen heeft...
vrijdag 4 februari 2022 om 10:32
Haha ja heb ook wel eens wat sneller afgesproken hoor, maar dan gingen de berichten vloeiend de gehele dag door en wat gemeenschappelijks.
Maar nu zijn er maar 2 contact momenten geweest waarin paar berichtjes werden verstuurd dus feitelijk ook nergens op gebaseerd. Maar goed, wellicht hou ik niet zo van de directe aanpak en liever even elkaar aftasten. Het is voor mij in ieder geval niet aanlokkelijk..
Maar nu zijn er maar 2 contact momenten geweest waarin paar berichtjes werden verstuurd dus feitelijk ook nergens op gebaseerd. Maar goed, wellicht hou ik niet zo van de directe aanpak en liever even elkaar aftasten. Het is voor mij in ieder geval niet aanlokkelijk..
vrijdag 4 februari 2022 om 10:44
vrijdag 4 februari 2022 om 12:49
Je beschrijft het precies goed..Attraverso schreef: ↑04-02-2022 08:46Ach nee dat is niet stom en helemaal normaal en menselijk. Intensief en leuk contact hebben geeft moed en hoop en wanneer dat dan wegvalt voel je eventjes een gemis. Durf te wedden dat het vandaag al veel beter gaat met jou.
Maar wil dat gevoel niet steeds..
Nou het gaat nog niet echt lekker, tranen zitten best hoog..
Maar deze was dan ook echt heel leuk en ook super gezellig contact..
Dus zag hem gewoon niet aankomen..
vrijdag 4 februari 2022 om 13:38