Vreemdgaan verpest alles

16-02-2022 13:31 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap gewoon niet dat mensen het doen. Het is het toch werkelijk nooit écht waard?

Situatie: 10 jaar samen, hij 39 en ik 38. Samen huis gekocht. Geen kinderen.

Vorige maand achter een jarenlange affaire gekomen. Hij heeft het opgebiecht pas nadat ik aanwijzingen had gevonden. Ik had al langer het gevoel dat er iets was maar hij had het - uiteraard - steeds ontkent.

Ik ben zo boos en vind hem minder leuk om wat hij heeft aangedaan. Voel me klein. Maar hou wel van hem. Toch denk ik aan uit elkaar gaan omdat ik vind dat ik beter verdien. Ik weet alleen niet of ik nog iemand kan vinden. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn al bezet.

Maar...het voelt een beetje als kiezen tussen 2 verschillende toekomstbeelden want we waren aan het plannen om aan kinderen te beginnen. Als ik alleen verder ga bestaat de kans dat een kindje voor mij er niet meer in zit gezien mijn leeftijd (38,5). Zaaddonor zoeken en alleen opvoeden lijkt me te zwaar voor mij.

Zouden jullie dit laatste sterk mee in overweging nemen als je een beslissing neemt?

Liefs Vicky

Kans op een kind sterk laten meewegen in beslissing einde/voortgang relatie?

Totaal aantal stemmen: 302

Ja, zeker (15%)
Misschien (10%)
Nee, zeker niet (75%)
Muselet schreef:
16-02-2022 14:40
Van zo'n man zou ik geen kind willen.
Dit. Slippertje, soit, maar jarenlang bedrog? Opbokken.
Honey, you should see me in a crown
Esmeralda9 schreef:
16-02-2022 16:24
Maar ongeveer 25% groeit al op in een eenouder gezin, dus die afweging snap ik niet helemaal. maw je hoeft geen (sterke) relatie te hebben.
Uit alle onderzoeken blijkt dat kinderen die opgroeien met twee ouders het beter doen dan degenen die opgroeien met 1 ouder of verdeeld over twee ouders.

Ik wou dat het anders was, omdat ik mijn kinderen ook in de situatie heb gebracht waarin ze bij mij zijn en deels bij hun moeder, maar het is wat het is.
DS1971 schreef:
16-02-2022 16:42
Uit alle onderzoeken blijkt dat kinderen die opgroeien met twee ouders het beter doen dan degenen die opgroeien met 1 ouder of verdeeld over twee ouders.

Ik wou dat het anders was, omdat ik mijn kinderen ook in de situatie heb gebracht waarin ze bij mij zijn en deels bij hun moeder, maar het is wat het is.
Dat is natuurlijk een andere discussie maar het merendeel van de kinderen groeit net zo goed op in een 1ouder gezin als in een gezin met 2 ouders.

Wat wel invloed (tijdelijk ) kan hebben op een kind is een beroerde scheiding en ouders die elkaar het leven zuur maken (kan ook in een relatie trouwens) en een slechte financiële situatie als 1 ouder heeft natuurlijk ook invloed.
esmeralda9 wijzigde dit bericht op 16-02-2022 17:01
5.52% gewijzigd
Uiteraard moet je rekening houden men je ongeboren kind maar dan niet zoals jij bedoelt.
Geen kind krijgen in een wankele relatie.
Door zo lang te wachten eer er aan te beginnen heb je wel een risico genomen natuurlijk...
Nooit een kind krijgen met iemand waar je aan twijfelt.
Je zadelt jezelf, maar ook het kind met deze persoon op. Echt niet doen
Als je het niet alleen wil doen, dan ook niet binnen een slechte relatie. Grote kans dat het dan alsnog alleen moet doen.

Logisch dat je hem niet vertrouwt na zo’n lange affaire!

Dikke knuffel en kies voor jezelf. Je verdient inderdaad beter
Ik zou vooral een kind nemen met dit fijne exemplaar want een kind fixt alles, toch?
TO alsjeblieft, doe het niet. Niet voor jezelf en niet voor je potentiele kind. Hier komt echt alleen ellende van voor alle partijen.
TO, je bent zo te zien nieuw dus weet je waarschijnlijk nog niet dat het zeldzaam is wanneer je zoveel eenstemmige reacties krijgt.

