Probleem in relatie

03-03-2022 17:07 279 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Weet je heel zeker dat ze lesbisch is?
Het klinkt gewoon als een ordinaire affaire zoals je t beschrijft.
Foux schreef:
03-03-2022 17:09
Weet je heel zeker dat ze lesbisch is?
Ja, dat weet ik zeker. Heb haar ook 2 x ontmoet.
Nah, snap het wel, lesbisch of niet, hele dag de hort op en mee naar haar ouders? Idioot.
maak je je nou zorgen om je man en een lesbische vrouw? dat lijkt me onzin, dus dan snap ik dat je man, wegwuift als je zegt, dat hij niet weg moet gaan

Maar als hij gewoon te weinig thuis is, dan heb je een logisch punt, dat je met hem bespreken kan
Dit zou ook bloedirritant zijn als het een man betrof in plaats van een vrouw.
Hij zegt (juist doordat ze lesbisch is) dat ik me niet zo druk moet maken. Ze hebben het gewoon gezellig. Maar toch voelt het als een enorme bedreiging.
En tegelijkertijd denk ik over mezelf: stel je toch niet zo aan, gun hem die vriendschap toch gewoon.
Maar het maakt me zo onzeker en verdrietig.
Zou ik ook niet blij mee zijn, snap dat je daar verdrietig van bent. Hele dagen de hort op en ook mee naar haar ouders? Hmmm.
Voor mij klinkt het of hij verliefd is.
There is always something happening, and it's usually right now
Weet je, we zijn al zo lang samen. En altijd heb ik me zijn nummer 1 gevoelt. En nu niet meer. Hij ziet mijn verdriet en doet er niks aan. Het lijkt hem niet te boeien.
sjansje schreef:
03-03-2022 17:15
Weet je, we zijn al zo lang samen. En altijd heb ik me zijn nummer 1 gevoelt. En nu niet meer. Hij ziet mijn verdriet en doet er niks aan. Het lijkt hem niet te boeien.
misschien ben je op een breekpunt gekomen?
sjansje schreef:
03-03-2022 17:14
Hij zegt (juist doordat ze lesbisch is) dat ik me niet zo druk moet maken. Ze hebben het gewoon gezellig. Maar toch voelt het als een enorme bedreiging.
En tegelijkertijd denk ik over mezelf: stel je toch niet zo aan, gun hem die vriendschap toch gewoon.
Maar het maakt me zo onzeker en verdrietig.
Ik zou zeggen blijf daar dan maar lekker en de knip erop doen. Als hij liever bij een vriend(in) is dan bij mij ga dan maar weg ook.
Als het een gerimpeld oud mannetje was waarmee hij meeging naar de kinderen en hele dagen mee op sjouw zou gaan zou het ook niet tof zijn als hij zich geen ruk van jou aan zou trekken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
beetjegek schreef:
03-03-2022 17:16
Ik zou zeggen blijf daar dan maar lekker en de knip erop doen. Als hij liever bij een vriend(in) is dan bij mij ga dan maar weg ook.

Nou, dit.

Als hij het overal beter vindt dan thuis, dan naait ie er maar uit.
Huts!
Zou heel erg van de frequentie afhangen. Is man en vele dag weg, prima. Is man elk weekend weg en heeft hij geen tijd meer voor mij, dan zou ik echt boos worden.
Wat kan je er aan doen? Alleen bespreekbaar maken. Wil hij niet ergens een compromis sluiten waar jullie beiden mee kunnen leven, dan houdt het ergens op.
Ben ik wel benieuwd wat dat dan voor hobby is? Is die vrouw niet gewoon zijn nieuwe hobby?
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
sjansje schreef:
03-03-2022 17:10
Ja, dat weet ik zeker. Heb haar ook 2 x ontmoet.
Hm ok, dat valt weer mee dan. Al vraag ik me af hoe je dat zeker kan weten, heb je het gevraagd of heeft ze een vriendin?
Wat iemand anders al suggereert, ik zou op een avond de deur op slot draaien met de mededeling dat hij maar hij haar moet blijven. Er is niks mis met vriendschappen tussen mannen en vrouwen zolang het de relatie niet negatief beïnvloed.
Maar goed, ik snap ook wel dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan.
Firedragon schreef:
03-03-2022 17:25
Ben ik wel benieuwd wat dat dan voor hobby is? Is die vrouw niet gewoon zijn nieuwe hobby?
Als ik dat zou zeggen word het wel heel herkenbaar, dus dat doe ik liever niet.
In het begin was het zo ongeveer om de 6 weken, nu vaker.
En dus niet meer alleen om die hobby.
Mee naar haar ouders?

Dat vind ik echt heul gek.

Ik zou me mentaal gaan voorbereiden.
Hij vind het kennelijk niet erg om je verdrietig te zien, als hij maar bij haar kan zijn...
Dat zij lesbisch is wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet wel verliefd op haar kan zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hij vind dat ik niet van hem kan vragen een vriendschap waar hij zich goed bij voelt op te geven. En dat vind ik eigenlijk ook. Maar het voelt gewoon zo kut.
Susan schreef:
03-03-2022 17:31
Dat zij lesbisch is wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet wel verliefd op haar kan zijn.
Hij zegt dat ze alleen een goede band hebben en gezellig samen dingen doen.
sjansje schreef:
Hij vind dat ik niet van hem kan vragen een vriendschap waar hij zich goed bij voelt op te geven. En dat vind ik eigenlijk ook. Maar het voelt gewoon zo kut.
Dat vraag je toch ook niet van hem? Je vraagt of hij iets minder intensief met hem om kan gaan. Ik heb ook een goede vriend, maar daar zit ik niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, ik ga niet mee naar zijn ouders en hij niet naar de mijne en mijn man vraagt ook niet huilend of ik nu eens een keer bij hem thuis wil blijven - mijn man heeft in het geheel geen last van die vriendschap. Dit klinkt heel anders. Het is niet dat een vriendschap dit moet zijn of niks.
sjansje schreef:
Als hij geen maat weet te houden. Je laat zitten ( 8 uur in plaats van 4) en zelfs mee naar haar ouders (??!!!!) mag je wel vragen om meer rekenschap met jou en respect voor jou. Het klinkt nogal als verslavend voor hem.
Waarom gaat hij naar haar ouders?
Hoe vaak is hij de hele dag bij zijn vriendin?
Weet zij ook dat jij dit niet meer prettig vindt?
Doreia* schreef:
03-03-2022 17:33
Als hij geen maat weet te houden. Je laat zitten ( 8 uur in plaats van 4) en zelfs mee naar haar ouders (??!!!!) mag je wel vragen om meer rekenschap met jou en respect voor jou. Het klinkt nogal als verslavend voor hem.
Ja precies.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven