Probleem in relatie
donderdag 3 maart 2022 om 17:07
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
donderdag 3 maart 2022 om 17:13
donderdag 3 maart 2022 om 17:14
donderdag 3 maart 2022 om 17:16
donderdag 3 maart 2022 om 17:16
Ik zou zeggen blijf daar dan maar lekker en de knip erop doen. Als hij liever bij een vriend(in) is dan bij mij ga dan maar weg ook.sjansje schreef: ↑03-03-2022 17:14Hij zegt (juist doordat ze lesbisch is) dat ik me niet zo druk moet maken. Ze hebben het gewoon gezellig. Maar toch voelt het als een enorme bedreiging.
En tegelijkertijd denk ik over mezelf: stel je toch niet zo aan, gun hem die vriendschap toch gewoon.
Maar het maakt me zo onzeker en verdrietig.
donderdag 3 maart 2022 om 17:17
Als het een gerimpeld oud mannetje was waarmee hij meeging naar de kinderen en hele dagen mee op sjouw zou gaan zou het ook niet tof zijn als hij zich geen ruk van jou aan zou trekken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 3 maart 2022 om 17:20
donderdag 3 maart 2022 om 17:23
Zou heel erg van de frequentie afhangen. Is man en vele dag weg, prima. Is man elk weekend weg en heeft hij geen tijd meer voor mij, dan zou ik echt boos worden.
Wat kan je er aan doen? Alleen bespreekbaar maken. Wil hij niet ergens een compromis sluiten waar jullie beiden mee kunnen leven, dan houdt het ergens op.
Wat kan je er aan doen? Alleen bespreekbaar maken. Wil hij niet ergens een compromis sluiten waar jullie beiden mee kunnen leven, dan houdt het ergens op.
donderdag 3 maart 2022 om 17:28
Hm ok, dat valt weer mee dan. Al vraag ik me af hoe je dat zeker kan weten, heb je het gevraagd of heeft ze een vriendin?
Wat iemand anders al suggereert, ik zou op een avond de deur op slot draaien met de mededeling dat hij maar hij haar moet blijven. Er is niks mis met vriendschappen tussen mannen en vrouwen zolang het de relatie niet negatief beïnvloed.
Maar goed, ik snap ook wel dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan.
donderdag 3 maart 2022 om 17:30
Als ik dat zou zeggen word het wel heel herkenbaar, dus dat doe ik liever niet.Firedragon schreef: ↑03-03-2022 17:25Ben ik wel benieuwd wat dat dan voor hobby is? Is die vrouw niet gewoon zijn nieuwe hobby?
In het begin was het zo ongeveer om de 6 weken, nu vaker.
En dus niet meer alleen om die hobby.
donderdag 3 maart 2022 om 17:33
Dat vraag je toch ook niet van hem? Je vraagt of hij iets minder intensief met hem om kan gaan. Ik heb ook een goede vriend, maar daar zit ik niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, ik ga niet mee naar zijn ouders en hij niet naar de mijne en mijn man vraagt ook niet huilend of ik nu eens een keer bij hem thuis wil blijven - mijn man heeft in het geheel geen last van die vriendschap. Dit klinkt heel anders. Het is niet dat een vriendschap dit moet zijn of niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 3 maart 2022 om 17:33
Als hij geen maat weet te houden. Je laat zitten ( 8 uur in plaats van 4) en zelfs mee naar haar ouders (??!!!!) mag je wel vragen om meer rekenschap met jou en respect voor jou. Het klinkt nogal als verslavend voor hem.
donderdag 3 maart 2022 om 17:34
Ja precies.
Don't waste your time on jealousy,
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in