Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 19 februari 2022 om 23:49
Ik heb me nog een tijdje ingehouden, maar door deze post en 25% korting bij Douglas ben ik net toch gezwichtSupersas09 schreef: ↑19-02-2022 22:48Ik heb mezelf vanavond getrakteerd op nog 2 buxom lippotloden. En een oogschaduw penselen set van morphe, bij Douglas. Ik heb al 2 lippotloden van buxom en ben er echt dol op! Ik heb een nude en een bruin en nu komen er 2 roze tinten bij. En ik grijp echt mis op goede oogschaduwpenselen, dus nu een fijn setje besteld (denk ik, hoop ik). Ooit heb ik een keerden set besteld op Ali, benieuwd of het verschil groot gaat zijn.

zondag 20 februari 2022 om 06:55
Sorry Apppie! Wat heb je gekocht? En er bestaat een site waar je per merk kunt kijken of iets dierproefvrije is, weet zo even niet welke dat is, maar Google zal je vast kunnen helpen.
Ik dus ook niet juf, maar ik dacht al een poosje dat ik eens fatsoenlijke kwasten moest kopen (en ik moet ze eens schoonmaken….
). En die potloden, inmiddels weet ik, mede door dit topic, dat producten zo wisselend kunnen zijn bij verschillende mensen. Je weet het, als je in de buurt bent, kom maar langs! Bij de Douglas in DB hebben ze ze niet om te testen (sowieso hebben wij een vervelende Douglas. Twee meter breed en 20 meter lang, zooooo krap! Ik krijg er altijd de kriebels en de verkoopsters zijn niet altijd even vriendelijk vind ik.) Overigens was ik laatst in de Douglas in Eindhoven en het valt me dan op dat ze dan weinig kennis hebben. Ik wilde graag een palet zien van Limecrime, kenden ze niet, haar collega ook niet. Buxom, mesauda ook niet. Allemaal producten van hun eigen site. Toen ben ik ook maar gestopt met vragen.
Hallo Griebus67! Gefeliciteerd met je promotie!
Lady_day, ik ben benieuwd of ik het ook ga merken, ik zal het uiteraard laten weten.
Flamingo, een poos geleden was de Kat von D eyeliner een hype, daar had echt iedereen het over. Ik gebruik geen vloeibare eyeliner, dus kan je helaas niet helpen.
Ik dus ook niet juf, maar ik dacht al een poosje dat ik eens fatsoenlijke kwasten moest kopen (en ik moet ze eens schoonmaken….
Hallo Griebus67! Gefeliciteerd met je promotie!
Lady_day, ik ben benieuwd of ik het ook ga merken, ik zal het uiteraard laten weten.
Flamingo, een poos geleden was de Kat von D eyeliner een hype, daar had echt iedereen het over. Ik gebruik geen vloeibare eyeliner, dus kan je helaas niet helpen.
zondag 20 februari 2022 om 08:10
Dat zal ermee te maken hebben dat zo'n franchise winkel zelf zijn assortiment samenstelt en niet het volledige assortiment van de website (die los staat van de winkel) heeft. Irritant natuurlijk, maar wel te begrijpen.Supersas09 schreef: ↑20-02-2022 06:55Overigens was ik laatst in de Douglas in Eindhoven en het valt me dan op dat ze dan weinig kennis hebben. Ik wilde graag een palet zien van Limecrime, kenden ze niet, haar collega ook niet. Buxom, mesauda ook niet. Allemaal producten van hun eigen site. Toen ben ik ook maar gestopt met vragen.
zondag 20 februari 2022 om 08:16
Ja, dat snap ik, niet alles past in de winkel. Maar heb dan wel kennis van wat er op de site staat. Maar ze kenden de merken niet eens. Limecrime is toch geen kleintje in de make-up-markt? Maar misschien verwacht ik teveel. Niet iedereen sneupt urenlang op de site van Douglas natuurlijk....
zondag 20 februari 2022 om 09:25
Ja, dat denk ik welSupersas09 schreef: ↑20-02-2022 08:16Ja, dat snap ik, niet alles past in de winkel. Maar heb dan wel kennis van wat er op de site staat. Maar ze kenden de merken niet eens. Limecrime is toch geen kleintje in de make-up-markt? Maar misschien verwacht ik teveel. Niet iedereen sneupt urenlang op de site van Douglas natuurlijk....![]()

Ik stond vandeweek op het punt een Viseart palette te kopen, maar toch niet gedaan omdat we op vakantie gaan en dat is niet handig met het pakket. Kijken of ik me na de vakantie ook zo goed kan beheersen

zondag 20 februari 2022 om 10:07
Ik voel me een beetje stom.
Bij colourpop hebben ze een sale. Dus ik heb in een vlaag van hebberigheid goedkope dingen in mijn mandje gekocht
40 euro inclusief verzenden maar geen rekening met customs etc gehouden.
Leuke dingen uitgezocht hoor.
Maar ik wilde eigenlijk niet meer zomaar wat kopen en had een pallette van lethal cosmetics op het oog, 40 euro maar die wilde ik dus echt.
Inplaats van dus voor meer geld dingen die ik daarvoor niet eens miste maar puur voor de goedkoopte heb gekocht..
Bij colourpop hebben ze een sale. Dus ik heb in een vlaag van hebberigheid goedkope dingen in mijn mandje gekocht
40 euro inclusief verzenden maar geen rekening met customs etc gehouden.
Leuke dingen uitgezocht hoor.
Maar ik wilde eigenlijk niet meer zomaar wat kopen en had een pallette van lethal cosmetics op het oog, 40 euro maar die wilde ik dus echt.
Inplaats van dus voor meer geld dingen die ik daarvoor niet eens miste maar puur voor de goedkoopte heb gekocht..
zondag 20 februari 2022 om 10:16
Fijn! Ik ben ook niet zo van de shimmers, maar de swatches van de Viseart zien er wel goed uit, vandaar dat ik de Soleil la Plage Etendu wilde. En ik vind die Viseart petit fours ook zo schattig, maar kan dan weer niet besluiten over de kleur: chocolat of framboise.
zondag 20 februari 2022 om 10:23
Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb, gevonden en het is cruelty freeSupersas09 schreef: ↑20-02-2022 06:55Sorry Apppie! Wat heb je gekocht? En er bestaat een site waar je per merk kunt kijken of iets dierproefvrije is, weet zo even niet welke dat is, maar Google zal je vast kunnen helpen.

Ik heb een potlood in Hush Hush Henna gekocht. Volgens mij is het de perfecte kleur voor me, super benieuwd.

zondag 20 februari 2022 om 11:51
Sinds kort zit hier een kleine salon waar ze voor een paar euro je wenkbrauwen epileren met een touwtje. Ik had dit nog nooit laten doen omdat hier nergens in de buurt een zaak zit die dat doet.
Nu ruim een week geleden daar mijn wenkbrauwen laten doen en heb het nog niet bij hoeven werken terwijl als ik zelf epileer, ik toch om de 3 of 4 dagen weer eea moet weghalen.
Ik heb daar gelijk mijn wenkbrauwen laten verven en ook dat zit er nog steeds goed op. Wat een verschil en heb mezelf beloofd om het epileren nu elke 4 tot 6 weken te gunnen. De verf zal het wel niet zo lang houden maar tussendoor kan ik het zelf wel bij verven.
Nu ruim een week geleden daar mijn wenkbrauwen laten doen en heb het nog niet bij hoeven werken terwijl als ik zelf epileer, ik toch om de 3 of 4 dagen weer eea moet weghalen.
Ik heb daar gelijk mijn wenkbrauwen laten verven en ook dat zit er nog steeds goed op. Wat een verschil en heb mezelf beloofd om het epileren nu elke 4 tot 6 weken te gunnen. De verf zal het wel niet zo lang houden maar tussendoor kan ik het zelf wel bij verven.
zondag 20 februari 2022 om 12:06
Ik heb het grote neutral mattes palette en een theory cashmere. De laatste is een klein palette van 6 kleuren, 3 matte en 3 shimmers en zelfs de shimmers gebruik ik, met mate.maxi14 schreef: ↑20-02-2022 10:16Fijn! Ik ben ook niet zo van de shimmers, maar de swatches van de Viseart zien er wel goed uit, vandaar dat ik de Soleil la Plage Etendu wilde. En ik vind die Viseart petit fours ook zo schattig, maar kan dan weer niet besluiten over de kleur: chocolat of framboise.
Ben nog steeds op zoek naar een echt koel matte palette. Die van Viseart is geweldig maar neigt ietsje warm. Er zit wel een koele grijs en taupe in die ik graag gebruik. Misschien is dat ook wel voldoende en is het gewoon hebberigheid van mijn kant.

zondag 20 februari 2022 om 12:23
Gouden vondst! Waar verf je mee?Juliette schreef: ↑20-02-2022 11:51Sinds kort zit hier een kleine salon waar ze voor een paar euro je wenkbrauwen epileren met een touwtje. Ik had dit nog nooit laten doen omdat hier nergens in de buurt een zaak zit die dat doet.

zondag 20 februari 2022 om 13:52
Ik heb hem besteld, met een auberginekleurig oogpotlood en mijn allereerste primer ooit, van Be Creative voor een normaal tot droge huidEmma95 schreef: ↑19-02-2022 17:12Ik heb een palet van het eigen merk van Ici Paris, met 4 paarstinten.
Met de donkerste maak ik ook een lijntje onder mijn oog.
De lichtste, eigenlijk rose, gaat in mijn binnenste ooghoek.
Deze, nu ook afgeprijsd.
https://www.iciparisxl.nl/be-creative-m ... gL6tPD_BwE

zondag 20 februari 2022 om 14:44
Merk Delia, schrik niet.....€ 1,99 bij de Wibra.
Blijft redelijk goed zitten, zeker een week en daarna minder maar met bij poederen ziet het er nog goed uit voor paar dagen.
https://djelbeautyblog.wordpress.com/20 ... e-eyebrow/
Bij deze link ff flink naar beneden scrollen
https://lamatdanom.wixsite.com/lindsay- ... ics-review

zondag 27 februari 2022 om 11:06
Ik heb verschillende merken geprobeerd maar ben toch gelukkiger met een gel. Die van Benefit blijft zitten als een huis en met hetzelfde effect als soap.

zondag 27 februari 2022 om 11:08
Nu je het zegt besef ik me dat ik al heel lang geen lipstick meer heb gedragen om deze reden. Ik vind het ook heerlijk voor mijn foundation, die wilde toch nog wel eens wat door de war raken op wangen, kin en neus.Supersas09 schreef: ↑25-02-2022 08:31Vandaag het einde van het mondkapje in het openbare leven! Ik ga lekker voor een knalrode lip!![]()
Ik ga voor pillow talk van CT vandaag denk ik

zondag 27 februari 2022 om 15:41
Dank voor de tip, ik krijg net een tip om het eens te proberen met vaseline om ze wat voller te laten lijken en in model te houden. Dus deze ga ik vandaag nog even proberen.
Paar weken geleden laten verven in een salon en de kleur werd nu wat minder dus heb ze vanmorgen geverfd, nu met een heel klein beetje zwarte verf door bruine verf heen en eigenlijk zien ze er ook best goed uit zo nu het wat donkerder is.

zondag 27 februari 2022 om 16:38
Oh ok, die had ik ooit gekocht maar nooit gebruiktJuliette schreef: ↑20-02-2022 14:44Merk Delia, schrik niet.....€ 1,99 bij de Wibra.
Blijft redelijk goed zitten, zeker een week en daarna minder maar met bij poederen ziet het er nog goed uit voor paar dagen.
https://djelbeautyblog.wordpress.com/20 ... e-eyebrow/
Bij deze link ff flink naar beneden scrollen
https://lamatdanom.wixsite.com/lindsay- ... ics-review

zondag 27 februari 2022 om 16:40
Ik heb het, ik vind het wel ok, heb grijs haar in mijn wenkbrauw wat nogal Einstein achtig wild zit, dus dat werkt wel. Subtiel kleurtje en wat beter in bedwang.

zondag 27 februari 2022 om 16:50
Ja hier af en toe ook een wilde wimperhaar die lekker zijn eigen gang gaat. Maar wil nu eerst de vaselinetip gaan proberen.