Sterkte!
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Je leeft in een leugen. En daarin wil je een kind krijgen? Wat een ontzettend slecht en egoïstisch idee.
Als je overweegt om met hem een kind te krijgen dan kun je er vergif op innemen dat je alleenstaande moeder wordt. Bewust alleenstaande moeder is veruit te verkiezen boven alleenstaande moeder met een kut ex kan ik je vertellen.
Wat vreselijk dat hij je zolang bedrogen heeft. Ik weet ookdat een kinderwens heel sterk kan zijn, maar iemand die jarenlang vreemdgaat en liegt is toch geen geschikte partner om mee aan een kind te beginnen. Er zijn echt nog wel leuke mannen te vinden die ook graag op kortere termijn kinderen willen. Ik begrijp dat op die leeftijd je ook niet alle tijd meer hebt, maar ga echt eerst voor een stabiele, betrouwbare man. En datingsites staan vol met vrijgezelle mannen, ook in jouw leeftijd.
DS1971 schreef:
16-02-2022 16:42

Dit verschilt wel per situatie. In een slechte relatie bij elkaar blijven is ook niet fijn en geen goed voorbeeld voor de kinderen, maar gebeurt ook vaak. Maar andere discussie. :)
WollekeW schreef:
16-02-2022 17:16
Je leeft in een leugen.
Dit. Eruit met deze man. Laat je niet behandelen als een onwetende voetveeg!
Ik heb in een enigszins vergelijkbare situatie gezeten, met dat verschil dat we niet getrouwd waren en mijn ex me letterlijk voor die ander het huis heeft uitgezet (zijn huis waar we al ruim 10 jaar samenwoonden). Na een maand kwam hij bij me want zij was toch niet zo leuk als ik en kinderen wilde hij toch eigenlijk ook liever met mij.
Heel eerlijk, de verleiding was groot want ook een hele grote kinderwens hier. Maar ik kon het niet met een man die ik niet kan vertrouwen.
Kinderen zijn er niet meer gekomen, wel ben ik geadopteerd als bonusoma van de kleinkinderen van mijn lief, en zijn kind en schoonkind zien mij als een surrogaatmoeder omdat hun eigen moeders helaas niet zo goed zijn in "moederen". Maar het gemis blijft.

Denk er dus goed over na en wat je ook doet, doe het op jouw voorwaarden!
Als je denkt dat een donor en alleenstaand opvoeden moeilijk of te zwaar is, dan zou ik dit al helemaal niet proberen.
Tsja, ik snap het wel. Het voelt als een keuze tussen of geen kinderen of wel kinderen maar met een onbetrouwbare man. Hoe is hij eronder? Met wie ging hij vreemd en waarom? Bij wie legt hij de schuld? Vragen die er wel echt toedoen, want als je hem verlaat en vervolgens geen kinderen meer krijgt blijf je hem dat voor altijd kwalijk nemen.
En: hoe sterk is je kinderwens? Want, en ik bedoel dit echt niet lullig, jullie zijn al 10 jaar samen en relatief oud om hier aan te beginnen. Wat is de keuze geweest om zo lang te wachten? Is die behoefte aan kinderen er wel echt?
Heb je eigenlijk al een soatest gedaan? En hij ook?
Als je niet van jezelf houdt, maar enkel van hem, zou ik je adviseren om te blijven. Je leeft dan voor hem, cijfert jezelf weg. Maar geloof mij, je gaat het er heel lastig mee krijgen als je blijft. Alleen al het feit dat je twijfelt vind ik overigens echt bijzonder. Je bent verdorie jarenlang besodemieterd. Die man wist dat je al vermoedens had en toch was jij niet degene voor wie hij ermee kon stoppen. Hij nam liever het risico betrapt te worden, met alle consequenties van dien, dan stoppen met die andere relatie.

Ik heb zelf ervaring met een vreemdgaande man (nu ex). Wij hebben samen kinderen en zijn wel samen gebleven. Maar enkel voor de kinderen. Er gaat ooit een moment komen dat ik de deur achter me dichttrek, zodra de kinderen groot zijn. Ik heb gekozen tussen 2 opties die ik beide voor mezelf niet leuk vond. Of weggaan en mijn kinderen voor de helft moeten missen, of blijven en mezelf tijdelijk aan de kant zetten. Ik heb gekozen voor het geluk van mijn kinderen. Hun in een stabiele gezinssituatie op laten groeien is mij zoveel waard.
Maar heel eerlijk, als ik dit van tevoren wist had ik met mijn ex geen kinderen gekregen. Je kind(eren) zullen voelen dat er tussen jullie iets instaat. Mocht je toch zwanger van hem worden, dan zullen jouw hormonen er waarschijnlijk ook voor zorgen dat je heel onzeker wordt. Want het zal dan vast niet heel lang duren voordat je aan kinderen gaat beginnen. Heb je het dan al allemaal verwerkt?

Maar mocht je verwachten dat het niet voor spanningen zal zorgen tussen jullie en jullie vinden deze situatie beiden prima, dan zou je natuurlijk wel kunnen proberen zwanger van hem te worden. Wellicht is dan een open relatie wat voor jullie? Maar als je denkt dat je hier niet mee om kan gaan, doe het jezelf maar met name een kindje niet aan!
Hij heeft je jarenlang bedonderd, houd jezelf niet voor de gek te denken dat hij hiermee zal stoppen. Alhoewel, tijdelijk waarschijnlijk wel. Maar de kans is heel klein dat hij dit niet meer zal doen. Wie weet houden zij ook wel heel veel van elkaar, dat wordt dan lastig die relatie op te geven.
vindjedatecht wijzigde dit bericht op 17-02-2022 00:26
0.02% gewijzigd
Ik heb ‘jazeker’ gestemd in deze poll. Dat betekend dat ik de afweging zou maken om zeker geen kind met dit onbetrouwbare figuur te maken - je zit de rest van je leven aan dit figuur vast.

Je kan het ook een kind krijgen alleen en zonder hem. Maar imo is deze relatie gedoemd om t mislukken.
Hij is bewezen niet te vertrouwen en in staat je jaren keihard voor te liegen. Met zo’n vent wilde ik nog geen cavia delen laat staan een kind. Zit je nog de r3st van je leven aan zo’n figuur vast.

Dan liever gelijk gaan voor alleenstaand moederschap m.b.v. een donor. Weet je in ieder geval zeker dat je kind nooit hoeft te dealen met een aartsleugenaar die ook zijn/haar verwekker is.
Je kunt ook uit elkaar gaan en daarna alsnog samen een kind krijgen, als jullie beide erg graag willen en jij er van overtuigd bent dat hij een leuke en toegewijde vader zal zijn. Vanaf het begin dan co-ouderschap dus. Beetje onconventioneel en je moet wat er gebeurd is grotendeels naast je neer kunnen leggen, maar het kan wel.
oeps :P
For whom the bell tolls
waarom niet. Uiteindelijk ga je toch uit elkaar. Kan sop een kindje wordt steeds kleiner. Er zijn vele gelukkige samengestelde gezinnen. Er zijn ook veel erg teleurgestelde kinderloze dames.
Je kind is er voor altijd, je vent vaak een passant.
En je bent jaren happy met hem geweest zonder dat je wist dat hij een minnares had. Het enige wat verandert is, is dat je het nu weet.
vittello69 wijzigde dit bericht op 17-02-2022 08:37
21.86% gewijzigd
WollekeW schreef:
16-02-2022 17:16
Je leeft in een leugen. En daarin wil je een kind krijgen? Wat een ontzettend slecht en egoïstisch idee.

En je gaat er vanuit dat hij nog steeds een relatie en kind met je wil? Heeft hij daar ook nog wat over te zeggen of is dat alleen een sneaky plannetje van jou?

Hoe kun je sowieso nog sex hebben met iemand die je zo keihard belazerd heeft?
Zou eerst eens een soa test regelen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven