Probleem in relatie
donderdag 3 maart 2022 om 17:07
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
donderdag 3 maart 2022 om 17:34
Dus geeft hij jou en z’n huwelijk maar op. Heb je dat wel eens tegen hem gezegd?
Hij heeft er lak aan dat jij je verdrietig voelt, zolang hij maar die vreemde vriendschap kan houden.
donderdag 3 maart 2022 om 17:36
Maar dat vraag je toch ook helemaal niet van hem?
Bijzonder dat hij het dan over opgeven heeft.
There is always something happening, and it's usually right now
Misschien ging hij bij haar ouders laten zien dat hij niet ‘op die manier’ geïnteresseerd was?
Ik ken trouwens de meeste ouders van mijn vrienden en vriendinnen ook wel, erg afhankelijk van de context en intentie of dat gek is.
Zou het voor jou nog kunnen dat hun vriendschap blijft zodra jij je niet meet bedreigd voelt? Of is het inmiddels beladen omdat hij juist met het kiezen voor de vriendschap bewust jouw gevoel negeert?
Ik ken trouwens de meeste ouders van mijn vrienden en vriendinnen ook wel, erg afhankelijk van de context en intentie of dat gek is.
Zou het voor jou nog kunnen dat hun vriendschap blijft zodra jij je niet meet bedreigd voelt? Of is het inmiddels beladen omdat hij juist met het kiezen voor de vriendschap bewust jouw gevoel negeert?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 3 maart 2022 om 17:37
Hij bracht haar daar naartoe, en ging toen mee koffie drinken.*LaDolceVita* schreef: ↑03-03-2022 17:34Waarom gaat hij naar haar ouders?
Hoe vaak is hij de hele dag bij zijn vriendin?
Weet zij ook dat jij dit niet meer prettig vindt?
Zij weet volgens mij niet hoe ik me voel.
Hoe vaak hij bij haar is een hele dag? In het begin niet zo vaak, eens in de 6 weken denk ik. Nu 2 x per maand ongeveer. En tussendoor dus appen en bellen.
donderdag 3 maart 2022 om 17:37
donderdag 3 maart 2022 om 17:38
Dit snap ik niet. Aan wie ging hij dat dan laten zien, aan de ouders? Die weten toch neem ik aan dat hun kind lesbisch is, en al was ze dat niet, waarom zou dat moeten? Naar sjansje toe wekt het juist eerder de indruk dat het wél meer is.feow schreef: ↑03-03-2022 17:36Misschien ging hij bij haar ouders laten zien dat hij niet ‘op die manier’ geïnteresseerd was?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 3 maart 2022 om 17:38
Ik heb dat afgelopen weekend wel gevraagd, na al zo vaak te hebben gevraagd of het minder kan. Was zo boos en verdrietig en zei dat ik het niet meer trok.Grobbekuiken_ schreef: ↑03-03-2022 17:36Maar dat vraag je toch ook helemaal niet van hem?
Bijzonder dat hij het dan over opgeven heeft.
donderdag 3 maart 2022 om 17:39
Stel dat het een mannelijke vriend was geweest, had je het dan nog zo ongemakkelijk of vervelend gevonden?
Heeft je man andere vrienden waar hij ook wel eens mee afspreekt? heb jij vrienden of vriendinnen waar je mee afspreekt, mee gaat wandelen of mee appt?
Waar zit bij jou precies het probleem?
- dat hij veel tijd besteed aan een vrouw
- dat hij veel tijd besteed aan een andere persoon
- dat hij te weinig tijd en aandacht heeft voor jou
Heeft je man andere vrienden waar hij ook wel eens mee afspreekt? heb jij vrienden of vriendinnen waar je mee afspreekt, mee gaat wandelen of mee appt?
Waar zit bij jou precies het probleem?
- dat hij veel tijd besteed aan een vrouw
- dat hij veel tijd besteed aan een andere persoon
- dat hij te weinig tijd en aandacht heeft voor jou
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 3 maart 2022 om 17:40
Maar wat was zijn reactie dan?
Ik vind het wel zorgwekkend dat het hem blijkbaar geen zak interesseert hoe jij je voelt.
donderdag 3 maart 2022 om 17:40
Op mij komt hun contact niet heel vreemd over. Hier hebben we ook wel dat soort vriendschappen.
Jullie contact komt op mij wel vreemd over. Dat jij je niet belangrijk genoeg meer voelt en hij je daarin bevestigd.
Jullie contact komt op mij wel vreemd over. Dat jij je niet belangrijk genoeg meer voelt en hij je daarin bevestigd.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 3 maart 2022 om 17:42
Waarom moest hij haar daarheen brengen? Waarom moet hij dan voorgesteld worden? Waar hadden ze het daar dan over? Hoe lang duurde het allemaal? Bracht hij haar ook weer thuis?
Ik vind het echt niet normaal. De balans is helemaal weg en ik denk dat hij dat niet beseft.
Doen jullie samen leuke dingen?
donderdag 3 maart 2022 om 17:44
donderdag 3 maart 2022 om 17:44
Ja. Maar dan eet ik er ook bij. En heb ik nogal wat reistijd.
Man zelfde, maar die gaat dan muziek maken en dat duurt nog veel langer. (En die eet er dan ook bij. En drinkt
donderdag 3 maart 2022 om 17:45
Ah. Oké.
Ik begrijp wel dat je dat dan uiteindelijk hebt gevraagd. Toen jij dat zei vond hij dat je niet kon vragen het op te geven. En een tandje minder zit er na veel vragen ook al niet in.
Vooralsnog lijkt ie alleen om zijn eigen geneugten te denken.
Het klinkt voor mij echt alsof ie verliefd is.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 3 maart 2022 om 17:45
Nou als het mijn partner was zou ik het ook heel vreemd vinden. Maakt geen barst uit of het nu een man of een vrouw is. Het feit dat hij jouw gevoelens zo aan de kant schuift en niet eens enige vorm van compromis voorstelt is voor mij de dooddoener. Iemand van wie je houdt wil je toch niet ongelukkig zien?
donderdag 3 maart 2022 om 17:49
Nou, inderdaad!vampierprinsesje schreef: ↑03-03-2022 17:45Nou als het mijn partner was zou ik het ook heel vreemd vinden. Maakt geen barst uit of het nu een man of een vrouw is. Het feit dat hij jouw gevoelens zo aan de kant schuift en niet eens enige vorm van compromis voorstelt is voor mij de dooddoener. Iemand van wie je houdt wil je toch niet ongelukkig zien?
donderdag 3 maart 2022 om 17:50
Gaat het jou om haar, dat ze als (ook nog jongere) vrouw als (mogelijk amoureuze) bedreiging voelt, of omdat hij veel weg is en jij je vergeten voelt (als in : had ook een hele dag toeren met de motorclub of met een bepaalde mannelijke vriend de hele dag Dungeons & Dragons spelen kunnen zijn)?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in