Probleem in relatie
donderdag 3 maart 2022 om 17:07
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
donderdag 3 maart 2022 om 18:20
Zeker!doornroosje9 schreef: ↑03-03-2022 18:16Niet hem verdedigen. Het zou wat zijn als je onder deze omstandigheden ook nog eens een leuke, fijne partner zou moeten zijn. Dan is rouwen het voornaamste in je leven en moet hij je steunen, klaar.
Nee, niet jouw schuld, absoluut niet.
sjansje schreef: ↑03-03-2022 18:02Ter verdediging van hem moet ik zeggen dat ik voor hem waarschijnlijk ook niet zo'n fijne partner ben geweest. Mijn vader stierf in april 2020 aan corona, een paar maanden later mijn oma. Ik was erg van het padje, keerde erg in mezelf. Op mijn werk niet gelukkig, maar nu gelukkig een andere, heel fijne baan. Verder inderdaad weinig zin om leuke dingen te doen. Probeerde het wel, maar niet genoeg denk ik. Ik was gewoon ook niet zo'n leuke vrouw voor hem dus ergens snap ik het ook wel. Voelt als mijn eigen schuld.
Dat hij zich als een hork gedraagt en zich niets gelegen laat liggen aan jouw gevoelens valt jou natuurlijk absoluut niet aan te rekenen. Gewoon niet jouw schuld, punt. Maar bij het begin van je verhaal dacht ik wel "hij heeft ergens zuurstof gevonden en ademt nu heel diep in". Dus wellicht kan je daar ook de oplossing vinden. Stem met hem af wanneer hij haar gaat bezoeken en plan op die momenten dingen waar je zelf heel enthousiast van wordt. Die jou energie geven, die bouwen aan jouw identiteit. Dan hebben jullie op die momenten alle twee iets leuks te doen. Gaat de tijd die hij met haar doorbrengt voor jou een stuk sneller voorbij. Hebben jullie leuke dingen om over te praten zodra jullie elkaar weer zien en gaat hopelijk jouw gevoel van weinig zin hebben om dingen te ondernemen ook weer wat weg.
Rouw is heel ingewikkeld en zwaar, in deze rare tijden waarin bezoek en afscheid nemen niet per se heel vanzelfsprekend waren waarschijnlijk nog wel meer dan voorheen. Maar niemand is er ooit bij gebaat om de scherpste rouw een leven lang te laten duren. Misschien moet je de eerste keer dat je naar huis rijdt van een avondje sauna, een dagje stedentrip of wat dan ook je voorkeur heeft, verschrikkelijk hard huilen dat het leven "gewoon" doorgaat. Dat is volledig ok, en een prima manier om door rouw heen te gaan richting een nieuw leven waarin je wel weer zin hebt om fijne dingen te doen.
Heel veel sterkte.
Het gaat hier niet om 2x per jaar maar 2x per maand. Waarbij de hork van een echtgenoot ervoor kiest hele dag gezellig te doen met een ander persoon en schouders ophaalt om verdrietige echtgenoteIrregular_Choice schreef: ↑03-03-2022 17:51Mijn man gaat ook zo nu en dan de hort op met een vriend. Hij gaat dan ‘s morgens om een uur of 10 weg en komt om 4 uur ‘s nachts weer een keer thuis. Ook voor hobby, geocachen. Ben wel eens ongerust geweest om een uur of 1 ‘s nachts toen hij nog niet terug was. Via mijn telefoon kan ik zijn locatie zien, zaten ze nog ergens aan de andere kant van het land in het bosEn ik ga zelf zo 2 keer per jaar winkelen met een vriendin en ben dan ook rustig 12 uur op pad. Dus zoiets vind ik helemaal niet gek. Ik kan me dus best voorstellen dat je uren achter elkaar bij iemand wil zijn, ook als dat niet je partner is. Daar zie ik niks geks in en hoeft ook echt niet meteen meer te beteken dan vriendschap hoor.
Maar in het geval van To heeft de partner er dus last van. En als dat zo is, is het wel tijd om daar eens een goed gesprek over te hebben. De frequentie zit To vooral dwars zo te lezen. Dat is iets waar je prima afspraken samen over kan maken. Maar als man van To dat niet wil, dan zou het voor mij wel een beetje ophouden eigenlijk. Triest dat hij zo weinig inlevingsvermogen heeft voor haar gevoelens.
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 03-03-2022 18:24
0.07% gewijzigd
donderdag 3 maart 2022 om 18:22
Nope dit klopt niet. En dan het deel dat hij zich niks van je gevoelens aanttrekt en toch een hele dag weg gaat: hij is met jou getrouwd, jij raakt overstuur en hij gaat gewoon naar haar toe van 9-20u. Jou beroerd achterlatend.
Hij trekt zich wel heul weinig aan van jouw gevoelens.
botte vlerk, en dan druk ik me mild uit.
WOW. Nope, ik zou echt flippen - en dan dus met name door dat complete gebrek aan zorgzaamheid, begrip en rekening houden.
Hij trekt zich wel heul weinig aan van jouw gevoelens.
WOW. Nope, ik zou echt flippen - en dan dus met name door dat complete gebrek aan zorgzaamheid, begrip en rekening houden.
kers wijzigde dit bericht op 03-03-2022 18:24
23.85% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
donderdag 3 maart 2022 om 18:23
En tussendoor zit ie ook nog regelmatig met haar te appen. En hij bezoekt haar ouders... dat klinkt mij helemaal vreemd in de oren. Waarom zou je dat doen bij 'gewoon een vriend'?
donderdag 3 maart 2022 om 18:25
Ik begrijp hem ook, echt. En in het begin vond ik het ook alleen maar leuk voor hem. Heel veel echte vrienden hebben we allebei niet, dus ik gunde hem zeker een gezellig contact.Attraverso schreef: ↑03-03-2022 18:14Ik heb er misschien over gelezen maar heb nergens jouw antwoord gevonden op de vraag hoe jij zo zeker weet dat ze lesbisch is.
Ze kan ook bi zijn, onverwacht verliefd op hem geworden maar waar je quasi zeker van kan zijn is dat hij verliefd is op haar.
Doen jullie intussen wel wat leuke dingen met elkaar? Je laatste bericht is uiteraard niet onbelangrijk... ik keur niet goed wat hij doet maar als jij al 2 jaar ‘geen leuke vrouw bent’ voor hem... maar ik begrijp volledig wat zijn gedrag met je doet.
We doen af en toe wel leuke dingen, maar veel ging niet door vanwege corona. Ik ga graag weekendjes weg of naar een festival of concert, terrasje enzo, maar ben niet zo'n wandelaar. Ben ook graag thuis. Vond het heerlijk om met hem en onze dochter thuis te zijn. Veilig. Nu voelt het alsof ik hier alleen ben.
donderdag 3 maart 2022 om 18:27
Dus zij gaan eens in de twee weken iets doen. Blijven er nog 13 dagen over waarop jullie ook leuke dingen samen zouden kunnen doen. Dat lijkt mij het probleem, niet dat hij af en toe een dagje een hobby uitvoert met een dame die notabene niet eens geïnteresseerd is in jouw man als mogelijke partner. Misschien de focus eens leggen op hoe jullie jullie relatie kunnen verbeteren ipv je gekwest voelen als hij toch regelmatig iets met vrienden wil blijven ondernemen? Want dat laatste lijkt mij eigenlijk alleen maar gezond.
donderdag 3 maart 2022 om 18:32
heul gezondvilya schreef: ↑03-03-2022 18:27Dus zij gaan eens in de twee weken iets doen. Blijven er nog 13 dagen over waarop jullie ook leuke dingen samen zouden kunnen doen. Dat lijkt mij het probleem, niet dat hij af en toe een dagje een hobby uitvoert met een dame die notabene niet eens geïnteresseerd is in jouw man als mogelijke partner. Misschien de focus eens leggen op hoe jullie jullie relatie kunnen verbeteren ipv je gekwest voelen als hij toch regelmatig iets met vrienden wil blijven ondernemen? Want dat laatste lijkt mij eigenlijk alleen maar gezond.
haha, denk dat je een grapje maakt.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
donderdag 3 maart 2022 om 18:43
Hoeven ze niet te werken? Geen andere verplichtingen? Interessant.vilya schreef: ↑03-03-2022 18:27Dus zij gaan eens in de twee weken iets doen. Blijven er nog 13 dagen over waarop jullie ook leuke dingen samen zouden kunnen doen. Dat lijkt mij het probleem, niet dat hij af en toe een dagje een hobby uitvoert met een dame die notabene niet eens geïnteresseerd is in jouw man als mogelijke partner. Misschien de focus eens leggen op hoe jullie jullie relatie kunnen verbeteren ipv je gekwest voelen als hij toch regelmatig iets met vrienden wil blijven ondernemen? Want dat laatste lijkt mij eigenlijk alleen maar gezond.
donderdag 3 maart 2022 om 18:44
Ik neem aan dat er ook gewerkt wordt, en er is een kind. Dan heb je misschien niet zo veel zin/tijd om doordeweeks nog leuke dingen te doen.vilya schreef: ↑03-03-2022 18:27Dus zij gaan eens in de twee weken iets doen. Blijven er nog 13 dagen over waarop jullie ook leuke dingen samen zouden kunnen doen. Dat lijkt mij het probleem, niet dat hij af en toe een dagje een hobby uitvoert met een dame die notabene niet eens geïnteresseerd is in jouw man als mogelijke partner. Misschien de focus eens leggen op hoe jullie jullie relatie kunnen verbeteren ipv je gekwest voelen als hij toch regelmatig iets met vrienden wil blijven ondernemen? Want dat laatste lijkt mij eigenlijk alleen maar gezond.
Om het weekend zit man een hele dag ergens anders. Iedere vier vrije dagen is hij er één weg.
Zelf vind ik dat best veel, maar erger dat hij schijt heeft aan het gevoel van zijn vrouw. Dan vertelt ze je dat het haar verdriet doet en precies een dag later weer de hele dag de hort op!?
donderdag 3 maart 2022 om 18:50
Is die hobby sportvisserij? Sorry dat ik hengel. Dat zou die lange tijden afwezig een beetje kunnen verklaren. Of andere buitensport?
Richt jezelf op en geef hem een keuze. Afbouwen die vriendschap en meer tijd met jou samen besteden of ophoepelen.
Richt jezelf op en geef hem een keuze. Afbouwen die vriendschap en meer tijd met jou samen besteden of ophoepelen.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
donderdag 3 maart 2022 om 18:52
donderdag 3 maart 2022 om 18:59
Nee, geen sportvisserij haha. En ook niks buiten. Sorry dat ik het zo vaag hou, het is niet echt een hobby, zij biedt zeg maar een soort dienst aan. Waarvoor hij naar haar toe "moet".
Hij weet dat ik dit niet trek, dat ik twijfel aan alles en ook aan onze relatie. Hij zegt dat heel erg te vinden, er heel erg mee te zitten. Dat merk ik ook aan hem. Hij zegt heel veel van me te houden, me niet kwijt wil.
Maar hij ging dus evengoed.
donderdag 3 maart 2022 om 19:05
Hoe merk je dat precies? Doordat hij een dag later doodleuk weer weg ging nadat jij je had uitgesproken?sjansje schreef: ↑03-03-2022 18:59Nee, geen sportvisserij haha. En ook niks buiten. Sorry dat ik het zo vaag hou, het is niet echt een hobby, zij biedt zeg maar een soort dienst aan. Waarvoor hij naar haar toe "moet".
Hij weet dat ik dit niet trek, dat ik twijfel aan alles en ook aan onze relatie. Hij zegt dat heel erg te vinden, er heel erg mee te zitten. Dat merk ik ook aan hem. Hij zegt heel veel van me te houden, me niet kwijt wil.
Maar hij ging dus evengoed.
donderdag 3 maart 2022 om 19:06
Betaalt hij haar ook voor deze dienst?
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
donderdag 3 maart 2022 om 19:07
Poeh, ik vind het niet heel tof klinken.
Maar dat hij wel ging kan ik nog ergens volgende: afgesproken enzo.
Maar dan zou hij dus wel deze keer heel hard nagedacht moeten hebben en als hij dan eenmaal thuis komt het gesprek aan moeten gaan waarin hij echt aangeeft dat hij nagedacht heeft enzo.
Want dit nu nog vaker doen: dan is het denk ik echt klaar
Maar dat hij wel ging kan ik nog ergens volgende: afgesproken enzo.
Maar dan zou hij dus wel deze keer heel hard nagedacht moeten hebben en als hij dan eenmaal thuis komt het gesprek aan moeten gaan waarin hij echt aangeeft dat hij nagedacht heeft enzo.
Want dit nu nog vaker doen: dan is het denk ik echt klaar
Chocolade, altijd goed!
donderdag 3 maart 2022 om 19:07
donderdag 3 maart 2022 om 19:10
Ja, maar wel een "vriendenprijsje"
donderdag 3 maart 2022 om 19:11
Heb je een tijd geleden ook niet zo'n topic geopend? Ging toen om CrossFit...Firedragon schreef: ↑03-03-2022 17:25Ben ik wel benieuwd wat dat dan voor hobby is? Is die vrouw niet gewoon zijn nieuwe hobby?
Mee naar haar ouders is natuurlijk onzin. En een hobby van 4 uur hoeft niet altijd net drankje met eten met samen blabla tot het 8 uur wordt.
Ben je wel eens meegegaan? Ken je anderen uit die hobby groep? Weet die lesbische dame dat jij bestaat?? Zo niet, dan gingen mijn alarmbellen ook kneiterhard af.
donderdag 3 maart 2022 om 19:11
Ik zal eens de advocaat van de duivel spelen. Mijn man en ik zeggen altijd: het moet leuker zijn samen meg jou dan zonder jou. Dat is in de basis uiteindelijk alleen maar de reden waarom een ander bij je wilt blijven. Het laat je ook het perspectief van kijken door de ogen van de ander zien. Zolang hij of zij het leuker met jou heeft dan zonder jou, is er niets aan de hand. Zo niet,......
Hoe is dat bij jou?
Hoe is dat bij jou?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in